-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне
Завершена
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період уточнення:
18.08.2021 08:58 - 24.08.2021 00:00
Відповідь надана
Наявні дискримінаційні вимоги
Номер:
6a775e7dde3747948cbb7c6be5808696
Дата опублікування:
22.08.2021 19:21
Опис:
Шановний Замовнику!
Додатком 3 ТД п. 4. Замовник вимагає: «Якість товару має відповідати вимогам державних стандартів та/або технічним умовам, а також умовам, встановленим чинним законодавством до товару даного виду.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
На підтвердження дотримання заходів із захисту довкілля учасник надає копію дозволу, виданого Державною службою України з питань праці (Держпраці) на суб’єкта господарювання, продукція якого пропонується учасником, завіреного виробником пропонованого вугілля, діючого на весь період постачання щодо експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки для дроблення, сортування та транспортування у вугільній галузі промисловості.
У своїй діяльності виробник використовує устаткування, яке не потребує отримання Дозволу Державної служби з питань праці на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: Технологічний транспортний засіб: пересувна сортувальна установка Powerscreen Chief 1400.
Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки передбачений Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» та Постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», які передбачають певну діяльність тільки на підставі відповідного Дозволу. у Постанові КМУ від 03.02.2021 р відсутні такі машини та устатковання підвищеної небезпеки як технологічні транспортні засоби для сортування корисних копалин. Виходячи з наведено вище, для експлуатації Технологічного транспортного засобу: пересувна сортувальна установка Powerscreen Chief 1400 не вимагається наявність Дозволу Державної служби з питань праці на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Як результат, виробних твердого палива, Дозволу Державної служби з питань праці на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки не надає, згідно норм чинного законодавства, оскільки його отримання не вимагається.
Також, зазначимо, що вказаний Дозвіл, Учасники, які планують брати участь у закупівлі, не зобов’язані надавати документи дозвільного характеру, які є необхідними для виробника, безпосередньо, адже це ніяким чином не підтверджує відповідність Учасника процедури закупівлі. Діяльність з продажу твердого палива не вимагає таких дозволів, тому вважаємо, що Замовник зобов’язаний усунути таку вимогу у тендерній документації. В свою чергу, право Замовника пересвідчитись в легальному виробництві/походженні товару, яке Замовник має намір придбати, реалізується шляхом подання Учасником гарантійних листів щодо легального виробництва/походження товару та документів, які підтверджують відповідну якість товару.
Виконати дану умову зможуть лише ті учасники, які зможуть надати у складі Пропозиції наведений вище документ саме видані на виробника та завірені саме виробником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до рішень №7272 -р/пк-пз від 07.04.2021 та №13976-р/пк-пз від 22.06.2021, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, вже неодноразово скасовувала вимоги Замовників щодо надання зазначеного вище документа від Учасників закупівель.
Просимо внести зміни до тендерної документації, та усунути дискримінаційні вимоги. У випадку ігнорування наших вимог, нами буде подана скарга до АМКУ з вимогою про усунення дискримінаційних вимог.
Відповідь:
Шановний Учасник! Замовник проводить процедуру закупівлі відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону України від 19.09.2019 № 114-IX) (далі - Закон). Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупвель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Частина 2 статті 22 Закону передбачає зміст тендерної документації. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити також іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація, згідно з умовами Закону, містить перелік, зміст та порядок подання документів, що мають міститись у складі тендерних пропозицій учасників. Учасник подає тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації, яка розробляється та затверджується замовником. Тендерна документація щодо закупівлі вугілля кам’яного розроблена Замовником з дотримання всіх принципів закупівель та вимог передбачених чинним законодавством в сфері публічних закупівель.
Вимога щодо надання дозволу щодо експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки для дроблення, сортування та транспортування у вугільній галузі промисловості, який виданий Державною службою України з питань праці (Держпраці) на суб’єкта господарювання, продукція якого пропонується учасником, завірених виробником пропонованого вугілля та діючих на весь період постачання не є дискримінаційною, оскільки застосовується без винятку до всіх потенційних учасників процедури закупівлі. Будь-який учасник, незалежно від наявності прямих зав’язків з виробником, може звернутися до виробника з проханням надати копію дозволу, виданого Державною службою з питань праці. Відповідно до п. 1 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (далі – Порядок), Порядок визначає процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання Держпраці та її територіальними органами дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - Дозвіл). Відповідно до п. 6. Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77. До групи А Додатку 2 Порядку відносяться види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі Дозволу, зокрема: п. 20. Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів; п. 28. Роботи із збагачування корисних копалин, утворення і експлуатація відвалів гірничих порід, обкладання та скріплення укосів, бортів, уступів кар’єрів, підземна геологорозвідка, геолого-маркшейдерські роботи. Крім того, відповідно до цього ж пункту Дозвіл видається на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77. До групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 входить: п.2. Гірничошахтне та гірничорятувальне устатковання та устатковання для видобутку, транспортування, дроблення, сортування та збагачення корисних копалин і огрудкування руд та концентратів. Таким чином, виробник, який здійснює легальне виробництво вугілля зобов’язаний мати вищезазначені дозволи Держпраці, а Учасник може звернутися до виробника, його дистриб’ютора тощо для отримання копії таких дозволів. Такі дозволи не містять жодних персональних даних, комерційної таємниці або іншої інформації з обмеженим доступом. Тому Ваші твердження щодо дискримінаційності вказаної вимоги є безпідставними, оскільки будь-який учасник, незалежно від наявності прямих зав’язків з виробником, може звернутися з відповідним запитом до виробника з проханням надати копію дозволів, виданих Державною службою з питань праці (Держпраці). Чинне законодавство України не забороняє Замовнику пересвідчитись в легальному виробництві/походженні товару, яке Замовник має намір придбати.
Дата відповіді:
26.08.2021 09:02