-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Машини для обробки даних (апаратна частина) (Персональні комп’ютери)
Машини для обробки даних (апаратна частина) (Персональні комп’ютери)
Завершена
98 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 490.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 490.00 UAH
Період уточнення:
17.08.2021 13:12 - 25.08.2021 00:00
Відповідь надана
Тема 1
Номер:
f45fddd0399d4b7d8a5df7435dd6a5e4
Дата опублікування:
19.08.2021 00:32
Опис:
Доброго дня! Чи допускається встановлення ліцензійної операційної системи Microsoft Windows 10 Professional x64 Ukrainian OEM (FQC-08978) при виробництві у складі пристрою персонального комп’ютера? Поставка ПЗ буде здійснюватися з дотриманням вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права». Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. Також звертаємо увагу, що продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/software-packaged
Окремо хочемо звернути увагу Замовника, що будь які вимоги щодо внесення змін з боку учасників з вимогою надати лист про авторизацію носять дискримінаційний характер, що підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Одночасно надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро є дискримінаційною та неправомірною вимогою, відповідно до статті 3 Закону України від 25.12.2015р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі, тими що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Згідно з політикою компанії «Microsoft», для того, щоб придбати та успішно поставити аутентичну ліцензійну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії чи дистриб’ютора. Продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www. Microsoft.com/uk-ua/howtotell/Hardware.aspx?tab=PCPurchase).
Відповідь:
Вельми шановний учасник, розглянувши Ваше звернення повідомляємо наступне.
Умовами оголошення спрощеної процедури закупівлі чітко вказана наступна вимога: Програмна продукція - Microsoft Windows 10 Professional Ukrainian з підтримкою роботи у локальній обчислювальній мережі з доменною організацією та україномовним інтерфейсом. Обов’язкова наявність оригінального диска дистрибутива Windows* та ліцензійної наклейки (спеціальна наклейка із елементами захисту (глибокий друк, приховане зображення, знак несанкціонованого видалення тощо), яка кріпиться на поверхню корпусу кожного комп’ютера та містить 25-ти значний ключ продукту) та Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro OEM має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання чи було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання. Замовник може звернутись до представництва Microsoft в Україні за підтвердженням такої інформації." В свою чергу ми залишаємо за собою право, після отримання товару, звернутися до відповідних організацій (установ) за підтвердженням інформації про легальність програмного забезпечення.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що умови закупівлі стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній процедурі.
Технічне завдання (чіткий опис) до предмету закупівлі було розроблено з урахуванням наявної потреби даного предмета закупівлі та вже наявного у замовника ідентичного комп’ютерного обладнання, а також орієнтуючись на цінову політику Виробників такого обладнання.
Крім того, Вами не обґрунтовано як саме це обмежує Вашу участь у даній закупівлі, якщо Учасник не має в наявності всього переліку (комплектуючих) товару, що є предметом даної закупівлі, з відповідними характеристиками, то йому нічого не заважає розширити свій асортимент на різну цінову аудиторію, звісно, якщо є бажання співпрацювати з іншими виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі/збуту/впровадження. А також Вами не надано доказів що умови даної закупівлі не можуть виконати 2 - 3 та більше Учасників. Так як, маючи власний досвіт, з ідентичними характеристиками є не одна позитивна закупівля, за результатами якої було Замовником закуплено персональні комп’ютери.
Звертаємо Вашу увагу, що згідно із оголошення спрощеної закупівлі авторизаційні листи від Виробника – не вимагаються.
Стосовно рішень органу оскарження, звертаємо Вашу увагу, вони не є загальноприйнятою практикою, а стосуються певної конкурентної процедури закупівлі (тендеру), її оскарження (в нашому випадку закупівля здійснюється за спрощеною процедурою закупівлі, що не підпадає під поняття «тендер»), а також, трапляються випадки коли однотипні скарги мають кардинально різні результати розгляду органом оскарження.
Враховуючи вище викладене у Замовника відсутні підстави вносити зміни до умов спрощеної процедури закупівлі. Замовник діяв в межах та спосіб визначені законодавством.
Дякуємо за звернення.
Дата відповіді:
20.08.2021 14:39