-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Горіхова у с.Сонячне Кропивницького району Кіровоградської області
Завершена
2 970 260.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 851.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 851.30 UAH
Період уточнення:
06.08.2021 12:05 - 12.08.2021 00:00
Відповідь надана
Кримінальне провадження
Номер:
6326c49a94994b6eb9e4c59c805c7784
Дата опублікування:
09.08.2021 15:48
Опис:
Шановний Замовнику!
Останнім абзацом п.2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації вимагається надання учасником у складі своєї тендерної пропозиції гарантійного листа який мiстить iнфopмaцiю пpo вiдсутнiсть вiдкpитих викoнaвчих пpoвaджeнь щoдo стягнeння кoштiв тa/aбo зaбopгoвaнoстi, a тaкoж, щo Учaсник гapaнтує, щo вiн тa йoгo пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження.
Вважаємо цю вимогу дискримінаційною та такою, що встановлює учасникам не передбачені законодавством обмеження для участі у процедурі закупівлі.
Згідно п. 19 ч.1 ст. 3 Кримінального процесуального кодексу України сторонами кримінального провадження є: - з боку обвинувачення: 1. слідчий, 2. дізнавач, 3. керівник органу досудового розслідування, 4. керівник органу дізнання, 5. прокурор, 6. потерпілий, його представник та законний представник у випадках, установлених цим Кодексом; - з боку захисту: 1. підозрюваний, 2. обвинувачений (підсудний), 3. засуджений, 4. виправданий, 5. особа, стосовно якої передбачається застосування примусових заходів медичного чи виховного характеру або вирішувалося питання про їх застосування, 6. їхні захисники та законні представники;
Дана вимога передбачає, що якщо учасник або будь-яка його посадова особа відповідає одному з перелічених 12 статусів сторони кримінального провадження (тобто є стороною), то пропозиція такого учасника буде відхилена. Дана вимога є необґрунтованою, неправомірною та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, порушує права та охоронювані законом інтереси учасника на об’єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції з наступних підстав.
Згідно ст. 62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Аналогічне положення міститься також у ч.1 ст. 17 КПК України. З наведених вище 12 статусів «сторони кримінального провадження» лише статус «засудженого» є таким, що свідчить про вчинення особою кримінального правопорушення, оскільки згідно ч.2 ст. 43 КПК України засудженим у кримінальному провадженні є обвинувачений, обвинувальний вирок суду щодо якого набрав законної сили. Решта 11 статусів сторони кримінального провадження жодним чином не свідчать і не доводять вини особи у вчиненні кримінальних правопорушень, а тому не можуть бути підставою для недопуску учасника до участі у закупівлі.
Крім того, навіть статус підозрюваного чи обвинуваченого не може бути підставою для будь-яких обмежень (у т.ч. у сфері публічних закупівель) в силу прямої вказівки Кримінального процесуального кодексу України, що міститься у ч.5 ст. 17 КПК України, а саме - поводження з особою, вина якої у вчиненні кримінального правопорушення не встановлена обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили, має відповідати поводженню з невинуватою особою.
В той же час, щодо участі у процедурі закупівлі особи із статусом «засудженого» повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» містить певні обмеження передбачені у п.5 та п.6 ч.1 ст. 17 Закону у відповідності до яких замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо:
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку».
Будь-яких інших обмежень щодо участі осіб, які є стороною кримінального провадження законодавством про публічні закупівлі не передбачено.
З урахуванням викладеного вважаємо, що ця вимога Документації є дискримінаційною щодо учасників, посадові особи яких не є засудженими, проте мають інші статуси у кримінальному провадженні.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації вимоги «надання листа-гарантії вiдсутності вiдкpитих викoнaвчих пpoвaджeнь щoдo стягнeння кoштiв тa/aбo зaбopгoвaнoстi, a тaкoж, щo Учaсник та його пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження» порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону, а також положення ст. 62 Конституції України та ст. 17 КПК України.
Додатково вважаємо за необхідне зазначити, що Органом оскарження (Антимонопольний комітет України) вже прийнято рішення за аналогічним предметом спору в результаті якого останній прийшов до висновку, що у разі наявності у документації вимоги щодо надання "листа-гарантії вiдсутності вiдкpитих викoнaвчих пpoвaджeнь щoдo стягнeння кoштiв тa/aбo зaбopгoвaнoстi, a тaкoж, щo Учaсник та його пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження" то за таких умов «взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які не є стороною кримінального провадження та посадові особи яких не є стороною кримінального провадження, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання». Ідентифікатор вказаної закупівлі - UA-2021-06-02-005296-b. Рішення Органу Оскарження - № 14314-р/пк-пз від 24.06.2021.
Враховуючи вищевикладене вимагаємо внести зміни у Тендерну документацію до даної закупівлі та виключити дискримінаційну вимогу передбачену останнім абзацом п.2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції», а саме формулювання "Учaсник пoвинeн нaдaти у склaдi тeндepнoї пpoпoзицiї гapaнтiйний лист, який мiстить iнфopмaцiю пpo вiдсутнiсть вiдкpитих викoнaвчих пpoвaджeнь щoдo стягнeння кoштiв тa/aбo зaбopгoвaнoстi, a тaкoж, щo Учaсник гapaнтує, щo вiн тa йoгo пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження" як таке, що порушує право на рівну участь всіх учасників у процедурі закупівлі.
У разі незадоволення нашої вимоги, підприємство буде змушено звернутися до колегії АМКУ з відповідної скаргою для захисту наших порушених прав.
Відповідь:
Доброго дня!
У відповідності з останнім абзацом пункту 2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції », учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції гарантійний лист, який містить інформацію про відсутність відкритих виконавчих проваджень щодо стягнення коштів та/або заборгованості, а також, що Учасник гарантує, що він та його посадові особи не є стороною кримінального провадження.
Згідно пункту 13 частини 1 статті 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо: учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Таким чином, дана вимога жодним чином не дискримінує та не обмежує коло потенційних учасників, та відповідає нормам чинного законодавства.
Дякуємо за Ваше звернення!
Дата відповіді:
10.08.2021 09:47