• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (багатофункційний пристрій, USB флеш-накопичувач та комп’ютерна бездротова миша)

Завершена

112 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 563.50 UAH
Період уточнення: 05.08.2021 18:36 - 11.08.2021 00:00
Відповідь надана

щодо надання авторизаційного листа

Номер: e9c1fd2005d64ca5b597b90bebdaa3cf
Дата опублікування: 06.08.2021 10:16
Опис: Шановний Замовник, звертаємо Вашу увагу на дискримінаційну вимогу, яка міститься в Документації закупівлі по процедурі електронні допорогові торгів, а саме: надання авторизаційного листа. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників Замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених Законом України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону. Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Просимо внести зміни до документації, вилучивши вимогу надання авторизаційного листа.
Відповідь: Під час розгляду вашої вимоги розглянуто вказані питання на предмет можливих порушень щодо встановлення вимог до учасників та у разі їх встановлення, усунення з метою дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону). Стосовно вищезазначеного питання повідомляємо, що згідно Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015 року зі змінами та доповненнями (далі - Закон) потенційні учасники до закінчення строку подання пропозиції мають право звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. По суті скарги повідомляємо, що Замовник в своїй діяльності керується принципами добросовісної конкуренції та Законом України «Про публічні закупівлі», згідно якого право Замовника встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги передбачено ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі». Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує права Замовника закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які Замовник вважає необхідними, в тому числі з точки зору ефективності застосування та/або досвіду використання тієї чи іншої продукції (товару) у своїй діяльності, а також особливостей організації тих процесів, в яких така продукція використовується. Таким чином Замовник є вільним у визначенні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару, можливостях бюджетного фінансування та сфері застосування товару. Звертаємо увагу, що Замовником здійснюється закупівля товарів, виходячи з власної потреби та з урахуванням ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII. Також повідомляємо про наступне: відповідно до п. 28 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (в редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 року №114-ІХ) (далі Закон), спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону. Відповідно до ст. 13. Закону закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: 1. відкриті торги; 2. торги з обмеженою участю; 3. конкурентний діалог. З вищенаведених положень Закону виходить, що спрощена закупівля не є процедурою закупівлі, тому на неї не розповсюджуються статті які визначені в наступних розділах: 1. Розділ IV - Відкриті торги 2. Розділ V - Конкурентний діалог 3. Розділ VI - Процедура торгів з обмеженою участю Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону Спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону. Відповідно до ч. 4 ст. 14 Закону - вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, тощо. Наголошуємо! Спрощена закупівля не є процедурою у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель" від 19.09.2019 р. № 114-ІХ (далі - Закон). Тому, рішення АМКУ, на яке Ви посилаєтесь, стосується тендерних процедур, перелічених вище та не є обов’язковим для врахування при проведені спрощеної закупівлі. З цього слідує, що Замовником чітко дотримано норми Закону України "Про публічні закупівлі" в частині проведення спрощеної закупівлі. Таким чином, замовник не порушив вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Документації. На нашу думку, дискримінаційні вимоги мають більш радикальні вимоги до учасників. Крім того наголошуємо, що не спроможність виконання Вами вимог до учасників не є ознакою дискримінації, а свідчить про невідповідність кваліфікаційним вимогам до учасників. З огляду на зазначене вище Ваша Вимога не може бути задоволена.
Дата відповіді: 06.08.2021 16:03