Номер:
092f66f639054d11b47267fa16cbb240
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
26.08.2021 16:43
Опис:
Шановний Замовнику! Чим аргументується вимога щодо кількості світлодіодів - не менше 12 (Додаток 11 Комплекс освітлювальний). Це є конструктивна особливість світильника і ніяким чином не впливає на його технічні та якісні характеристики. Дана вимога є дискримінаційною і обмежує права учасників. Просимо прибрати її з тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику, повідомляємо Вам, що з точки зору досвіду багаторічної експлуатації світлодіодних світильників та проведеного спостереження встановлено, що світильники із меншою кількістю світлодіодів мають більш концентровані точкові теплові навантаження, що в свою чергу може призводити до порушення теплового режиму роботи світлодіодів. А це в подальшому спричинить інтенсивну деградацію кристалів світлодіодів та знизить їх світлотехнічні параметри.
Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовник встановлює вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Щодо Вашого твердження, що конструктивні особливості світильника ніяк не впливають на його технічні та якісні характеристики не можемо із Вами погодитися. Оскільки саме конструктивні особливості визначають довговічність, ергономічність, фотометричні показники та інші параметри світлового приладу.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття «дискримінації» та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню «дискримінація», - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель — це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству.
Враховуючи вище викладене відмовляємо у задоволенні Вашої вимоги.
Дата відповіді:
28.08.2021 08:28