-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти. Бензин А-92 (налив), дизельне паливо (налив).
Завершена
4 284 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 420.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 420.00 UAH
Період уточнення:
15.07.2021 14:28 - 21.07.2021 00:00
Відповідь надана
порушення статті 5 - довідка ТПП до кінцевого строку подання пропозицій
Номер:
6cd0df2f7e0848c1ac58d1be03e07ddd
Дата опублікування:
20.07.2021 16:15
Опис:
Шановний Замовнику!
Відповідно до Додатку 2 вимагається «Довідка з Торгово-промислової палати про середньо регіональні ціни на товар, яка повинна бути видана не раніше ніж за 3( три) робочі дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.»
Ціни у Довідці ТПП жодним чином не впливають на формування цінової пропозиції учасника, так як учасник сам визначає свої витрати, податки, транспортування тощо, тому надання даної довідки ДО аукціону є не актуальним, на відміну від отримання даної довідки ПІСЛЯ АКЦЕПТУ.
КРІМ того, значні витрати на дану довідку будуть включені учасником у запропоновану ціну на тендер та зумовить подання збільшеної цінової пропозиції учасника, що є невигідним для Замовника в частині максимальної економії коштів, а це порушує принцип статті 5 закону : максимальної економії та ефективності на всіх стадіях закупівель.
Законом не передбачено підтвердження ціни на момент участі в аукціоні.
Ціна на пальне суттєво змінюються щодня, тому цінова пропозиція учасника в кінцевий день подачі може не входити в рамки цін, які зазначені у довідці ТПП станом на день раніше подачі.
*Доводимо до відома Замовника, що довідка з ТПП про рівень ціни «видана не раніше ніж за 3( три) робочі дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій., МОЖНА ОТРИМАТИ НАВІТЬ ПІСЛЯ УКЛАДЕННЯ ДОГОВОРУ, ЯКЩО ЗАМОВНИКУ ЗАХОЧЕТЬСЯ ЗНАТИ РИНКОВІ ЦІНИ СТАНОМ НА ТІ ДАТИ.
Враховуючи вищезазначене, Ваша вимога про довідку з ТПП є недоведеною та порушує принципи статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачають: максимальної економії та ефективності на всіх стадіях закупівель. Тому звертаємось до Вас, з метою усунення вимоги про надання довідки з Торгово-промислової палати ДО КІНЦЕВОГО СТРОКУ ПОДАННЯ ПРОПОЗИЦІЙ.
Відповідь:
У відповідності до ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Уважно вивчивши оприлюднені потенційним Учасником запитання до процедури закупівлі, Замовнику залишилось не зрозуміло - який саме пункт тендерної документації потребує роз’яснення та що саме у тендерній документації не зрозуміло потенційному Учаснику.
На думку Замовника, дана вимога є обґрунтованою та не суперечить чинному законодавству про публічні закупівлі. І, навпаки, має на меті недопущення завищення відпускних цін на паливо для потреб Замовника.
Разом з цим, звертаємо вашу увагу на те, що згідно ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, Замовник, враховуючи здійснення суспільно-важливої господарської діяльності, повинен врахувати всі можливі негативні фактори та включити до тендерної документації такі вимоги, які б максимально унеможливили порушення умов поставки товару/відмову від поставки товару зі сторони Переможця та не допустили в подальшому збільшення ціни товару.
Дата відповіді:
23.07.2021 15:12
Відповідь надана
Дискримінація - Ліцензія на за місцем оптової торгівлі
Номер:
e77356754e2e435ba0adef4da35c7138
Дата опублікування:
20.07.2021 16:08
Опис:
Шановний Замовнику! У пункті 1.2. Додатку 2 до вимагається : «-копія ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі (видана за адресою місцезнаходження бази (складу) ПММ)..»
Дана вимога є дискримінаційною з тих підстав, що значно зменшує коло учасників, так як Ліцензії надаються ТАКОЖ на оптову торгівлю БЕЗ місць оптової торгівлі, і тому Учасник, який має «ліцензію на право здійснення оптової торгівлі пальним БЕЗ наявності місць оптової торгівлі» і «договори з нафтобазами на зберігання палива», здатний вчасно виконати умови договору та вимоги Технічного завдання згідно ТД, - проте прийняти участь в закупівлі він не зможе, при цьому якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі будуть відповідати державним стандартам.
Враховуючи п.5 проекту договору, поставка товару проводиться автотранспортом Учасника за адресою ЗАМОВНИКА, а не заправкою автомобілів Замовника у МІСЦЯХ ОПТОВОЇ ТОРГІВЛІ Учасника.
Крім того, для місця зберігання палива обов’язковою є Ліцензія на зберігання палива, а Ліцензія на право оптової торгівлі за наявності місць оптової торгівлі є додатковим дозволом. Якщо власник нафтобази здійснює продаж!
Тому, Учасник, який має «ліцензію на право оптової торгівлі, без наявності місць оптової торгівлі» та наявності нафтобази ЗБЕРІГАННЯ ПАЛИВА - здатний вчасно виконати умови договору та вимоги Технічного завдання згідно ТД.
Приймаючи до уваги позицію Антимонопольного комітету України з аналогічних питань щодо Ліцензії (рішення від № 8888-р/пк-пз від 07.05.2020у процедурі UA-2020-04-14-005563-b та ) вважаємо, що Замовник порушив вимоги Закону, застосувавши дискримінаційний підхід до складання вимог тендерної документації та порушив законні інтереси Скаржника.
Враховуючи вищезазначене, Вашою вимогою порушено принципи статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачають: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивності та неупередженості оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того стаття 5 Закону регламентує недискримінацію учасників торгів, відповідно до якої вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а також Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тобто, керуючись статтями 3, 5, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємось до Вас, з метою усунення дискримінаційних умов до учасників торгів, внести зміни до тендерної документації в частині ліцензії, де вказані виключно право здійснення оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі .
У разі не задоволення нашої Вимоги, будемо змушені звернутися зі скаргою до Антимонопольного Комітету України.
Відповідь:
У відповідності до ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Уважно вивчивши оприлюднені потенційним Учасником запитання до процедури закупівлі, Замовнику залишилось не зрозуміло - який саме пункт тендерної документації потребує роз’яснення та що саме у тендерній документації не зрозуміло потенційному Учаснику.
Відсутність у Учасника власної або орендованої бази/складу зберігання ПММ, а, відповідно, зберігання палива на підставі договорів зберігання, і, при цьому, відсутність діючої ліцензії на право здійснення оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі (видана за адресою місцезнаходження бази (складу) ПММ), на думку Замовника, свідчить про відсутність необхідної матеріально-технічної бази, що може передбачати високий ступінь ризику призупинення/анулювання ліцензії та може привести до неможливості Учасника виконувати свої зобов’язання по договору.
Про це також свідчать дані з Єдиного державного реєстру суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, опублікованого Департаментом контролю за підакцизними товарами 14 липня 2021 о 16:05 (https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/383525.html) - далі Реєстр ДПС. Так, з початку поточного року було призупинено дію 275 та анульовано 174 ліцензій на право здійснення оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі. В той же час, за аналогічний період, було призупинено дію лише 20 та анульовано 32 ліцензії на право здійснення оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі.
Разом з цим, згідно даних Реєстру ДПС, у м. Полтава провадять свою діяльність близько 8 суб’єктів господарювання, що мають чинну ліцензію на право здійснення оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі, в той же час близько 5 суб’єктів господарювання, які одночасно мають ліцензію на право зберігання пального та оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі. При чому деякі з них, з огляду на відкриті джерела (ЄДОРПОУ) мають інші види діяльності, непов’язані із оптовою торгівлею паливом, наприклад, АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ".
Тому, зазначені вимоги, щодо наявності власної або орендованої бази (складу) зберігання ПММ у м. Полтава та відповідної діючої ліцензії на право здійснення оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі (за адресою місцезнаходження бази (складу) ПММ), визначені Замовником, як одні із пріоритетних, що пов’язані із забезпеченням безперебійної роботи, та не є дискримінаційними.
Разом з цим, звертаємо вашу увагу на те, що згідно ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, Замовник, враховуючи здійснення суспільно-важливої господарської діяльності, повинен врахувати всі можливі негативні фактори та включити до тендерної документації такі вимоги, які б максимально унеможливили порушення умов поставки товару/відмову від поставки товару зі сторони Переможця та не допустили в подальшому збільшення ціни товару.
Дата відповіді:
23.07.2021 15:13
Відповідь надана
дискримінація місце розташування нафтобази
Номер:
bc351d9998d54993a8c0c4f0648952e0
Дата опублікування:
20.07.2021 15:46
Опис:
Шановний Замовнику! У пункті 1.2. Додатку 2 до вимагається : «-Підтвердженням наявності власної або орендованої бази (складу) зберігання ПММ у м. Полтава є надані Учасником у складі пропозиції копії документів на право власності та/або договорів оренди бази (складу) зберігання ПММ та копії 1-ї сторінки технічного паспорту на об’єкт.»
Дискримінаційною є умова щодо розташування бази у м. Полтава, що очевидно є обмежуючим фактором для учасників та свідчить на спрямованість Замовника щодо конкретного учасника.
Повідомляємо про те, що поставка Товару здійснюється наливом і транспортом Постачальника до складу Замовника ( п.5.2. Проекту договору до ТД), а не власним транспортом Замовника з бази Учасника, тому місце розташування нафтобази зовсім не має хвилювати Замовника для виконання умов постачання договору до ТД.
Крім того, відповідно до пункту 5.1. Проекту договору поставка товару ПРОТЯГОМ 1-ГО РОБОЧОГО ДНЯ після отримання заявки – за такий термін поставку можливо зробити як мінімум з сусідніх областей, а як максимум з будь-якої точки України ( наприклад, шлях від Києва до Полтави бензовоз долає за 3-4 години, що цілком задовольняє умову п.5.1. проекту договору).
Також, відсутні умови щодо зберігання палива Замовника на базі Учасника, що свідчить про НЕОБГРУНТОВАНУ вимогу щодо наявності нафтобази в Учасника та дає підстави вважати, що Замовник орієнтований на певне коло учасників ринку.
Тобто, місце розташування та відсутність/наявність нафтобази в Учасника не впливає на вчасне виконання умов постачання згідно умов Проекту договору та Технічних вимог згідно Додатку 1 до ТД.
Приймаючи до уваги позицію Антимонопольного комітету України з аналогічних питань щодо розташування нафтобази (рішення від 06.02.2019 № 1292-р/пк-пз у процедурі № UA-2019-01-14-001063-b) вважаємо, що Замовник порушив вимоги Закону, застосувавши дискримінаційний підхід до складання вимог тендерної документації та порушив законні інтереси Скаржника.
Враховуючи вищезазначене, Вашою вимогою порушено принципи статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачають: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивності та неупередженості оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того стаття 5 Закону регламентує недискримінацію учасників торгів, відповідно до якої вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а також Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тобто, керуючись статтями 3, 5, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємось до Вас, з метою усунення дискримінаційних умов до учасників торгів, внести зміни до тендерної документації в частині кваліфікаційних вимог (додаток 2 до тендерної документації), де вказано окремо місце розташування у Полтаві..
У разі не задоволення нашої Вимоги, будемо змушені звернутися зі скаргою до Антимонопольного Комітету України.
Відповідь:
У відповідності до ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Уважно вивчивши оприлюднені потенційним Учасником запитання до процедури закупівлі, Замовнику залишилось не зрозуміло - який саме пункт тендерної документації потребує роз’яснення та що саме у тендерній документації не зрозуміло потенційному Учаснику.
Замовник має обмежену площу для здійснення розвантаження ПММ. В зв’язку з цим постачання нафтопродуктів здійснюється на автозаправний пункт Замовника бензовозом Учасника ємкістю до 5 тон без причепа (Додаток 3 Тендерної документації).
Виходячи із вищевикладеного, відстань від бази (складу) зберігання ПММ Учасника повинна бути якомога меншою, такою, що забезпечуватиме можливість термінового поповнення автозаправного блок-пункту Замовника з мінімальними затратами часу та коштів (за рахунок нижчої вартості перевезень).
На думку Замовника, доставка невеликих партій пального (до 5 тон) із Києва або інших регіонів України є економічно не обґрунтованою, а бензовози ємністю 30 000-40 000 л не мають технічної можливості заїзду та розвантаження пального на території Замовника.
Тому, з метою недопущення здорожчення вартості палива в період дії договору, зазначена вимога, щодо наявності власної або орендованої бази (складу) зберігання ПММ у м. Полтава визначена Замовником, як одна з пріоритетних, що пов’язана з обмеженими часовими та фінансовими ресурсами, необхідністю здійснення щоденної заправки автомобілів та яка впливає на його господарську діяльність в цілому.
Разом з цим, звертаємо вашу увагу на те, що згідно ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, Замовник, враховуючи здійснення суспільно-важливої господарської діяльності, повинен врахувати всі можливі негативні фактори та включити до тендерної документації такі вимоги, які б максимально унеможливили порушення умов поставки товару/відмову від поставки товару зі сторони Переможця та не допустили в подальшому збільшення ціни товару.
Дата відповіді:
23.07.2021 15:14
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги власне/орендоване
Номер:
17c3399798f445649511b75f65bdaae7
Дата опублікування:
20.07.2021 15:34
Опис:
Шановний Замовнику! У пункті 1.2. Додатку 2 до вимагається : «-Підтвердженням наявності власної або орендованої бази (складу) зберігання ПММ у м. Полтава є надані Учасником у складі пропозиції копії документів на право власності та/або договорів оренди бази (складу) зберігання ПММ та копії 1-ї сторінки технічного паспорту на об’єкт.»
Відповідно до чинного законодавства України використання майна можливе на підставі різних правочинів. Зокрема, зберігання палива може здійснюватися на підставі «договору про надання послуг зі зберігання нафтопродуктів», порядок укладення якого регламентується главою 66 Цивільного Кодексу України.
Тому статус «власний/орендований» для нафтобази є дискримінацією.
Враховуючи вищезазначене, Дана вимога є дискримінаційною з тих підстав, що значно зменшує коло учасників, так як Учасник, який має «договори надання послуг зі зьерігання нафтопродуктів» і здатний вчасно виконати умови договору та вимоги Технічного завдання,- прийняти участь в закупівлі він не зможе, при цьому якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі будуть відповідати державним стандартам. Наявність «власного» автотранспорту зовсім не впливає на виконання умов постачання.
Приймаючи до уваги позицію Антимонопольного комітету України з аналогічних питань щодо власного, орендованого майна (https://amcu.gov.ua/news/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-tipovi-prichini-oskarzhennya-zakupivel ), вважаємо, що Замовник порушив вимоги Закону, застосувавши дискримінаційний підхід до складання вимог та порушив законні інтереси Скаржника.
Дана вимога порушує принципи статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачають: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивності та неупередженості оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того стаття 5 Закону регламентує недискримінацію учасників торгів, відповідно до якої вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а також Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тобто, керуючись статтями 5, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємось до Вас, з метою усунення дискримінаційних умов до учасників торгів, внести зміни до в частині додатку 2, де вказані виключно «право власності/оренди на базу зберігання».
У разі не задоволення нашої Вимоги, будемо змушені звернутися до Суду, державної аудиторської служби України та Міністерства оборони України.
Відповідь:
У відповідності до ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Уважно вивчивши оприлюднені потенційним Учасником запитання до процедури закупівлі, Замовнику залишилось не зрозуміло - який саме пункт тендерної документації потребує роз’яснення та що саме у тендерній документації не зрозуміло потенційному Учаснику.
Відсутність у Учасника власної або орендованої бази/складу зберігання ПММ, а, відповідно, зберігання палива на підставі договорів зберігання, і, при цьому, відсутність діючої ліцензії на право здійснення оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі (видана за адресою місцезнаходження бази (складу) ПММ), на думку Замовника, свідчить про відсутність необхідної матеріально-технічної бази, що може передбачати високий ступінь ризику призупинення/анулювання ліцензії та може привести до неможливості Учасника виконувати свої зобов’язання по договору.
Про це також свідчать дані з Єдиного державного реєстру суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, опублікованого Департаментом контролю за підакцизними товарами 14 липня 2021 о 16:05 (https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/383525.html) - далі Реєстр ДПС. Так, з початку поточного року було призупинено дію 275 та анульовано 174 ліцензій на право здійснення оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі. В той же час, за аналогічний період, було призупинено дію лише 20 та анульовано 32 ліцензії на право здійснення оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі.
Разом з цим, згідно даних Реєстру ДПС, у м. Полтава провадять свою діяльність близько 8 суб’єктів господарювання, що мають чинну ліцензію на право здійснення оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі, в той же час близько 5 суб’єктів господарювання, які одночасно мають ліцензію на право зберігання пального та оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі. При чому деякі з них, з огляду на відкриті джерела (ЄДОРПОУ) мають інші види діяльності, непов’язані із оптовою торгівлею паливом, наприклад, АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ".
Тому, зазначені вимоги, щодо наявності власної або орендованої бази (складу) зберігання ПММ у м. Полтава та відповідної діючої ліцензії на право здійснення оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі ( за адресою місцезнаходження бази (складу) ПММ), визначені Замовником, як одні із пріоритетних, що пов’язані із забезпеченням безперебійної роботи, принципу «належної обачності», та не є дискримінаційними.
В той же час, потенційним Учасником не було зазначено жодних належних обґрунтувань, щодо дискримінації, та можливості потенційної участі у торгах лише одного суб’єкту, який в змозі повноцінно виконати умови, передбачені тендерною документацією.
Разом з цим, звертаємо вашу увагу на те, що згідно ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, Замовник, враховуючи здійснення суспільно-важливої господарської діяльності, повинен врахувати всі можливі негативні фактори та включити до тендерної документації такі вимоги, які б максимально унеможливили порушення умов поставки товару/відмову від поставки товару зі сторони Переможця та не допустили в подальшому збільшення ціни товару.
Наявність «власного» автотранспорту зовсім не впливає на виконання умов постачання.
У відповідності до ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Уважно вивчивши оприлюднені потенційним Учасником запитання до процедури закупівлі, Замовнику залишилось не зрозуміло - який саме пункт тендерної документації потребує роз’яснення та що саме у тендерній документації не зрозуміло потенційному Учаснику.
Щодо наявності «власного транспорту», Додатком 3 Тендерної документації передбачено, що при відсутності власного сертифікованого транспорту для забезпечення підвозу паливо-мастильних матеріалів, учасник повинен надати копію договору з компанією, що надає послуги з перевезення небезпечних вантажів сертифікованим автомобільним транспортом.
Дата відповіді:
23.07.2021 15:16