• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (Персональні комп’ютери на виконання п. 2.1. завдань регіональної програми інформатизації “Електронна Дніпропетровщина” на 2020–2022 роки)

Завершена

330 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 650.00 UAH
Період уточнення: 08.07.2021 16:44 - 16.07.2021 00:00
Відповідь надана

Тема 1

Номер: 7b716be9ee554a208eb81e33a3d3283d
Дата опублікування: 14.07.2021 00:07
Опис: Шановний Замовник, ми плануємо взяти участь у закупівлі, але нам відмовили в отриманні авторизаціного листа. Чи знаєте Ви, що авторизаційний лист видає тільки виробник. Дистриб’ютор, представник не має не це право. Також, чи відомо Вам, що авторизаційний лист видається одному учаснику, а іншим буде відмова. Виробники пояснюють це так, вибачте проект вже захищений іншим учасником. Тому просимо внести зміни та убрати вимоги щодо авторизації або даний тендер дійсно прописаний під конкретного учасник, що є фактом порушення Заокну України «Про публічні закупівлі», ст. 5. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа може свідчити про наявність та лобіювання своїх корисних намірів, обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідь: Відповідно до частини першої ст.43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено Законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Водночас, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. В тендерній документації Замовника прописано: на підтвердження надається оригінал листа від виробника, або офіційного представника/дистриб’ютора в Україні, виданий на ім’я Замовника, з посиланням на номер закупівлі, з вказанням моделі обладнання, що пропонується до поставки. Звертаємо Вашу увагу, що вищезазначений лист може бути виданий не лише виробником але й офіційним представником, дистриб’ютором. Це правовідношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдження, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах. Слід зауважити, що частиною п’ятою статті 6 Закону України «Про захист прав споживачів» визначено, що «виробник (виконавець) зобов’язаний забезпечити використання продукції за призначенням протягом строку її служби, передбаченого нормативно-правовим актом або встановленого ним за домовленістю із споживачем, а в разі відсутності такого строку - протягом десяти років. Виробник (виконавець) зобов’язаний забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт продукції, а також її випуск і поставку для підприємств, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт, у необхідному обсязі та асортименті запасних частин протягом усього строку її виробництва, а після зняття з виробництва - протягом строку служби, в разі відсутності такого строку - протягом десяти років». Отже, враховуючи ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та положення Закону України «Про захист прав споживачів», відповідна вимога Замовника, що наведена у тендерній документації, обумовлена метою підтвердження гарантійного терміну від виробника, зменшення ризиків закупівлі контрафактної продукції, яка ввезена на територію України незаконним шляхом та запобігає постачанню неякісної та неоригінальної продукції, а також запобігає виникненню ризику ускладнень під час післягарантійного обслуговування. Стосовно авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень Учаснику щодо постачання товару, а саме, операційної системи Microsoft Windows 10 Professional x64 Ukrainian OEM (FQC-08978) ), що встановлена на моноблоки, наданий для даної закупівлі з зазначенням найменування та коду продукту для підтвердження оригінальності ліцензій на програмне забезпечення, повідомляємо, що будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа-підвердження. Крім того, надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Також, враховуючі те що, на основі інформації від міжнародної організації BSA Global Software Survey більше 80% програмного забезпечення в Україні є неліцензійним. Ми брали до уваги той факт, що більшість постачальників, можуть свідомо порушувати вимоги Закону України «Про авторське право і суміжні права», при закупівлі програмного забезпечення, використовуючи нелегальні джерела, які знаходяться в загальному доступі. При цьому вартість такого програмного забезпечення значно менша за вартість офіційних дистрибутивів та ліцензійних ключів активації. Крім того, такі дії постачальників щодо закупівлі неліцензійного програмного забезпечення, яке є значно дешевшим, ніж ліцензійне, порушує принцип добросовісної конкуренції, який встановлений статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимога щодо авторизаційного листа обумовлена метою підтвердження оригінальності та ліцензійності програмного забезпечення, зменшення ризиків закупівлі контрафактної продукції, яка ввезена на територію України незаконним шляхом, або ключ продукту було підроблено та сфальсифіковано, а також з метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, дана вимога не суперечить вимогам Закону. У зв’язку з вищезазначеним, Замовник не обмежує коло можливих учасників закупівлі, а лише убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції (товару). Також, звертаємо Вашу увагу на те що, технічні вимоги до предмету закупівлі не містять посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. На підставі цього, Учасники не обмежені у поданні пропозиції на обладнання від будь-якого виробника, яке відповідає або перевищує технічні вимоги до предмета закупівлі.
Дата відповіді: 16.07.2021 16:10