-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Книжкові та протяжні сканери)
Завершена
289 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 890.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 890.00 UAH
Період уточнення:
22.06.2021 13:52 - 28.06.2021 00:00
Відповідь надана
Авторизаційний лист
Номер:
674b099612e34d3b8842e6204ce27a38
Дата опублікування:
24.06.2021 23:31
Опис:
Шановний Замовник, ми плануємо взяти участь у закупівлі, але нам відмовили в отриманні авторизаціного листа.
Чи знаєте Ви, що авторизаційний лист видає тільки виробник. Дистриб’ютор, представник не має не це право. Також, чи відомо Вам, що авторизаційний лист видається одному учаснику, а іншим буде відмова. Виробники пояснюють це так, вибачте проект вже захищений іншим учасником.
Тому просимо внести зміни та убрати вимоги щодо авторизації або даний тендер дійсно прописаний під конкретного учасник, що є фактом порушення Заокну України «Про публічні закупівлі», ст. 5. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідь:
Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області уважно розглянуло Вашу вимогу щодо внесення змін до тендерної документації підготовленої в рамках закупівлі ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Книжкові та протяжні сканери), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-06-22-001296-b.
За результатами розгляду повідомляємо наступне:
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі – «Вимоги до предмету закупівлі», що є додатком № 1 до тендерної документації, містить вимогу - «Учасник надає документальне підтвердження у вигляді авторизаційного листа (листів) про повноваження від офіційного представництва виробника на території України або заводу виробника обладнання щодо партнерських відносин між офіційним представництвом виробника на території України або заводом виробника та Учасником, які необхідні для продажу (поставки) запропонованого Товару, із зазначенням найменування Замовника, найменування запропонованого Товару та номера оголошення в електронній системі закупівель ProZorro.
Тобто, при підготовці тендерної документації було зазначено, що від Учасника вимагається лист, що підтверджує партнерські відносини між потенційним постачальником та виробником запропонованого учасником обладнання з посиланням на вимоги закупівлі (найменування запропонованого Товару, номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro) та Замовника, що має на меті:
1. Обладнання буде ліцензійним та справним (новим та таким, що не було раніше у використанні);
2. Матиме гарантійне та пост гарантійне обслуговування офіційними сервісними центрами виробника;
3. Заміна компонентів та частин, що вийшли з ладу, буде проводитись оригінальними запчастинами та витратними матеріалами;
4. Офіційно ввезено в країну зі сплатою усіх передбачених податків.
Повідомляємо Вам, що Учасник несе персональну відповідальність за достовірність інформації, яку він надає в складі тендерної пропозиції. Саме тому Замовник під час підготовки до проведення Закупівлі зосередив увагу на якісному обладнанні, що має офіційну підтримку виробника.
Згідно загальних принципів господарювання за ст.6 ГКУ та ст.627 ЦКУ, суб’єкт господарювання - вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Зазначивши таку вимогу як надання авторизаційного листа (листів) про повноваження від офіційного представництва виробника на території України або заводу виробника обладнання, жодним чином не обмежив можливості потенційних учасників у поданні пропозиції та пропонуванні якісного обладнання.
Крім того, повідомляємо, що публічні закупівлі здійснюються, зокрема з дотриманням такого принципу як добросовісна конкуренція, а Замовники не повинні висувати такі вимоги, які штучно звужують конкуренцію. Так, ч.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до Учасників. Відповідно до ч.4 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не обмежив можливості Учасників та постачальників комп’ютерної техніки у пропонуванні будь-якого виробника необхідного обладнання, зазначивши: «У разі посилання у викладеній інформації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип у найменуваннях за предметом закупівлі, джерело його походження або виробника, - слід вважати в наявності вираз “або еквівалент”».
Аналогічна ситуація була предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, відповідно якої прийнято рішення від 09.01.2020 року № 376-р/пк-пз, "Слід зазначити, що Документація не містить окремих вимог щодо необхідності надання гарантійного/авторизаційного листа саме від виробника. Враховуючи наведене, Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в частині необхідності надання сканкопії оригіналу(ів) гарантійного(их)/авторизаційного(их) листа(ів) виробника(ів) 4 (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника(ів), дистриб'ютора(ів)". Враховуючи зазначене, дана вимога не є дискримінаційною оскільки передбачає можливість надання авторизаційного листа отриманого від виробника Товару, або його офіційного представництва, або представника в Україні, тобто Замовником навпаки розширено вимоги Тендерної документації.
Таким чином, Замовник не вважає за можливе внести зміни до тендерної документації запропоновані Вами, як такі, що можуть погіршити обладнання, яке може бути запропоноване потенційними учасниками. Адже, Замовник оголошує закупівлю для задоволення своїх потреб та з дотриманням усіх принципів передбачених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та не обмежує потенційних учасників до прийняття участі у закупівлі згідно ч.3, ч.4 ст.5 Закону.
Дата відповіді:
29.06.2021 17:12