• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015, код 33600000-6 - фармацевтична продукція (Йогексол (Iohexol) 100 мл; Йогексол (Iohexol) 50 мл; Йогексол (Iohexol) 20 мл; (ДК 021:2015 код 33696800-3 рентгеноконтрастні засоби))

Джерело фінансування - кошти НСЗУ.

Завершена

310 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 550.00 UAH
Період уточнення: 16.06.2021 14:36 - 13.07.2021 00:00
Відповідь надана

Щодо внесення змін до тендерної документації

Номер: 8faa792ad9df4fed8ce0f2f80809859b
Дата опублікування: 18.06.2021 18:48
Опис: Добрий день. У відповідності до пункту 4.2. розділу I. (Загальні положення) тендерної документації та оголошення, що розміщене на веб-порталі Уповноваженого органу, окремі частини предмета закупівлі (лоти) щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції не передбачені тендерною документацією. Тобто учасникам дозволяється сформувати тендерну пропозицію лише щодо закупівлі 3 лікарських засобів в цілому. Крім того, у додатку 3 до тендерної документації передбачено, що з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає документація, якщо учасник не є виробником предмета закупівлі відповідно до умов цієї тендерної документації, такий учасник повинен надати гарантії можливості поставки предмета закупівлі у кількості, якості, з термінами придатності, визначеними цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів. У якості таких гарантій учасник надає: «оригінал гарантійного листа виробника». З урахуванням того, що станом на день подання цього звернення на фармацевтичному ринку України не існує жодного зареєстрованого лікарського засобу із МНН «Йогексол» та із дозуванням «350 мг/мл по 10 мл», то виконати вказану умову тендерної документації можливо лише, якщо буде запропонований лікарський засіб, виготовлений в умовах аптеки, який не проходив процедуру державної реєстрації. Отже, є велика вірогідність, що за таких умов закупівля UA-2021-06-16-009714-b не відбудеться, оскільки учасники, що мають намір запропонувати зареєстровані лікарські засоби, та які одночасно не є виробниками (у тому числі суб'єкт звернення), позбавлені можливості прийняти участь у закупівлі. Повідомляємо, що не існує відкритих джерел із відомостями щодо виробників, які виготовляють лікарський засіб із МНН «Йогексол» та із дозуванням «350 мг/мл по 10 мл». Просимо замовника надати відомості щодо відомих йому виробників лікарського засобу із МНН «Йогексол» та із дозуванням «350 мг/мл по 10 мл» (для можливості звернення до них та отримання гарантійних листів). Маючи можливість запропонувати до постачання два з трьох лікарських засобів, що є предметом закупівлі (а саме Йогексол у дозуванні 350мг/мл по 50мл та у дозуванні 350мг/мл по 100мл), ми не можемо подати тендерну пропозицію через вищенаведені умови тендерної документації. Замовник не встановлює у документації вимогу щодо титрування дозувань та не встановлює обов’язковості пропонування всіх 3 товарів одного виробника. Отже, враховуючи важливість безперебійного процесу лікування та задля уникнення зривів у процесі лікування через відсутність медикаментів та враховуючи те, що поставивши Йогексол у дозуванні 350мг/мл по 50мл та у дозуванні 350мг/мл по 100мл, постачальник почти повністю забезпечить потребу замовника у ліках, просимо замовника розділити предмет закупівлі таким чином, щоб дозволити подавати окремі тендерні пропозиції щодо окремих лікарських засобів.
Відповідь: Добого дня! Згідно наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 №454, із змінами «Про затвердження порядку визначення предмета закупівлі», предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі національного класифікатора України ДК021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги, а лікарські засоби – за показником третьої цифри із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (МНН). Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр «Єдиного закупівельного словника», а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг». Згідно законодавства, Замовник має право (тобто може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Чинне законодавство не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб. Насамперед, розподіл на значну кількість лотів (по найменуваннях) призведе до додаткових ризиків, що окремі лоти (позиції) не відбудуться в зв’язку із оскарженням, відсутністю учасників, не підписанням договорів переможцями тощо. Відсутність одного з найменувань лікарських засобів призведе до неможливості надання своєчасної допомоги та якісного медичного обслуговування, що в свою чергу ставить під загрозу життя та здоров’я пацієнта. Обґрунтуванням цілісного предмету закупівлі, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику. Всі препарати, які включені до закупівлі UA-P-2021-06-16-007975-b мають різну ціну та відповідно відрізняються за комерційною привабливістю для постачальників. Це створює додатковий ризик, що при поділі лікарських засобів на окремі лоти, певна їх частина не буде пропонуватись учасниками, особливо у випадку поділу їх на окремі лоти. Отже закупівлю цих препаратів доцільно здійснювати без поділу на окремі складові частини. Більше того, предметом закупівлі є один лікарський засіб (за одною МНН), а тому розбиття на лоти в даному випадку є недоцільним. Відзначаємо, що Замовником при формуванні (складанні) Тендерної документації, було враховано вимоги/рекомендації викладені у спільному листі Міністерства охорони здоров'я, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України за N 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 (надалі – Лист), який в свою чергу був розроблений на виконання рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо захисту і формування конкурентного середовища в сфері закупівель лікарських засобів. Так, абз.2 п. 2 Листа, визначено: «З метою створення умов для добросовісної конкуренції серед учасників закупівель замовникам при закупівлі лікарських засобів для предметів закупівлі, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень та які містять два та більше лікарських засобів з різними МНН, рекомендується визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) щодо кожного окремого МНН за умови, що вартість кожної окремої частини предмета закупівлі (лота) дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень.». Тобто, при складані Тендерної документації, було враховані всі приписи законодавства та позиції регуляторних органів, відносно забезпечення максимальної конкуренції при здійснені публічної закупівлі, та застосовано принцип «один лот = один лікарський засіб (за одною МНН)». Також зазначаємо, що в тендерній документації до конкретних найменувань де вказана торгівельна марка препаратів є примітка виразом «або еквівалент» , що надає можливість всім потенційним учасникам запропонувати інші лікарські засоби, ніж ті. що зазначені у специфікації за тієї умови, що вони є еквівалентами препаратів, що закуповуються. Таким чином Замовник вважає, що не порушив діюче законодавство, не встановив дискримінаційних умов, а лише скористався своїм законним правом. При формуванні бюджету закупівель на рік, та формуванні предмету закупівлі в складі даної Тендерної документації (асортимент необхідних лікарських засобів, форма випуска, склад діючої речовини), Замовник керувався виключно потребами кабінету комп’ютерної томографії та фармакологічного характеру, а не з потреб конкретного лікарського засобу. Так, п.4 Листа визначено: «Під час визначення кількості одиниць лікарських засобів, яку планується закуповувати, рекомендовано здійснювати обрахунок потреби у найменшій лікарській формі (наприклад, таблетка, капсула, драже для твердих форм або ампула, шприц, флакон для 'рідких форм або інші види форм випуску)». Доза препарату залежить від методу дослідження, віку, маси тіла, хвилинного об’єму серця, загального стану пацієнта та техніки введення препарату. Зазвичай застосовується така ж концентрація та об’єм йоду, як і для іншого йодовмісного рентгеноконтрастного засобу. З огляду на ту обставину, що дозу лікарського засобу, який є предметом закупівлі необхідно добирати індивідуально, а препарат призначений для одноразового використання, в нашій лікарні поки невідомо, скільки буде пацієнтів, у зв’язку з тим,що апарат КТ було придбано не так давно, тому з економічної точки зору є доцільним придбання Йогексолу 350 мл по 10мл для відсутності псувань залишків. Окрім того, розподіл закупівлі на лоти (за кожним найменуванням окремо) може бути підставою для відміни Процедури закупівлі частково (за лотами) відповідно до п.2 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо до участі буде запропоновано менше двох тендерних пропозицій, що, в свою чергу, призведе до загрози порушення чи призупинення лікувального процесу в повному обсязі, ненадання належної медичної допомоги громадянам у зв’язку з незабезпеченням медичними препаратами закладу та порушенням Конституції України, основ законодавства України про охорону здоров’я та основоположних прав громадян на забезпечення якісної медичної допомоги. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Окрім того, відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», одним із основоположних принципів проведення державних закупівель є принцип максимальної економії. Таким чином, проведення закупівлі без поділу на лоти зменшує вартість товару, зокрема тому, що зменшуються витрати на доставку товару (економічно вигідніше доставити одразу всі препарати, а не кожен окремо, часу на підготування, проведення окремої публічної закупівлі, додаткового навантаження на працівників лікарні щодо проведення процедурних питань з різними постачальниками, тощо). З метою забезпечення безперебійного здійснення оперативних втручань та забезпечення під час них усіма необхідними медикаментами, та унеможливлення відсутності якогось із перелічених в медико-технічних вимогах лікарських засобів, що призведе до неналежного надання медичної допомоги пацієнтам, вважаємо необхідним, щоб закупівля та поставка лікарських засобів здійснювалась в цілому. Відповідно до п.1-1 Постанови КМУ від 25.03.2009р. №333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення», визначено, що з 1 вересня 2017 р. лікарські засоби, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та включені до Національного переліку основних лікарських засобів, затвердженого цією постановою, підлягають закупівлі закладами і установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів. Однак, у відповідності до п.1-2 положення даної Постанови, зазначено, вимоги цієї постанови не поширюються на закупівлю лікарських засобів, що виготовляються в аптеках. Відповідно до положень абзацу останнього ст.9 Закону України «Про лікарські засоби», визначено, що не підлягають державній реєстрації лікарські засоби, які виготовляються в аптеках за рецептами лікарів та на замовлення лікувально-профілактичних закладів із дозволених до застосування діючих та допоміжних речовин. Більше того, лікарський засіб, який є предметом закупівлі включений до Національного переліку основних лікарських засобів дозволених до закупівлі в України, Міжнародна непатентована Назва – Йогексол (Iohexol) рентгеноконтрастний засіб. Для здійснення виробництва лікарських засобів в умовах аптеки, у відповідності до Постанови КМУ від 30.11.2016 року № 929, у такого суб’єкта господрювання повинна бути відповідна ліцензія та матеріально-технічна база. Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17.10.2012 року №812 затверджено правила виробництва (виготовлення) та контролю якості лікарських засобів в аптеках.Водночас, на сайті Держлікслужби України (регуляторний орган, орган контролю та володілець реєстру виробничих аптек) в розділі за посиланням http://pub-mex.dls.gov.ua/TradeLicense/TradeLicenseList.aspx, відображено повний перелік суб’єктів господарювання, які мають відповідну ліцензію та можуть виробити лікарські засоби в умовах аптеки, які є ПРЕДМЕТОМ ДАНОЇ ЗАКУПІВЛІ.
Дата відповіді: 22.06.2021 14:19