-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
капітальний ремонт пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу навчально-лабораторного корпусу № 2 з майстернями Бердянського державного педагогічного університету по вул. Університетській, 25, м. Бердянськ, Запорізька обл., з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 45310000-3 електромонтажні роботи)
Торги відмінено
507 590.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 537.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 537.95 UAH
Період уточнення:
14.06.2021 16:01 - 23.06.2021 12:00
Відповідь надана
ліцензія
Номер:
230750bb51264a44a3ac415422baf09b
Дата опублікування:
16.06.2021 09:35
Опис:
Відповідно до п.13 Додатку № 2 оголошення, Замовник вимагає від Учасника надати: «13) Діючу ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (в переліку видів робіт повинні бути зокрема:
- монтаж внутрішніх систем електропостачання і електроосвітлення;
- монтаж внутрішніх засобів автоматизації і контрольно-вимірювальних приладів зв’язку, сигналізації, радіо телебачення, інформаційних мереж;
- монтаж технологічного устаткування;
- виконання пусконалагоджувальних робіт електротехнічних пристроїв).
По-перше, хочемо зауважити, що монтаж пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу виконується згідно ліцензії ДСНС та ліцензійних умов затверджених постановою КМУ № 852 від 23 листопада 2016 р. Вимагаємо видалити вимогу щодо будівельної ліцензії. Згідно технічного завдання, будівельні роботи відсутні. По-друге, дана вимога є дискримінаційною і такою, що суперечить принципам проведення закупівель зазначених в пункті 1 частині 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: принципу добросовісної конкуренції серед учасників, в пункті 4 частині 4 статті 5 Закону, що передбачає недискримінацію учасників та рівне ставлення до них та в пункті 3 частині 1 статті 5 Закону, що передбачає відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та штучно звужує коло потенційних учасників закупівлі і не дає можливості взяти участь у закупівлі усім іншим потенційним учасникам. Відповідно до п.13 ч.1 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII від 02.03.2015р. (далі – Закон № 222-VIII) ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України (Перелік послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затверджені постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 про (далі – Перелік)). Беручи до уваги предмет закупівлі та керуючись пунктом другим Переліку послугами і роботами протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, є монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень. Відповідно до п.13 Переліку органів ліцензування, затвердженого постановою КМУ від 5 серпня 2015 р. № 609 (далі – Перелік органів ліцензування), органом ліцензування, який уповноважений видавати ліцензії щодо видів господарської діяльності пов’язані з наданням послуг і виконанням робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, є ДСНС (Державна служба з надзвичайних ситуацій). З 18 березня 2020 року ДАБІ (Державна архітектурно-будівельна інспекція) не є органом ліцензування. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду»: – визнано такою, що втратила чинність, постанова Кабінету Міністрів України від 30 березня 2016 року № 256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками», якою затверджені Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, та Перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню; – Державну архітектурно-будівельну інспекцію України виключено із Переліку органів ліцензування, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 № 609; – внесені зміни до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014. № 294, згідно з якими ДАБІ є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду в частині надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Тобто у будь-якому випадку Замовник, керуючись нормами чинного законодавства України, не може: - прийняти до розгляду ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що видана ДАБІ України, тих суб’єктів господарювання, які до 18.03.2020р. отримали дані ліцензії, оскільки такі ліцензії не дозволяють надавати послуги та проводити роботи, пов’язані з предметом даної закупівлі. - дискваліфікувати тендерні пропозиції тих суб’єктів господарювання, які до 18.03.2020р. не отримали дані ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, видана ДАБІ України, оскільки такі ліцензії не дозволяють надавати послуги та проводити роботи, пов’язані з предметом даної закупівлі та у зв’язку з втратою чинності постанови Кабінету Міністрів України від 30 березня 2016 року № 256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками», якою затверджені Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, та Перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню. На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці кваліфікаційних вимог не враховано норми чинного законодавства України та умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, а саме щодо: підтвердження наявності «Ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що видана ДАБІ України», у зв’язку зі змінами у чинному законодавстві України та невідповідності вимогам щодо предмету закупівлі. За таких умов взяти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити наявність: - «чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (в переліку видів робіт повинні бути зокрема: монтаж внутрішніх систем електропостачання і електроосвітлення; монтаж внутрішніх засобів автоматизації і контрольно-вимірювальних приладів зв’язку, сигналізації, радіо телебачення, інформаційних мереж; монтаж технологічного устаткування; виконання пусконалагоджувальних робіт електротехнічних пристроїв), що видана ДАБІ України». Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищенаведене вимагаємо видалити дану вимогу Замовника, а саме: «13) Діючу ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (в переліку видів робіт повинні бути зокрема:
- монтаж внутрішніх систем електропостачання і електроосвітлення;
- монтаж внутрішніх засобів автоматизації і контрольно-вимірювальних приладів зв’язку, сигналізації, радіо телебачення, інформаційних мереж;
- монтаж технологічного устаткування;
- виконання пусконалагоджувальних робіт електротехнічних пристроїв).
Відповідь:
Шановний учасник! За результатом розгляду звернення повідомляємо про наступне.
Об’єкт будівництва «капітальний ремонт пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу навчально-лабораторного корпусу № 2 з майстернями Бердянського державного педагогічного університету по вул. Університетській, 25, м. Бердянськ, Запорізька обл., з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013» (ДК 021:2015 45310000-3 електромонтажні роботи) відноситься до класу наслідків (відповідальності) до об’єктів з середніми (СС2) наслідками відповідно до розділу 10 «Визначення класу наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва» Робочого проєкта (шифр 0301-21/СПЗ).
Робочим проєктом (шифр 0301-21/СПЗ), що додається, передбачено окремі види робіт відповідно до збірника на нове будівництво Е21 "Електроосвітлення будинків"
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 34 та частини 1 статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (зі змінами) від 17.02.2011р. № 3038-VI, право на виконання будівельних робіт на об’єкті будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками надається на підставі дозволу органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (зі змінами) від 02.03.2015р. № 222-VIII, ліцензуванню підлягає господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2016р. № 852 передбачає ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Відповідно до Закону від 02.03.2015р. № 222-VIII, ліцензії є безстроковими і вважаються дійсними до зміни законодавчого врегулювання суспільних відносин у сфері містобудівної діяльності в частині надання суб’єкту господарювання права на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками.
У відповідності з постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017р. № 238 «Про внесення змін до Порядку ліцензування господарської діяльності, пов’язаної зі створенням об’єктів архітектури», яка набрала чинності від 14.04.2017р., всі строкові ліцензії переоформлюються на безстрокові, за заявою ліцензіата, шляхом внесення відповідних даних до Реєстру виданих ліцензій, розміщеному на офіційному сайті ДАБІ України.
У зв’язку з набранням чинності 18.03.2020р. постанов Кабінету Міністрів України від 13.03.2020р. № 218 «Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» та № 219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» питання про зупинення, відновлення дії та анулювання ліцензій віднесено до повноважень Мінрегіону.
Окрім цього, відповідно до постанов Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо удосконалення діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» від 29.03.2021р. № 303 та «Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду» від 23.12.2020р. №1340, Державна архітектурно-будівельна інспекція продовжує здійснювати повноваження та функції до завершення здійснення заходів з утворення Державної інспекції архітектури та містобудування, а забезпечення діяльності Державної інспекції архітектури та містобудування та заходи, пов’язані з ліквідацією Державної архітектурно-будівельної інспекції, у 2021 році здійснюються в межах видатків, передбачених Державній інспекції містобудування та Державній сервісній службі містобудування.
Враховуючи викладене, повідомляємо, що умови, визначенні Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, не містять вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників спрощеної закупівлі робіт.
Дата відповіді:
17.06.2021 08:33