Номер:
d4abe359e7404cc294f6b6db39d85e7c
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
10.06.2021 09:13
Опис:
Замовником встановлена вимога, що "У зв'язку з відсутністю в закладі для зберігання річної потреби вугілля, одноразова поставка повинна бути не більше 5 тонн в термін не більше ніж в 24 години з моменту отримання учасником заявки від замовника. Поставка повинна бути здійснена Постачальником у робочі дні та години закладу. Учасник відповідає за якість товару, а також за дотримання графіку забезпечення замовника необхідним обсягом товару. З огляду на той факт, що поставка відбуватиметься протягом опалювального періоду, учасник повинен на щоденній основі здійснювати завезення продукції, при цьому замовник має право у випадку фіксування порушення якості товару або кількості чи інших споживчих властивостей товару при завезенні товару негайно вимагати його заміну без зміни графіку постачання товару. Задля підтвердження такої можливості здійснити негайну заміну товару без зміни графіку постачання товару, учасники повинні надати документальне підтвердження наявності у них складу, площадки, майнового комплексу, тощо, що знаходиться не далі ніж 50 км від територіального розташування Замовника. При цьому, наявні потужності зберігання товару в межаж 50 км від територіального розташування Замовника повинно бути підтверджено відповідним правоустановчим документом. Учасник, що не має можливості здійснити договірне оформлення виробничих потужностей зберігання товару на складі, площадці, майновому комплексу тощо в межах заявленого радіусу повинен надати договір, що дозволяє забезпечити цілодобову стоянку вантажних автотранспортних засобів в межах вказаного діапазону відстані із додатковим документальним підтвердженням наявності цілодобової охорони таких транспортних засобів із вантажем, що надається уповноваженим суб’єктом господарювання в сфері надання охоронних послуг, компетенція якого також повинна бути документально підтверджена." Враховуючи, що обсяг закупівлі становить АМ 13-25 - 230 тонн, ДГ 13-100 - 300 тонн, а Строк поставки товарів до 31 грудня 2021р. (згідно заявок Замовника, у заклад завозити вугілля протягом опалювального періоду 2021 року але не пізніше 31 грудня 2021 року) як ви уявляєте собі можливість здійснити повний обсяг доставки партіями по 5 тонн щоденно. Більш того, ви не вказуєте час доставки товару, а зазначаєте тільки "одноразова поставка повинна бути не більше 5 тонн в термін не більше ніж в 24 години з моменту отримання учасником заявки від замовника". Крім того, ви встановлюєте ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу учасникам мати у наявності складу, площадки, майнового комплексу, тощо, що знаходиться не далі ніж 50 км від територіального розташування Замовника - Україна, 27100, Кіровоградська обл., Новоукраїнський р-н, місто Новоукраїнка, провулок Лікарняний, будинок 1. Учасник може мати склад, площадку, майновий комплекс, тощо, що знаходиться більше ніж 50 км від від територіального розташування Замовника та мати можливість здійснювати вчасну доставку товару.
Відповідь:
Комунальне некомерційне підприємство «Новоукраїнська центральна районна лікарня» Новоукраїнської районної ради є Замовником закупівлі в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Комунальним некомерційним підприємством «Новоукраїнська центральна районна лікарня» Новоукраїнської районної ради, - 10.06.2021 року оголошено закупівлю відкриті торги за предметом: ДК 021:2015, код 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне марок АМ, ДГ) (номер закупівлі UA-2021-06-09-010037-b) на 2021 рік.
Частиною 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) встановлено: «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону..»
Інформуємо, що тендерна документація складена Замовником відповідно до принципів здійснення публічних закупівель, що передбачені статтею 5 Закону, а також з врахуванням наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» № 680 від 13.04.2016 року.
Потенційний учасник вважає незаконною наступну вимогу за частиною 1 додатку 3 тендерної документації: «Строк поставки товарів до 31 грудня 2021р. (згідно заявок Замовника). У заклад завозити вугілля протягом опалювального періоду 2021 року але не пізніше 31 грудня 2021 року, по замовленню закладу, згідно рознарядок Замовника. У зв'язку з відсутністю в закладі для зберігання річної потреби вугілля, одноразова поставка повинна бути не більше 5 тонн в термін не більше ніж в 24 години з моменту отримання учасником заявки від замовника. Поставка повинна бути здійснена Постачальником у робочі дні та години закладу.
Учасник відповідає за якість товару, а також за дотримання графіку забезпечення замовника необхідним обсягом товару. З огляду на той факт, що поставка відбуватиметься протягом опалювального періоду, учасник повинен на щоденній основі здійснювати завезення продукції, при цьому замовник має право у випадку фіксування порушення якості товару або кількості чи інших споживчих властивостей товару при завезенні товару негайно вимагати його заміну без зміни графіку постачання товару. Задля підтвердження такої можливості здійснити негайну заміну товару без зміни графіку постачання товару, учасники повинні надати документальне підтвердження наявності у них складу, площадки, майнового комплексу, тощо, що знаходиться не далі ніж 50 км від територіального розташування Замовника. При цьому, наявні потужності зберігання товару в межаж 50 км від територіального розташування Замовника повинно бути підтверджено відповідним правоустановчим документом. Учасник, що не має можливості здійснити договірне оформлення виробничих потужностей зберігання товару на складі, площадці, майновому комплексу тощо в межах заявленого радіусу повинен надати договір, що дозволяє забезпечити цілодобову стоянку вантажних автотранспортних засобів в межах вказаного діапазону відстані із додатковим документальним підтвердженням наявності цілодобової охорони таких транспортних засобів із вантажем, що надається уповноваженим суб’єктом господарювання в сфері надання охоронних послуг, компетенція якого також повинна бути документально підтверджена..».
При цьому, Вами акцентується, що вказана вимога є дискримінаційною, оскільки учасник може мати «склад, площадку, майновий комплекс, тощо, що знаходиться більше ніж 50 км від територіального розташування Замовника та мати можливість здійснювати вчасну доставку товару»
Звертаємо Вашу увагу, що встановлення вказаної вимоги про місце розташування готових потужностей до відвантаження Замовнику товару, а саме наявність складу, площадки, майнового комплексу, тощо в межах 50 км від місце розташування Замовника не є обов’язковою умовою для встановлення відповідності учасника. Замовником враховано той факт, що на ринку постачання вугільної продукції може наявні учасники, які мають склад, площадку, майновий комплекс, що знаходяться далі від заявленого радіусу. Для таких учасників встановлена альтернатива, у вигляді документального підтвердження наявності будь-якої території в межа 50 км від Замовника, на яких можуть знаходитись вантажні транспортні засоби із необхідним товаром для виконання умов щоденної поставки.
Новоукраїнський район та сусідні адміністративно-територіальні райони (громади) мають достатню кількість призначених як для зберігання товару на складських потужностях, так і місць для стоянки вантажних транспортних засобів. В межі 50 км від Замовника знаходиться ряд фермерських господарств, виробництв, спеціалізованих вугільних підприємств та інших суб’єктів господарювання, що мають майданчики як для зберігання товару, так і для стоянки вже заповнених транспортних засобів із товаром. Тому Замовник не бачить жодної перешкоди в документальному підтвердженню виконання вказаної вимоги.
Обґрунтування в визначенні саме 50 км радіусу віддаленості від Замовника:
Замовником визначено – поставка відбуватиметься щоденно (крім вихідних), в обсязі не більше 5 тонн, в робочі дні та години закладу, тобто з 08:00 до 17:00. Вказаний радіус дозволить Замовнику отримати товар після оформлення заявки протягом 2-3 годин з урахуванням складних погодних умов (ожеледиці, заметів на дорогах) та часом на укомлектацію вантажних транспортних засобів товаром для виїзду з пункту їх завантаження або стоянки до місця призначення. Решта часу протягом робочого дня необхідна для приймання товару, його вивантаження, перевірки кількості та якості товару, і формування можливих претензій щодо якості з вимогою здійснити заміну протягом решти годин робочого дня. Звертаємо увагу, що наявність потужностей для зберігання товару (основних складів) в інших регіонах України не є перешкодою для участі учасника в закупівлі. Вказана вимога стосується лише документального підтвердження наявності транзитної точки для зберігання товару в готових вантажних транспортних засобах для доставки їх Замовнику.
Вами документально не доведено та спростовано обставини, що Вами вчинялись дії стосовно укладання договору з будь-яким суб’єктом господарювання на оренду місця стоянки транспортних засобів або складських потужностей в межах заявленого радіусу віддаленості від Замовника торгів, що дозволили б не порушити умови постачання на щоденній основі в робочі години закладу.
Відсутність документально підтверджених спроб виконати вказану вимогу може свідчити про те, що учасник не мав та не має наміру навіть спробувати виконати відповідну вимогу за тендерною документацією. З огляду на вказане повідомляємо не не про дискримінаційність та незаконність самої вимоги, а про небажання виконувати вимоги Замовника в зазначеній тендерній процедурі закупівлі.
Таким чином, нами встановлені законні та не дискримінаційні вимоги до потенційних учасників закупівлі, а отже, правових підстав для вилучення оскаржуваної вимоги зі змісту тендерної документації не має.
Дата відповіді:
14.06.2021 12:16