Номер:
14add900594e4f278fce58fc7efb3473
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
08.06.2021 20:09
Опис:
Замовник у тендерній документації встановив вимогу, що учасник повинен надати оригінал висновку з оцінки впливу на довкілля або посилання на висновок з оцінки впливу на довкілля в реєстрі із зазначенням реєстраціного номеру справи, згідно ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля", виданий вітчизняному виробнику товару, що становить предмет закупівлі за даними торгами. Уважно вивчивши, вимоги тендерної докуемнтації, наголошуємо, що згідно зі ст. 2 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» оцінка впливу на довкілля - це процедура виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки будь-якого виду планованої господарської діяльності на стан довкілля і здоров’я населення. Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» передбачає перелік видів господарської діяльності, які в обов’язковому порядку мають провести оцінку впливу на довкілля та отримати висновок (частини друга і третя статті 3 Закону). Діяльність, пов’язана із постачанням (продажем) кам'яного вугілля не визначена серед видів планованої діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля. Таким чином, саме Законом підтверджується, що діяльність, пов’язана із постачанням вугілля кам'яного і за результатами якої замовник придбаває предмет закупівлі, не здійснює негативний вплив на навколишнє середовище.
Учасник процедури закупівель, відповідно до вимог п. 33 ч.1 ст. 1 ЗУ "Про публічні закупівлі", зобов'язується та погоджується дотримуватись чинного законодавства України щодо застосування заходів із захисту довкілля, що передбачені також положеннями Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про відходи», Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення». Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Така умова тендерної документації вочевидь може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій учасників на користь заздалегідь відомого учасника, з яким замовник діяв узгоджено, що порушує права на участь у закупівлі та дискримінує значне коло учасників – постачальників вугілля кам'яного, які не є виробниками предмету закупівлі та не видобувають самостійно вугілля кам'яне. З метою уникнення дискримінаційних вимог, враховуючи вищевикладене, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації.
Відповідь:
За результатами розгляду Вашого звернення повідомляю.
Відповідно до п.33 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу товару.
Відповідно до ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», що встановлює правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля, спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів, планована діяльність що належить до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, зокрема щодо видобування, перероблення, збагачення корисних копалин, зберігання викопного палива чи продуктів їх переробки, підлягає оцінці впливу на довкілля. Забороняється розпочинати провадження зазначеної планованої діяльності без отримання висновку оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Зрештою, неможливість надання того чи іншого документу, що вимагається чинним законодавством України та тендерною документацією, не дає Вам право висувати безпідставні та огульні звинувачення, посягаючи на честь, гідність та ділову репутацію уповноваженої особи Замовника, та оперувати такими термінами як: «дискримінація», «корупція» тощо, ігноруючи елементарні правила моральності та добропристойності.
Отже, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
10.06.2021 17:08