• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Автоматизована система обліку пального при його прийманні, зберіганні, видачі на акцизних складах АТ «Укрзалізниця» та її складових (32440000-9 Телеметричне та термінальне обладнання)

Автоматизована система обліку пального при його прийманні, зберіганні, видачі на акцизних складах АТ «Укрзалізниця» та її складових (32440000-9 Телеметричне та термінальне обладнання)

Торги не відбулися

243 565 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 217 829.00 UAH
Період уточнення: 28.05.2021 18:44 - 01.07.2021 00:00
Відповідь надана

Щодо пункту 1.1. Вимог

Номер: 99ecb61708374952a588fadf5d1a8630
Дата опублікування: 30.06.2021 20:03
Опис: Шановний Замовнику! Згідно із пунктом 1.1. Вимог до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі На предмет закупівлі (об’єкти) вимагається Декларація згідно з вимогами пунктів 54 та 62 Додатку 3 Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки та копії сертифікатів відповідності, виданих призначеними органами з оцінки відповідності за результатами здійснення оцінки відповідності по модулям F1 або G згідно з п. 2 Додатку 1 вказаного Технічного регламенту про відповідность. Предметом закупівлі є "Автоматизована система обліку пального при його прийманні, зберіганні, видачі на акцизних складах АТ «Укрзалізниця» та її складових", а не окремі засоби вимірювальної техніки (надалі - ЗВТ). Пункти 54 та 62 Додатку 3 Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки стосуються саме окремих ЗВТ. Одночасно з тим вимога про надання декларації і сертифікатів на самі ЗВТ, як складові предмету закупівлі, міститься у п. 1.2 цього ж розділу. А тому просимо роз’яснити, чого саме стосується ця вимога тендерної документації? Крім того повідомляємо, що автоматизовані системи обліку є складними системами, що включають в себе ряд типів обладнання та програмного забезпечення, в тому числі, але не обмежуючись ЗВТ. Нарешті, перелік обладнання та іншої продукції, що входить до складу автоматизованих систем обліку пального залежить від конкретної реалізації автоматизованої системи і може відрізнятись в залежності від вимог та потреб того чи іншого підприємства (об'єкта). Таким чином, предмет даної закупівлі, а саме - "Автоматизована система обліку пального при його прийманні, зберіганні, видачі на акцизних складах АТ «Укрзалізниця» та її складових" не є стандартною одиницею продукції та не може бути внесений до державного реєстру. А отже, отримати сертифікати відповідності за модулем F1 або G на сам предмет закупівлі неможливо.
Відповідь: Замовник інформує: Оцінка відповідності автоматизованої системи із застосуванням модулів оцінки відповідності F1 або G передбачено вимогами п. 2 Додатку 1 Технічного регламенту законодавчо регульованих ЗВТ. Пункти 54 та 62 Додатку 3 до вказаного Технічного регламенту стосуються саме модулів F1 та G, а відтак поширюються на оцінку відповідності системи в цілому, а не окремих ЗВТ. Вимоги щодо оцінки відповідності складових автоматизованої системи та надання учасниками відповідних документів згідно з вимогами Технічного регламенту законодавчо регульованих ЗВТ і Технічного регламенту ЗВТ передбачено в п. 2.1 Додатку 1 «Вимог до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі» тендерної документації. Відтак вимоги п. 1.1 стосуються документів, які підтверджують відповідність автоматизованої системи вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих ЗВТ, а вимоги п. 1.2 – документів, які підтверджують відповідність складових вказаної системи вимогам технічних регламентів ЗВТ та законодавчо регульованих ЗВТ.
Дата відповіді: 05.07.2021 14:52
Відповідь надана

Щодо ліцензії на програмне забезпечення (повторно)

Номер: df99f47379904adaa0efa77926f632c5
Дата опублікування: 30.06.2021 18:50
Опис: Шановний Замовнику! Згідно із пунктом 3.4. Вимог до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі у разі використання комерційного програмного забезпечення Учасник повинен надати скановану копію чинної ліцензії. Просимо роз’яснити, яке саме програмне забезпечення має на увазі Замовник та щодо чого саме стосується ця вимога щодо копії чинної ліцензії: програмне забезпечення, що безпосередньо виконує функції АСК ТП, операційна система або інше програмне забезпечення?
Відповідь: Замовник інформує: Якщо програмне забезпечення, запропоноване учасником, додатково потребує використання іншого комерційного програмного забезпечення, без якого робота запропонованого учасником програмного забезпечення неможлива (наприклад, платформу побудови бізнес процесів BPM, тощо, яка в свою чергу потребує ліцензування), то учасник повинен надати скановану копію чинної ліцензії на це комерційне програмне забезпечення.
Дата відповіді: 05.07.2021 14:51
Відповідь надана

Про технічні вимоги

Номер: 202b84637aa84567b34d55da22e882b0
Дата опублікування: 24.06.2021 23:14
Опис: Шановний замовнику, переважна більшість резервуарів на яких планується встановлення обладнання виготовлене в 50-70 роки, фактично резервуари з вичерпаним ресурсом використання. В тендерній документації відсутні відомості про дослідження технічного стану резервуарів на період закінчення терміну експлуатації, таким чином не можливо бути впевненим чи забезпечені умови для монтажу рівнемірів і датчиків контролю, іншого обладнання, відповідно діючих вимог безпеки в потенційно вибухонебезпечних середовищах, просимо розглянути можливість включити до технічного завдання заміну на нові, резервуарів, які за технічним станом виявляться не придатними до проведення робіт з монтажу обладнання та подальшої експлуатації.
Відповідь: Замовник інформує: Резервуари, які використовуються замовником, проходять своєчасну повірку та перевірку на відповідність нормам безпеки. На кожен резервуар оформлено Технічний паспорт на резервуар.
Дата відповіді: 29.06.2021 15:47
Відповідь надана

Щодо технічних вимог

Номер: cfac3b268ee448c5850a65fc801c0654
Дата опублікування: 24.06.2021 23:13
Опис: Шановний замовнику, конкурсною документацією визначено вимогу замовника у складі пропозиції надати повну скановану копію технічних умов на виготовлення складових предмету закупівлі. Просимо врахувати, що Техні́чні умо́ви (ТУ) — нормативний документ, що встановлює внутрішні технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги. Даний документ є, власністю виробника і як правило з обмеженим доступом та може бути наданий лише виробником, оскілки не виробник даним документом не володіє. Наведені вище умови документації обмежують коло учасників закупівлі лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з виробниками (офіційними представниками, дилерами, дистриб’юторами). Такі вимоги є дискримінаційними стосовно інших учасників процедури закупівлі не виробників. Просимо виключити з конкурсної документації вимогу щодо надання повної сканованої копії технічних умов на виготовлення складових предмету закупівлі.
Відповідь: Замовник інформує: Відповідно до положень п. 39 Технічного регламенту засобів вимірювальної техніки та п. 40 Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки розповсюджувачі повинні мати всю інформацію і документацію (в паперовій чи електронній формі), необхідні для доведення відповідності засобів вимірювальної техніки вимогам вказаних Технічних регламентів. Аналогічні обовʼязки покладені вимогами вказаних Технічних регламентів також на імпортерів, виробників та їх уповноважених представників. Враховуючи викладене, вимога щодо надання копій нормативних документів, які встановлюють вимоги до продукції (у тому числі технічних умов) не може носити дискримінаційний характер, оскільки передбачає їх обовʼязкову наявність в учасників ринку відповідно до чинного законодавства. Прийнято рішення залишити без змін.
Дата відповіді: 29.06.2021 15:45
Відповідь надана

Про умови оплати

Номер: 8da4df1cc17b4bf6bc367ac96c0f9440
Дата опублікування: 24.06.2021 23:12
Опис: Шановний замовнику, враховуючи, що до складу предмету закупівлі, окрім поставки дорого вартісного обладнання, включено роботи по проектуванню, демонтажні, монтажні, пусконалагоджувальні роботи, роботи з налаштування програмного забезпечення, навчання персоналу, транспортні витрати, а проект тривалістю майже півтора року, потребує значних як фінансових та к і людських ресурсів, просимо замовника розглянути можливість здійснення замовником 30% попередньої оплати.
Відповідь: Замовником прийнято рішення залишити тендерну документацію без змін.
Дата відповіді: 29.06.2021 15:43
Відповідь надана

Вимірювання маси

Номер: 58bf3d314a8c41189761e95b2a2e5cb1
Дата опублікування: 24.06.2021 23:12
Опис: Шановний Замовнику, оскільки в Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів від 20.05.2008 року облік нафти і нафтопродуктів - який проводиться на підприємстві під час технологічного процесу полягає у визначенні об'єму і маси нафти або нафтопродуктів для подальших облікових операцій, просимо додати до розділу 3. Витратомір-лічильник Додатку А Тендерної документації наступний пункт: "2.5 Визначення маси пального при його видачі з похибкою у розмірі: - 0,3% для маси до 120 т; - 0,6% для маси від 120 т і більше."
Відповідь: Замовник інформує: Відповідно до п. 4.2.3 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України встановлені границі допустимої відносної похибки з посиланням на ГОСТ 26976-86 «Нефть и нефтепродукты. Методы измерения массы». На заміну ГОСТ 26976-86 прийнято ДСТУ 7094:2009 «Метрологія. Маса нафти та нафтопродуктів. Загальні вимоги до методик виконання вимірювання» (далі ДСТУ 7094). Оскільки на стандарт йде посилання в нормативно-правовому акті, то його вимоги стають обов'язковими до виконання. Відповідно до п. 5.1.1 ДСТУ 7094 границі допустимої відносної похибки вимірювання маси нафтопродуктів при прямих і непрямих методах динамічних вимірювань не повинна перевищувати 0,25 %. Спосіб динамічних вимірювань використовується на витратомірах лічильників з похибкою 0,25% на акцизних складах АТ «Укрзалізниця». Пунктом 5.1.3 Інструкції передбачено заборону перевищувати значення, що зазначені в ГОСТ 26976 (на даний час в ДСТУ 7094) для методу вимірювання маси, що застосовується вантажовідправником (в нашому випадку на станції розподілу – це резервуар) та вантажоодержувачем (в нашому випадку – це колонка, через яку відпускається паливо на акцизному складі). Різниця в похибках засобів вимірювальної техніки в межах однієї системи обліку (якою є акцизний склад) може привести до значних відхилень між оприбуткованим та відпущеним обсягом нафтопродуктів. А це, у свою чергу, несе за собою порушення у системі податкового обліку та ризики щодо втрат значних обсягів палива. Отже, похибка вимірювання об’єму нафтопродуктів при видачі не повинна перевищувати 0,25%. Розрахунок параметрів маси, приведенного об’єму до 15 °С передбачений підпунктом 21 підпункту 1.4 Додатку А тендерної документації.
Дата відповіді: 30.06.2021 16:35
Відповідь надана

Гарантія якості і поставки товару

Номер: 5192bdfc8e3148ca8bffedc6eeaf54c8
Дата опублікування: 24.06.2021 18:18
Опис: Шановний Замовнику! Згідно із пунктом 3.1. Вимог до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі якщо Учасник не є виробником складових Товару (комплектуючих), надати скановані копії документів, які підтверджують стосунки із виробником: а) договір з виробником; або б) сертифікат партнера, дистриб’ютора, представника, дилера; або в) лист виробника про партнерство/представництво його інтересів учасником; або г) інший документ (документи), що підтверджує зв’язки Учасника з виробником складових Товару (комплектуючих), підписаний зі сторони виробника або виробником та Учасником. Зазначені документи повинні бути дійсними на весь термін постачання складових Товару (комплектуючих) та обов’язково містити гарантії виробника/виробників щодо якості складових Товару(комплектуючих). Звертаємо Вашу увагу, що вказані у п. 3.2. Документи не видаються Учаснику під певний тендер, а є постійними авторизаційними документами компанії та по своїй суті не повинні містити гарантій виробника/виробників щодо якості складових Товару(комплектуючих). Така вимога Тендерної документації змушує Учасників повторно отримувати авторизаційні документи саме під цю закупівлю, та під ці вимоги Замовника, що зазвичай є неможливим (особливо при співпраці з європейськими виробниками). Також наголошуємо, що якість поставки продукції гарантується стандартними гарантійними документами Виробника, що супроводжують кожну одиницю продукції, а не документами, які підтверджують стосунки із виробником. А тому просимо у тендерну документацію та виключити вимогу, що документи, які підтверджують стосунки із виробником, повинні обов’язково містити гарантії виробника/виробників щодо якості складових Товару(комплектуючих). Також згідно із пунктом 3.2. Вимог до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі Учасник повинен надати завірену копію гарантійного листа від виробника/виробників, про підтвердження можливості поставки відповідних рівнемірів-лічильників, росходомірів-лічильників, програмного забезпечення для автоматизації. Виробник продукції, який здійснює продаж продукції на ринку, заявляє про можливість поставки продукції (в т.ч. рівнемірів-лічильників, росходомірів-лічильників, програмного забезпечення для автоматизації, тощо) самим фактом проведення комерційної діяльності з продажу вищевказаної продукції будь-якому покупцю, якщо обіг продукції на ринку не обмежено законодавством в тій чи іншій формі. Наголошуємо, що у європейській діловій культурі не практикується взяття на себе виробником товару гарантійних зобов’язань щодо поставки товару, якщо він не є стороною відповідного договору. Як компроміс пропонуємо надати такий гарантійний лист від Учасника закупівлі, який потенційно і буде здійснювати поставку такого товару. А тому просимо у тендерну документацію та виключити вимогу, що Учасник повинен надати завірену копію гарантійного листа від виробника/виробників, про підтвердження можливості поставки відповідних рівнемірів-лічильників, росходомірів-лічильників, програмного забезпечення для автоматизації. Шановний Замовнику, якщо Ви справді бажаєте здійснити впровадження автоматизованої системи обліку пального із високоякісного обладнання надійних виробників, просимо виключити із Тендерної документації вимоги, які дискримінують учасників та виключають можливість поставки обладнання іноземного виробництва!
Відповідь: Замовник інформує: В зв’язку з тим, що Замовник хоче бути впевненим, що обладнання буде поставлено вчасно, не контрафактне, з належними гарантійними строками, введена норма про надання гарантійного листа відповідно до пункту 3.2 Вимог до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: «Учасник повинен надати завірену копію гарантійного листа від виробника/виробників, про підтвердження можливості поставки відповідних рівнемірів-лічильників, росходомірів-лічильників, програмного забезпечення для автоматизації.».
Дата відповіді: 30.06.2021 16:35
Відповідь надана

Щодо ліцензії на програмне забезпечення

Номер: 6bd995d060fd4d969cd2408698e74249
Дата опублікування: 24.06.2021 18:16
Опис: Шановний Замовнику! Згідно із пунктом 3.4. Вимог до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі у разі використання комерційного програмного забезпечення Учасник повинен надати скановану копію чинної ліцензії. Просимо роз’яснити, яке саме програмне забезпечення має на увазі Замовник та щодо чого саме стосується ця вимога щодо копії чинної ліцензії: програмне забезпечення, що безпосередньо виконує функції АСК ТП, операційна система або інше програмне забезпечення?
Відповідь: Шановний учаснику, під час обговорення вашого звернення, враховуючи складну структуру АТ «Укрзалізниця» та процедуру одержання відповіді, філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» (Замовник) пропонує Вам після одержання цієї відповіді повторно розмістити в електронній системі «Prozorro» Ваше звернення. Кінцевий строк подання пропозицій учасників є достатнім для можливості повторного звернення.
Дата відповіді: 30.06.2021 16:34
Відповідь надана

Цінова пропозиція

Номер: 2e45a459eebc4553b99b0f4830481452
Дата опублікування: 24.06.2021 18:15
Опис: Шановний Замовнику! Згідно із пунктом 3.2. Розділу 3 Тендерної документації на дану закупівлю Тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна містити файли: - ціновою пропозицією за формою Додатку № 3. Проте відповідно до Додатку № 3 «Форма «Цінова пропозиція» подається переможцем у вигляді, наведеному нижче. Переможець не повинен відступати від даної форми.». Просимо роз’яснити, чи подається Цінова пропозиція за формою Додатку № 3 на етапі прекваліфікації, чи вона подається переможцем закупівлі? Та внести відповідні зміни у Тендерну документацію.
Відповідь: Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 30.06.2021 16:34
Відповідь надана

Похибка виміру густини (повторно)

Номер: e0fe8640e21f4a81948df58af38201d9
Дата опублікування: 24.06.2021 11:10
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до умов тендерної документації, в пункті 2.3 Додатку А «Технічні характеристики Автоматизованої системи обліку пального при його прийманні, зберіганні, видачі» встановлені наступні вимоги до рівнеміра-лічильника: “Вимірювання густини пального в резервуарі з похибкою виміру +/- 0,5 кг/м3” Дані вимоги встановлені, посилаючись на пункт 4.3.2.10 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України № 281/171/578/155 від 20.05.2008, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за N 805/15496, надалі - Інструкція. Вважаємо, що вищезазначена вимога є дискримінаційною та такою, що потребує обов’язковому видаленню з умов тендерної документації шляхом внесення змін до тендерної документації у зв’язку з наступним. Пункт 4.3.2.11 Інструкції встановлює порядок проведення вимірювання густини пального, а саме: “Густина у відібраних пробах визначається ареометрами з границями допустимої похибки +- 0,5 кг/куб.м. Температуру і густину нафти і нафтопродукту вимірюють одночасно з вимірюванням рівня за допомогою стаціонарних пристроїв або шляхом вимірювання їх у відібраній пробі. Температура і густина вимірюються відразу ж після відбирання кожної точкової проби або в сукупній пробі, яку відібрано зниженим пристроєм для відбирання проб. Термометр і ареометр слід занурювати в нафту або нафтопродукт на глибину, зазначену в технічному паспорті на даний засіб вимірювання, і витримувати в пробі одну-три хвилини.” Таким чином, даний порядок визначення густини пального та величина допустимої похибки встановлено для ручного засобу вимірювання густини за допомогою ареометра та ручного відбору проб. При цьому, в п 4.3.2.11 Інструкції встановлюється порядок розрахунку густини нафтопродукту за умови використання інших засобів вимірювальної техніки (ЗВТ) які відрізняються від ручного ареометра, а саме: “Вимірювання температури і густини за допомогою інших ЗВТ здійснюють відповідно до інструкцій з їх експлуатації.” Таким чином, границі допустимою похибки у розмірі +/- 0,5 кг м куб., визначені в п. 4.3.2.10 Інструкції, стосуються лише вимірювання густини палива за допомогою ручного ареометру, але не стосуються інших ЗВТ. В тому числі, не стосуються автоматичних рівнемірів-лічильників. Крім того, Податковий Кодекс України встановлює наступні норми: 230.1.2. Акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці наливу (відпуску) пального, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами - лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі. Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати повірку та/або оцінку відповідності, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати повірку та/або оцінку відповідності або калібрування. 230.1.3. Розпорядники акцизних складів зобов’язані на кожному акцизному складі щоденно формувати та передавати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, дані щодо фактичних залишків пального на початок та кінець доби та добового фактичного обсягу отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі – обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15°С. Дані щодо залишків пального та обсягу обігу пального передаються електронними засобами зв'язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників та щоденно в один і той же час, визначений наказом розпорядника акцизного складу, який є початком та кінцем доби, передаються до початку здійснення операцій з отримання та/або реалізації пального у наступну добу. 230.1.4. Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку контролюючим органам встановлюється Кабінетом Міністрів України. В такому реєстрі міститься податкова інформація про розпорядників акцизних складів, наявні у них акцизні склади, розташовані на акцизних складах резервуари, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники, їх серійні (ідентифікаційні) номери, а також дані щодо фактичних залишків пального на початок та кінець доби та фактичного обсягу обігу пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів. Також відповідно до підпункту 5 пункту 5 Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів – лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 року № 891. Електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, повинні містити зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби та добового обсягу обігу пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів з уніфікованою нумерацією - для усіх розпорядників акцизних складів. Таким чином, норми податкового кодексу накладають на платників акцизного податку зобов’язання встановлювати автоматичні прилади рівнеміри - лічильники рівня акцизних товарів (продукції). Але, використання автоматичних засобів вимірювання може/має відбуватися згідно з регламентом, що може/має дуже відрізнятися від регламенту використання ручних засобів, наприклад ручного ареометра. Тобто, використання регламенту ручного вимірювання до автоматичної системи обмежує можливість участі імовірних учасників в даній закупівлі та призводить до явної дискримінації. На нашу думку, впровадження Автоматизованої системи обліку палива для обладнання акцизних складів має на меті саме автоматизацію застосування сучасних засобів вимірювальної техніки, що в свою чергу відповідає пункту 4.3.2.16 Інструкції, а саме: “4.3.2.16 Процес вимірювання маси нафти і нафтопродуктів об'ємно-масовим методом може бути автоматизований шляхом застосування у резервуарах вимірювального устаткування з використанням лічильників, автоматизованих густиномірів, об'єднаних до системи вимірювань маси нафти (вузли обліку нафти) або нафтопродукту.” Таким чином: Границі допустимою похибки у розмірі +/- 0,5 кг м куб., визначені в Інструкції, стосуються лише вимірювання густини палива за допомогою ручного ареометру, але не стосуються інших ЗВТ. В тому числі, не стосуються автоматичних рівнемірів-лічильників. При цьому, Інструкція дозволяє використовувати автоматизовані густиноміри для вимірювання маси нафтопродуктів. Також хочемо зазначити, що середній об’єм РВС, що використовуються АТ “Укрзалізниця” становить 1581 м куб., в той самий час, як середній об’єм РГС становить 51 м куб., що в 31 раз менше. Отже, похибка вимірювання густини у РВС може бути істотно більшою, ніж у РГС. Виходячи з сказаного вище вважаємо, що вимоги тендерної документації щодо максимальної величини похибки у розмірі 0,5 кг/м куб. є такими, що обмежують можливість участі ймовірних учасників в даній закупівлі та призводять до явної дискримінації. Тому просимо внести зміни до тендерної документації та пропонуємо: Пункт 2.3 Додатку А «Технічні характеристики Автоматизованої системи обліку пального при його прийманні, зберіганні, видачі» подати в наступній редакції: “Вимірювання густини пального в резервуарах висотою до 4000 мм включно з похибкою виміру +/- 1 кг/м3, в резервуарах висотою більше 4 м з похибкою виміру +/- 1,5 кг/м3”. Вказані вище вимоги Тендерної документації у наявній на цей момент редакції призводять до істотного обмеження конкуренції та недопущення до участі у закупівлі учасників з спеціалізованим обладнанням, призначеним для автоматизованого виміру показників саме на для РГС та РВС, а тому, задля недопущення дискримінації одних учасників перед іншими, забезпечення максимальної економії, ефективності та прозорості, просимо Замовника ретельно розглянути описані вище положення та внести відповідні зміни у Тендерну документацію по закупівлі.
Відповідь: Замовник інформує: Пунктами 4.2.2.1, 4.2.2.2 та 4.2.3 «Інструкції № 281», передбачено наступне: «4.2.2.1 Об'ємно-масовим статичним методом визначається маса нафти і нафтопродукту за їх об'ємом, густиною та температурою. Об'єм нафти і нафтопродуктів визначається за допомогою градуйованих резервуарів та засобів вимірювань рівня нафти і нафтопродуктів у резервуарах, залізничних цистернах, танках суден або за повною місткістю мір (автоцистернах, причепах-цистернах, напівпричепах-цистернах). 4.2.2.2 Границі відносної похибки методу не мають перевищувати: +- 0,5% - під час вимірювання маси нетто нафти, нафтопродуктів від 100 т і більше; +- 0,8% - під час вимірювання маси нетто нафти, нафтопродуктів до 100 т і відпрацьованих нафтопродуктів. Значення відносної похибки методу в конкретних випадках його застосування мають визначатись відповідно до ГОСТ 26976. Похибка методу не поширюється на визначення об'єму нафти і нафтопродукту в мірах повної місткості (автоцистернах, причепах-цистернах, напівпричепах-цистернах). 4.2.3 Об'ємно-масовий динамічний метод Об'ємно-масовим та масовим динамічним методами визначається маса нафти і нафтопродуктів безпосередньо у нафто- і нафтопродуктопроводах, а також при відпуску нафтопродуктів до автоцистерн та залізничних цистерн на автоматизованих системах наливу. За цими методами об'єм або масу нафти і нафтопродуктів вимірюють із застосуванням об'ємних або масових лічильників. Границі допустимої відносної похибки методу не мають перевищувати: +- 0,25% - під час вимірювання маси брутто нафти; +- 0,35% - під час вимірювання маси нетто нафти; +- 0,5% - під час вимірювання маси нетто нафтопродуктів від 100 т і більше; +- 0,8% - під час вимірювання маси нетто нафтопродуктів до 100 т і відпрацьованих нафтопродуктів. Границі допустимої відносної похибки методу в конкретних випадках його застосування мають визначатись відповідно до ГОСТ 26976.» Тобто, при ручному вимірюванні ареометрами передбачена похибка 0,5%, та 0,8%, в залежності від місткості резервуарів (п. 4.2.2.2). При автоматизованому вимірюванні нафтопродуктів передбачена похибка 0,5%, та 0,8%, в залежності від маси продуктів (п.4.2.3). Ці вимоги до похибок регламентувалися ГОСТом 1976 року. Пункт 4.3.2.11 «Інструкції № 281» регламентує вимірювання густини в відібраних пробах, тобто ручним методом, за допомогою ареометра. В тому ж, підпункті є зауваження: «Вимірювання температури і густини за допомогою інших ЗВТ (засобів вимірювальної техніки) здійснюють відповідно до інструкцій з їх експлуатації. Зважаючи на те, що Замовник купує засоби вимірювальної техніки, способи вимірювання регламентуються інструкцією виробника відповідного ЗВТ. Відповідно до підпункту 5.1.1 ДСТУ 7094:2009, Міждержавному стандарту ГОСТ 8.587-2006 MOD: Визначення маси пального в резервуарі з похибкою не більше: - 0,5% для масивід 120 т і більше; - 0,65% для маси до 120 т. Вимагаючи вимірювати густину в трьох точках потенційний постачальник намагається звузити коло виробників до 1-2, що призведе до обмеження конкуренції. При застосуванні похибок, які пропонує Постачальник, а саме «Вимірювання густини пального в резервуарах висотою до 4000 мм включно з похибкою виміру +/- 1 кг/м3, в резервуарах висотою більше 4 м з похибкою виміру +/- 1,5 кг/м3» виникає дуже велике поле для зловживань при маніпулюванні похибками, що може призвести до значних втрат палива, враховуючи об’єми, які споживає АТ «Укрзалізниця». Прийнято рішення залишити без змін.
Дата відповіді: 29.06.2021 15:40