-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт установки системи пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуацією людей, передавання тривожних сповіщень учбового корпусу №2 ВНМУ ім. М.І. Пирогова по вул. Стуса, 2 в м. Вінниця
Завершена
1 580 401.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 9 482.40 UAH
мін. крок: 0.6% або 9 482.40 UAH
Період уточнення:
28.05.2021 11:48 - 27.08.2021 00:00
Відповідь надана
аналогічний досвід
Номер:
ba31598f4750434c9eeaade2a08d3e93
Дата опублікування:
03.06.2021 17:25
Опис:
У тендерній документації міститься вимога: "аналогічним договором в розумінні цієї тендерної документації є – договір підряду згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) (код ДК 021-2015: 45312000-7 Встановлення систем аварійної сигналізації та антен) щодо капітального ремонту (будівництво, реконструкція) будівель, що містить перелік робіт, аналогічних до переліку робіт технічного завдання."
Просимо виключити дискримінаційну вимогу з тендерної документації, оскільки у сфері публічних закупівель відсутнє законодавче закріплення, а також розуміння визначення аналогічного договору, тож кожен замовник підходить до кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» досить суб’єктивно, тобто тлумачить по-різному і не завжди ґрунтується на положеннях законодавства.
У зв’язку з тим, що чинне галузеве законодавство не містить дефініцію поняття «аналогічний договір», то звернімося до Словника української мови: в 11 томах. — Том 1, 1970. — Стор. 42., де дається визначення Аналогічний – який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий.
Відповідно до Академічного тлумачного словника (том 1, 1970–1980, стор. 42) аналогічний — це той, який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий. Із цього визначення можна зробити висновок, що аналогічний — це не одне і те ж саме, що тотожний чи ідентичний. У той же час замовники в тендерній документації доволі часто встановлюють вимогу щодо надання аналогічного договору на закупівлю ідентичного або тотожного предметові закупівлі.
Практика розгляду скарг органом оскарження надає нам можливість визнати таку вимогу дискримінаційною і такою, що обмежує коло учасників та залишає поза межами тендерної процедури тих учасників, які не мають попереднього досвіду виконання договорів тотожних або аналогічних предметові закупівлі.
Зокрема, розглядаючи скаргу, подану в процедурі закупівлі № UA-2016-09-02-001082-с, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель визнає дискримінаційною вимогу замовника, якою встановлено обов’язок учасників подати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження виконання аналогічного договору, ідентичного предметові закупівлі. При цьому орган оскарження погоджується, що для визначення аналогічного предмета закупівлі слід послуговуватись кодом державного класифікатора, який містить не тільки ідентичні або тотожні характеристики, а й подібні чи схожі, що підпадають під відповідний предмет закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення такого кваліфікаційного критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
П. 22 ч. 1 Ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначає термін «предмет закупівлі»: «предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі)».
Предметом закупівлі даної процедури є роботи. В розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі» роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
У Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708 зазначено, що визначення предмету закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293. Також Замовником при визначенні предмета закупівлі була застосована норма, встановлена п. 22 ч.1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку».
Під час публікації оголошення Замовник користувався вимогами Наказу МЕРТ від
11.06.2020 № 1082 «Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі», п. 13 якого містить наступну норму:
«Крім полів, визначених пунктом 12 цього Порядку, у випадках, зазначених у цьому пункті, додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо:
- коду за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі – роботи».
З урахуванням вищенаведених норм Замовником був визначений предмет закупівлі: «Капітальний ремонт установки системи пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуацією людей, передавання тривожних сповіщень учбового корпусу №2 ВНМУ ім. М.І. Пирогова по вул. Стуса, 2 в м. Вінниця» (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) (45312000-7 «Встановлення систем аварійної сигналізації та антен»). Даний код ЄЗС був застосований як найближчий за своєю суттю та який містить максимально дозволену кількість знаків (цифр).
Найбільш детально характер робіт описано у коді ЄЗС «45312100-8 - Встановлення систем пожежної сигналізації», проте, застосування даного коду суперечило би вимогам законодавства.
Аналогічним договором у розумінні тендерної документації може вважатись договір, що містить перелік робіт, аналогічних до переліку робіт технічного завдання. Але будь в якому випадку – договір за предметом закупівлі у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді:
04.06.2021 09:47
Відповідь надана
Щодо аналогічного договору
Номер:
188efa9cffeb4859aa56c33362c33c04
Дата опублікування:
01.06.2021 15:01
Опис:
Відповідно до примітки пункту 5.1.1.6. частини 5 розділу 3 тендерної документації: «аналогічним договором в розумінні цієї тендерної документації є – договір підряду згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) (код ДК 021-2015: 45312000-7 Встановлення систем аварійної сигналізації та антен) щодо капітального ремонту (будівництво, реконструкція) будівель, що містить перелік робіт, аналогічних до переліку робіт технічного завдання.». Зазначена умова порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Аналогічний договір не означає ідентичний. Чому учасник повинен надавати договір за чітко визначеним кодом ДК і тільки щодо капітального ремонту (будівництва, реконструкції) будівель. Аналогічним за даним предметом закупівлі може вважатись і договір на монтаж/встановлення пожежної сигналізації. Законодавством України не визначено поняття «аналогічні договори». Таке ж твердження висловлено і Міністерством економічного розвитку і торгівлі України в роз’ясненні від 22.04.2015 року вих. № 3302-05/13201-07. Аналогічні договори не означає «повністю тотожні» у зв’язку з тим, що в умовах вільної економіки де-факто не можливо знайти повністю тотожний договір, це зумовлюється свободою договору. Зокрема, але не виключно вказана правова позиція підтверджується рішенням Одеського адміністративного суду № 82854797 від 05.07.2019 р.
Тому конкретизація аналогічного договору в примітці пункту 5.1.1.6. частини 5 розділу 3 тендерної документації, є питанням про ідентичність договору, а не про його аналогічність, що є порушенням положень Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи наведене вищевказана вимога тендерної документації звужує коло потенційних учасників, що унеможливлює створення ефективного конкурентного середовища. Просимо внести зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення такого кваліфікаційного критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
П. 22 ч. 1 Ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначає термін «предмет закупівлі»: «предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі)».
Предметом закупівлі даної процедури є роботи. В розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі» роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
У Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708 зазначено, що визначення предмету закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293. Також Замовником при визначенні предмета закупівлі була застосована норма, встановлена п. 22 ч.1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку».
Під час публікації оголошення Замовник користувався вимогами Наказу МЕРТ від
11.06.2020 № 1082 «Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі», п. 13 якого містить наступну норму:
«Крім полів, визначених пунктом 12 цього Порядку, у випадках, зазначених у цьому пункті, додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо:
- коду за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі – роботи».
З урахуванням вищенаведених норм Замовником був визначений предмет закупівлі: «Капітальний ремонт установки системи пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуацією людей, передавання тривожних сповіщень учбового корпусу №2 ВНМУ ім. М.І. Пирогова по вул. Стуса, 2 в м. Вінниця» (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) (45312000-7 «Встановлення систем аварійної сигналізації та антен»). Даний код ЄЗС був застосований як найближчий за своєю суттю та який містить максимально дозволену кількість знаків (цифр).
Найбільш детально характер робіт описано у коді ЄЗС «45312100-8 - Встановлення систем пожежної сигналізації», проте, застосування даного коду суперечило би вимогам законодавства.
Аналогічним договором у розумінні тендерної документації може вважатись договір, що містить перелік робіт, аналогічних до переліку робіт технічного завдання. Але будь в якому випадку – договір за предметом закупівлі у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді:
04.06.2021 09:46