-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Добровільне страхування відповідальності Голови ДП «АМПУ» та членів наглядової ради ДП «АМПУ»
за кодом ДК 021:2015 66510000-8 Страхові послуги (Добровільне страхування відповідальності Голови ДП "АМПУ" та членів наглядової ради ДП "АМПУ").
Завершена
2 358 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 790.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 790.00 UAH
Період уточнення:
25.05.2021 12:30 - 29.06.2021 00:00
Відповідь надана
Усунення дискримінаційних умов
Номер:
35b044deb724464099c7316eb4dcd600
Дата опублікування:
22.06.2021 09:44
Опис:
Замовником – Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» було оголошено про закупівлю та опубліковано тендерну документацію на закупівлю послуг «Добровільне страхування відповідальності Голови ДП «АМПУ» та членів наглядової ради ДП «АМПУ».
Статтею 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачений виключний перелік вимог до тендерної документації та її змісту. Згідно ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в тендерній документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» законодавець визначив кваліфікаційні критерії, відповідність яким повинен відповідати учасник закупівлі, при цьому вибір одного або кількох критеріїв належить замовнику закупівлі. До них відноситься:
- Наявність обладнання та матеріально – технічної бази;
- Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- Наявність документально - підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Згідно умов п.4.2 Додатку № 4 Тендерної документації за кодом ДК 021:2015 66510000-8, Страхові послуги (Добровільне страхування відповідальності Голови ДП «АМПУ» та членів наглядової ради ДП «АМПУ»), Замовник вимагає надати Підтвердження третьою стороною (перестраховиком, перестраховим брокером, через або за посередництвом якого страховик планує укласти договір перестрахування з перестраховиком з нижчезазначеним рейтингом), можливості перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі при укладанні договору, у перестраховика із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж: «A.M.Best» США - «В», «Moody’s Investors Service» (США) - «Ва», «Standard & Poor’s» (США) - «ВВ», «Fitch Ratings» (Великобританія) - «ВВ», а саме: подається сканована копія оригіналу листа або нотаріально завірена копія листа щодо можливості перестрахування від перестраховика з вищезазначеним рейтингом (перестрахового брокера, через або за посередництвом якого страховик планує укласти договір перестрахування з перестраховиком з вищезазначеним рейтингом) або/та наявність договору перестрахування з перестраховиком з вищезазначеним рейтингом.
Але перелічені вище агентства встановлюють рейтинги компаніям, що зареєстровані за межами України (нерезидентами), тому дана вимога Замовника обмежує право учасників розміщувати даний ризик в перестраховиків з місцем реєстрації на території України (резидентами) і які отримують рейтинги в компаніях з українською реєстрацією.
В свою чергу, в Україні є рейтингові агентства, що мають відповідні дозволи на присвоєння рейтингу фінансової стійкості страховика та внесені до відповідного державного реєстру.
Вказані в п.4.2 Додатку № 4 Тендерної документації вимоги є дискримінуючими і обмежуючими та не відповідають вимогам законодавства. Рейтингові застереження фактично допустять до участі в торгах лише страховиків-нерезидентів, які зможуть забезпечити отримання рейтингів в компаніях-нерезидентах.
Але згідно статті 12 Закону України «Про страхування», під перестрахуванням розуміють страхування одним страховиком (цедентом, перестрахувальником) на визначених договором умовах ризику виконання частини своїх обов’язків перед страхувальником у іншого страховика (перестраховика) резидента АБО нерезидента, який має статус страховика або перестраховика, згідно з законодавством країни, в якій він зареєстрований.
Також, згідно п.2 «Порядку добровільного страхування відповідальності керівників та членів наглядових рад державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі», затвердженого Постановою КМУ №535 від 04.07.2018 року, страховиком визначено фінансову установу, яка має право проваджувати страхову діяльність на території України згідно із Законом України “Про страхування”, переможець процедури закупівлі відповідно до положень закону у сфері публічних закупівель.
При цьому, у жодному пункту «Порядку добровільного страхування відповідальності керівників та членів наглядових рад державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі», затвердженого Постановою КМУ №535 від 04.07.2018 року не ставиться вимога до страховика перестраховувати ризики виключно у нерезидента, як і не вимагає отримувати рейтинги в компаніях-нерезидентах.
Тобто, чинні норми законодавства України:
1) Дають право страховику на свій власний розсуд визначитись у резидента чи нерезидента перестрахувати власні ризики;
2) Дають право страховику/перестраховику отримувати рейтинги у компаній резидентах;
3) Не зобов’язують страховика/перестраховика отримувати рейтинги в компанія нерезидентах.
Таким чином, зазначена вимога Замовника спрямована на обмеження конкуренції та усунення від участі в торгах всіх інших страховиків-резидентів, що прямо порушує вимоги ст. 12 Закону України «Про страхування», «Порядку добровільного страхування відповідальності керівників та членів наглядових рад державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі», ст.ст.5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та принципи здійснення закупівель визначені статтею 3 цього ж Закону.
З метою усунення дискримінації та обмеження, формулювання вказаного пункту мають бути приведені у відповідність до положень Закону для надання можливості страховикам (учасникам закупівлі) перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі при укладанні договору, у перестраховика із рівнем рейтингу за класифікацією встановленою українськими рейтинговими агентствами.
В протилежному випадку будемо змушені звернутися зі скаргами у контролюючі інстанції.
Відповідь:
Дякуємо за запитання та роз’яснюємо наступне.
Вимога щодо «Підтвердження третьою стороною (перестраховиком, перестраховим брокером, через або за посередництвом якого страховик планує укласти договір перестрахування з перестраховиком з нижчезазначеним рейтингом), можливості перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі при укладанні договору, у перестраховика із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж: «A.M.Best» США - «В», «Moody’s Investors Service» (США) - «Ва», «Standard & Poor’s» (США) - «ВВ», «Fitch Ratings» (Великобританія) - «ВВ» не відноситься до кваліфікаційних критеріїв, встановлених відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Слід зауважити, що чинним законодавством не передбачено обмежень для визначення замовником закупівлі критеріїв для перестрахування, зокрема, визначення, що перестраховик повинен мати рівень рейтингу за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж: «A.M.Best» США - «В», «Moody’s Investors Service» (США) - «Ва», «Standard & Poor’s» (США) - «ВВ», «Fitch Ratings» (Великобританія) - «ВВ».
Крім того, встановлення згаданого критерію обумовлено тим що закупівля проводиться за рахунок публічних коштів, за використанням яких здійснюється посилений контроль.
Враховуючи наведене, встановлення в тендерній документації вимог до перестраховика жодним чином не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників закупівлі.
Дата відповіді:
23.06.2021 14:31
Відповідь надана
Документи, які повинні бути завантажені Учасником
Номер:
3ac9231787014abd94220635a2a4ca38
Дата опублікування:
11.06.2021 12:17
Опис:
Згідно з п.4.3. Додатку 4, Тендерної документації, Учасник повинен надати: "Документ виданий учаснику Національним банком України, за результатами аналізу звітності учасника за 2020 рік, що підтверджує дотримання учасником умов забезпечення платоспроможності, передбачених розділом ІІІ Закону України «Про страхування»."
У відповідь на запит, НБУ надає довідку за результатами звітності Учасника за 1й квартал 2021р. Оскільки звітність за 1й квартал 2021р. є більш актуальною порівняно із звітністю за 2020й рік і враховуючи той факт, що ряд страхових компаній втратили ліцензії на страхування у 2021му році, прохання внести відповідні зміни до п.4.3. Додатку 4, Тендерної документації, а саме, викласти пункт у наступній редакції:
"4.3. Документ виданий учаснику Національним банком України, за результатами аналізу звітності учасника за 1й квартал 2021 року, що підтверджує дотримання учасником умов забезпечення платоспроможності, передбачених розділом ІІІ Закону України «Про страхування»."
Відповідь:
Дякуємо за запитання.
Замовником будуть внесені відповідні зміни в тендерну документацію.
Дата відповіді:
16.06.2021 11:21
Відповідь надана
Фінансова звітність за 2020 рік
Номер:
67f6386cd62d46489c42682741fbdab6
Дата опублікування:
04.06.2021 11:11
Опис:
Відповідно до п. 4.2 Додатку 4 до Тендерної документації вимагається підтвердження третьою стороною (перестраховиком, перестраховим брокером, через або за посередництвом якого страховик планує укласти договір перестрахування з перестраховиком з нижчезазначеним рейтингом), можливості перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі при укладанні договору. В свою чергу, третя сторона для оцінки ризику просить надати звітність за стандартами МСФЗ за 2020 рік.
Відповідь:
Дякуємо за запитання.
В електронній системі закупівель буде оприлюднено звіт про фінансові результати ДП «АМПУ» за 2020 рік – 2 арк
Дата відповіді:
08.06.2021 11:25