-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Теплова енергія; неповернення конденсату
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану, тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень. Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 19.02.2023. Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: 1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні; 2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України. Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: 1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану; 2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася. Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану. З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості. Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Підтвердженням відсутності конкуренції з технічних причин, щодо Закупівлі послуг у КП «Вінницяоблтеплоенерго» (33649363), є наступних нормативні акти — Частина 1 статті 1 Закону України «Про природні монополії» де визначено, що природна монополія - стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги). Відповідно до частини 2 статті 5 Закону України «Про природні монополії» Антимонопольним комітетом України ведеться зведений перелік суб’єктів природних монополій на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій. Разом із тим, відповідно до статті 13 Закону України «Про природні монополії» національні комісії регулювання природних монополій у відповідній сфері або органи виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначеної комісії визначають суб’єктів природних монополій, складають та ведуть реєстри таких суб’єктів природних монополій. Відповідно до пункту 4 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням Комітету від 28.11.2012 № 874-р (зареєстроване в Міністерстві юстиції України 19.12.2012 за № 2119/22431), внесення суб'єктів природних монополій до Зведеного переліку здійснюється Комітетом на підставі реєстрів, отриманих від Міністерства інфраструктури України; Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. У зв’язку із введенням воєнного стану в Україні, згідно з Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-Х, з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних ресурсів в умовах воєнного стану», пункту 4 протоколу № 82 засідання Кабінету Міністрів України від 28.05.2022, з метою забезпечення безпеки відповідних суб’єктів господарювання, відкритий доступ до зведеного переліку суб’єктів природних монополій наразі тимчасово обмежено. Водночас, Комітет надає необхідну інформацію на звернення замовників щодо підтвердження факту перебування конкретних суб’єктів господарювання у зведеному переліку суб’єктів природних монополій. КНП ВОКПЛ «ім.акад.О.І. Ющенка ВОР» звернулось до АКМУ із листом щодо підтвердження інформації про перебування КП "Вінницяоблтеплоенерго" (33649363) у зведеному переліку суб’єктів природних монополій, про що було надано відповідь у вигляді витягу із Зведеного переліку суб’єктів природних монополій станом на 31.10.2022 р. (лист АКМУ вих. № 220-29.3/01-3507е від 28.11.2022р.) крім того було надано копію Рішення Вінницької обласної адміністрації від 22.08.2017 № 596, в якому зазначено видачу КП «Вінницяоблтеплоенерго» ліцензії на право провадження господарської діяльності із виробництва, постачання та транспортування теплової енергії. Таким чином, КП «Вінницяоблтеплоенерго» займає монопольне становище на ринку щодо транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, та як наслідок, на ринку відсутня конкуренція з технічних причин. Отже, з огляду на норми Особливостей є необхідність та підстави прийняти рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до підпункту 5 (3) пункту 13 Особливостей. З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству. Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження): 1. Ліцензія на транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами, крім транспортування теплової енергії за нерегульованим тарифом. 2. Ліцензія на виробництво теплової енергії, крім виробництва теплової енергії за нерегульованим тарифом. 3. Ліцензія на постачання теплової енергії, крім постачання теплової енергії за нерегульованим тарифом. 4. Лист АКМУ вих. № 220-29.3/01-3507е від 28.11.2022р.