• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 – 14210000-6 «Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі» (Відсів, пісок, щебінь та керамзит)

Завершена

7 000 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 35 000.00 UAH
Номер: a1cdd03afc9c47d1a0a59ce378699a0c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-10-05-000092
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.10.2021 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 05.10.2021 16:19 - 29.10.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.10.2021 № 610 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 05.10.2021 № 610. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-05-21-003057-a, 21.05.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/12313-2021 від 28.09.2021. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КГ ЕНЕРДЖІ», визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «КГ ЕНЕРДЖІ» щодо розірвання договору. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 жовтня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Морський торговельний порт «Чорноморськ» (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-05-12-002693-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «КГ ЕНЕРДЖІ» (далі – ТОВ «КГ ЕНЕРДЖІ») та товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТА ЮКРЕЙН» (далі – ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН»); протокол засідання тендерного комітету від 03.08.2021; опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення учасником невідповідностей до 16.07.2021 та опублікований учасником ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» документи на виконання вказаної вимоги, повідомлення про намір укласти договір від 03.08.2021; оприлюднені ТОВ «КГ ЕНЕРДЖІ» після аукціону документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону; договір на закупівлю товару від 23.08.2021 №21/156-Т, опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до вимог частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем тендеру ТОВ «КГ ЕНЕРДЖІ» у визначений Законом термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону. Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру ТОВ «КГ ЕНЕРДЖІ», яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пункти 2, 3, 8 частини першої), а укладено з вказаним переможцем договір від 23.08.2021 №21/156-Т.
Період усунення порушень: 27.10.2021 10:45 - 10.11.2021 23:00
Дата публікації висновку: 27.10.2021 10:45

Оскарження висновку в суді

Опис: ДП "МТП "Чорноморськ" оскаржено Висновок про результати моніторингу до Одеського окружного адміністративного суду
Дата публікації: 09.11.2021 17:25
Дата відкриття провадження: 09.11.2021 00:00
Номер відкриття провадження: 420/21651/21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ UA-2021-05-21-003057-а. Державним підприємством «Морський торговельний порт «Чорноморськ» (далі - ДП «МТП «Чорноморськ») проаналізовано Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (ДК 021:2015 – 14210000-6 «Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі» (Відсів, пісок, щебінь та керамзит) UA-2021-05-21-003057-a (далі – Висновок) від 27.10.2021 року, проведеного Західним офісом Держаудитслужби. ДП «МТП «Чорноморськ» не погоджується з Висновком та вважає його необґрунтованим та безпідставним, що суперечить не лише вимогам Закону а й встановленій практиці самих органів державного фінансового контролю, та вимагає від замовника порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі». 1. По-перше, твердження аудиторів щодо нібито наявності порушення в діях Замовника не відповідають дійсності з наступних підстав. Відповідно до п. 2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначаються, зокрема, такі відомості: підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Замовнику відомо про вимогу ч.6 ст. 17 Закону щодо необхідності надання Переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документів шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Поряд із цим, відповідно до вимог ч.3 ст. 17 Закону спосіб документального підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 5,6,12 і 13 ч. 1 та ч. 2 цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем закупівлі через електронну систему закупівель. Відповідно до ч.5 ст. 17 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. ТОБТО ПЕРЕМОЖЕЦЬ МАЄ НАДАТИ ДОКУМЕНТИ, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, ЗАМОВНИК МАЄ ВСТАНОВИТИ СПОСІБ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДСУТНОСТІ ПІДСТАВ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ П. 5,6,12 і 13 ч.1 та ч. 2 СТАТТІ 17. Стосовно інших підстав для відхилення, а саме встановлених п.2,3,8 – Замовник не має права вимагати їх документального підтвердження та перевіряє таку інформацію самостійно. Тобто твердження аудиторів, що Переможець не надав документи, передбачені ч.6 ст. 17 є безпідставним та не відповідає дійсності. Адже Переможець надав документи у спосіб, встановлений Замовником у Тендерній документації, яка складена у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Аудитори у своєму хибному висновку зазначають про ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2,3,8 ч.1 ст. 17 Закону, а саме: - п.2 ч.1 ст. 17 Закону – відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані із корупцією правопорушення – в Україні діє Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані із корупцією правопорушення, який є публічним, про що наголошувалось у листах Мінекономіки від 16.01.2020 № 3304-04/2361-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» та від 03.06.2020 № 3304-04/34835-06 «Щодо застосування статті 17 Закону» (листи Мінекономіки також є у вільному доступі та аудитори Західного Офісу мають змогу з ними ознайомитись); - п.3 ч.1 ст. 17 Закону – службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури ,фізичну особу, яка є учасником ,було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією - в Україні діє Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані із корупцією правопорушення, який є публічним, про що наголошувалось у листах Мінекономіки від 16.01.2020 № 3304-04/2361-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» та від 03.06.2020 № 3304-04/34835-06 «Щодо застосування статті 17 Закону»; - п. 8 ч. 1 ст. 17 Закону – учасник закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура – в Україні діє Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, який є публічним, про що наголошувалось у листах Мінекономіки від 16.01.2020 № 3304-04/2361-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» та від 03.06.2020 № 3304-04/34835-06 «Щодо застосування статті 17 Закону». Таким чином, ДП «МТП «Чорноморськ» правомірно не вимагав документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Такі дії Замовника узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 26 лютого 2020 року у справі №620/1150/19. Підстави для відхилення тендерних пропозицій визначені статтею 31 Закону України «Про публічні закупівлі», в т.ч. підстави для відхилення тендерних пропозицій Переможців. При цьому, стаття 31 Закону містить виключний перелік підстав для відхилення пропозицій як учасника так і переможця. ДП «МТП «Чорноморськ» у Тендерній документації підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця визначено відповідно до вимог Закону, тобто у відповідності до ст.31 Закону. Аудитори у своєму висновку посилаються на ч.7 ст. 33 Закону, яку нібито порушив Замовник, згідно з якою у разі відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог ТД, не укладання договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених ст.17 цього закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Ст.33 не визначає самостійних підстав для відхилення пропозиції, а є лише передумовою застосування підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця визначених п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону, яким, зокрема визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: - переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладання договору про закупівлю; - не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених ст.17 Закону. Зазначене підтверджується також позицією Мінекономіки Доводимо до Вашого відома, що в електронній системі закупівель «вибір» підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця також обмежений переліком таких підстав визначених ст.31 Закону. Як Вам відомо, інформаційно-телекомунікаційна система прозоро є основою електронної системи закупівель, що функціонує відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та розроблена на підставі Технічного завдання, затвердженого Міністерством економічного розвитку і торгівлі України. І ця система для відхилення тендерних пропозицій учасників пропонує лише підстави визначені ст. 31 Закону! Підстава для відхилення пропозиції переможця внаслідок ненадання документів, що підтверджують відсутність підстав для відхилення за ст.17 в законі звучить як «не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених ст.17 Закону» та саме в такій редакції Замовнику пропонує обрати підставу електронна система закупівель. Замовником правомірно визначено в Тендерній документації підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця відповідно до вимог ст.31 Закону, правомірно визначено спосіб підтвердження Переможцем відсутності підстав для відхилення, встановлених ст.17 Закону. Таким чином, Замовником виконано вимоги Закону як під час складання Тендерної документації та і під час оцінки документів, наданих Переможцем. Відтак, відхилити тендерну пропозицію Переможця за ненадання документів які не вимагались (та не могли вимагатись) та на підставі, яка не визначена ст.31 Закону (що містить вичерпний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій) – у ДП «МТП «Чорноморськ» не було жодних правових підстав. Враховуючи вищенаведене, керуючись ч.8 ст. 8 Закону, ДП «МТП «Чорноморськ» звернувся до Західного Офісу Держаудитслужби, шляхом оприлюднення запиту в електронній системі закупівель з проханням надати роз’яснення з наступних питань: - керуючись якою саме підставою мав скористатись Замовник для відхилення тендерної пропозиції переможця, якою саме нормою Закону така підстава визначена, який саме пункт в електронній системі закупівель в такому випадку мав би обрати Замовник щоб не порушити Закон та права переможця? Станом на день надання заперечень до висновку відповіді не отримано. Відтак, вважаємо дії Замовника законними та обґрунтованими, а висновок Західного Офісу Держаудитслужби безпідставним та таким, що суперечить вимогам законодавства про публічні закупівлі. 2. По-друге, за час моніторингу Західним Офісом Держаудитслужби надано 2 запити про надання пояснень, з питань, зазначених у запиті порушень не встановлено. Водночас, з приводу нібито встановленого порушення аудиторами не надано жодного запиту про надання пояснень Замовнику. Таким чином, вважаємо, що внаслідок цього порушено право Замовника на обґрунтування своїх дій та рішень, відтак аудиторами не здійснено аналізу ситуації в цілому, що призвело до хибних висновків. 3. Згідно підпункту 3 пункту 3 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України від 03.02.2016 №43 основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Поряд з цим, органи органу державного фінансового контролю вимагають безпідставного, необґрунтованого та незаконного відхилення тендерних пропозицій переможців, пропозиції яких відповідають всім вимогам замовника та визначені найбільш економічно вигідними, за ненадання публічної інформації, яку не мав права вимагати Замовник та в умовах, коли Переможцем надано все, що вимагалось Замовником та у спосіб, встановлений у Тендерній документації. Правовий пуризм, до якого вдаються аудитори не лише суперечить принципу справедливості, як неодноразово зазначалось судами різних інстанцій, але й може мати наслідками результат прямо протилежний ніж встановлено основними завданнями Держаудитслужби. 4. У зобов’язаннях щодо усунення порушення (порушень) аудиторами зазначено, зокрема необхідність усунення порушення шляхом вжиття заходів щодо розірвання укладеного договору, зокрема але не виключно шляхом письмового звернення до контрагента щодо розірвання договору. Відтак, орган державного фінансового контролю в особі Західного Офісу Держаудитслужби не конкретизував яких саме заходів має вжити позивач, визначив альтернативні способи усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Письмові офіційні зобов`язання органу державного фінансового контролю за своєю правовою суттю є рішенням суб`єкта владних повноважень, породжує для зобов`язаної особи правові наслідки у вигляді необхідності вчинення певних дій, а відтак, з огляду на приписи ст.ст.8,19 Конституції України, має, по-перше, містити чітке викладення суті владного припису щодо усунення порушення законодавства, котре унеможливлює неоднозначне розуміння як змісту, так і порядку виконання висунутої суб`єктом владних повноважень вимоги та яке повинно відповідати передбаченим законом способам захисту порушених інтересів держави, а по-друге, допускати реальну можливість виконання владного припису. У висновку не конкретизовано яких саме заходів має вжити Замовник, відтак такий висновок є неконкретизованим, не містить чітких вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявлених під час моніторингу порушень. Його зміст фактично зводиться до спонукання Замовника самостійно визначити, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень. Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії. Суд визнає, що зобов`язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов`язкового способу його усунення. Відповідна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 10.12.2019 в справі № 160/9513/18, від 11.06.2020 у справі 520/6502/19. Крім того, згідно правової позиції Верховного Суду, яка міститься у Постанові від 26.02.2019 року по справі №810/1050/18, суд приходить до наступних висновків, а саме: …«законна вимога» контролюючого органу про усунення виявлених порушень законодавства повинна бути викладена у письмовій формі, сформована внаслідок реалізації контролюючим органом своєї компетенції (завдань і функцій відповідно до законодавства), містити чіткі, конкретні і зрозумілі, приписи на адресу підконтрольного суб'єкту (об'єкту контролю, його посадових осіб), які є обов'язковими до виконання останнім…» Керуючись ч.8 ст. 8 Закону, ДП «МТП» «Чорноморськ» звертався до Західного офісу Держаудитслужби з проханням надати роз’яснення з питання чи на думку аудиторів є достатнім надіслати звернення до ТОВ «КГ ЕНЕРДЖІ» щодо розірвання та наскільки є дієвим вжиття саме такий захід для усунення порушень, враховуючи що відповідно до ч.1 ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом? Станом на день надання заперечень відповіді не отримано. Таким чином, враховуючи все вище перелічене, висновки Західного офісу Держаудитслужби про наявність порушень необґрунтовані, вимоги щодо усунення порушень безпідставні. Враховуючи зазначене, ДП «МТП «Чорноморськ» не погоджується з висновком в повному обсязі. ДП «МТП «Чорноморськ», керуючись ч.10 ст. 8 Закону буде здійснено заходи щодо оскарження висновку Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі (ДК 021:2015 – 14210000-6 «Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі» (Відсів, пісок, щебінь та керамзит) UA-2021-05-21-003057-a від 27.10.2021 року до суду.
Дата публікації звіту: 03.11.2021 17:38

Запити/Пояснення