-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Марки(знаки поштової оплати)
Завершена
11 963 210.00
UAH з ПДВ
Номер:
5ae84230b7e5435ab2a6bab316e78516
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-12-08-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.12.2021 00:00
Період моніторингу:
08.12.2021 13:05 - 31.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
08.12.2021
Ужгород
№ 776
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами.
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 25.11.2021 №003100-18/14939-2021, почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Закарпатській області Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 08.12.2021№ 776
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2021-05-21-001965-c 21.05.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури установлено порушення пункту 3 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для застосування переговорної процедури, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує щодо порушень, які на даному етапі неможливо усунути в установленому законодавством порядку, здійснити заходи щодо недопущення таких порушень у подальшому та дотримання вимог пункту 3 частини шостої статті 40 Закону (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 грудня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Головного управління ДПС у Київській області (далі – Замовник) на 2021 рік; обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; протокол Уповноваженої особи Замовника про прийняття рішення про застосування переговорної процедури закупівлі від 21.05.2021 №82; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з Акціонерним товариством «Укрпошта» (далі – АТ «Укрпошта») від 21.05.2021; договір про закупівлю від 03.06.2021 №111.11.1.2.-1731; пояснення, надані Замовником на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, через електронну систему закупівель 14.12.2021 року.
В ході здійснення моніторингу встановлено, що за результатами проведених переговорів з АТ «Укрпошта» Замовником 21.05.2021 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури на підставі абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону (ІD: UA-2021-05-21-001965-c) на закупівлю товару «Марки(знаки поштової оплати)», на узгоджену під час переговорів вартість 11 963 210,00 гривень.
Відповідно до пункту 3 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити інформацію про кількість, місце та строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг. Проте, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 3 частини шостої статті 40 Закону в опублікованому Замовником повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не вказано інформації про місце поставки товарів, що закуповуються за вказаною переговорною процедурою, а зазначено лише «Відповідно до документації, Україна».
Період усунення порушень:
22.12.2021 08:49 - 11.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
22.12.2021 08:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на виявлені порушення законодавства у сфері закупівель Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області щодо порушень, які на даному етапі неможливо усунути в установленому законодавством порядку, повідомляємо про проведення додаткового навчання з працівниками (протокол навчання додається) з метою забезпечення безумовного дотримання та використання у роботі Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» зі змінами та доповненнями та недопущення порушень у подальшому при здійсненні закупівель.
Дата публікації звіту:
28.12.2021 16:55
Запити/Пояснення
Номер:
4224b812716a4f21a3201dac9d892492
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
09.12.2021 14:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу закупівлі товару - «Марки(знаки поштової оплати)» Коригування. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-05-21-001965-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)?
2. Яким чином та на підставі яких документів вами підтверджено, що закупівля товару - «Марки(знаки поштової оплати)» може бути поставлена виключно певним суб’єктом господарювання АТ "Укрпошта" в зв’язку з відсутність конкуренції з технічних причин, оскільки АТ "Укрпошта" (ЄДРПОУ - 21560045) відсутні в зведеному переліку суб’єктів природних монополій станом на 31.10.2021, який оприлюднено на офіційному сайті Антимонопольного комітету України (https://amcu.gov.ua/), крім того продаж поштових марок не є послугою поштового зв'язку в розумінні Закону України від 04.10.2001 № 2759-ІІІ «Про поштовий зв'язок» та відповідно до Положення про знаки поштової оплати, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 24 червня 20210 року № 388, національний оператор поштового зв’язку організовує розповсюдження знаків поштової оплати, здійснюючи сукупність заходів, які передбачають, зокрема, визначення порядку розповсюдження цієї продукції, а також її
реалізацію як національним оператором безпосередньо, так і іншими юридичними чи фізичними особами на договірній основі відповідно до законодавства України?
Пояснення, інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту з долученням підтвердних документів до кожного пункту запиту.
Номер:
5c11bd5fd32a494f9040250ca3424e12
Назва:
Про надання інформації(пояснення)
Дата опублікування:
14.12.2021 17:13
Опис:
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, який оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro 2021-12-09 14:47:12 до Головного управління ДПС у Київській області щодо моніторингу закупівлі товару - «Марки (знаки поштової оплати)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-05-21-001965-c) відповідно до Наказу від 08.12.2021 № 776 «Про початок моніторингу процедур закупівель» повідомляю наступне.
1. Підстави для проведення закупівлі та визначення очікуваної вартості:
- наявність затверджених кошторисних призначень за КЕКВ «2210 Предмети, матеріали, обладнання та інвентар»;
- потреба у закупівлі поштових марок за ДК 021:2015: 22410000-7 - Марки, з метою забезпечення листування з платниками податків, органами державної влади, органів місцевого самоврядування, тощо відповідно до вимог податкового кодексу України;
- погодження розпорядника бюджетних коштів (ДПС України, ЄДРПОУ 43005393) відповідного рядку Річного плану закупівель відокремленого підрозділу – Головному управлінню ДПС у Київській області (філія ДПС, ЄДРПОУ ВП: 44096797).
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена з урахуванням очікуваного обсягу пересилання поштових відправлень у 2021 році та тарифів АТ «Укрпошта» на момент проведення переговорів на відповідні послуги та склала 11963210,00 грн.
Посилання на сторінку офіційного веб-сайту на якому розміщено обгрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікуваної вартості:
https://kyivobl.tax.gov.ua/diialnist/zakupivli-tovariv--robit-ta-poslug-za-/480748.html
Розмір бюджетного призначення, визначений з урахуванням очікуваного обсягу пересилання поштових відправлень у 2021 році та тарифів АТ «Укрпошта» на відповідні послуги по коду згідно з КЕКВ (для бюджетних коштів) 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» – 12012050,00 грн.
2. Підстави для визначення процедури закупівлі:
Оператор АТ «Укрпошта» має виключне право випуску знаків поштової оплати на території України, згідно з порядком, розробленим до вимог статті 15 Закону України «Про поштовий зв'язок» та Рішення Конституційного Суду України від 28.05.2003 № 10-рп/2003, Положення про знаки поштової оплати, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 24.06.2010 №388, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 26.07.2010 за № 553/17848, та Інструкції про порядок формування тиражів, замовлення, постачання, обліку та зберігання знаків поштової оплати в Українському державному підприємстві поштового зв’язку «Укрпошта», затвердженої наказом Укрпошти від 10.09.2009 № 771. Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 28.05.2003 № 10-рп/203 у справі з конституційним поданням Антимонопольного комітету України (справа № 1-16/203) про офіційне тлумачення поняття «організація розповсюдження поштових марок, маркових конвертів і карток, яке вживається в абзаці другому частини третьої ст. 15 Закону України «Про поштовий зв'язок» (2759-14), виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркових конвертів і карток, а також виведення їх з обігу, встановлено для національного оператора поштового зв`язку АТ «Укрпошта».
Відповідно до Закону України від 04.10.2001 №2759-III «Про поштовий зв’язок» поштова марка - державний знак, виготовлений у встановленому законодавством порядку із зазначенням його номінальної вартості та держави, який є засобом оплати послуг поштового зв'язку, що надаються національним оператором та згідно п.1 ч.3 ст. 15 Закону національний оператор має виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу. Частиною 7 ст. 15 Закону України «Про поштовий зв'язок» встановлено, що юридична особа, на яку покладається виконання функцій національного оператора поштового зв’язку визначається Кабінетом Міністрів України. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 №10-р «Про національного оператора поштового зв’язку» зі змінами виконання функцій національного оператора поштового зв'язку покладено на АТ "Укрпошта". Згідно з пунктом 7 частиною 2 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 №270 оператори поштового зв'язку самостійно визначають перелік послуг поштового зв'язку, що надаються об'єктами поштового зв'язку з урахуванням попиту користувачів, державних замовлень, а також відповідних нормативів, які затверджуються в установленому законодавством порядку. Відповідно до пунктів 1 та 2 Розділу 2 Положення про знаки поштової оплати, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 24.06.2010 №388 це положення визначає порядок видання, введення в обіг та організації розповсюдження знаків поштової оплати, до яких належать поштові марки, блоки, марковані конверти та картки, а також виведення їх з обігу. Наказом Міністерства інфраструктури України від 16.02.2017 №56 року припинено Українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта» в результаті його перетворення у Публічне акціонерне товариство «Укрпошта». Найменування Публічного акціонерного товариства "Укрпошта" 21.12.2018 року змінено на Акціонерне товариство "Укрпошта", про що внесено відповідні зміни до відомостей про юридичну особу.
Окремо повідомляємо, що листом від 20.05.2021 Головне управління ДПС у Київській області звернулось до АТ «Укрпошта» із запитом (додається) про надання інформації про наявність або відсутність укладених договорів на розповсюдження знаків поштової оплати іншим фізичним чи юридичним особам відповідно до Наказу Міністерства транспорту та зв’язку від 24.06.2010 № 388 «Про затвердження Положення про знаки поштової оплати» та отримало відповідь листом від 21.05.2021 № 111.11.1.2.-06/660-1 (додається) про відсутність укладених вищезазначених договорів.
На підставі вищевикладеного, оскільки продаж поштових марок може бути запропонований лише АТ «Укрпошта», та згідно з пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» для закупівлі зазначених товарів може бути застосована переговорна процедура закупівлі.
3. Перелік документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:
- Закон України від 04.10.2001 №2759-III «Про поштовий зв’язок»;
- наказ Міністерства транспорту та зв'язку України від 24.06.2010 №388 «Про затвердження Положення про знаки поштової оплати»;
- розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 № 10-р «Про національного оператора поштового зв’язку»;
- постанова Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 №270 «Про затвердження Правил надання послуг поштового зв`язку»;
- розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 липня 2015 року №728-р «Про перетворення Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта»;
- наказ Міністерства Інфраструктури України від 11.11.2015 № 465 «Про реорганізацію Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» у публічне акціонерне товариство.
На підставі вищевикладеного Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, декретами, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими та нормативними актами.