-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт вулиці Хутірська в с. Стобихівка Камінь-Каширського райо-ну Волинської області»
Завершена
5 238 689.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 193.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 26 193.45 UAH
Номер:
758c2c77c1344fd2994534fb8865410b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-30-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.11.2021 00:00
Період моніторингу:
30.11.2021 13:44 - 22.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
29.11.2021 № 750
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 1, 4 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Заступник начальника Західного
офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 29.11.2021 № 750
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
22 UA-2021-05-19-003447-a 19.05.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Болдецька Н.П.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено, що порядок зміни істотних умов договору, зазначений Замовником у підпункті 2 пункту 11.1 розділу 11 Договору не відповідає вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 11, 17 та 19 частини другої статті 22 Закону та Переліку № 710.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує:
- щодо порушення вимог пунктів 11, 17 та 19 частини другої статті 22 Закону та Переліку № 710 – здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення дотримання вимог статті 22 Закону та Переліку № 710 при складанні тендерної документації;
- щодо невідповідності порядку зміни істотних умов договору вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону – здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом внесення змін до Договору та не допускати таких порушень в подальшому.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Сошичненської сільської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи з публічних закупівель Замовника від 19.05.2021 № 16, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.06.2021, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «БК «ВІАКОМ» та товариства з обмеженою відповідальністю ПП «РОСТРАНС», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.06.2021, 15.07.2021, повідомлення про намір укласти договір від 15.07.2021, договір від 03.08.2021 № 267 (далі – Договір), додаткові угоди №1 від 30.09.2021 та №2 від 14.12.2021 до Договору, повідомлення про внесення змін від 30.09.2021, від 17.12.2021, пояснення Замовника, отримані через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель 14.12.2021.
Крім того, проаналізовано рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Колегії АМКУ) від 08.07.2021 №15500-р/пк-пз.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не зазначив електронної адреси однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Крім того, в пункті 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» тендерної документації Замовником встановлено строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними – не менше 90 календарних днів, чим не дотримано вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 11 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості, в т.ч., щодо строку дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Також, опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, зазначених Замовником в пункті 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, не відповідає Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі – Перелік № 710), чим не дотримано вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації предметом закупівлі є роботи.
Підпунктом 2 пункту 11.1 розділу 11 Проекту договору (Додаток 5 до тендерної документації) та підпунктом 2 пункту 11.1 розділу 11 Договору передбачено зміну істотних умов договору, на підставі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю.
Однак, нормами пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону збільшення ціни за одиницю до 10 відсотків за відповідних умов передбачено лише для такого предмету закупівлі як товар.
Враховуючи викладене, порядок зміни істотних умов договору, зазначений Замовником у підпункті 2 пункту 11.1 розділу 11 Договору не відповідає вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
21.12.2021 16:48 - 07.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
21.12.2021 16:48
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Хмельницька обл.)
Шановні Аудитори!
Щиро дякую за можливість удосконалити свої знання, Ваші зауваження прийняті до уваги та будуть застосовані при підготовці тендерної документації в майбутньом.
Дата публікації звіту:
24.12.2021 16:20
Запити/Пояснення
Номер:
17354b68c2174b818a787be62853e0ce
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
06.12.2021 14:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Капітального ремонту вулиці Хутірська в с. Стобихівка Камінь-Каширського райо-ну Волинської області Сошичненською сільською радою (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-05-19-003447-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), а саме: яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня
2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d6d437e05e2142c2990284eb2f5d22d8
Назва:
Управлінню Західного офісу Держаудит служби України
Дата опублікування:
15.12.2021 10:47
Опис:
Відповідь:
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації. Технічна специфікація передбачена Додатком 2 до тендерної документації. Характеристики предмета закупівлі встановлено відповідно до ДБН В.2.3-5-2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій» та «Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів» затвердженого Держжитлокомунгоспу України 23.09.2003 №154 зі змінами. З урахуванням ДСТУ – Н Б В, 1.1-27:2010 «Будівельна кліматологія», ДСТУ Б А.3.1.-22:2013 «Визначення тривалості будівництва».
Очікувана вартість визначено на підставі «Капітальний ремонт вулиці Хутірська в с. Стобихівка Камінь-Каширського райо-ну Волинської області» ( який включає загальну пояснювальну записку 19-21-ПЗ, креслення 19-21-АД, кошторисну документацію 19-21-КД), Експертного звіту «щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом«Капітальний ремонт вулиці Хутірська в с. Стобихівка Камінь-Каширського району Волинської області» від 18.05.2021року затвердженого Т в.о. директора філії ДП ««Укрдержбудекспертиза» у Волинській області» і становить 5405261,00 грн. Але у відповідності до наявного бюджетного призначення на момент оголошення закупівлі на 2021 рік – 1250000.00 грн., на 2022 рік – 3260345,66 грн.
На офіційному веб-сайті Сошичненської сільської територіальна громада міститься вкладка, яка при натисканні на неї автоматично переводить користувача на закупівлі сільської ради: https://soshychnenska-gromada.gov.ua/prozorro/, а обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення очікуваної вартості предмета закупівлі: https://soshychnenska-gromada.gov.ua/ogoloshennya-13-28-07-09-02-2021/
Номер:
c575d43cef5542aeb7152ecb820ce898
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
09.12.2021 13:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Капітального ремонту вулиці Хутірська в с. Стобихівка Камінь-Каширського райо-ну Волинської області Сошичненською сільською радою (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-05-19-003447-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), а саме:
- пунктом 8 додатку 1 «Перелік документів, які обов’язково подаються учасниками у складі тендерної пропозиції і надаються в електронному вигляді, у форматі PDF або інший формат передбачений системою електронних закупівель prozorro.gov.ua та завантажуються у відповідні форми на електронному майданчику» до тендерної документації передбачено подання учасниками копії ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать доСС2.
При цьому, в ході аналізу поданих учасником документів не виявлено документа, який містить копію зазначеної ліцензії або відомості про наявність такої ліцензії у відповідних реєстрах.
Прошу пояснити, яким чином учасник тендеру ПП «Ространс» підтвердив відповідність вимогам, встановленим в пункті 8 додатку 1 до тендерної документації.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b70605c20287455ea1d1440ebe517a6f
Назва:
Управлінню Західного офісу Держаудит служби України
Дата опублікування:
14.12.2021 10:15
Опис:
Згідно Додатку № 1 до Тендерної документації - «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ОБОВ’ЯЗКОВО ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКАМИ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» - «Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.».
Відповідно ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.».
Згідно ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» - «Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.».
Відповідно ч. 15 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» - «Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.».
Нами було здійснено перевірку наявності в учасника ПП «РОСТРАНС» ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до СС2 на Порталі державної електронної системи у сфері будівництва (посилання - https://e-construction.gov.ua/.).
Після перевірки наявності в учасника ПП «РОСТРАНС» ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до СС2 на Порталі державної електронної системи у сфері будівництва нами у відповідності з ч. 15 ст. 29, ч. 5 ст. 17, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та у відповідності з вимогами тендерної документації прийнято пропозицію ПП «РОСТРАНС».
Враховуючи вимоги тендерної документації, а саме, що «Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним», та враховуючи вимоги ч. 15 ст. 29, ч. 5 ст. 17, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» пропозиція ПП «РОСТРАНС» відповідала вимогам тендерної документації.
Також повідомляємо, що згідно п. 2 ч 2 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» - «Переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.».
Згідно п. 4 Розділу VІ Тендерної документації - «Учасник-переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяль-ності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено зако-нодавством.».
Учасником ПП «РОСТРАНС» ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до СС2 була надана під час укладення договору про закупівлю. ( сканкопію Ліцензії докріплено)