-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 - 98390000-3 - Інші послуги (послуги з нанесення зовнішньої теплогідроізоляції сталевих труб ППУ-П та СПІРО)
Завершена
49 045 610.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 490 456.10 UAH
мін. крок: 1% або 490 456.10 UAH
Номер:
4ad9c922827947cd85d578ef711aa194
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-12-20-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.12.2022 00:00
Період моніторингу:
20.12.2022 13:39 - 11.01.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
20.12.2022 № 277
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 19.12.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 20.12.2022 № 277
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
33 UA-2021-05-17-013778-b 17.05.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції фірми «ОНІКС» ЛТД у формі ТОВ встановлено порушення абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі встановлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції Корпорації «Енергоресурс - інвест», правомірності відхилення тендерної пропозиції ЗАТ «Завод полімерних труб», правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, дотримання вимог Постанови № 710 - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які (яке) є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, правомірності відхилення тендерних пропозиції, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік комунального підприємства «Харківські теплові мережі» (далі - Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету Замовника від 17.05.2021 року № 792, тендерні пропозиції фірми «ОНІКС» ЛТД у формі товариства з обмеженою відповідальністю (далі – учасник – переможець), ЗАТ «Завод полімерних труб» та Корпорації «Енергоресурс - інвест», реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету Замовника про визначення переможця від 08.07.2021 № 1159, повідомлення про намір укласти договір від 08.07.2021 року, Договір від 19.07.2021 року № 27071916 (далі - Договір), додаткові угоди від 19.07.2021 № 1 та від 17.12.2021 № 2, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 23.12.2022 року (далі – Пояснення).
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції фірми «ОНІКС» ЛТД у формі товариства з обмеженою відповідальністю установлено порушення абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Моніторингом установлено, що на виконання вимог абзацу 1 частини 1 статті 26 Закону та відповідно до умов пункту 1 Розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається, до кінцевого строку подання тендерної пропозиції, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну разом з завантаженням файлів в електронну систему закупівель з відповідною інформацією та іншими документами, передбаченими тендерною документацією.
Поряд з цим, розділом 5 тендерної документації передбачено, що Замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника, у разі розкриття на етапі прекваліфікації інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції, що сталося внаслідок некоректного завантаження учасником цінової пропозиції в електронну систему закупівлі або з інших причин.
Проте, учасником – переможцем у складі документів тендерної пропозиції не надано інформацію про ціну та цінові показники на пропонований товар.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель.
Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 20.12.2022 року звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів), зокрема, щодо обґрунтування причин, з яких допущено до аукціону, визначено переможцем та укладено договір з учасником фірмою «ОНІКС» ЛТД у формі ТОВ, пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації.
У своїй відповіді Замовник зазначив наступне: «Тендерна документація складалась з безумовним додержанням вимог викладених в статті 22 Закону, оскільки тендерна документація не містить жодних вимог до учасника закупівлі, щодо надання цінової пропозиції, зокрема і пункт 1 розділу 3, тому в складі тендерної пропозиції учасника фірми «ОНІКС» ЛТД у формі товариства з обмеженою відповідальністю зазначений документ відсутній, тендерна пропозиція учасника відповідала вимогам тендерної документації, тому фірму «ОНІКС» ЛТД у формі товариства з обмеженою відповідальністю цілком правомірно будо допущено до аукціону і в подальшому визнано переможцем закупівлі», що не спростовує наявності визначених абзацом 1 частини 1 статті 26 Закону вимог до тендерної пропозиції та умов пунку 1 розділу 3 тендерної документації, а отже як наслідок порушення Замовником вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Відповідно до абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник, не відхилив учасника фірму «ОНІКС» ЛТД у формі ТОВ, визначив його переможцем та уклав Договір від 19.07.2021 року № 27071916.
Крім того, слід зазначити, що відповідно до пункту 2 частини 2 статті 32 Закону, тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі подання до участі у відкритих торгах менше двох тендерних пропозицій.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
В ході моніторингу Замовнику надано запит про конкретизацію підстав щодо внесення змін до Договору шляхом продовження строку його дії з наданням документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження.
У своїй відповіді Замовник зазначив наступне: «Повідомляємо, що додаткова угода від 17.12.2021 року № 2 до договору від 19.07.2021 року № 27071916 укладалась за частиною 6 статті 41 Закону. Замовник має внутрішній документ, який підтверджує потребу в даній послузі на початку наступного року, на строк достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року.»
Однак, відповідні документи у своїй відповіді Замовник не надав.
Період усунення порушень:
23.12.2022 19:24 - 07.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
23.12.2022 19:24
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо, що на виконання висновку ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), Замовником були вжиті заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку повідомлено про зазначені дії орган державного фінансового контролю.
Дата публікації звіту:
30.12.2022 10:24
Запити/Пояснення
Номер:
a36b87fc41af4cb58816941ebbcabd50
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
20.12.2022 13:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.12.2022 00:00
Опис:
Керівнику
Комунального підприємства «Харківські теплові мережі»
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Код ДК 021:2015 - 98390000-3 - Інші послуги (послуги з нанесення зовнішньої теплогідроізоляції сталевих труб ППУ-П та СПІРО), code CPV 021: 2015-98390000-3 - Other services (services for the application of the thermal insulation of steel pipes PPU-P and SPIRO), код за ДК 021:2015:98390000-3: Інші послуги, DK 021:2015:98390000-3: Other services ( інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-05-17-013778-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. На підставі чого вами допущено до аукціону учасника фірму «ОНІКС» ЛТД у формі товариства з обмеженою відповідальністю та визначено його переможцем, якщо його тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації, а саме не надано цінову пропозицію відповідно до пункту 1 Розділу 3 тендерної документації?
3. На підставі якої інформації та документів внесені зміни до договору від 19.07.2021 року № 27071916 додатковою у годою від 17.12.2021 №2 щодо продовження строків дії Договору ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях та які обгрунтовують позицію Замовниказ поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягм тьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
fe0e3eba024149bcbea2dcfc91b2c4a0
Назва:
Відповідь щодо закупівлі
Дата опублікування:
23.12.2022 11:32
Опис:
Комунальне підприємство «Харківські теплові мережі» (надалі – Замовник/ підприємство) на підставі статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) надає шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель пояснення (інформацію) по моніторингу процедури публічної закупівлі Код ДК 021:2015 - 98390000-3 - Інші послуги (послуги з нанесення зовнішньої теплогідроізоляції сталевих труб ППУ-П та СПІРО) номер моніторингу в електронній системі закупівель -UA-M-2022-12-20-000001) (надалі – Запит ДАСУ на пояснення). Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення його очікуваної вартості, щодо розміщення на власному веб-сайту (або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, необхідно зазначити, що пункт 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (надалі – Постанова) чітко визначає вичерпний перелік суб’єктів, на якого він розповсюджується, а саме це: 1) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня); 2) суб’єкти господарювання державного сектору економіки. Згідно Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, оприлюдненого на офіційному веб-порталі Державної Казначейської Служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv) КП «Харківські теплові мережі» є одержувачем бюджетних коштів. Таким чином, згідно норм Бюджетного Кодексу України КП «Харківські теплові мережі» не є розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня). Замовник – КП «Харківські теплові мережі» не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, оскільки відповідно до положень Статуту підприємства, статті 63 Господарського Кодексу України Замовник є комунальним підприємством, що діє на основі комунальної власності територіальної громади, тобто згідно до статті 24 ГКУ відноситься до комунального сектора економіки. Враховуючи зазначене вище, норми пункту 4-1 Постанови не розповсюджуються на підприємство, а відтак у Замовника відсутній обов’язок здійснювати заходи, визначені цим пунктом Постанови. Додатково повідомляємо, очікувана вартість закупівлі визначена Замовником на підставі запитів комерційних пропозицій потенційних учасників на аналогічний вид послуг. В той же час, на виконання вимог статті 4 Закону очікувана вартість закупівлі оприлюднена Замовником в електронній системі закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу - https://prozorro.gov.ua (унікальний номер в електронній системі закупівель - UA-2021-05-17-013778-b), а також в оголошенні про проведення відкритих торгів (унікальний номер в електронній системі закупівель - UA-2021-05-17-013778-b). Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі, в повному обсязі зазначені в Додатку 2 до тендерної документації, яка оприлюднена в електронній системі закупівель в установленому Законом порядку разом із оголошенням про проведення відкритих торгів (унікальний номер в електронній системі закупівель - UA-2021-05-17-013778-b).
Щодо другого питання . Закупівля Код ДК 021:2015 - 98390000-3 - Інші послуги (послуги з нанесення зовнішньої теплогідроізоляції сталевих труб ППУ-П та СПІРО) (унікальний номер в електронній системі закупівель - UA-2021-05-17-013778-b) оголошувалась у відповідності до частини 3 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Слід зазначити, що тендерна документація складалась з безумовним додержанням вимог викладених в статті 22 Закону, оскільки тендерна документація не містить жодних вимог до учасника закупівлі, щодо надання цінової пропозиції, зокрема і пункт 1 розділу 3, тому в складі тендерної пропозиції учасника фірми «ОНІКС» ЛТД у формі товариства з обмеженою відповідальністю зазначений документ відсутній, тендерна пропозиція учасника відповідала вимогам тендерної документації, тому фірму «ОНІКС» ЛТД у формі товариства з обмеженою відповідальністю цілком правомірно будо допущено до аукціону і в подальшому визнано переможцем закупівлі. У свою чергу, згідно з частиною першою статті 26 Закону та вимогами пункту 1 розділу 3 тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Розкриття ж тендерних пропозицій відбувається згідно з абзацом 2 частини 1 статті 28 Закону, тобто у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.
У відповідь на третє питання повідомляємо, що додаткова угода №2 від 17.12.2021 до договору №27071916 укладалась за частиною 6 статті 41 Закону , якою передбачена можливість подовження дії договору про закупівлю на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. У замовника існувала потреба в даній послузі на початок наступного року, відповідно до планів ремонтів теплових мереж. Наголошуємо, що жодних документів, які б підтверджували право замовника на укладання даної додаткової угоди Закон не вимагає, замовник має внутрішній документ, який підтверджує потребу в даній послузі на початку наступного року, на строк достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року.