-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 6
Тимчасово замасковано, щоб русня не підглядала
00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Завершена
0.00
UAH без ПДВ
Номер:
137281b19c7e4fb18fd0605e7a8917f7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-04-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.01.2022 00:00
Період моніторингу:
04.01.2022 16:21 - 27.01.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.01.2022 №1
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 04.01.2022 №1.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-05-14-005475-b, 14.05.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/14939-2021 від 25.11.2021.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення Замовником інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Матеріалознавство» встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону при розгляді тендерних пропозицій учасників, також пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 при розміщенні інформації про закупівлю та порушень вимог пунктів 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 січня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель військової частини Е6117 (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-04-02-004570-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО», товариства з обмеженою відповідальністю «РА.ДА», товариства з обмеженою відповідальністю «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» та товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХИСНІ ТЕХНОЛОГІЇ УКРАЇНИ»; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи після аукціону; договір про закупівлю від 13.08.2021 №21/132; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, тендерна документація, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проведеним моніторингом встановлено (частина 1 розділу III), що тендерна пропозиція не буде відхилена у разі допущення учасником торгів формальних (несуттєвих) помилок, пов’язаних з оформленням тендерної пропозиції та які не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки, арифметичні помилки.
Однак, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
За нормою абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до умов пункту 4 Додатку 3 до тендерної документації (Перелік документів, які обов’язково подаються учасниками у складі тендерної пропозиції) учасник надає довідку у довільній формі, що запропоновані бронежилети виготовлені в 2021 році та на керамічні плити, м’які бронепакети, металеві пластини, які знаходяться у бронежилеті, виготовлені теж в 2021 році із зазначенням про необхідність надати інформацію про виробника, відповідність класу захисту бронеелемента, матеріал з якого виготовлений елемент, дата виробництва, термін придатності, якою стороною до користувача, адресу виробника.
Отже, відповідно до умов тендерної документації Замовника учасники повинні були надати відповідну інформацію про вже виготовлений товар (бронежилети, металеві пластини, які знаходяться у бронежилеті) та вказати, зокрема, дату виробництва та термін придатності такого товару.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Матеріалознавство» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 14.06.2021 №141 про використання оригіналів чохлів (файл «Довідка про чохли.pdf») та довідку від 03.06.2021 №137 про використані матеріали (файл «Довідка про матеріали.pdf»), в яких зазначено, що виробником бронежилетів є ТОВ «Матеріалознавство», а також зазначено, що запропоновані бронежилети будуть виготовлені в 2021 році, для виробництва бронежилетів буде використано оригінальні чохли та пояси фірми «Warrior Assault Systems» Ltd. Інформація про дату виробництва учасником ТОВ «Матеріалознавство» у складі тендерної пропозиції не надана.
Отже, учасником ТОВ «Матеріалознавство» недотримано умов пункту 4 Додатку III до тендерної документації, вказаний учасник не відповідав встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
За нормами пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, якщо, зокрема, учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Проте, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Матеріалознавство», а допущено до аукціону.
Період усунення порушень:
21.01.2022 15:54 - 05.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
21.01.2022 15:54
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надання інформації про усунення порушення замовником
Щодо вимог пункту 3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 стосовно кваліфікованого електронного підпису: Відповідно до статті 12 Закону України “Про публічні закупівлі” електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім зацікавленим особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних під час проведення процедури закупівлі. Відповідно до частини 3 статті 12 Закону України “Про публічні закупівлі” під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки, документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України “Про електроні документи та електронний документообіг”, та “Про електронні довірчі послуги”. Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 9 Закону України “Про публічні закупівлі” Уповноважений орган забезпечує функціонування веб-порталу та інформаційного ресурсу. Електрона система закупівель дозволяє застосовувати удосконалені електроні підписи не зважаючи на вимоги наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082. З метою недопущення порушень чинного законодавства України пропонуємо звернутися до Уповноваженого органу щодо приведення електронної системи закупівель у відповідність до чинного законодавства України.
Щодо вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” стосовно прикладів формальних (несуттєвих) помилок: Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. Тендерна документація розроблена відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” із зазначенням інформації передбаченої статтею 22 даного Закону. У зв’язку з тим, що Закон не передбачає обмежень, які саме є формальні (несуттєві) помилки та керуючись наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, Замовником відповідно до пункту 4 Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів, які обов’язково подаються учасниками у складі тендерної пропозиції», а саме ТОВ «Матеріалознавство» надав в довідках запитувану інформацію. Позиція Держаудитслужби буде в подальшому врахована під час підготовки тенденорної документації.
Разом з тим зазначаємо, що за результатами моніторингу та на виконання зобов’язань щодо усунення зауважень у військовій частині Е 6117 СБ України проведено відповідну роботу та навчання, а саме: – на теперішній час Уповноважені особи військової частини Е 6117 СБ України забезпечені захищеними носіями інформації та мають кваліфіковані електронні підписи; – зі співробітниками військової частини Е 6117 СБ України, які залучаються до складу робочих груп при проведенні закупівель проведено роз’яснювальну роботу щодо чинного законодавства України, яке стосується проведення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави.
Дата публікації звіту:
28.01.2022 13:29
Запити/Пояснення
Номер:
ba16dcb801c14928b0750686755069eb
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.01.2022 14:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.01.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-05-14-005475-b, яка проводилась військовою частиною Е6117 (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Номер:
0f370d17288a4ea4986dd13c1f80475e
Назва:
Відповідь Замовника на пояснення
Дата опублікування:
10.01.2022 16:20
Опис:
1. Закупівля Індивідуального обмундирування, код ДК 021:2015 – 35810000-5 (Бронежилет 6 класу захисту) здійснена в рамках Державного оборонного замовлення на 2021 рік. Підставою для проведення закупівлі та укладення державного контракту є основні показники державного оборонного замовлення на 2021 рік, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2021 року № 335-4 «Питання державного оборонного замовлення на 2020-2022 роки» (зі змінами).
Для оголошення процедури закупівлі було підготовлено тендерну документацію, в якій зазначено основні вимоги до предмету закупівлі, а саме кількісні і тактико-технічні характеристики предмету закупівлі. Тактико-технічні характеристики, що зазначені в технічній специфікації до предмету закупівлі, визначені фахівцями військової частини Е 6117 СБ України, які здійснюють експлуатацію таких виробів. Вказаний виріб з використанням матеріалів зазначених в технічних характеристиках та описах виробу, тривалий час використовується співробітниками військової частини Е 6117
СБ України при виконанні спеціальних завдань. При цьому, вказаний виріб зарекомендував себе як надійний, а також забезпечує необхідну ефективність при виконанні покладених завдань на спеціальні підрозділи, в т.ч. під час проведення операцій об’єднаних сил на Сході України.
Очікувана вартість продукції, яка закуповується, визначена в основних показниках державного оборонного замовлення на 2021 рік, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2021 року № 335-4 «Питання державного оборонного замовлення на 2020-2022 роки» (зі змінами).
2. Посилання на сторінку веб-сайту в системі СБ України відсутнє, оскільки на зазначеному ресурсі запитувана інформація відсутня. Веб-сайт, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі: https.prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-14-005475-b.
Номер:
5352045dac4b4c50b209d6c363b26a4b
Назва:
Надання інформації про усунення порушення замовником
Дата опублікування:
28.01.2022 10:27
Опис:
Щодо вимог пункту 3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 стосовно кваліфікованого електронного підпису: Відповідно до статті 12 Закону України “Про публічні закупівлі” електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім зацікавленим особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних під час проведення процедури закупівлі. Відповідно до частини 3 статті 12 Закону України “Про публічні закупівлі” під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки, документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України “Про електроні документи та електронний документообіг”, та “Про електронні довірчі послуги”. Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 9 Закону України “Про публічні закупівлі” Уповноважений орган забезпечує функціонування веб-порталу та інформаційного ресурсу. Електрона система закупівель дозволяє застосовувати удосконалені електроні підписи не зважаючи на вимоги наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082. З метою недопущення порушень чинного законодавства України пропонуємо звернутися до Уповноваженого органу щодо приведення електронної системи закупівель у відповідність до чинного законодавства України.
Щодо вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” стосовно прикладів формальних (несуттєвих) помилок: Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. Тендерна документація розроблена відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” із зазначенням інформації передбаченої статтею 22 даного Закону. У зв’язку з тим, що Закон не передбачає обмежень, які саме є формальні (несуттєві) помилки та керуючись наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, Замовником відповідно до пункту 4 Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів, які обов’язково подаються учасниками у складі тендерної пропозиції», а саме ТОВ «Матеріалознавство» надав в довідках запитувану інформацію. Позиція Держаудитслужби буде в подальшому врахована під час підготовки тенденорної документації.
Разом з тим зазначаємо, що за результатами моніторингу та на виконання зобов’язань щодо усунення зауважень у військовій частині Е 6117 СБ України проведено відповідну роботу та навчання, а саме: – на теперішній час Уповноважені особи військової частини Е 6117 СБ України забезпечені захищеними носіями інформації та мають кваліфіковані електронні підписи; – зі співробітниками військової частини Е 6117 СБ України, які залучаються до складу робочих груп при проведенні закупівель проведено роз’яснювальну роботу щодо чинного законодавства України, яке стосується проведення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави.