-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 03410000-7 — Деревина 2 лоти (Лот № 1 – Дрова твердих порід та Лот № 2 - Відходи деревини -горбиль),
Завершена
611 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 700.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 700.00 UAH
Номер:
def0ec0b75e346c9973c353260d01b64
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-16-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.09.2021 00:00
Період моніторингу:
16.09.2021 10:31 - 08.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.09.2021 №575
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби
в Чернівецькій області Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 15 вересня 2021 року № 575
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2021-05-12-012502-b від 12.05.2021 – Дані автоматичних індикаторів ризиків.
В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Чернівецькій області Інна МОШУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту дев’ятнадцятого частини другої статті 22 Закону.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзаців другого і третього пункту першого частини першої статті 31 Закону.
За результатами розгляду питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання порядку внесення змін до тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо:
недопущення в подальшому виявлених порушень вимог частини п’ятої статті 8, пункту дев’ятнадцятого частини другої статті 22 Закону, пункту 14 Порядку №1082;
усунення порушень вимог абзаців другого і третього пункту першого частини першої статті 31 Закону, зокрема, вжити заходів щодо розірвання договору від 10.08.2021 №91 з дотриманням норм частин першої – третьої статті 188 Господарського кодексу України, а в разі не досягнення сторонами згоди щодо його розірвання, звернутися до суду відповідно до частини четвертої статті 188 Господарського кодексу України щодо розірвання договору,
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання порядку внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Черешський психоневрологічний будинок-інтернат (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 12.05.2021, із змінами від 13.05.2021 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції Державного підприємства «Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство «Сторожинецький Держспецлісгосп», Фізичної особи-підприємця Берник Марія Олексіївна (далі – ФОП Берник М.О.); рішення уповноваженої особою від 02.06.2021 №14, від 26.07.2021, від 16.04.2021 №21; повідомлення про намір укласти договір від 26.07.2021; договір від 10.08.2021 № 91; інформація про відміну тендеру по лоту №1; рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.07.2021 №15647-р/пк-пз.
Моніторинг щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
На підставі абзацу другого частини першої статті 8 Закону моніторинг щодо питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, по лоту №2 не здійснювався, так, як станом на дату початку моніторингу (16.09.2021) Замовником оприлюднено інформацію про відміну закупівлі по лоту №2 у зв’язку з поданням для участі у торгах менше двох тендерних пропозицій.
В ході моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за №610/34893 (далі - Наказ №1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів по лоту №1 та по лоту №2 зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015: 03410000-7 —Деревина, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступні позиції щодо товарів, які має намір придбати Замовник, а саме: 03418100-4 Деревина твердих порід (для лоту №1), 03416000-9 Відходи деревини (для лоту №2).
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовник у тендерній документації не зазначив опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим порушив вимоги пункту дев’ятнадцятого частини другої статті 22 Закону.
Крім того, у пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», пунктах 1, 2 і 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» та пункті 1 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначені норми Закону в редакції, який діяв до 19.04.2020.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації установлено, що Замовник визначив переможцем торгів учасника ФОП Берник М.О., тендерна пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 3 частини першої Додатку №2 до тендерної документації учасники повинні надати довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів, які є аналогічними за наступними критеріями:
- за предметом закупівлі згідно коду ДК 021:2015: 03410000-7 — Деревина;
- за істотними умовами договору (вартість договору не менше 90% від очікуваної вартості закупівлі вказаної в оголошенні).
Також, учасники повинні надати скановані оригінали аналогічних договорів, які укладені протягом 2020 року (загальна кількість не менше одного), та документальне підтвердження їх виконання (листи (відгуки, довідки) від замовників договорів, що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), щодо належного виконання з боку учасника зобов’язань (загальна кількість не менше одного).
Так, учасник ФОП Берник М.О. у складі свої пропозиції надав довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 26.05.2021 № 77, в якій зазначив, що має досвід виконання аналогічних договорів із Відділом освіти Кельменецької районної державної адміністрації та Юрковецькою сільською радою, скановані оригінали договорів від 17.12.2020 № 406, від 18.01.2021
№ 1-18/01/21, лист-відгук Відділу освіти Кельменецької районної державної адміністрації від 10.02.2021 № 01-01/59.
Однак, договір від 17.12.2020 № 406 (далі – Договір №406), укладений з Відділом освіти Кельменецької районної державної адміністрації на суму 197 500,00 грн., не відповідає вимогам тендерної документації щодо вартості аналогічного договору, а саме: не менше 90% від очікуваної вартості закупівлі вказаної в оголошенні, оскільки вартість Договору №406 становить 41,89% від очікуваної вартості закупівлі по лоту №1 (471 500,00 гривень).
Договір від 18.01.2021 №1-18/01/21 укладений з Юрковецькою сільською радою у 2021 році, не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки вимагалось надання договорів, які укладені протягом 2020 року.
При цьому, учасник ФОП Берник М.О. не надав документального підтвердження виконання договору від 18.01.2021 №1-18/01/21 (листи, відгуки, довідки від Юрковецької сільської ради).
Крім того, учасник у складі своєї пропозиції не надав документів, що вимагались тендерною документацією, а саме:
лиcт-підтвердження про те, що самостійно несе всі витрати, пов’язані з підготовкою та поданням його тендерної пропозиції, Замовник у будь-якому випадку не є відповідальним за зміст тендерної пропозиції учасника та за витрати учасника на підготовку пропозиції незалежно від результату торгів , в тому числі і у разі відміни торгів чи визнання торгів такими, що не відбулися (підпункт 2.3 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації);
згоду про можливе застосування до учасника-переможця оперативно-господарських санкцій, що передбачені ст.ст. 217, 235 та п.4 ч.1 ст.236 Господарського кодексу України, у разі невиконання або ж неналежного виконання умов договору про закупівлю, порушення строків визначених Договором та недотримання інших взятих на себе зобов`язань, (пункт 4 розділ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації).
Таким чином, на порушення вимог абзаців другого і третього пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив учасника ФОП Берник М.О., як такого, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, та встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, встановлено, що Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не надав пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, оприлюднений 29.09.2021.
Період усунення порушень:
06.10.2021 13:27 - 23.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
06.10.2021 13:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо, про розірвання договора №91 від 10.08.2021р. Зобов'язуємося в подальшому не допускати порушень виявлених в ході моніторингу
Дата публікації звіту:
11.10.2021 14:51
Запити/Пояснення
Номер:
4806a8cead534475ba411a1ae36975f6
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
29.09.2021 09:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.10.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 03410000-7 — Деревина 2 лоти (Лот № 1 – Дрова твердих порід та Лот № 2 - Відходи деревини -горбиль)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-05-12-012502-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступного питання:
Чому Вами по лоту №1 не відхилено учасника ФОП «БЕРНИК МАРІЯ ОЛЕКСІЇВНА», при наявності в його пропозиції наступних невідповідностей:
1) Учасник для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів надав договір від 17.12.2020 №406 вартістю 197 500,00 грн., що становить 41,89% від очікуваної вартості закупівлі по лоту №1, в той час як відповідно до Додатку №2 тендерної документації вартість аналогічного договору повинна бути не менше 90% очікуваної вартості закупівлі.
Також, Учасник надав договір від 18.01.2021 №1-18/01/21, в той час як Додатком №2 тендерної документації вимагаються скановані оригінали аналогічних договорів, які укладені протягом 2020 року, а не протягом 2021 року. Крім того, до договору від 18.01.2021 №1-18/01/21 учасником не надано документального підтвердження його виконання (листи, відгуки, довідки) від замовника договору, в той час, коли це визначено Додатком №2 тендерної документації.
2) Учасник на вимогу підпункту 2.3 пункту 2 «Інша інформація» розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації не надав лиcт-підтвердження про те, що самостійно несе всі витрати, пов’язані з підготовкою та поданням його тендерної пропозиції, Замовник у будь-якому випадку не є відповідальним за зміст тендерної пропозиції учасника та за витрати учасника на підготовку пропозиції незалежно від результату торгів (в тому числі і у разі відміни торгів чи визнання торгів такими, що не відбулися).
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.