-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Придбання контейнерів для збору твердих побутових відходів (євроконтейнери)
Завершена
475 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 7 125.00 UAH
мін. крок: 1.5% або 7 125.00 UAH
Номер:
d861089ec3d845428cfb8b5b81f29dd4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-16-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.06.2021 00:00
Період моніторингу:
16.06.2021 15:57 - 10.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
16.06.2021 № 316
Дніпро
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби
від 16.06.2021 № 316
Перелік процедур закупівель,
які підлягають моніторингу
1. UA-2021-05-11-002571-b, «Придбання контейнерів для збору твердих побутових відходів (євроконтейнери)» (ДК 021:2015: 44610000-9 — Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску), яка проводиться Управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Запоріжкомунсталь» встановлено порушення вимог пунктів 1, 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: «30» червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію (далі - ТД), затверджену рішенням уповноваженої особи Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради (далі - Замовник) від 11.05.2021 (протокол № 242/2021); тендерну пропозицію учасника-переможця – товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжкомунсталь» (далі – ТОВ «Запоріжкомунсталь»); повідомлення про намір укласти договір; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника; укладений договір з переможцем торгів ТОВ «Запоріжкомунсталь» від 15.06.2021 № 227.
За результатами дослідження тендерної пропозиції учасника – ТОВ «Запоріжкомунсталь» встановлено її невідповідність вимогам тендерної документації Замовника.
По-перше, дослідженням зазначеної процедури встановлено, що відповідно до вимог пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД (далі – Інструкція) Замовником установлено необхідність завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів з накладенням на тендерну пропозицію Учасника кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) особи, уповноваженої на її підписання. Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
При перевірці електронного підпису (файл «sign»), яким було підписано тендерну пропозицію учасника торгів ТОВ «Запоріжкомунсталь», на сайті https://czo.gov.ua/verify з’являється інформація, що тип підпису – «удосконалений», тип носія особистого ключа – «незахищений».
Відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» та з урахуванням листа Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 визначено, що удосконалений підпис та КЕП мають відмінності, зокрема КЕП обов’язково зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису.
Таким чином, учасник ТОВ «Запоріжкомунсталь» підписав документи тендерної пропозиції не кваліфікованим електронним підписом, як вимагалось умовами ТД, а звичайним удосконаленим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 1 Інструкції.
По-друге, відповідно до 5 та 6 Додатку 4 до ТД передбачено підтвердження в електронній системі закупівель про те, що фізична особа та службова (посадова) особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
На виконання вказаної вище вимоги ТД учасником торгів ТОВ «Запоріжкомунсталь» в складі своєї тендерної пропозиції надано інформацію щодо відповідності вимогам, визначеним у статті 17 Закону, від 20.05.2021 вих. № 17. Однак, у пунктах 5 та 6 цієї інформації учасником зазначено злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), тоді як у редакції Закону від 03.11.2020 № 954-ІХ (набрання чинності 22.11.2020) у пунктах 5 і 6 частини 1 статті 17 Закону слова «злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний», «злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний» замінено словами «кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане», чим не дотримано вимоги пунктів 5 та 6 частини 1 статті 17 Закону.
По-третє, відповідно до примітки пункту 2.1 Додатку № 5 до ТД Учасник повинен надати окремим файлом, зокрема зображення євроконтейнеру (чіткі, якісні кольорові ескізні малюнки або фотознімки пропонованої продукції (не менше 6 файлів у форматі pdf або jpeg) або зображення, які повно і чітко відображають загальний вид євроконтейнеру з усіх боків).
На виконання вказаної вище вимоги ТД учасником торгів ТОВ «Запоріжкомунсталь» в складі своєї тендерної пропозиції надано зображення (фотознімки) євроконтейнерів не з усіх боків, чим не дотримано вимоги Додатку № 5 до ТД.
По-четверте, згідно з технічними характеристиками готового виробу, визначеними у Додатку № 5 до ТД, боковини та дно євроконтейнеру повинні бути виконані зі сталі завтовшки не менш ніж 1,25 мм, що повинно підтверджуватись наданими сертифікатами або паспортами якості на метал.
На виконання вказаної вище вимоги ТД учасником торгів ТОВ «Запоріжкомунсталь» в складі своєї тендерної пропозиції надано таблицю щодо порівняльних характеристик запропонованого товару, відповідно до якої учасником запропоновано виготовлення боковин та дна євроконтейнеру саме зі сталі завтовшки 1,25 мм. На підтвердження якості металу (прокату холоднокатаного тонколистового з вуглецевої якісної сталі в листах) учасником надано сертифікат від 03.12.2020 № 646662, відповідно до якого сталь завтовшки 1,25 мм відсутня, чим не дотримано вимоги Додатку № 5 до ТД.
Крім того, відповідно до пункту 14 Додатку 4 до ТД Замовником установлено вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі гарантійного листа про те, що учасник процедури закупівлі не перебуває в обставинах, зазначених в абзаці 1 частини 2 статті 17 Закону, з цим замовником.
На виконання вказаної вище вимоги ТД переможцем торгів ТОВ «Запоріжкомунсталь» в складі своєї тендерної пропозиції гарантійний лист не надано, чим не дотримано вимоги пункту 14 Додатку 4 до ТД.
Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Запоріжкомунсталь» не відповідала вимогам, визначеним Замовником у тендерній документації, та підлягала відхиленню на підставі пунктів 1, 2 частини 1 статті 31 Закону.
Проте, Замовником тендерну пропозицію ТОВ «Запоріжкомунсталь» не відхилено, 02.06.2021 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, в результаті чого 15.06.2021 із зазначеним учасником-переможцем укладено договір від 15.06.2021 № 227.
Період усунення порушень:
30.06.2021 15:55 - 15.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
30.06.2021 15:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення висновку управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 30.06.2021року.
1.Заперечення (Питання КЕП/УЕП)
Згідно Закону України «Про електронні довірчі послуги» Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, застосовують виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.
Таким чином частиною 2 ст. 17 вказаного Закону передбачено, що органи місцевого самоврядування для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, застосовують виключно засоби КЕП чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.
Удосконалений електронний підпис (УЕП) — електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, який однозначно пов’язаний з підписувачем і дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Цей найбільш доступний для використання електронний підпис з можливістю його зберігання на файловому носієві (флешка, диск, жорсткий диск тощо) використовується суб’єктами господарювання.
Абз. 3 п. 3 Порядку № 1082 вимагає накладання саме КЕП на інформацію після її внесення в електронні поля. Тож, загалом, у ЕСЗ (Єдина система закупівель) всі суб’єкти повинні користуватись КЕП. Але Закон України «Про публічні закупівлі» № 922 такого чіткого правила не містить.
Отже, суб’єкти підприємницької діяльності зобов’язані використовувати КЕП з вбудованим апаратно-програмним засобом, що забезпечує захист даних (токен) тільки з 01 січня 2022 року.
У відповідності до тендерної документації – Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify .
Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). Виключно у випадку відсутності даної інформації учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі підпункту 2 пункту 1 частини1 статті 31 Закону.
Окремо звертаємо увагу, що обмеження учасників у участі у електронних торгах виключно у зв’язку з тим, що ними зазначено накладання КЕП може вважатися учасниками таким, що може призвести до порушення економічної конкуренції.
Під час перевірки електронного підпису документів учасника ТОВ «Запоріжкомунсталь» вказані данні повністю відображаються: Звідси замовник прийняв рішення, що в цьому пункті ТД учасником дотримані вимоги замовника:
Підписувач
ШУЛЬГА СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ
П.І.Б.
ШУЛЬГА СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ
РНОКПП
2441102639
Організація (установа)
ТОВ "ЗАПОРІЖКОМУНСТАЛЬ"
Код ЄДРПОУ
38626199
Посада
ДИРЕКТОР КОМЕРЦІЙНИЙ
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача)
09:57:03 09.06.2021
Сертифікат виданий
АЦСК ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер
025A190700000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа
Незахищений
Алгоритм підпису
ДСТУ-4145
Тип підпису
Удосконалений
Сертифікат
Кваліфікований
Згідно вищевикладеного рішенням Уповноваженої особи управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради (протокол № 300/2021 від 02 червня 2021 р.) Учасник - ТОВ "Запоріжкомунсталь" відповідає вимогам, встановленим до учасника.
2. Заперечення по ч.5 та ч.6 статті 17 Закону.
Відповідно до умов ТД Замовника:
Перелік документів для підтвердження відповідності учасника (у т.ч. учасника-переможця) вимогам, визначеним у статті 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 4 до цієї тендерної документації.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель (Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені статтею 17 Закону).
Згідно Додатку № 4 до тендерної документації (Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника вимогам визначеним у ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі») Учасник підтверджує в електронній системі закупівель, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку ( ч.6 ст.17 Закону України « Про публічні закупівлі»).
Учасником ТОВ «Запоріжкомунсталь» в електронній тендерній документації системи закупівель підтверджена відповідна інформація в редакції: «Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку».
Інформація по ч.5 ст. 17 Закону стосується фізичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі: фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку Тому Учасником ТОВ «Запоріжкомунсталь» в електронній тендерній документації системи закупівель не підтверджена відповідна інформація так як Учасник є юридичною особою в розумінні Закону України « Про публічні закупівлі».
Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
При цьому, Замовник не може заперечувати щодо надання Учасником за його бажанням будь-яких додаткових документів. Неподання таких додаткових документів, які не вимагаються Документацією, не може розцінюватися як невідповідність тендерної пропозиції умовам Документації.
Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд.
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється учасником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце учасника.
Учасником в складі тендерної пропозиції надана додаткова інформація у вигляді довідки в довільній формі згідно Додатку № 4 до тендерної документації (Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника вимогам визначеним у ч.6 ст.17 Закону України « Про публічні закупівлі» ) у редакції Закону « Про публічні закупівлі» до внесення відповідних змін .
Замовник не заперечує щодо надання Учасником за його бажанням будь-яких додаткових документів. Неподання таких додаткових документів, які не вимагаються Документацією, не буде розцінене як невідповідність тендерної пропозиції умовам Документації.
Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд.
Таким чином Учасником ТОВ «Запоріжкомунсталь» виконані вимоги Замовника згідно Додатку № 4 до тендерної документації (Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника вимогам визначеним у ст.17 Закону України « Про публічні закупівлі») в повному обсязі.
1. Ескізи, малюнки
Згідно умов ТД Замовника ( Додаток 5 Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:)
-Учасник у своїй пропозиції повинен надати креслення, або схему зовнішнього вигляду або ізометричну проекцію із зазначенням розмірів. Чіткі, якісні кольорові ескізні малюнки або 3D зображення, які б повно і чітко відображали загальний вид контейнеру з усіх боків.
- Учасник у своїй пропозиції повинен надати кольорові ескізні малюнки або фотознімки (не менше 2 файлів у форматі pdf або jpeg) або цвітові зображення, які надаватимуть можливість Замовнику оцінити вигляд контейнеру із маркуванням символікою.
На виконання учасником вимог Додатку № 5 до ТД щодо надання зображення євроконтейнеру Учасником ТОВ «Запоріжкомунсталь» було надані доволі інформативні файли у кількості вісім шт, які в повній мірі відповідають вимогам замовника.
2. Згідно умов ТД Замовника ( Додаток 5 Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:)
Згідно умов ТД Замовника, викладених в Додатку 5 Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
ч . 1. Технічні вимоги: Загальні характеристики
- Метал: холоднокатана сталь завтовшки не менш 1,25 мм (ГОСТ 19904-90), з гарячеоцинкованим покриттям (ISO 1461:2009, ГОСТ 9.307-89);
- Боковини, дно повинні бути виконані зі сталі завтовшки не менш ніж 1,25 мм;
- Додатково надати копію документу (сертифікату, паспорту якості тощо), що підтверджує якість металу.
Учасником ТОВ «Запоріжкомунсталь» в тендерній пропозиції ( Додаток5) підтверджено характеристики запропонованого металу, а саме:
- Метал: холоднокатана сталь завтовшки 1,25 мм (ГОСТ 19904-90), з гарячеоцинкованим покриттям (ISO 1461:2009, ГОСТ 9.307-89);
- Боковини, дно виконані зі сталі завтовшки 1,25 мм; , що повністю відповідає умовам технічних характеристик Замовника.
Окрім того, у сертифікаті якості металу №646662 зазначено і метал товщиною 1,50 мм. Отже, у замовника відсутні підстави для відхилення Учасника з причини не надання документів щодо підтвердження якості металу.
На підтвердження якості металу Учасником ТОВ «Запоріжкомунсталь» в тендерній пропозиції надано сертифікат якості металу №646662. Даними цього сертифікату підтверджуються що продукція випробувана і відповідає стандартам якості, діючим в Україні, що відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Підтвердження даним сертифікатом товщини сталі 1,25 мм. Замовником не вимагалось.
Додатково надається ГОСТ 19904-90, яким підтверджується товщина холоднокатаної сталі. В даному ГОСТ в таблиці 2 надається допустимі норми відхилення.
Згідно вимог ТД (Додаток 4 п.14) Спосіб документального підтвердження відсутності підстав переможцем процедури закупівлі :
Гарантійний лист про те, що учасник процедури закупівлі, не перебуває в обставинах зазначених у абз. 1 ч. 2 ст. 17 Закону, з цим замовником.
Замовником 02 червня 2021 року о 13год 55 хв. опубліковано повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «Запоріжкомунсталь».
Відповідно Учасником ТОВ «Запоріжкомунсталь» в електронній системі закупівель 03 червня 2021 року об 11-07 годин завантажено довідку про те, що учасник процедури закупівлі, не перебуває в обставинах зазначених у абз. 1 ч. 2 ст. 17 Закону, з цим замовником, що відповідає умовам тендерної документації Замовника та суперечить висновку Східного офісу Держаудитслужби в цій частині.
Статтею 33 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено механізм укладення договору за результатами відкритих торгів.
На момент оприлюднення висновку управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області «Про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-05-11-002571-b» від 30.06.2021р. замовником вже було укладено договір про закупівлю №227 від 15 червня 2021 року.
При цьому, ані вимогами господарського кодексу України, ані законом України про публічні закупівлі, ані самим договором не передбачено такої підстави для розірвання договору як наявність висновку управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області.
Дата публікації звіту:
05.07.2021 15:18