-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Черевики робочі (18810000-0 - Взуття різне, крім спортивного та захисного)
Черевики робочі (18810000-0 - Взуття різне, крім спортивного та захисного)
Завершена
7 307 257.44
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 536.29 UAH
мін. крок: 0.5% або 36 536.29 UAH
Номер:
bc34a73af5684fe1a9c50b3ed7443b23
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-12-08-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.12.2021 00:00
Період моніторингу:
08.12.2021 12:56 - 31.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
08.12.2021
Ужгород
№ 776
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами.
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 25.11.2021 №003100-18/14939-2021, почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Закарпатській області Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 08.12.2021№ 776
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
10 UA-2021-05-06-002867-a 06.05.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини восьмої статті 12, пункту 3 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині надання інформації на вимоги учасників встановлено порушення частини третьої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозиції ТОВ «ВАЛТЕКС» та ТОВ «ТАЛАНЛЕГПРОМ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує щодо порушень, які на даному етапі неможливо усунути в установленому законодавством порядку, здійснити заходи щодо недопущення таких порушень у подальшому та дотримання вимог частини восьмої статті 12, пункту 3 частини другої, абзацу першого частини третьої статті 22 та частини третьої статті 31 Закону (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 грудня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ФІЛІЇ «ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету протокол від 10.06.2021 року зі змінами; протокол розгляду тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції Товариств з обмеженою відповідальністю «ВАЛТЕКС» (далі – ТОВ «ВАЛТЕКС») та «ТАЛАНЛЕГПРОМ» (далі – ТОВ «ТАЛАНЛЕГПРОМ»); повідомлення про намір укласти договір від 21.07.2021 №4364/112-21Т; договір поставки від 10.08.2021 №ЦЗВ-02-02021-01 та додаткову угоду до нього від 27.09.2021 №1; пояснення та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 14.12.2021 та 22.12.2021 року.
За результатами аналізу тендерної документації встановлено, що Замовником в пункті 4 частини другої «Вимоги до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі» додатку №1 тендерної документації вимагається надання учасником торгів протягом одного робочого дня від дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій зразка товару, який буде відповідати технічним вимогам замовника, за адресою: м. Київ, пр. Повітрофлотский, 17б, тендерний комітет.
Виходячи зі змісту статті 26 Закону, учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Порядок подання додаткової інформації та/або документів після розкриття тендерних пропозицій регулюється частинами чотирнадцятою, шістнадцятою статті 29 Закону для учасника та статтею 17 Закону для переможця процедури закупівлі. Будь-яка інша інформація, що подана учасником після кінцевого строку її подання не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону.
Отже, подання необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, здійснюється учасниками саме до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Враховуючи вищенаведене та з огляду на те, що закупівля товару
«Черевики робочі (18810000-0 - Взуття різне, крім спортивного та захисного)» проводиться Замовником за процедурою «відкриті торги з публікацією англійською мовою» у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», як зазначено у тендерній документації, що затверджена рішенням тендерного комітету від 10.06.2021 року зі змінами, вимога щодо надання зразків товару для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним вимогам замовника не є документом або відповідною інформацією, подання яких здійснюється учасниками в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Таким чином, встановлення Замовником вимоги про надання зразків товару є порушенням частини восьмої статті 12, пункту 3 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Також, в порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону Замовником у додатку 3 до тендерної документації вимагається надання у строк що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення у електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір корегованої цінової пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону згідно додатку 3 у письмовому вигляді або цінової пропозиції в разі якщо за результатами аукціону учасник не змінював ціну згідно додатку 3.
При цьому, порядок подання додаткової інформації та/або документів після розкриття тендерних пропозицій регулюється частинами чотирнадцятою, шістнадцятою статті 29 Закону для учасника, частинами третьою, шостою статті 17 та частиною другою статті 41 Закону для переможця процедури закупівлі. Будь-яка інша інформація, що подана учасником після кінцевого строку її подання не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону.
Отже, надання необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, здійснюється через електрону систему закупівель учасниками саме до закінчення строку подання тендерних пропозицій, а переможцем – у відповідності до вимог статті 17 та 41 Закону.
Під час аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині надання інформації на вимоги учасників встановлено, що 20 липня 2021 року учасник ПП «ФОРТУНА ЛІМІТЕД» звернувся з вимогою про надання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, які були зазначені в протоколі розгляду тендерних пропозицій від 15 липня 2021 року.
Так, частиною третьою статті 31 Закону установлено, що у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Проте, в ході проведення моніторингу установлено, що на порушення частини третьої статті 31 Закону, відповіді Замовником на вимогу учасника ПП «ФОРТУНА ЛІМІТЕД» не надано.
Період усунення порушень:
24.12.2021 12:20 - 13.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
24.12.2021 12:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку про результати моніторингу закупівлі
UA-2021-05-06-002867-a
Державною аудиторською службою України (далі — ДАСУ) 24 грудня 2021 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі Черевиків робочих (18810000-0 - Взуття різне, крім спортивного та захисного) (номер процедури закупівлі UA-2021-05-06-002867-a).
Згідно з висновком, ДАСУ встановила порушення частини восьмої статті 12, пункту 3 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та встановлено порушення частини третьої статті 31 Закону.
Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону надаємо свої заперечення до висновку.
1. Щодо надання зразків товарів Замовник повідомляє наступне:
відповідно до частини 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Отже, зразки товару не є частиною тендерної пропозиції та оцінка наданих зразків товару тендерним комітетом не проводилась.
2. Щодо надання корегованої цінової пропозиції Замовник повідомляє наступне:
Відповідно до абзацу першого частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини восьмої статті 18 Закону Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.
Звертаємо увагу, що зазначені у висновку ДАСУ умови тендерної документації не оскаржувалися та щодо них не висувалися жодні вимоги, а також відсутні звернення щодо роз’яснень.
Крім того, абзацом першим частини 4 статті 41 Закону передбачено, що Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Зважаючи на даний факт, Замовник вимушений вимагати кореговану цінову пропозицію за результатами проведеного електронного аукціону.
3. Щодо надання інформації на вимогу учасника Замовник повідомляє наступне:
Вимога учасника ПП «ФОРТУНА ЛІМІТЕД» в електронній системі закупівель оприлюднена 20.07.2021 о 23:23 год., тобто, в неробочий час. Строк оскарження процедури стікає через 37 хвилин та 21.07.2021 о 00:00 закупівля перейшла на стадію «Аукціон». Зважаючи на даний факт, замовник не мав ні технічної ні законної можливості надати відповідь.
Дата публікації звіту:
30.12.2021 17:47
Запити/Пояснення
Номер:
055e2e814c0b49c4801020594dcdc28c
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
09.12.2021 15:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу закупівлі товару - «Черевики робочі (18810000-0 - Взуття різне, крім спортивного та захисного)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-05-06-002867-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
Також, надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)?
Пояснення, інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0acc26e49f9f48a495d0537248e6f465
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
14.12.2021 13:11
Опис:
1. Повідомляємо, що на виконання вимог постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 Замовник розміщує відповідну інформацію щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення очікуваної вартості на офіційному веб-сайті у розділі «Публічні закупівлі» за адресою https://uz.gov.ua/about/procurement/pub_zak/
Номер:
32ca5a094a3645edb3756b40e68f7efc
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
17.12.2021 14:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу закупівлі товару - «Черевики робочі (18810000-0 - Взуття різне, крім спортивного та захисного)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-05-06-002867-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
Умовами тендерної документації Замовника передбачено надання забезпечення виконання договору про закупівлю, а саме: учасник-переможць процедури закупівлі не пізніше дня укладання договору про закупівлю надає забезпечення виконання договору (договірне забезпечення) у розмірі 0,5% від вартості договору про закупівлю у вигляді оригіналу гарантії, гарантом за якою виступає банківська установа.
В зв’язку із зазначеним, просимо надати інформацію (документи) про надання банківської гарантії перед укладенням договору про закупівлю переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю " ВАЛТЕКС ".
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити документальне підтвердження (банківська гарантія).