-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія Код ДК 021:2015: 09310000-5
Завершена
507 943.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 10 158.86 UAH
мін. крок: 2% або 10 158.86 UAH
Номер:
253bbccbfe83440083a99cf4b57867e9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-16-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.09.2021 00:00
Період моніторингу:
16.09.2021 10:32 - 08.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.09.2021 №575
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби
в Чернівецькій області Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 15 вересня 2021 року № 575
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
7. UA-2021-04-30-002069-с від 30.04.2021 – Дані автоматичних індикаторів ризиків.
В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Чернівецькій області Інна МОШУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту четвертого частини другої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту восьмого частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону.
За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту одинадцятого частини першої статті 10 Закону.
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо:
недопущення в подальшому виявлених порушень вимог пункту четвертого частини другої статті 4, пункту одинадцятого частини першої статті 10, пункту восьмого частини другої статті 22, частини п’ятої статті 41 Закону (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо);
усунення порушень вимог абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону, зокрема, вжити заходів щодо розірвання договору постачання електричної енергії споживачу від 08.06.2021 № 14 з дотриманням норм частин першої – третьої статті 188 Господарського кодексу України, а в разі не досягнення сторонами згоди щодо його розірвання, звернутись до суду відповідно до частини четвертої статті 188 Господарського кодексу України щодо розірвання договору,
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Лівинецької сільської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-04-30-003053-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 28.04.2021 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (далі – ТОВ «ЧОЕК»); повідомлення про намір укласти договір від 21.05.2021; договір постачання електричної енергії споживачу від 08.06.2021 № 14 (далі – Договір № 14); повідомлення про внесення змін до договору від 16.07.2021, від 23.07.2021; додаткові угоди від 14.07.2021 № 1, від 23.07.2021 № 2 до Договору № 14; пояснення Замовника від 27.09.2021 та від 29.09.2021 із документами, наданими через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено, що Замовник у формі річного плану закупівель (UA-P-2021-04-30-003053-c) щодо закупівлі електричної енергії не зазначив код економічної класифікації видатків бюджету, чим порушив вимоги пункту четвертого частини другої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено наступне.
Відповідно до пункту восьмого частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Частиною п’ятою статті 41 Закону визначено перелік випадків зміни істотних умов договору про закупівлю.
Так, Замовник у складі тендерної документації завантажив проект договору, у пункті 12.10 розділу 12 «Строк дії Договору та інші умови» якого зазначив випадки зміни істотних умов договору із посиланням на вимоги статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, яка діяла до 19.04.2020, чим не дотримав вимог пункту восьмого частини другої статті 22 Закону.
При цьому, перелік випадків зміни істотних умов договору у проекті договору та у Договорі № 14, укладеному за результатами проведення процедури даної закупівлі, не відповідає переліку випадків, визначених Законом в діючій редакції (з 19.04.2020, із змінами), що не відповідає вимогам частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовник визначив переможцем торгів учасника ТОВ «ЧОЕК», тендерна пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (далі – розділ 3) тендерної документації Замовником, зокрема, зазначено, що тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог: документи мають бути чіткими та розбірливими для читання; якщо у складі тендерної пропозиції є хоча б один сканований документ, потрібно накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію; якщо ж такі документи надано у формі електронного документа, КЕП накладають на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо; якщо ж пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Також, Замовник у пункті 1 розділу 3 тендерної документації зазначив: під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації, або у випадку не накладення учасником КЕП, відповідно до умов тендерної документації, учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Так, за результатами моніторингу встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЧОЕК» підписана з накладенням на пропозицію електронного підпису, який не вважається кваліфікованим, виходячи з наступного.
Під час перевірки електронного підпису учасника ТОВ «ЧОЕК» на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за посиланням https://czo.gov.ua/verify отримано такі дані щодо електронного підпису: тип носія особистого ключа – «Незахищений», тип підпису – «Удосконалений», сертифікат – «Кваліфікований».
Частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII визначено, що кваліфікований електронний підпис (КЕП) чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі КЕП чи печатки (тобто тип носія «Захищений»).
На відміну від КЕП, під час перевірки удосконаленого електронного підпису (далі – УЕП) чи печатки за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі КЕП чи печатки (тобто тип носія «Незахищений»), що передбачено пунктом 3 Вимог до удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Отже, учасник ТОВ «ЧОЕК» подав тендерну пропозицію з накладанням удосконаленого електронного підпису, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної документації.
Таким чином, на порушення вимог абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив учасника ТОВ «ЧОЕК», як такого, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Так, Замовником та ТОВ «ЧОЕК» (далі – Сторони) прийнято рішення про внесення змін до договору постачання електричної енергії споживачу від 08.06.2021 № 14 (Договір № 14), укладеного Сторонами, шляхом укладення Додаткових угод від 14.07.2021 № 1 та від 23.07.2021 № 2 до Договору № 14.
Відповідно до пункту 4 Додаткової угоди від 14.07.2021 № 1 та Додаткової угоди від 23.07.2021 № 2, у зв’язку із застосуванням пунктів 1, 2 та 3 цих додаткових угод, Сторони домовились викласти Додаток 4 до Договору № 14 у новій редакції, яка додається.
Проте, Замовник разом із Додатковою угодою від 14.07.2021 № 1 та Додатковою угодою від 23.07.2021 № 2 Додаток 4 не оприлюднив, чим порушив вимоги пункту одинадцятого частини першої статті 10 Закону.
Ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель щодо якого під час моніторингу спрацював автоматичний індикатор ризику RISK-1-11 (ненадання або несвоєчасне надання замовником відповіді на звернення учасника з вимогою щодо надання додаткової інформації стосовно причин невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації) не підтверджено.
Період усунення порушень:
06.10.2021 13:28 - 23.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
06.10.2021 13:28
Запити/Пояснення
Номер:
a194d07177384041a648d96b9ac9d170
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.09.2021 13:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.09.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Електрична енергія Код ДК 021:2015: 09310000-5» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-04-30-002069-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1) На підставі якого (яких) документу (документів) додатковими угодами від 14.07.2021 №1, від 23.07.2021 №2, внесено зміни до договору від 18.03.2021 №41HB587-204-21 в частині збільшення ціни за одиницю товару, не більше ніж на 10%? Надайте, будь ласка, підтверджуючі документи.
2) З яких причин Вами 31.05.2021 надано відповідь на звернення ТОВ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА ГРУПА» від 24.05.2021, тобто на сьомий день з дня отримання даного звернення , а не у строк встановлений частиною четвертою статті 33 Закону, а саме: не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
811569bb1c8843c4af7ace8f37788c83
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
27.09.2021 16:42
Опис:
на запит Західного офісу Держаудитслужби (Чернівецька обл.) по першому питанню повідомляємо, що керівник ТОВ "Енергопостачальна компанія" надіслав на адресу Лівинецької сільської ради лист № 7449/1 від 15.06.2021 року та лист № 7780/2 від 23.06.2021 року, якими повідомив про середньозважене коливання ціни на електроенергію у розмірі 10,6% та 9,6% в сторону збільшення та надав в підтвердження цінову довідку № 704/5 від 15.06.2021 року та № 751/2 від 23.06.2021 року Чернівецької тогово-перомислової палати, згідно яких відповідно до даних офіційного веб-порталу ДП "Оперетор ринку" "на добу наперед" середньозважена ціна електричної енергії станом на 15.06.2021 року складала 14789,73 грн./МВт.год (без ПДВ) та станом на 21.06.2021 року складала 1633,25 грн/ МВт.год. Даними листом було запропоновано Лівинецькій сільській раді внести зміни до договору № 14 від 08.06.2021 року в частині ціни, яка склала 1,7857 грн та обсяг електроенергії, який склав 135950,13 кВт*год та 1,9571 та обсяг електроенергії відповідно 124043,81 кВт*год, розглянувши якого тендерний комітет прийняв пропозицію про внесення змін до договору.
По другому питанню, що надання відповіді на звернення ТОВ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА ГРУПА» від 24.05.2021, повідомляємо, що насправді, відповідь необхідно було надати в строк до 28.05.2021 року, тобто до пятниці, як встановлено частиною четвертою статті 33 Закону - не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення, однак, залишивши розгляд даного питання саме на останній день нами не враховано інші обставини, які можуть виникати - відсутність електроенергії та інтернет-звязку. Саме у звязку із відсутністю інтернет-зєднання неможливо було вчасно надати відповідь на звернення ТОВ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА ГРУПА».
Номер:
59e83de4be234a98a83cd5db1bd9a808
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.09.2021 15:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.10.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Електрична енергія Код ДК 021:2015: 09310000-5» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-04-30-002069-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1) Надайте копії листів від 15.06.2021 № 7449/1 та від 23.06.2021 № 7780/2, якими ТОВ «ЧОЕК» повідомлено про середньозважене коливання ціни на електроенергію у розмірі 10,6% та 9,6% в сторону збільшення, а також копії цінових довідок Чернівецької торгово-промислової палати від 15.06.2021 № 704/5 та від 23.06.2021 № 751/2 , про які зазначалося Вами у поясненні від 27.09.2021, наданого через електронну систему закупівель.
2) Чи проводилась оплата за спожиту електроенергію за договором від 08.06.2021 № 14 та додатковими угодами від 14.07.2021 № 1, від 23.07.2021 № 2? У випадку проведення оплати, надайте копії підтверджуючих документів (платіжних доручень, актів тощо).
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
a1b02f050860424a90f731f5f200acf9
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
29.09.2021 15:43
Опис:
Надаємо копії листів постачальника та довідки Чернівецької торгово-промислової палати та копії платіжних документів