-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
Завершена
4 270 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 350.00 UAH
Номер:
2fe15c1f030a4897adc1e02a7de634f2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-14-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.06.2021 00:00
Період моніторингу:
14.06.2021 16:28 - 08.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
10.06.2021 № 180
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
(зі змінами)
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
23 UA-2021-04-30-001530-c 30.04.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник директора Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Лілія КРИВОНОС
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВТОЦЕНТР «ЄВРОПА», установлено порушення вимог абзацу другого, пункту другого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання відповідей на вимогу про усунення порушень та внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі України» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальне некомерційне підприємство Київської обласної ради «Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом Уповноваженої особи Замовника від 27 квітня 2021 року № 1, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОЦЕНТР «ЄВРОПА» (далі – ТОВ «АВТОЦЕНТР «ЄВРОПА»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 21.05.2021, протокол уповноваженої особи № 3 комунального некомерційного підприємства Київської обласної ради «Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» від 21.05.2021 №2 про визначення переможця процедури закупівлі та оприлюднення рішення в електронній системі закупівель, повідомлення про намір укласти договір від 21.05.2021, договір від 02.06.2021 № 79, рішення Замовника на вимогу про усунення порушення від 05.05.2021, пояснення та документи Замовника надані 30.06.2021 та 06.07.2021 на запити органу державного фінансового контролю через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 4 розділу III «Інструкції з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання учасниками закупівлі гарантійного листа про дотримання ними строку дії пропозиції протягом 90 календарних днів.
За результатами здійсненого моніторингу процедури закупівлі установлено, що зазначений документ відсутній у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВТОЦЕНТР «ЄВРОПА», що не відповідає вимогам пункту 4 розділу III тендерної документації.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АВТОЦЕНТР «ЄВРОПА» як таку, що не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначив учасника ТОВ «АВТОЦЕНТР «ЄВРОПА» переможцем торгів та уклав з ним договір.
Період усунення порушень:
07.07.2021 17:37 - 22.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
07.07.2021 17:37
Оскарження висновку в суді
Опис:
Подано позовну заяву до Окружного адміністративного суду м. Києва
Дата публікації:
21.07.2021 16:21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Висновком Державної аудиторської служби України, який опубліковано 07 липня 2021 за результатом моніторингу процедури закупівлі UA-2021-04-30-001530-c (далі – Висновок) замовника, встановлено порушення щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника, яка підлягала відхиленню та зобов’язано замовника усунути виявлені порушення шляхом розірвання укладеного за результатами проведеної процедури договору, з дотриманням положень Господарського та Цивільного кодексів України.
З таким рішенням Державної аудиторської служби не можна погодитись з наступних причин:
Частиною 2 розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції передбачено вимогу надання учасником в складі тендерної пропозиції забезпечення тендерної пропозиції у вигляді гарантії (електронної банківської гарантії) терміном дії не менше ніж 90 днів.
Умовами частини 4 розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції встановлено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів та запропоновано учаснику надати гарантійний лист про дотримання цієї умови. Вимогами тендерної документації не встановлено необхідність виготовлення зазначеного документа саме учасником, лише надання гарантій щодо встановлення певного терміну дії тендерної пропозиції, оскільки замовником цей термін умовами тендерної документації чітко не визначено.
В складі тендерної пропозиції учасником надано банківську гарантію № 3552 від 15.05.2021 року, щодо забезпечення тендерної пропозиції терміном дії 92 дні, з 17.05 2021 включно по 16.08 2021 включно. Термін дії забезпечення тендерної пропозиції дорівнює терміну дії самої тендерної пропозиції, отже, учасником виконано умову щодо надання гарантій щодо терміну дії тендерної пропозиції.
Відповідно до абзацу першого пункту четвертого частини 7 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у висновку обов’язково зазначається опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівель.
У Висновку визначено порушення вимог абзацу другого пункту другого частини першої статті 31 Закону. Цією нормою Закону встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, у Висновку не визначено, які саме невідповідності умовам тендерної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації мали бути підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції ТОВ «АВТОЦЕНТР «ЄВРОПА».
З огляду на обмежений строк надання заперечень, інші аргументи будуть викладені в позовній заяві.
Дата публікації звіту:
14.07.2021 14:40
Запити/Пояснення
Номер:
b975557f238a4a8887754c26973d4f74
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
24.06.2021 13:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.07.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, очікуваною вартістю 4 270 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-04-30-001530-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2e491153764b4b6dafa943b4f3e85a4b
Назва:
Надання інформації та документів на запит Державної аудиторської служби України від 24.06.2021
Дата опублікування:
30.06.2021 20:24
Опис:
На запит Державної аудторської служби України від 24.06.2021 року про надання пояснень, КНП КОР "КОЦЕМД МК" повідомляє наступне:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі послуг з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, очікуваною вартістю 4 270 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-04-30-001530-c) відбувалось на підставі вимог Положення про технічне обґрунтування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 30.03. 1998 року № 102 (далі- Положення).
Пунктом 1.1 Положення передбачено, що Положення визначає порядок проведення технічного обслуговування і ремонту дорожніх транспортних засобів і розповсюджується на юридичних та фізичних осіб-суб’єктів підприємницької діяльності, які здійснюють експлуатацію технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів незалежно від форм власності.
Відповідно до п. 3.12 Положення Поточний ремонт виконується за потребою, згідно з результатами діагностування технічного стану дорожніх транспортних засобів, або за наявності несправностей і призначений для забезпечення або відновлення його роботоздатності.
До поточного ремонту ДТЗ, відповідно до п. 3.13. Положення, належать роботи, пов’язані з одночасною заміною не більше двох базових агрегатів (крім кузова і рами).
На підставі зазначеного Положення, предмет закупівлі буз визначений за кодом ДК 021:2015 50110000-9 Послуги з ремонту та технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі було визначено старшим механіком КНП КОР «КШЦЕМД МК» Сагайдаком Р.В. на підставі заявок механіків Фастівської, Білоцерківської та Обухівської СЕМД (додатки 1,2,3)
Для розрахунку очікуваної вартості закупівлі, з урахуванням технічних та якісних вимог до предмета закупівлі, замовником було зроблено запит цінових пропозицій до ТОВ «АТЦ Лівобережний» та ТОВ «Автоцентр Європа».
Листом № 379 від 14.04.2021 року, ТОВ «Автоцентр Європа» повідомило, що розрахункова вартість ремонту та обслуговування 1 машини буде складати 82689,20 грн, загальна вартість послуг складатиме 4134460,00 грн.(додаток 4)
Листом б/н від 15.04.2021р ТОВ «АТЦ Лівобережний» повідомило, що розрахункова вартість ТО та поточного ремонту 1 автомобіля складатиме 89000,00грн , загальна вартість- 4450000,00 грн.(Додаток 5)(132282,99 євро)
На підставі наданої інформації, було визначено середнє значення та розраховано очікувану вартість ТО та поточного ремонту 1 автомобіля в розмірі 85400,00, загальна очікувана вартість 4270000,00 грн.(126932,22 євро, курс НБУ на 30.04.2021 1 євро =33,64 грн).За розрахунком очікуваної вартості закупівлі визначено процедуру закупівлі - відкриті торги.
Пунктом 4-1 Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (надалі – «Постанова») передбачено, що:
«Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі,
розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель».
Як вбачається з положення пункту 4-1 Постанови, відповідний пункт зобов’язує здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі наступних суб’єктів: 1. Головного розпорядника бюджетних коштів.
2. Розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. 3. Суб’єктів господарювання державного сектору економіки.
Пунктами 2-3 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення, який затверджено Постановою КМУ від 24 грудня 2019 р. № 1086 (надалі – «Порядок») визначено, що для реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення, у тому числі оплати медичних послуг, пов’язаних з наданням екстреної медичної допомоги (пункти 1, 4 Порядку), «2.
Головним розпорядником бюджетних коштів є МОЗ.
3. Розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня та відповідальним виконавцем бюджетної програми є НСЗУ».
Пунктом 5 Порядку визначено, що «Оплата послуг за договором про медичне обслуговування населення, укладеним із НСЗУ (далі - договір), здійснюється на рахунки надавачів медичних послуг, відкриті в установах банків, на підставі звітів (рахунків у разі здійснення попередньої оплати), що внесені такими надавачами медичних послуг до електронної системи охорони здоров’я. Порядок та строки подання звітів (рахунків), інформація, що включається до них, визначаються договором, типова форма якого затверджується в установленому законодавством порядку».
Отже КНП КОР «КОЦЕМД МК» є надавачем медичних послуг та не є ані головним розпорядником бюджетних коштів, ані розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня. Що також підтверджується Методичними рекомендаціями з питань перетворення закладів охорони здоров’я з бюджетних установ у комунальні некомерційні підприємства Міністерства охорони здоров’я України (абзац 2 сторінка 5).
Частиною 2 статті 22 Господарського кодексу України передбачено, що «Суб’єктами господарювання державного сектора економіки є суб’єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб’єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п’ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів».
Частиною 3 статті 24 Господарського кодексу України визначено, що «Суб’єктами господарювання комунального сектора економіки є суб’єкти, що діють на основі лише комунальної власності, а також суб’єкти, у статутному капіталі яких частка комунальної власності перевищує п’ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує органам місцевого самоврядування право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів».
З огляду на зазначене, КНП КОР «КОЦЕМД МК» є суб’єктом господарювання комунального сектору економіки, а не державного, отже, не є суб’єктом, якого пунктом 4-1 Постанови зобов’язано здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, тому КНП КОР «КОЦЕМД МК» не проводить розміщення відповідного обґрунтування на власному веб-сайті.
Номер:
ff9788a541ea4f33a666e3615c9d4302
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.07.2021 12:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.07.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, очікуваною вартістю 4 270 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-04-30-001530-c) Держаудитслужба опрацювала вашу відповідь від 30.06.2021(далі – відповідь) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 додатково просимо приєднати технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, на підставі заявок механіків Обухівської СЕМД (додаток 3), про які йдеться у відповіді.
Зазначений документ необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
4c241d792d4440fba70477854db9fac8
Назва:
Звернення за роз’ясненням змісту висновку та зобов’язань замовника, визначених у висновку.
Дата опублікування:
12.07.2021 14:18
Опис:
Відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Висновком Державної аудиторської служби України від 07.07.2021 за результатом моніторингу процедури закупівлі UA-2021-04-30-001530-c замовника зобов’язано усунути виявлені порушення шляхом розірвання укладеного за результатами проведеної процедури договору, з дотримання положень Господарського та Цивільного кодексів України.
Частиною 1 статті 188 заборонено розірвання господарських договорів в односторонньому порядку, якщо інше не передбачено законом або умовами договору.
Частиною 3 статті 188 Господарського кодексу України встановлено сторонам двадцятиденний строк для прийняття рішення, після отримання пропозицій щодо розірвання договору.
Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частиною 2 статті 651 Цивільного кодексу України визначено, що договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
А частина 3 статті 651 Цивільного кодексу України визначає, що у разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Умовами договору № 79 від 02.06.2021 року, укладеного за результатами проведеної процедури, не передбачено розірвання договору в односторонньому порядку.
Враховуючи вищезазначене, просимо:
1. Надати роз’яснення щодо механізму та правових підстав розірвання, за згодою сторін, господарського договору протягом п’яти робочих днів.
2. З огляду на те, що чинним законодавством не передбачено, що Висновок Держаудитслужби є підставою для одностороннього розірвання договору, просимо повідомити якими нормами, відповідно, Цивільного та Господарського кодексів України слід керуватись у разі якщо постачальник (виконавець) послуг відмовиться від розірвання відповідного договору за згодою сторін?