-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт дороги по вул. Миру від буд. № 15 до виїзду на вул. І. Сенченка в с. Наталине Красноградського району Харківської області
Торги відмінено
3 481 764.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 408.82 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 408.82 UAH
Номер:
8e950b53e78d4f07b98f5518587f04d9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-20-000058
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.05.2021 00:00
Період моніторингу:
20.05.2021 17:14 - 11.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.05.2021 222
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 20.05.2021 року.
В.о. начальника Владислав КАЛІННІКОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 20.05.2021 № 222
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
23 UA-2021-04-30-004771-b 30.04.2021 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Північно-східного офісу Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення принципів здійснення публічних закупівель визначених пунктами 1, 3 та 5 частини першої статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо відміни тендеру у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25.05.2021
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Наталинської сільської ради (далі - Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 30.04.2021 №85, тендерні пропозиції ТОВ «ДРСУ ПОЛТАВА», ТОВ «ХОЗХІМСЕРВІС» та ТОВ «КАДД АВТО» (далі - учасник-переможець) протокол розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення від 20.05.2021 №94 та № 95, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 20.05.2021 № 97, повідомлення про намір укласти договір від 20.05.2021 року.
За наслідками моніторингу питання відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до вимог підпункту 1.4 пункту 1 розділу 3 тендерної документації розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється учасником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором електронної системи закупівель і реалізованих в електронній системі закупівель та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце учасника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи (тобто тендерна пропозиція повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/ уповноваженої особи учасника процедури закупівлі). Замовник перевіряє кваліфікований електронний підпис на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Однак слід зауважити, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 року № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» до 05.03.2022 року забезпечено можливість використання удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім випадків встановлених законодавством.
У випадку відсутності даної інформації або у випадку не накладення учасником кваліфікованого електронного підпису відповідно до умов тендерної документації, учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його тендерну пропозицію буде відхилено на підставі абзацу третього пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Таким чином, встановлена Замовником вимога щодо накладення кваліфікований електронний підпис учасника/ уповноваженої особи учасника процедури закупівлі є порушенням принципів здійснення публічних закупівель визначених пунктами 1, 3 та 5 частини першої статті 5 Закону, зокрема, принципів добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Крім того, за результатами моніторингу відповідності тендерної пропозиції учасника-переможця вимогам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція не відповідає вимогам Змовника, а саме: для документального підтвердження інформації про відповідність установленим кваліфікаційним критеріям учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати довідку, про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше двох), яка повинна містити інформацію, визначену формою ІІІ, копії вказаних учасником у довідці за формою ІІІ аналогічних за предметом закупівлі договорів, виконаних учасником у повному обсязі, копії актів приймання виконаних будівельних робіт (форма №КБ-2в) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою № КБ-3, що свідчать про виконання учасником кожного з наданих відповідних аналогічних за предметом закупівлі договорів, вказаних у довідці за формою ІІІ.
Так, учасником-переможцем у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) від 14.05.2021 року №б/н, яка містить інформацію про виконання договорів, в тому числі договору від 21.05.2018 № 81 на капітальний ремонт вул. Будівельників від буд №6 до вул. Яснополянської в с. Попівка Красноградського району Харківської області, укладеного на загальну вартістю 1 242 153,60 гривень.
Однак встановлено, що аналогічний договір від 21.05.2018 № 81 надано не в повному обсязі, зокрема не завантажено в складі тендерної пропозиції Додаток №1 «Кошторис», який є невід’ємною частиною (підпункту 10.1 пункту 10 Договору) до наданого аналогічного договору, що не відповідає умовам пункту 5 розділу 3 тендерної документації Замовника.
Таким чином, відповідно до абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі у разі, якщо не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив пропозицію учасника та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір від 20.05.2021 року.
Період усунення порушень:
25.05.2021 14:58 - 09.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
25.05.2021 14:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З урахуванням зобов'язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у констатуючій частини висновку органу державного фінансового контролю про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-04-30-004771-b, Наталинська сільська рада повідомляє про здійснення заходів щодо відміни тендеру у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель (опис порушень, які неможливо усунути, викладено у протоколі засідання тендерного комітету щодо відміни тендеру (долучається)).
Дата публікації звіту:
31.05.2021 17:06