-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція адміністративної будівлі та благоустрій території Первомайського міськрайонного суду Харківської області, за адресою: Харківська область, м. Первомайський, 3-й мікрорайон, буд.16-А.
Завершена
31 661 596.55
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 158 307.98 UAH
мін. крок: 0.5% або 158 307.98 UAH
Номер:
8b6f6a028cf945d7aae25170dbaa6975
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-14-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.05.2021 00:00
Період моніторингу:
20.05.2021 17:21 - 11.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.05.2021 222
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 20.05.2021 року.
В.о. начальника Владислав КАЛІННІКОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 20.05.2021 № 222
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
26 UA-2017-05-30-000066-a 30.05.2017 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Північно-східного офісу Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення абзацу другого та третього пункту першого та пункту четвертого частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду дотримання законодавства в частині внесення змін до договору встановлено порушення пункту 2 наказу № 490.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення абзацу 9 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28.05.2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2017 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету Територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області (далі – Замовник) від «30» травня 2017 року №3-30/05 із змінами, затвердженими протоколом від «01» червня 2017 року №4-01/06 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерна пропозиція ТОВ «БК «Укртехносфера» (далі – учасник-переможець), протокол розгляду тендерних пропозицій від 22.06.2017 № 1-22/06, повідомлення про намір укласти договір від 22.06.2021, договір від 07.07.2017 №79т-17 (далі - Договір), повідомлення про внесення змін до договору від 07.07.2017, від 12.07.2017, від 22.01.2018, від 25.01.2018, від 30.03.2018, від 27.04.2018, від 17.09.2018, від 31.10.2018, від 06.11.2018, від 07.11.2018 року.
В ході моніторингу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «БК «Укртехносфера» не відповідає вимогам тендерної документації, в частині не підтвердження кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам тендерної документації.
Так, на вимогу пункту 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник визначив вид забезпечення тендерної пропозиції у вигляді безумовної та безвідкличної банківської гарантії на загальну суму 158 300,00 гривень.
Однак, учасником – переможцем у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію, відповідно до умов якої, у разі настання гарантійного випадку, банк гарантує сплатити Замовнику будь-яку суму в розмірі, що не перевищує розмір забезпечення тендерної пропозиції, а не конкретну суму, встановлену умовами тендерної документації.
Таким чином, банківська гарантія, яка надана у складі тендерної пропозиції, є такою, що не відповідає вимогам пункту 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Відповідно до абзацу третього пункту першого частини першої статті 30 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Також, моніторингом питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено, що відповідно до вимог Додатку 4 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасники повинні надати листи-згоди про використання персональних даних на кожну особу, персональні дані, якої містяться у складі тендерній пропозиції.
Так, моніторингом тендерної пропозиції встановлено, що учасником - переможцем, у складі тендерної пропозиції, надано листи-згоди на засновників Товариства, а саме від Мици В.П. та Мици Ю.В.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника-переможця містяться персональні дані Денисенка А.А., від якого лист-згода про використання його персональних даних відсутній.
Відповідно до пункту четвертого частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Також, проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до вимог пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, складену за формою таблиці №1.
Аналізом тендерної пропозиції ТОВ «БК «Укртехносфера» встановлено, що учасником- переможцем надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 09.06.2017 №25, яка не містить даних про наявність автогрейдера середнього типу, потужністю 99 кВт; бульдозера 79 кВт; електростанції та машин для перевезення сміття, які зазначені у наданих в складі договірної ціни відомості ресурсів.
Відповідно до абзацу 2 пункту 1 та пункту 4 частини першої статті 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.
Однак, в порушення абзацу 2 пункту 1 та пункту 4 частини першої статті 30 Закону Замовником не відхилено пропозицію учасника, визначено його переможцем та укладено договір від 07.07.2017 №79т-17.
Моніторингом питання дотримання законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що Замовником не оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору від 07.07.2018 - протягом 3-х днів з дня внесення змін, чим порушено норму абзацу 9 частини 1 статті 10 Закону.
Крім того, моніторингом оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що у формах повідомлень про внесення змін до договору відсутня інформація про опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін), що є порушенням пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579 (далі – наказ №490).
Період усунення порушень:
28.05.2021 15:36 - 12.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
28.05.2021 15:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Територіальне управління Державної судової адміністрації України у Харківській області ознайомившись з висновком Північно-східного офісу Держаудитслужби (Харківська обл.) про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2017-05-30-000066-a, повідомляє наступне.
1. Відповідно до пункту 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник визначив вид забезпечення тендерної пропозиції у вигляді безумовної та безвідкличної банківської гарантії на загальну суму 158300,00 гривень. Учасником – переможцем ТОВ «Будівельна компанія «Укртехносфера» у складі тендерної пропозиції було надано безумовну та безвідкличну банківську гарантію на загальну суму 158300,00 гривень.
Зазначений у банківській гарантії вислів «Гарант зобов’язується протягом 5 (п’яти) банківських днів сплатити Бенефіціару суму у розмірі, що не перевищує Гарантійну суму, за його першою письмовою вимогою з поясненням у чому полягає порушення Принципалом зобов’язання» стосується лише перелічення гарантійних випадків та жодним чином не впливає на розмір гарантійної суми чи безумовність або безвідкличність банківської гарантії.
Таким чином, банківська гарантія, яка надана у складі тендерної пропозиції, чітко відповідає вимогам пункту 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. У Замовника були відсутні підстави відхилення пропозиції учасника у відповідності до абзацу третього пункту першого частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
2.Відповідно до вимог Додатку 4 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасники повинні надати листи-згоди про використання персональних даних на кожну особу, персональні дані, якої містяться у складі тендерної пропозиції. Окремої вимоги щодо надання листа-згоди на обробку персональних даних підписанта банківської гарантії територіальним управлінням у тендерній документації не встановлювалось.
Так, учасником – переможцем ТОВ «Будівельна компанія «Укртехносфера», у складі тендерної пропозиції, надано листи-згоди на засновників даного Товариства, а саме від Мици В.П. та Мици Ю.В., що чітко відповідає вимогам тендерної документації.
Стосовно не надання листа-згоди підписанта банківської гарантії Денисенка А.А. зазначаємо наступне. Законом України «Про захист персональних даних» чітко регулюються правові відносини, пов’язані із захистом і обробкою персональних даних, зокрема, положеннями п. 2 ч. 1 ст. 11 вказаного Закону передбачено, що підставами для обробки персональних даних є дозвіл на обробку персональних даних, наданий володільцю персональних даних відповідно до закону виключно для здійснення його повноважень. Відповідно до положень абзацу 3 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про захист персональних даних» володілець персональних даних - фізична або юридична особа, яка визначає мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх обробки, якщо інше не визначено законом.
Тобто відповідно до вищевказаних положень Закону України «Про захист персональних даних» лист-згоди підписанта банківської гарантії Денисенка А.А. повинен надаватись Денисенком А.А. безпосередньо до ПАТ «Банк інвестицій та заощаджень» у зв’язку із здійсненням своїх службових обов’язків.
Таким чином, замовником не вимагався окремий лист-згода на обробку персональних даних підписанта банківської гарантії, яка надана у складі тендерної пропозиції. У Замовника були відсутні підстави відхилення пропозиції учасника у відповідності до пункту четвертого частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» як такої, що не відповідає умовам тендерної документації.
3.Відповідно до вимог пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, складену за формою таблиці №1. Одночасно з цим, замовником не встановлювався перелік необхідної для виконання робіт техніки як обов’язкова умова до тендерної пропозиції.
Враховуючи наведене, учасником ТОВ «Будівельна компанія «Укртехносфера» у складі тендерної пропозиції було надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 09.06.2017 №25, що відповідає вимогам тендерної документації. У наданій довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази ТОВ «Будівельна компанія «Укртехносфера» зазначило автомобіль ГАЗ-330232-414 2007 року у кількості 1 шт. для перевезення сміття.
Пунктом 7 розділу 3 тендерної документації встановлено, що у разі закупівлі робіт Учасник зазначає в тендерній пропозиції повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб'єкта господарювання, якого Учасник планує залучати як субпідрядника до виконання робіт у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю за формою, наведеною у таблиці № 5 Додатку № 2.
Дана умова тендерної документації надає право учасникам не відображати у складі своєї пропозиції інформацію про обладнання та матеріально-технічну бази та механізми субпідрядника (субпідрядників), яких планується залучати до виконання робіт, в обсязі менше 20% від вартості договору про закупівлю. Загальна вартість робіт із залученням автогрейдера, бульдозера, електростанції, згідно договірної ціни з додатками, що надана ТОВ «Будівельна компанія «Укртехносфера» не перевищує 20% від вартості договору про закупівлю.
У Замовника були відсутні підстави відхилення пропозиції учасника у відповідності до абзацу 2 пункту 1 та пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
4. Щодо дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» при внесенні змін до договору № 79т-17 від 07.07.2017 (далі – Договір) зазначаємо, що зміни які були внесені до договору Додатковою угодою № 1 від 07.07.2017 були відскановані в одному pdf файлі із договором та оприлюднені на prozorro.gov.ua 07.07.2017 о 09 год. 22 хв. архівом .rar під назвою файла «Договір 1», тобто у день внесення змін, чим не порушено вимоги абзацу 9 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
У всіх без виключення формах повідомлень про внесення змін до договору наявна інформація про опис змін, що внесені до істотних умов договору, що відповідає пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579 (далі – наказ № 490).
Зауважимо, що п. 2 наказ № 490 було встановлено, що формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу (в тому числі і в формі повідомлення про внесення змін до договору), затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. У разі необхідності замовник може зазначити додаткову інформацію про закупівлю, якщо заповнить необов’язкові поля, передбачені системою.
Обов’язкової вимоги щодо зазначення кількості товарів або обсягу виконання робіт чи надання послуг після внесення змін наказом № 490 не було встановлено, територіальним управлінням вносилась наявна інформація в поля форми повідомлення про внесення змін до договору, тобто вимоги наказу № 490 жодним чином не були порушені.
Враховуючи вищенаведене, Замовником у чіткій відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» проведено закупівлю Реконструкція адміністративної будівлі та благоустрій території Первомайського міськрайонного суду Харківської області, за адресою: Харківська область, м. Первомайський, 3-й мікрорайон, буд.16-А, ID закупівлі: UA-2017-05-30-000066-a, а в подальшому, внесення змін до договору № 79т-17 від 07.07.2017 відбувалось у чіткій відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель».
Дата публікації звіту:
03.06.2021 10:40