• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

код за ДК 021:2015:15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби. Хліб (2 найменування)

Завершена

338 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 690.00 UAH
Номер: 7a8c8f6aefb546ed9f865b32a9ac2e59
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-06-02-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.06.2021 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 09.06.2021 17:10 - 03.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 08.06.2021 № 290 Дніпро Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, внесеними наказом Східного офісу Держаудитслужби від 17 грудня 2018 року № 161, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 08.06.2021 № 290 Витяг з переліку процедур закупівель Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-04-20-000246-b 20.04.2021 дані автоматичних індикаторів ризиків Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА
Адреса: Ukraine, Кіровоградська, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби (Кіровоградська обл.), +38 (0 50) 140-64-65, sugarenkoinna@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатом моніторингу питання дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог частини 6 статті 17, частини 10 статті 29, частини 1 та частини 3 статті 31, пункту 3 частини 2 статті 32 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, відповідно до додаткової угоди від 30.06.2021 № 1 Замовником розірвано Договір від 04.06.2020 № 193, укладений з ФОП Самброс І.С.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 липня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, (далі – тендерна документація, ТД), тендерні пропозиції учасників приватного науково-виробничого підприємства «УРАН» (далі – ПНВП «УРАН»), фізичної особи-підприємця Самброс Інни Степанівни (далі – ФОП Самброс І.С.) протокол засідання тендерного комітету від 13.05.2021 № 45, протокол засідання тендерного комітету від 24.05.2021 № 50, повідомлення про намір укласти договір від 24.05.2021, пояснення надані Замовником через електронну систему закупівель. За результатом моніторингу питання дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог частини 3 статті 31 Закону в частині несвоєчасного надання відповіді на вимогу про усунення порушення в ході проведення тендеру. Так, згідно інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель слідує, що Учасник: ПНВП «УРАН», тендерна пропозиція якого була відхилена, звернувся з вимогою про усунення порушення, а саме, надання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, що була оприлюднена в електронній системі закупівель 13.05.2021 за номером UA-2021-04-20-000246-b.b1. Відповідь на вищезазначене звернення Замовником оприлюднено 24.05.2021, тобто, на 11 (одинадцятий) день, при тому, що згідно частини третьої статті 31 Закону у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Також, за результатом моніторингу питання дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій установлено неправомірне відхилення тендерної пропозиції ПНВП «УРАН» за підставами, зазначеними згідно протоколу засідання тендерного комітету від 13.05.2021 № 45 (далі – протокол), чим недотримано вимоги частини 1 та частини 2 статті 31 Закону. Так, однією з підстав для відхилення у протоколі зазначено надання учасником заповнений та підписаний Учасником проект договору про закупівлю товарів (Додаток 10 до тендерної документації), який не розміщений на фірмовому бланку підприємства, чим недотримано вимоги пункту 8 Додатку 6 до тендерної документації. Проте, згідно вимог пункту 8 Додатку № 6 «Перелік документів, які надаються усіма учасниками для підтвердження відповідності вимогам тендерної документації» до тендерної документації зазначено «Заповнений та підписаний Учасником проект договору про закупівлю товарів (Додаток 10 до тендерної документації»), тобто, подання даного документу саме на фірмовому бланку вказаною вимогою не передбачено. Також, другою підставою для відхилення тендерної пропозиції ПНВП «УРАН» у протоколі зазначено недотримання пункту 10 Додатку 6 до тендерної документації, в частині надання експертних висновків та декларації виробників, термін дії яких минув та надання ним документу (гарантійний лист) із вихідним номером №10 від 04 травня 2021 року згідно якого учасник гарантує поставку товару до складу Замовника та засвідчує відповідність товару вимогам чинних стандартів, який визначено не чинним. У складі тендерної пропозиції ПНВП «УРАН» наявні протоколи випробувань та декларації виробника із датами відбору зразків у 2021 році, однак, ні на наданих протоколах випробувань, ні на наданих деклараціях виробника термін її закінчення не вказаний, а, отже, висновок про їх не чинність неправомірний. Стосовно нечинного на дату розкриття документу із вихідним номером №10 від 04 травня 2021 року слід зазначити, що згідно оголошення про проведення процедури закупівлі кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 06.05.2021, тому документ, який підготовлений учасником протягом періоду подання тендерних пропозицій з 20.04.2021 по 06.05.2021 є чинним. Третьою підставою для відхилення тендерної пропозиції ПНВП «УРАН» у протоколі зазначено, що у складі тендерної пропозиції учасником було надано Договір оренди від 27.07.2018 згідно з Розділом 4 п.4.1 термін дії складає два роки, а в Розділі 10 п. 10.2 даний договір діє з 27.07.2018 по 27.07.2022, що призвело до подання недостовірної інформації. Необхідно зазначити, що згідно Додатку 3 до тендерної документації учасник повинен надати Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та у разі оренди складського приміщення, надати чинну копію договору оренди складського приміщення. На виконання вищевказаної вимоги ПНВП «УРАН» у складі своєї тендерної пропозиції надано Довідку щодо наявного обладнання по виробництву хлібобулочних виробів у якій вказано про оренду приміщення та у підтвердження надано договір оренди з ФОП Єременко Наталією Григорівною від 27.07.2018 про оренду приміщення пекарського цеху у якому, дійсно, зазначено згідно п.4.1, що термін дії складає два роки, а у п. 10.2, що даний договір діє з 27.07.2018 по 27.07.2022. Однак, слід вказати, що пунктом 10.3 даного Договору визначено, що Договір продовжує свою дію, якщо ні одна із сторін не виявила бажання про його припинення або зміни. Отже, враховуючи вказану вимогу даний Договір можна вважати діючим. Крім того, необхідно зазначити, що відповідно до частини 16 статті 29 Закону «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;». Також, за результатом моніторингу питання дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерної пропозиції ФОП Самброс І.С. на відповідність вимогам тендерної документації установлено порушення частини 10 статті 29 Закону в частині перевищення строку розгляду даної тендерної пропозиції при відсутності аргументованого його продовження, як це передбачено цією ж нормою Закону. Так, відповідно до частини 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Відповідно до частини 11 статті 29 Закону у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею. Як зазначено вище, згідно протоколу засідання тендерного комітету від 13.05.2021 № 45 після розгляду тендерної пропозиції ПНВП «УРАН», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, дану тендерну пропозицію було відхилено, як таку, що не відповідає умовам тендерної документації. Наступну тендерну пропозицію учасника ФОП Самброс І.С. після розгляду на відповідність умовам тендерної документації визнано переможцем торгів відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 24.05.2021 № 50, тобто, на 7 (сьомий) робочий день, при цьому повідомлення про аргументоване продовження строку розгляду даної тендерної пропозиції в електронній системі закупівель не оприлюднено. Крім того, за результатом моніторингу питання дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерної пропозиції ФОП Самброс І.С. на відповідність вимогам тендерної документації установлено порушення частин 6 статті 17, пункту 1, пункту 2, пункту 3 частини 1 статті 31 Закону в частині не відхилення тендерної пропозиції ФОП Самброс І.С., як такої, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підставі, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону, не відповідає вимогам тендерної документації, та, як переможцем торгів не надано у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, а визначено даного учасника переможцем торгів та укладено договір від 04.06.2021 № 193. Так, у тендерній пропозиції ФОП Самброс І.С. відсутні документи про наступне підтвердження вимог ТД: - інформація щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону відповідно до вимог Додатку № 1 до тендерної документації – частина 1 розділу ІІІ ТД та Додаток №1 до ТД; - документи на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям згідно додатку 3,4 до тендерної документації - частина 1, пункти 5.1, 5.3, 5.5, 5.6 частини 5 розділу ІІІ ТД, Додатку № 3 та Додатку № 4 до ТД, а саме, у складі тендерної пропозиції не надані довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, в тому числі транспортних засобів, якими буде здійснюватися поставка продуктів харчування та наявність складів та приміщень, у яких будуть зберігатися продукти харчування, за формами, встановленими згідно Додатку № 3 та Додатку № 4 до ТД, як це передбачено пунктами 5.1 та 5.3 частини 5 розділу ІІІ ТД. Крім того, ФОП Самброс І.С. не надано довідку довільної форми про забезпечення експедиторів санітарним одягом (халатом, рукавицями) (довідка повинна містити вихідний номер, дату видачі та бути підписана Учасником), як це передбачено пунктом 5.5 частини 5 розділу ІІІ ТД, Також, необхідно зазначити, що в складі тендерної пропозиції даного учасника не надано сканкопію особистої медичної книжки з результатами проходження обов’язкових медичних оглядів для водія, який безпосередньо буде постачати продукти харчування за предметом закупівлі, як це передбачено пунктом 5.6 частини 5 розділу ІІІ ТД. - гарантійний лист з інформацією та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (згідно з Додатком 2 до тендерної документації) – частина 6 ТД та Додаток № 2 до ТД; - інформація у довільній формі щодо зобов’язань учасника дотримуватись заходів із захисту довкілля, що передбачені згідно чинного законодавства, в тому числі із зазначенням переліку обов’язків суб’єкта господарювання у сфері захисту довкілля, що передбачені згідно чинного законодавства, в тому числі, що передбачені згідно Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про відходи» - частина 6 ТД; - гарантійний лист із зазначенням номеру закупівлі, в якому учасник гарантує замовнику поставити товари/ виконати послуги (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни, встановлені замовником. Гарантійний лист повинен мати посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі – частини 6 ТД; - лист-згода на обробку персональних даних Додаток № 5 до ТД; - оригінал або завірена належним чином копія паспорту (сторінки з відмітками) чи іншого документу, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» (для фізичних осіб-підприємців) – частина 1 розділу ІІІ ТД та пункт 4 Додатку № 6 до ТД; - довідка у довільній формі про те, чи використовує Учасник у своїй діяльності печатку - частина 1 розділу ІІІ ТД та пункт 4 Додатку № 6 до ТД; - заповнений та підписаний Учасником проект договору про закупівлю товарів (Додаток 10 до тендерної документації) - частина 1 розділу ІІІ ТД та пункт 4 Додатку № 6 до ТД. Необхідно зазначити, що на виконання даної вимоги, учасником закупівлі надано у складі своєї тендерної пропозиції заповнений проект договору про закупівлю, проте, не підписаний, як це вимагалося Замовником. Також, ФОП Самброс І.С. надано Інформацію про учасника, яка не відповідає формі встановленій Замовником згідно Додатку № 7 до ТД, а саме, відсутні наступні дані: Код за ЄДРПОУ Статус платника податку Форма власності та юридичний статус Коротка довідка про діяльність Учасника. Крім того, ФОП Самброс І.С., тендерну пропозицію якої визнано переможцем закупівлі, у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надано замовнику документи (відповідно до Додатку 1 до тендерної документації (для переможця)), що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою статті 17 Закону, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, чим порушено вимоги частини 1 ТД, додатку № 1 до ТД та вимоги частини 6 статті 17 Закону. Слід зазначити, що згідно частини 1 розділу ІІ ТД визначено, що Неспроможність подати всю інформацію, що вимагається тендерною документацією, або подання тендерної пропозиції, яка не відповідає вимогам в усіх відношеннях, буде віднесена на ризик учасника та спричинить за собою відхилення такої тендерної пропозиції. Згідно частини 6 розділу ІІІ ТД визначено, що Якщо тендерна пропозиція не буде відповідати технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі вказаним у технічних вимогах тендерної документації, Замовник торгів відхиляє дану пропозицію, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Згідно пункту 2.5 частини 2 розділу V ТД якщо тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам тендерної документації, така тендерна пропозиція відхиляється Замовником. Необхідно зазначити, що відповідно до пункту 3 частини 2 статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозиції згідно з цим Законом. Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, відповідно до додаткової угоди від 30.06.2021 № 1 Замовником розірвано Договір від 04.06.2020 № 193, укладений з ФОП Самброс І.С.
Період усунення порушень: 02.07.2021 15:45 - 17.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 02.07.2021 15:45

Запити/Пояснення