-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Транспортні послуги
Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Код товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Завершена
1 859 980.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 599.80 UAH
мін. крок: 1% або 18 599.80 UAH
Номер:
75a3b8e9e8324e47a7686aab58586a05
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-06-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.08.2021 00:00
Період моніторингу:
06.08.2021 12:29 - 01.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
05.08.2021 № 402
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 05.08.2021 №402
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ З/П Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
7 UA-2021-04-19-007016-c 19.04.2021 Виконавчий комітет Саксаганської районної у місті ради (ЄДРПОУ 05410872) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 встановлено порушення пункту 4¹ зазначеної постанови.
За результатами моніторингу установлено порушення пункту 8 частини другої статті 21 Закону в частині відсутності в оголошенні про проведення відкритих торгів інформації про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 16 Закону та Наказу № 710.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Курочка М.І. встановлено порушення абзацу 1 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами моніторингу установлено порушення пункту 1 частини 16 статті 29 в частині не опублікування повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
Крім того встановлено невірний розрахунок ціни договору.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, обрання процедури закупівлі, своєчасності укладання договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором про надання послуг від 17.05.2021 № 05/49-ВТ з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, обрання процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання, оприлюднення договору та змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Саксаганської районної у місті ради (далі Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення процедури закупівлі, звіт про результати проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Курочка Марія Іванівна (далі ФОП Курочка М.І.), протокол уповноваженої особи від 06.05.2021 № 110, повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 06.05.2021, договір про надання послуг від 17.05.2021 № 05/49-ВТ, додаткові угоди до договору від 19.05.2021 №1, від 21.05.2021 № 2, від 20.07.2021 №3, пояснення Замовника, оприлюднене в електронній системі закупівель 11.08.2021.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10. 2016 № 710 зі змінами від 16.12.2020 № 1266 (далі Постанова № 710) не оприлюднив інформацію про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці власного веб-сайту (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів).
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnihkoshtiv), та Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies) Замовник є головним розпорядником коштів місцевого бюджету.
Відповідно до пояснення Замовника, оприлюдненого в електронній системі закупівель 11.08.2021 слідує, що органи місцевого самоврядування не зобов’язані оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті, так як вищевказана норма носить рекомендаційний характер. Таким чином, Замовником порушено вимоги пункту 4¹ Постанови № 710.
За результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Моніторингом установлено невідповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, а саме:
- перелік формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, зазначених Замовником у пункті 1 розділу 3 тендерної документації, не відповідає переліку формальних (несуттєвих помилок), затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 (далі Наказ №710);
-на порушення пункту 1 частини 2 статті 16 Закону Замовником в пункті 1 Додатку 1 до тендерної документації встановлено кваліфікаційний критерій наявності в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази без критерію щодо наявності технологій.
Моніторингом установлено невідповідності у документах, які містяться в тендерній пропозиції ФОП Курочка М.І. Так в тендерній пропозиції зазначеного учасника міститься договір оренди (найму) нежитлових приміщень, виробничих споруд та засобів технічного обслуговування від 24.03.2021 № 4, відповідно до специфікації якого ФОП Курочка М.І. орендує у ФОП Шабунін В.М. приміщення для проведення щоденного дорейсового та післярейсового медичного огляду водіїв автотранспортних засобів, що належать ФОП Курочка Е.С. Проте відповідно до договорів найму (оренди) транспортних засобів ФОП Курочка М.І. орендує автомобілі у громадянки Петухової В.О., а не у ФОП Курочка Е.С.
Крім того моніторингом установлено, що на виконання пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору в тендерній пропозиції ФОП Курочка М.І. міститься договір від 04.01.2020 № 2, укладений з ТОВ «Кривбасмехремонт», предметом якого є надання транспортних послуг. Відповідно до повної інформаційної довідки з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, яка міститься в тендерній пропозиції ФОП Курочка М.І., дата запису в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців про проведення державної реєстрації – 15.01.2020. Тобто договір від 04.01.2020 № 2 зазначеним учасником укладено з ТОВ «Кривбасмехремонт» до реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Пунктом 1 частини 16 статті 29 Закону визначено, що Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
Замовником на порушення пункту 1 частини 16 статті 29 Закону в електронній системі закупівель не опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей поданих ФОП Курочка М.І. документів, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону.
Також моніторингом установлено, що пропозиція учасника ФОП Курочка М.І., якого обрано переможцем торгів, не відповідає умовам пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації.
Так пунктом 1 технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, що містяться у Додатку 3 до тендерної документації, Замовником визначено кількість робочих годин автомобіля на день у кількості 10 годин. В тендерній пропозиції ФОП Курочка М.І. міститься цінова пропозиція, відповідно до якої кількість робочих годин кожного із 4-ьох автомобілів складає 10 годин. Отже кількість робочих годин всіх чотирьох автомобілів в день повинна складати 40 годин. Проте в тендерній пропозиції зазначеного учасника міститься довідка від 27.04.2021 №34 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, відповідно до якої у ФОП Курочка М.І. працює 6 водіїв. Згідно з наказами про прийом на роботу водії працюють на 0,75 ставки, тобто в день 6 годин кожний. Отже загальна кількість відпрацьованих годин в день всіма водіями складає у кількості 36 годин, що не відповідає вимогам пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації.
Згідно із абзацом 1 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відхилення тендерної пропозиції за наявності підстав, визначених статтею 31 Закону, є обов’язком, а не правом Замовника.
Проте Замовником на порушення абзацу 1 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ФОП Курочка М.І. та уклав з ним договір про надання послуг від 17.05.2021 № 05/49-ВТ на суму 1 600 046,39 гривень.
Відповідно до пункту 10.1 договір вважається укладеним і набуває чинності з моменту його підписання і діє в частині надання послуг до 31.12.2021, але у будь якому випадку до повного виконання зобов’язань сторонами. Враховуючи, що договір підписано 17.05.2021 кількість робочих днів з дати укладання до 31.12.2021 складає 160, в тому числі у травні 2021 року починаючи з 17.05.2021 – 11; у червні 2021 року – 20; у липні 2021 року – 22; у серпні 2021 року – 21, у вересні 2021 року – 22; у жовтні 2021 року – 20, у листопаді 2021 року – 22; у грудні 2021 року – 22. Отже ціна договору повинна складати 1 376 384,00 грн ((160 х 10 х 75,66) + (170 х 160 х 8,20) х 4), що на 223 662,39 грн менше ціни, встановленої пунктом 3.1 договору. При цьому 160 - кількість робочих днів з 17.05.2021 до 31.12.2021, 10 – кількість робочих годин на день, 75,66 – тариф за 1 машино-годину, 170 – орієнтовний пробіг на день, 8,20 тариф за 1 км пробігу, 4 – кількість автомобілів, яким надається послуга.
Крім того слід зазначити, що до договору про надання послуг від 17.05.2021 № 05/49-ВТ укладено додаткову угоду від 21.05.2021 № 2, умовами якої здійснено заміну автомобілю марки ЗАЗ LANOS, державний реєстраційний номер АЕ 4865 РС на автомобіль марки MERSEDES-BENZ, державний реєстраційний номер АЕ 2981 ОМ. В подальшому до зазначеного договору укладено додаткову угоду від 20.07.2021 № 3, умовами якої здійснено заміну автомобілю марки MERSEDES-BENZ, державний реєстраційний номер АЕ 2981 ОМ на автомобіль MERSEDES-BENZ, державний реєстраційний номер АЕ 2715 РК. При цьому автомобілі марки MERSEDES-BENZ, державний реєстраційний номер АЕ 2981 ОМ та MERSEDES-BENZ, державний реєстраційний номер АЕ 2715 РК в тендерній пропозиції ФОП Курочка М.І. не значаться та відповідно документи на автомобілі відсутні.За результатами моніторингу установлено порушення пункту 1 частини 16 статті 29 в частині не опублікування повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
Крім того встановлено невірний розрахунок ціни договору.
Період усунення порушень:
28.08.2021 12:53 - 11.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
28.08.2021 12:53
Оскарження висновку в суді
Опис:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду подана позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку за результатами моніторингу закупівлі
Дата публікації:
10.09.2021 12:16
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
ab7735df9ed34b11a52dfebb194669f2
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
06.08.2021 16:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.08.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі транспортних послуг за кодом ДК 021:2015:60170000-0 — Прокат пасажирських транспортних послуг (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2021-04-19-007016-с) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання.
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
af47d620bbc1458c85b6d01da34fae7b
Назва:
Надання пояснення
Дата опублікування:
11.08.2021 18:03
Опис:
Щодо вашого запиту про надання пояснень від 06.08.2021 року зазначаємо наступне.
Щодо того, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, зазначаємо, що обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість здійснюється на підставі Рішення сесії Саксаганської районної у місті ради від 23 грудня 2020 року № 11 "Про бюджет Саксаганського району у місті Кривий Ріг на 2021 рік", яким затверджено бюджет. Після чого затверджено розпис районного у місті бюджету, з якого фінансовий відділ надав витяг головному розпоряднику коштів. Наступним кроком відділ бухгалтерського обліку підготував кошторис на 2021 рік Виконавчому комітету Саксаганської районної у місті ради, який був затверджений 27 січня 2021 року головою Саксаганської районної у місті ради. Після цього бухгалтерський відділ надав відповідну інформацію уповноваженій особі, яка здійснила планування, організацію та проведення відповідної закупівлі.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, зазначаємо, що відповідно до підпункту 1 пункту 4 Постанови КМУ «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року №710, рекомендовано з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
З вищевказаного зрозуміло, що органи місцевого самоврядування не зобов’язані оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті, так як вищевказана норма носить рекомендаційний характер.
Номер:
014fcd7969dc41348691cd4b50891640
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
11.08.2021 18:16
Опис:
Щодо вашого запиту про надання пояснень від 06.08.2021 року зазначаємо наступне.
Щодо того, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, зазначаємо, що обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість здійснюється на підставі Рішення сесії Саксаганської районної у місті ради від 23 грудня 2020 року № 11 "Про бюджет Саксаганського району у місті Кривий Ріг на 2021 рік", яким затверджено бюджет. Після чого затверджено розпис районного у місті бюджету, з якого фінансовий відділ надав витяг головному розпоряднику коштів. Наступним кроком відділ бухгалтерського обліку підготував кошторис на 2021 рік Виконавчому комітету Саксаганської районної у місті ради, який був затверджений 27 січня 2021 року головою Саксаганської районної у місті ради. Після цього бухгалтерський відділ надав відповідну інформацію уповноваженій особі, яка здійснила планування, організацію та проведення відповідної закупівлі.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, зазначаємо, що відповідно до підпункту 1 пункту 4 Постанови КМУ «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року №710, рекомендовано з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
З вищевказаного зрозуміло, що органи місцевого самоврядування не зобов’язані оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті, так як вищевказана норма носить рекомендаційний характер.