• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт котла КВГМ-10 котельні по вул.Гайок 4Л (ст.№2) в м. Біла Церква

Капітальний ремонт котла КВГМ-10 котельні по вул.Гайок 4Л (ст.№2) в м. Біла Церква

Завершена

1 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 000.00 UAH
Номер: d4d965071ca24429b46d79a190119d25
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-09-16-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.09.2021 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 16.09.2021 14:57 - 08.10.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 16.09.2021 Одеса № 549 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 16.09.2021 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 16.09.2021. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 16.09.2021 № 549 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 2 UA-2021-04-16-007295-b 16.04.2021 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеська, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.), +38 (0 48) 705-51-89, irina.khavkun@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону та Наказу № 710. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, виконання рішень Колегії, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 05 жовтня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, виконання рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 16.04.2021 № 80 (далі – ТД), тендерні пропозиції учасників: товариства з обмеженою відповідальністю «Промислово-виробниче підприємство «СТАЛЬСЕРВІС» (далі – ТОВ «ПВП «СТАЛЬСЕРВІС») та товариства з обмеженою відповідальністю «Устимівський котельномеханічний завод» (далі – ТОВ «Устимівський котельномеханічний завод»), протоколи засідання тендерного комітету від 25.05.2021 № 105, від 31.05.2021 № 110, від 08.07.2021 № 147, від 13.07.2021 № 152, від 10.08.2021 № 184, від 11.08.2021 № 186, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.06.2021 № 14545-р/пк-пз та від 02.08.2021 № 17663-р/пк-пз (далі – Колегія), повідомлення від 09.08.2021 з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником ТОВ «ПВП «СТАЛЬСЕРВІС» у тендерній пропозиції, повідомлення від 10.08.2021 з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником ТОВ «Устимівський котельномеханічний завод» у тендерній пропозиції, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 11.08.2021, договір про закупівлю від 31.08.2021 № 45259/21/4, пояснення Замовника оприлюднені в електронній системі закупівель 21.09.2021 та 23.09.2021. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії не здійснювався. За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено наступне. Відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначаються такі відомості – опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі – Наказ № 710), затверджено вичерпний перелік формальних помилок. При цьому, ТД Замовника не відповідає вимогам Наказу № 710 щодо зазначення повноти затвердженого переліку формальних помилок, чим порушено вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне. Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 11.08.2021 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з учасником ТОВ «Устимівський котельномеханічний завод». За результатами аналізу тендерної пропозиції учасника ТОВ «Устимівський котельномеханічний завод» на відповідність умовам тендерної документації та законодавству встановлено, що його тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим, встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Замовник у пункті 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД установив вимогу, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, а саме: копію документа (ліцензію, дозвіл, декларацію матеріально-технічної бази), який підтверджує якість виконання робіт, сертифікат якості (відповідності), посвідчення якості або інший документ, оформлений згідно чинного законодавства, який підтверджує якісні, технологічні та кількісні характеристики), що підтверджують якість матеріалів, що будуть використані під час виконання робіт». Проте, Учасником ТОВ «Устимівський котельномеханічний завод» у складі тендерної пропозиції надано копії сертифікатів, показників якості не на всі матеріали, які будуть використовуватися учасником під час виконання робіт, чим не дотримано вимоги пункту 6 розділу ІІІ ТД. Разом з тим, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Устимівський котельномеханічний завод» міститься лист-пояснення від 28.04.2021 № 343, в якому повідомляється, що «на момент подачі пропозиції ТОВ «Устимівський котельномеханічний завод» не має можливостi надання вiдповiдних документів в повному обсязі у зв'язку з тим, що сертифікати якості (відповідності), посвідчення якості або інший документ, оформлений згідно чинного законодавства, який підтверджує якісні, технологічні та кількісні характеристики), що підтверджують якість матеріалів надається Постачальником відповідних матеріалів після поставки матеріалів. Замовник на запит Південного офісу Держаудитслужби про надання пояснень стосовно вищезазначеного питання надав 23.09.2021 інформацію, що не спростовує виявлених порушень Замовника. Отже на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Устимівський котельномеханічний завод» у зв’язку із невідповідністю їх встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. При цьому, слід зазначити, що Замовником з аналогічної підстави щодо не надання документів, що підтверджують якість матеріалів, що визначені замовником у ТД, відповідно до протоколу тендерного комітету від 25.05.2021 № 105 відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ПВП «СТАЛЬСЕРВІС», остаточна цінова пропозиція якого на 123 909,14 грн з ПДВ менша ніж у переможця ТОВ «Устимівський котельномеханічний завод», через що не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону, зокрема, принципи максимальної економії, ефективності, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 05.10.2021 16:51 - 22.10.2021 00:00
Дата публікації висновку: 05.10.2021 16:51

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовна заява про визнання протиправним і скасування висновку від 05.10.2021р надіслана до Київського окружного адміністративного суду 13.10.2021р
Дата публікації: 18.10.2021 10:22
Дата відкриття провадження: 08.11.2021 00:00
Номер відкриття провадження: 320/13502/21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо опису та прикладів формальних помилок у Тендерній документації, то відповідно до вимог п. 19 ч. 2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі вимоги: « опис та приклади формальних ( несуттєвих помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими ) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме- технічні помилки та описки». Відповідно, пункт 2 Розділу IV Тендерної документації містить визначення формальних помилок, передбачених законом та приклади формальних помилок, які не обмежують право застосувати до Учасника Перелік формальних помилок, що затверджений Наказом Міністерства розвитку, економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2021р. Крім того, перелік формальних помилок , ніяким чином не стосується проведеної закупівлі та укладеного договору і жодним чином не обмежує права учасника. Оскільки, під час розгляду та оцінки Замовником пропозицій учасників, формальних помилок виявлено не було. Таким чином, тендерна документація не має містити вичерпного переліку, визначеного Наказом № 710 , а лише їх опис та приклади , що передбачено п.19) ч.2 статті 22 Закону, що не є порушенням даної норми. 2.Щодо подання у складі тендерної документації учасником копії сертифікатів , показників якості не на всі матеріали , які будуть використовуватись учасником під час виконання робіт , то пропозиція учасника ТОВ «УСТИМІВСЬКИЙ КОТЕЛЬНОМЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД» містить наступні сертифікати якості ( паспорти): - Технологічний паспорт конвективної частини котла, - Свідоцтво про якість виготовлення, - Сертифікати якості на труби для виробництва конвективної частини котла - Сертифікати якості на електроди, - Сертифікати якості на круги абразивні на бакелітовій вязці - Сертифікат якості на мертель вогнеупорний - Паспорт виготовлення якості на сітку рабицю - Паспорт якості на розчинник Р-4 - Паспорт якості на шпаклівку - Сертифікат якості на суху бетонну вогнетривку суміш - Сертифікат відповідності на теплоізоляційні вироби з мінеральної вати на основі базальту Учасником не надано сертифікати якості на Пергамін покрівельний та кріпильні деталі ( гайки, шайби, шпильки), вказані матеріали не є визначальними для виконання робіт, передбачених укладеним між сторонами договором. Також, слід зазначити, що пропозиція учасника містить лист № 343 від 28.04.2021р, відповідно до якого Учасник зобов’язується у випадку визнання його переможцем,- надати сертифікати на продукцію в процесі виконання робіт. Замовнику достатньо вказаних документів для визнання переможцем вказаного учасника. Крім того, тендерна документація учасника була переглянута рішенням постійно діючої колегії Антимонопольного комітету України № 17663-р/пк-пз від 02.08.2021р і порушень у поданих документах щодо сертифікації обладнання та матеріалів виявлено не було. Відповідно статті 41 Закону № 922-VIII, в якій визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Визначення істотних умов договору містяться у статті 638 Цивільного кодексу України та означають умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Також за приписами статті 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства. Відповідно до положень ст. 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, ідо визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною. Звертаємо увагу, що Договір укладений між учасниками наразі перебуває в процесі виконання – відбувається капітальний ремонт котла КВГМ -10 (ст.2) - роботи вже частково виконані, а усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків в оформленні тендерної документації у запропонований у висновку спосіб, а саме шляхом розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів ТОВ «Устимівський котельномеханічний завод» та мешканців району Гайок. Розірвання договору призведе до зупинки робіт і зриву початку опалювального сезону для мешканців району Гайок. Це може завдати значних збитків Комунальному підприємству Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» та призвести до катастрофічних наслідків для систем централізованого опалення цілого району міста.
Дата публікації звіту: 08.10.2021 10:48

Запити/Пояснення