-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний ремонт фасадів житлових будинків у м. Дніпро
Завершена
704 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.9% або 13 030.00 UAH
мін. крок: 1.9% або 13 030.00 UAH
Номер:
c369d262b72d4b7b90633c916a7d668c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-29-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.09.2021 00:00
Період моніторингу:
29.09.2021 15:37 - 23.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
28.09.2021 № 508
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 28.09.2021 № 508
Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ З/П
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
8 UA-2021-04-15-005184-b 15.04.2021 Управління з питань самоорганізації населення Дніпровської міської ради ( код ЄДРПОУ 44124263 ) Дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених законом встановлено порушення вимог пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266).
За результатами аналізу визначення предмету закупівлі порушено пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону, пункт 3 розділ І Порядку №708.
За результатами аналізу питання відповідності умов укладеного договору про закупівлю зі змістом тендерної документації та тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом недопущення в подальшому порушень вимог Закону в частині повноти та своєчасності відображення інформації відповідно до вимог пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710, правильності визначення предмету закупівлі, а також в частині дотримання вимог частини четвертої статті 41 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель УПРАВЛІННЯ З ПИТАНЬ САМООРГАНІЗАЦІЇ НАСЕЛЕННЯ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-04-16-005184-b, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи (Протокол №91 від 20.04.2021) (далі Тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ "ДНІПРО - БУДСЕРВІС", протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, договір № 65 від 29.06.2021, пояснення Замовника оприлюднене в електронній системі закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду органом оскарження, а саме постійно діючою адміністративної колегії Антимонопольного комітету України Рішення № 10573-р/пк-пз від 14.05.2021 та № 12606-р/пк-пз від 04.06.2021 не проводився відповідно до вимог частини 12 статті 8 Закону.
RISK-1-16 не підтверджено.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) не оприлюднив інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту, при цьому, відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua) Замовник є Розпорядником бюджетних коштів (місцевий бюджет).
Окрім того, відповідно до пункту 21 частини першої статті 1 Закону № 922 послуги – будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науководослідні або дослідноконструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт. Згідно пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року №708 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 09 червня 2020 року за №500/34783 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Проте, Замовником при визначенні предмету закупівлі, код ДК 021:2015:45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт на порушення пункту 3 розділу І Порядку № 708, визначено предмет закупівлі за показником другої цифри основного словника, тоді як має буди визначений за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Моніторингом установлено укладання з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, при цьому, умови укладеного Договору № 65 від 29.06.2021 відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – ТОВ "ДНІПРО - БУДСЕРВІС". Зокрема, до Договору № 65 від 29.06.2021 до розділу І. «Предмет договору» доданий підпункт 1.5 із змістом «кількість послуг: 4 послуги», до розділу VI. «Права та обов’язки сторін» додано підпункт 6.3.3.3.7. наступного змісту «укласти окремий договір з ОСББ/ОК ЖБК про здійснення поточного ремонту в частині спів фінансування відповідно до Програми сприяння діяльності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів та обслуговуючих кооперативів у багатоквартирних будинках міста Дніпра на 2020-2024 роки, затвердженої рішенням Дніпровської міської ради від 13.07.2016 № 13/11, із змінами» та додано розділ ІХ. «Форс-мажорні обставини (обставини не переробної сили)», які у проекті Договору підписаному, скріпленому печаткою учасника торгів – переможця ТОВ "ДНІПРО - БУДСЕРВІС" та завантаженому до складу його тендерної пропозиції (файл: 4.1 Додаток 2 проект договору.PDF), -відсутні. Водночас зміст розділу ХІ. «Невід’ємною частиною цього Договору є:» проекту договору, який завантажено до складу тендерної пропозиції учасника ТОВ "ДНІПРО - БУДСЕРВІС" відрізняється від змісту розділу ХІІ. «Невід’ємною частиною цього Договору є:» укладеного Договору № 65 від 29.06.2021, що є порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону. Згідно із частиною першою статті 43 Закону Договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону.
Надані в ході моніторингу пояснення замовника не спростовують вказаного порушення, оскільки, норми частини четвертої статті 41 Закону є обов’язком, а не правом замовника.
Під час моніторингу Замовником в електронній системі закупівель оприлюднений Звіт про виконання договору про закупівлю UA-2021-04-16-005184-b (Дата формування звіту: 08 жовтня 2021), сума оплати за договором становить 407 389,61 грн.
Період усунення порушень:
13.10.2021 08:06 - 30.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
13.10.2021 08:06
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» та висновком Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-04-16-005184-b уповноваженою особою розглянуто та прийнято до уваги питання щодо вимог пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), зокрема оприлюднення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат,очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки). Враховуючи вищезазначене, уповноваженою особою прийняте рішення, з метою недопущення вказаного порушення в подальшому, оприлюднювати інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат,очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці Управління з питань самоорганізації населення Дніпровської міської ради.
Водночас, уповноваженою особою враховано порядок визначення предмету закупівлі відповідно до п. 21 і 34 частини першої статті 1 Закону «Про публічні закупівлі», п 3 розділу І Порядку №708, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, зокрема визначення предмету закупівлі за четвертим знаком.
Разом з тим, враховані зауваження наведенні у висновку Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-04-16-005184-b щодо дотримання вимог частини четвертої статті 41 Закону.
Оскільки Уповноважена особа, яка проводила закупілю UA-2021-04-16-005184-b звільненна з посади 31.08.2021, притягнення до дисциплінарної відповідальності за встановлені порушення Східного офісу Держаудитслужби не вбачаються можливими.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю.
ВИРІШИЛА:
1 Врахувати всі зауваження висновку Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-04-16-005184-b, який проводився на підставі наказу Східного офісу Держаудитслужби від 28.09.2021 № 508 по процедурі відкритих торгів за предметом закупівлі Поточний ремонт фасадів житлових будинків у м. Дніпро та в подальшому дотримуватись законодавства в сфері державних закупівель.
Дата публікації звіту:
21.10.2021 16:09
Запити/Пояснення
Номер:
e8dc522d29144317b284470c6740cec9
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
30.09.2021 16:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.10.2021 00:00
Опис:
Відповідно до абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», із змінами (далі Закон), в межах здійснення Східним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі «Поточний ремонт фасадів житлових будинків у м. Дніпро, код ДК 021:2015:45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт» за номером ID: UA-2021-04-16-005184-b, очікуваною вартістю 704 300,00 грн, яку проведено УПРАВЛІННЯМ З ПИТАНЬ САМООРГАНІЗАЦІЇ НАСЕЛЕННЯ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень (інформації, документів).
1. Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua) Замовник є розпорядником бюджетних коштів на яких розповсюджуються норми пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266).
З огляду на зазначене, просимо надати пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, що регламентовано Постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710, із змінами.
2. Моніторингом установлено укладання з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, при цьому, умови укладеного Договору № 65 від 29.06.2021 відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – ТОВ "ДНІПРО - БУДСЕРВІС". Зокрема, до Договору № 65 від 29.06.2021 до розділу І. «Предмет договору» доданий підпункт 1.5 із змістом «кількість послуг: 4 послуги», до розділу VI. «Права та обов’язки сторін» додано підпункт 6.3.3.3.7. наступного змісту «укласти окремий договір з ОСББ/ОК ЖБК про здійснення поточного ремонту в частині спів фінансування відповідно до Програми сприяння діяльності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів та обслуговуючих кооперативів у багатоквартирних будинках міста Дніпра на 2020-2024 роки, затвердженої рішенням Дніпровської міської ради від 13.07.2016 № 13/11, із змінами» та додано розділ ІХ. «Форс-мажорні обставини (обставини не переробної сили)», які у проекті Договору підписаному, скріпленому печаткою учасника торгів – переможця ТОВ "ДНІПРО - БУДСЕРВІС" та завантаженому до складу його тендерної пропозиції (файл: 4.1 Додаток 2 проект договору.PDF), -відсутні. Водночас зміст розділу ХІ. «Невід’ємною частиною цього Договору є:» проекту договору, який завантажено до складу тендерної пропозиції учасника ТОВ "ДНІПРО - БУДСЕРВІС" відрізняється від змісту розділу ХІІ. «Невід’ємною частиною цього Договору є:» Договору № 65 від 29.06.2021, що є порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону. Згідно із частиною першою статті 43 Закону Договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону.
З приводу вищезазначеного необхідно надати пояснення. Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d64a6bdac3a84f348e08c5d12252e8b8
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
11.10.2021 10:34
Опис:
Щодо надання інформації
стосовно проведення процедури закупівлі
згідно оголошення № UA-2021-04-16-005184-b
Шановний пане Олександру!
Управління з питань самоорганізації населення Дніпровської міської ради (далі – Замовник), у відповідь на запит про надання пояснень (інформації, документів) у зв’язку з проведенням моніторингу закупівлі № UA-M-2021-09-29-000012 згідно оголошення № UA-2021-04-16-005184-b повідомляє наступне.
30.09.2021 року Східним офісом Держаудитслужби було розміщено на запит про надання пояснень (інформації, документів) у зв’язку з проведенням моніторингу закупівлі № UA-M-2021-09-29-000012 згідно оголошення № UA-2021-04-16-005184-b.
Відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Замовником не було дотримано строків надання пояснень з наступних поважних причин.
Уповноваженою особою, відповідальною за організацію і проведення закупівель в інтересах замовника, зокрема закупівлі UA-2021-04-16-005184-b була начальник тендерно-договірного відділу Клімова Наталія Анатоліївна (тел. 0931816334, ел. пошта: nk44124263@gmail.com), про що зазначено в електронній системі закупівель та тендерній документації по вказаній закупівлі.
31.08.2021 року Клімова Н. А. відповідно до наказу від 21.07.2021 № 37-к була звільнена з посади за угодою сторін (копія наказу додається), у зв’язку з чим Замовником було втрачено доступ до електронної пошти, на яку надійшло повідомлення про початок моніторингу вказаної закупівлі.
Про початок моніторингу Замовнику стало відомо лише 08.10.2021 та одразу почато процес підготовки пояснень на Ваш запит.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо вважати, що Замовником пропущено строк для надання пояснень на запит з поважних причин та врахувати надані нижче пояснення при підготовці висновку за результатами проведення моніторингу.
16.04.2021 року Замовником було оголошено відкриті торги на закупівлю Поточний ремонт фасадів житлових будинків у м. Дніпро (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)
1. Кошти на закупівлю згідно оголошення № UA-2021-04-16-005184-b виділялися відповідно до Програми сприяння діяльності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів та обслуговуючих кооперативів у багатоквартирних будинках міста Дніпра на 2020 - 2024 роки, затвердженої рішенням Дніпровської міської ради від 13.07.2016 № 13/11, зі змінами(далі - Програма), відповідно до якої фінансування проводиться 75% за кошти міського бюджету та 25 % за рахунок об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів та обслуговуючих кооперативів у багатоквартирних будинках міста Дніпра. Відповідно до Програми саме об’єднання співвласників багатоквартирних будинків(далі -ОСББ) подають заявки на співфінансування до Дніпровської міської ради . У вказаних заявках у вигляді кошторисної документації за формами АВК-5 визначаються технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, зокрема додаються документи, які містять суми та коефіцієнти застосованої вартості, а саме дефектний акт, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, розрахунок загально-виробничих витрат до локального кошторису, розрахунок прибутку та адміністративних витрат. У заявках вказується сума, у розмірі 100% виконуваних робіт для об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів та обслуговуючих кооперативів у багатоквартирних будинках міста Дніпра, після чого обчислюється 75 % суми за рахунок міського бюджету та відповідно формується очікувана вартість предмету закупівлі й бюджетне призначення. Посилання на оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщенно на сторінці управління
https://dniprorada.gov.ua/uk/page/upravlinnya-z-pitan-samoorganizacii-naselennya-dniprovskoi-miskoi-radi
2. Відповідно до пунктів 5-8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: кількість товару та місце його поставки; місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов.
Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього визначені статтею 41 Закону.
Так, частиною першою статті 41 Закону передбачено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною першою статті 638 Цивільного кодексу України визначено, що договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
За приписами частини першої статті 180 Господарського кодексу України:
зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства (частина перша);
господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода (частина друга);
при укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору (частина третя).
умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент), а також вимоги до їх якості (частина четверта).
Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, тобто від основних (істотних) умов такої пропозиції, за відсутності яких учасник не був би визнаний переможцем процедури закупівлі і договір про закупівлю не міг бути укладений. В той же час, висновок про невідповідність договору про закупівлю проекту договору переможця закупівлі, без аналізу змісту умов договору та проекту, не може бути достатньою підставою для висновку про те, що умови договору про закупівлі відрізняються від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі.
Згідно з частиною п`ятою статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії;
3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв`язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв`язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті.
Вказаною нормою встановлено заборону на зміну істотних умов договору (предмет, ціна, строк виконання робіт, тощо) порівняно зі змістом тендерної пропозиції, а не на формальне викладення пунктів та розділів договору у редакції, що відрізняється від проекту договору, який є додатком до тендерної документації та тендерної пропозиції, якщо при цьому не змінюються істотні умови договору.
Закон не містить заборони на уточнення редакції пунктів проекту договору при погодженні його умов між замовником та переможцем торгів, якщо внаслідок цього не змінюються істотні умови договору.
З тендерної документації слідує, що проект договору про закупівлю викладений Замовником у Додатку 2 до тендерної документації.
- у Додатку 1 до проекту договору (Розрахунок ціни договору) зазначено кількість послуг – 4. Внесений сторонами до договору від 29.06.2021 № 65 пункт 1.5 розділу 1 (предмет договору) є тотожним з визначеною Додатком 1 до проекту договору (Розрахунок ціни договору) кількістю послуг та не суперечить істотним умовам проекту договору;
- доповнення договору від 29.06.2021 № 65 пунктом 6.3.3.3.7. розділу 6 (права та обов’язки сторін) та розділом 9 (форс-мажорні обставини (обставини не переробної сили)) є уточненням та не змінює істотні умови договору;
- викладення розділу 12 договору від 29.06.2021 № 65 (невід’ємною частиною цього договору є:) в новій редакції не вплинуло ані на істотні умови, ані на зміст договору, адже скан-копія вказаного договору, розміщена в електронній системі закупівель 01.07.2021 містить всі додатки, перелік яких було зазначено у проекті договору.
Крім того, варто зазначити, що вказані доповнення та зміни до договору від 29.06.2021 № 65 були внесені на вимогу відповідного підрозділу Державної казначейської служби, в якому обслуговується Замовник.
На підставі вищевикладеного, повідомляємо, що укладення договору № 65 від 29.06.2021 було здійснено з дотриманням вимог частини четвертої статті 41 Закону.
Начальник управління Валерія ГУЩА
Номер:
9e5265ff65ca41629dd6af3b02280bc7
Назва:
Запит щодо розяснення дій з метою виконання висновку
Дата опублікування:
19.10.2021 17:38
Опис:
Врахувати всі зауваження висновку Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу
процедури закупівлі UA-2021-04-16-005184-b, який проводився на підставі наказу Східного офісу
Держаудитслужби від 28.09.2021 № 508 по процедурі відкритих торгів за предметом закупівлі
Поточний ремонт фасадів житлових будинків у м. Дніпро та звернутися за запитом щодо розяснення
дій з метою виконання висновку.