• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з постачання програмного забезпечення для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів

Завершена

3 000 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Номер: a728b3ab13e34a3d9b8140175273598c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-06-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.07.2021 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 07.07.2021 10:51 - 29.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 05.07.2021 № 343 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 05.07.2021 № 343 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 24 UA-2021-04-14-002122-c 14.04.2021 ІНСПЕКЦІЯ З ПИТАНЬ КОНТРОЛЮ ЗА ПАРКУВАННЯМ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (ЄДРПОУ 42403446) Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпропетровська, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.), +38 (0 56) 722-22-72, khodyrieva.l.n@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 2 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини 4 статті 41 Закону та пункту другого частини першої статті 43 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо припинення зобов’язань за Договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) від 08.06.2021 № 50 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 липня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до Закону, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ІНСПЕКЦІЇ З ПИТАНЬ КОНТРОЛЮ ЗА ПАРКУВАННЯМ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі ІНСПЕКЦІЯ З ПИТАНЬ КОНТРОЛЮ ЗА ПАРКУВАННЯМ ДМР, Замовник) на 2021 рік, у тому числі UA-P-2021-04-14-001296-c , оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника (далі тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття, тендерну пропозицію учасника ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ", протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 05.05.2021 № 29 та від 21.05.2021 № 31, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 21.05.2021, Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) від 08.06.2021 № 50, пояснення Замовника на запит Східного офісу Держаудитслужби отриманий 21.07.2021 через електронну систему закупівель. Під час проведення моніторингу встановлено, вимогами пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника визначено, що іншими документами, які учасник у складі своєї пропозиції надає замовнику, є у тому числі копія свідоцтва платника ПДВ (у разі наявності), або витягу з реєстру платників ПДВ; копія свідоцтва про сплату єдиного податку (у разі наявності), або витягу з реєстру платників єдиного податку. У разі, якщо Учасник не є платником ПДВ або платником єдиного податку вимогалось надати лист-пояснення із зазначенням підстави ненадання документу. Проведеним аналізом тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" встановлено подання листа- пояснення «Довідка» від 09.03.2021 за № 1, у якому учасник повідомляє, що знаходиться на загальній системі оподаткування та не є платником податку на додану вартість. Копія свідоцтва про сплату єдиного податку (у разі наявності), або витягу з реєстру платників єдиного податку у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" відсутні. Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ» не відповідала вимогам тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. При цьому, відхилення тендерної пропозиції за наявності підстав, визначених статтею 31 Закону, є обов’язком, а не правом замовника. Проте, між Замовником та визначеним учасником-переможцем ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" укладено Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти від 08.06.2021 № 50. Моніторингом питання укладання договору про закупівлю установлено, що Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти від 08.06.2021 № 50 (далі Договір № 50) не відповідає умовам Додатку 3 «Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти» тендерної документації Замовника, а саме: пункт абзац четвертий пункту 1.1. Договір № 50 доповнено наступними умовами «Також надається звіт Виконавця щодо фактично наданих послуг», абзац четвертий пункту 1.1 та пункт 4.3 викладено у редакції, яка не відповідає редакції вказаних пунктів, викладеній у Додатку 3 «Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти» тендерної документації Замовника. Зазначене є порушенням вимог частини 4 статті 41 Закону, якою визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Таким чином, відповідно до пункту другого частини першої статті 43 Закону Договір № 33 є нікчемним, оскільки він укладений з порушеннями вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 02.08.2021 16:43 - 17.08.2021 00:00
Дата публікації висновку: 02.08.2021 16:43

Оскарження висновку в суді

Опис: За результатами моніторингу Східний офіс Держаудитслужби 02 серпня 2021 року опублікував висновок про результати моніторингу закупівлі «Послуги з постачання програмного забезпечення для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів» (ДК 021:2015: 72260000-5 — Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням) (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2021-04-14-002122-c ) та зобов’язав Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо припинення зобов’язань за Договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) від 08.06.2021 № 50 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. Відповідно до абзацу 2 частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Вивчивши висновок про результати моніторингу вважаємо за необхідне повідомити про таке. Згідно з висновком проведеним моніторингом відповідності встановлено, що вимогами пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника визначено, що іншими документами, які учасник у складі своєї пропозиції надає замовнику, є у тому числі копія свідоцтва платника ПДВ (у разі наявності), або витягу з реєстру платників ПДВ; копія свідоцтва про сплату єдиного податку (у разі наявності), або витягу з реєстру платників єдиного податку. У разі, якщо Учасник не є платником ПДВ або платником єдиного податку вимогалось надати лист-пояснення із зазначенням підстави ненадання документу. Проведеним аналізом тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" встановлено подання листа- пояснення «Довідка» від 09.03.2021 за № 1, у якому учасник повідомляє, що знаходиться на загальній системі оподаткування та не є платником податку на додану вартість. Копія свідоцтва про сплату єдиного податку (у разі наявності), або витягу з реєстру платників єдиного податку у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" відсутні. Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ» не відповідала вимогам тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. При цьому, відхилення тендерної пропозиції за наявності підстав, визначених статтею 31 Закону, є обов’язком, а не правом замовника. Щодо вищевикладеного повідомляємо наступне: Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Окрім того, частиною 5 статті 17 встановлено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Так, Листом Мінекономіки № 3304-04_2361-06 від 16.01.2020р. Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним повідомляється про те, що інформацією з реєстрів ДФС, які є загальнодоступними, можна скористатись у режимі реального часу. Електронні сервіси «Дані про взяття на облік платників», «Дані реєстру платників ПДВ», «Реєстр платників єдиного податку», «Реєстр страхувальників», «Інформація про РРО» та «Інформація про книги ОРО», «Дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального», «Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами» розміщенні у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» в меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС. Враховуючи викладене, відсутність копії свідоцтва про сплату єдиного податку (у разі наявності), або витягу з реєстру платників єдиного податку у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" не може бути підставою для відхилення, оскільки зазначена інформація знаходиться у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Згідно з висновком проведеним моніторингом відповідності встановлено, що Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти від 08.06.2021 № 50 (далі Договір № 50) не відповідає умовам Додатку 3 «Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти» тендерної документації Замовника, а саме: пункт абзац четвертий пункту 1.1. Договір № 50 доповнено наступними умовами «Також надається звіт Виконавця щодо фактично наданих послуг», абзац четвертий пункту 1.1 та пункт 4.3 викладено у редакції, яка не відповідає редакції вказаних пунктів, викладеній у Додатку 3 «Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти» тендерної документації Замовника. Зазначене є порушенням вимог частини 4 статті 41 Закону, якою визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Таким чином, відповідно до пункту другого частини першої статті 43 Закону Договір № 33 є нікчемним, оскільки він укладений з порушеннями вимоги частини четвертої статті 41 Закону. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Під час проведення процедури закупівлі договір має бути вже на етапі формування тендерної документації. Адже, згідно з ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація має містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Тож зрозуміло, що всі умови договору мають бути сформовані на етапі підготовки до тендеру. Відповідно до п. 4. ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Тобто, Закон України «Про публічні закупівлі» містить норму щодо відповідності проекту договору тому договору, що буде укладений за результатами закупівлі. Однак, Звертаємо увагу, що істотні умови договору про закупівлю, що укладено з ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" не відрізняються та повністю відповідають тому, що опубліковано в тендерній документації. Крім цього, маємо намір звернути Вашу увагу, що під час проведення даної процедури відкритих торгів Замовник жодним чином не мав на меті порушити порядок проведення процедури закупівлі регламентований нормами діючого законодавства у сфері публічних закупівель та під час прийняття рішень, керувався виключно нормами Закону, практикою Антимонопольного комітету України під час розгляду скарг, листами роз’ясненнями Уповноваженого органу тощо. Додатково повідомляємо Вас, що станом на сьогоднішній день забезпечено інформування усіх членів тендерного комітету з метою уникнення подібних ситуацій в майбітньому, а також проведена роз’яснювальна робота в частині аналізу нормативно-правових актів чинного законодавства з питань публічних закупівель. Окрім цього, повідомляємо Вас, що беремо на себе зобов’язання в подальшому під час проведення процедур закупівель враховувати Ваші зауваження з метою уникнення подібних ситуацій. При цьому, вважаємо, що порушення, викладені висновку, не знаходять свого підтвердження у правовому полі.
Дата публікації: 06.08.2021 15:19
Дата відкриття провадження: 01.09.2021 00:00
Номер відкриття провадження: 160/14071/21

Запити/Пояснення