-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з постачання програмного забезпечення для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів
Завершена
3 000 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Номер:
a728b3ab13e34a3d9b8140175273598c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-06-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.07.2021 00:00
Період моніторингу:
07.07.2021 10:51 - 29.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
05.07.2021 № 343
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 05.07.2021 № 343
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
24 UA-2021-04-14-002122-c 14.04.2021 ІНСПЕКЦІЯ З ПИТАНЬ КОНТРОЛЮ ЗА ПАРКУВАННЯМ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (ЄДРПОУ 42403446) Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини 4 статті 41 Закону та пункту другого частини першої статті 43 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо припинення зобов’язань за Договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) від 08.06.2021 № 50 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до Закону, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року
№ 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ІНСПЕКЦІЇ З ПИТАНЬ КОНТРОЛЮ ЗА ПАРКУВАННЯМ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі ІНСПЕКЦІЯ З ПИТАНЬ КОНТРОЛЮ ЗА ПАРКУВАННЯМ ДМР, Замовник) на 2021 рік, у тому числі UA-P-2021-04-14-001296-c , оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника (далі тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття, тендерну пропозицію учасника ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ", протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 05.05.2021 № 29 та від 21.05.2021 № 31, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 21.05.2021, Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) від 08.06.2021 № 50, пояснення Замовника на запит Східного офісу Держаудитслужби отриманий 21.07.2021 через електронну систему закупівель.
Під час проведення моніторингу встановлено, вимогами пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника визначено, що іншими документами, які учасник у складі своєї пропозиції надає замовнику, є у тому числі копія свідоцтва платника ПДВ (у разі наявності), або витягу з реєстру платників ПДВ; копія свідоцтва про сплату єдиного податку (у разі наявності), або витягу з реєстру платників єдиного податку. У разі, якщо Учасник не є платником ПДВ або платником єдиного податку вимогалось надати лист-пояснення із зазначенням підстави ненадання документу.
Проведеним аналізом тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" встановлено подання листа- пояснення «Довідка» від 09.03.2021 за № 1, у якому учасник повідомляє, що знаходиться на загальній системі оподаткування та не є платником податку на додану вартість. Копія свідоцтва про сплату єдиного податку (у разі наявності), або витягу з реєстру платників єдиного податку у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" відсутні.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ» не відповідала вимогам тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. При цьому, відхилення тендерної пропозиції за наявності підстав, визначених статтею 31 Закону, є обов’язком, а не правом замовника. Проте, між Замовником та визначеним учасником-переможцем ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" укладено Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти від 08.06.2021 № 50.
Моніторингом питання укладання договору про закупівлю установлено, що Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти від 08.06.2021 № 50 (далі Договір № 50) не відповідає умовам Додатку 3 «Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти» тендерної документації Замовника, а саме: пункт абзац четвертий пункту 1.1. Договір
№ 50 доповнено наступними умовами «Також надається звіт Виконавця щодо фактично наданих послуг», абзац четвертий пункту 1.1 та пункт 4.3 викладено у редакції, яка не відповідає редакції вказаних пунктів, викладеній у Додатку 3 «Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти» тендерної документації Замовника. Зазначене є порушенням вимог частини 4 статті 41 Закону, якою визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Таким чином, відповідно до пункту другого частини першої статті 43 Закону Договір № 33 є нікчемним, оскільки він укладений з порушеннями вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
02.08.2021 16:43 - 17.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
02.08.2021 16:43
Оскарження висновку в суді
Опис:
За результатами моніторингу Східний офіс Держаудитслужби 02 серпня 2021 року опублікував висновок про результати моніторингу закупівлі «Послуги з постачання програмного забезпечення для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів» (ДК 021:2015: 72260000-5 — Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням) (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2021-04-14-002122-c ) та зобов’язав Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо припинення зобов’язань за Договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) від 08.06.2021 № 50 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Відповідно до абзацу 2 частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Вивчивши висновок про результати моніторингу вважаємо за необхідне повідомити про таке.
Згідно з висновком проведеним моніторингом відповідності встановлено, що вимогами пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника визначено, що іншими документами, які учасник у складі своєї пропозиції надає замовнику, є у тому числі копія свідоцтва платника ПДВ (у разі наявності), або витягу з реєстру платників ПДВ; копія свідоцтва про сплату єдиного податку (у разі наявності), або витягу з реєстру платників єдиного податку. У разі, якщо Учасник не є платником ПДВ або платником єдиного податку вимогалось надати лист-пояснення із зазначенням підстави ненадання документу. Проведеним аналізом тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" встановлено подання листа- пояснення «Довідка» від 09.03.2021 за № 1, у якому учасник повідомляє, що знаходиться на загальній системі оподаткування та не є платником податку на додану вартість. Копія свідоцтва про сплату єдиного податку (у разі наявності), або витягу з реєстру платників єдиного податку у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" відсутні. Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ» не відповідала вимогам тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. При цьому, відхилення тендерної пропозиції за наявності підстав, визначених статтею 31 Закону, є обов’язком, а не правом замовника.
Щодо вищевикладеного повідомляємо наступне:
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Окрім того, частиною 5 статті 17 встановлено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Так, Листом Мінекономіки № 3304-04_2361-06 від 16.01.2020р. Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним повідомляється про те, що інформацією з реєстрів ДФС, які є загальнодоступними, можна скористатись у режимі реального часу. Електронні сервіси «Дані про взяття на облік платників», «Дані реєстру платників ПДВ», «Реєстр платників єдиного податку», «Реєстр страхувальників», «Інформація про РРО» та «Інформація про книги ОРО», «Дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального», «Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами» розміщенні у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» в меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС.
Враховуючи викладене, відсутність копії свідоцтва про сплату єдиного податку (у разі наявності), або витягу з реєстру платників єдиного податку у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" не може бути підставою для відхилення, оскільки зазначена інформація знаходиться у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно з висновком проведеним моніторингом відповідності встановлено, що Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти від 08.06.2021 № 50 (далі Договір № 50) не відповідає умовам Додатку 3 «Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти» тендерної документації Замовника, а саме: пункт абзац четвертий пункту 1.1. Договір № 50 доповнено наступними умовами «Також надається звіт Виконавця щодо фактично наданих послуг», абзац четвертий пункту 1.1 та пункт 4.3 викладено у редакції, яка не відповідає редакції вказаних пунктів, викладеній у Додатку 3 «Договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти» тендерної документації Замовника. Зазначене є порушенням вимог частини 4 статті 41 Закону, якою визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Таким чином, відповідно до пункту другого частини першої статті 43 Закону Договір № 33 є нікчемним, оскільки він укладений з порушеннями вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Під час проведення процедури закупівлі договір має бути вже на етапі формування тендерної документації. Адже, згідно з ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація має містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Тож зрозуміло, що всі умови договору мають бути сформовані на етапі підготовки до тендеру.
Відповідно до п. 4. ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Тобто, Закон України «Про публічні закупівлі» містить норму щодо відповідності проекту договору тому договору, що буде укладений за результатами закупівлі. Однак, Звертаємо увагу, що істотні умови договору про закупівлю, що укладено з ТОВ "ЮНІП ТЕХНОЛОДЖИ" не відрізняються та повністю відповідають тому, що опубліковано в тендерній документації.
Крім цього, маємо намір звернути Вашу увагу, що під час проведення даної процедури відкритих торгів Замовник жодним чином не мав на меті порушити порядок проведення процедури закупівлі регламентований нормами діючого законодавства у сфері публічних закупівель та під час прийняття рішень, керувався виключно нормами Закону, практикою Антимонопольного комітету України під час розгляду скарг, листами роз’ясненнями Уповноваженого органу тощо.
Додатково повідомляємо Вас, що станом на сьогоднішній день забезпечено інформування усіх членів тендерного комітету з метою уникнення подібних ситуацій в майбітньому, а також проведена роз’яснювальна робота в частині аналізу нормативно-правових актів чинного законодавства з питань публічних закупівель.
Окрім цього, повідомляємо Вас, що беремо на себе зобов’язання в подальшому під час проведення процедур закупівель враховувати Ваші зауваження з метою уникнення подібних ситуацій.
При цьому, вважаємо, що порушення, викладені висновку, не знаходять свого підтвердження у правовому полі.
Дата публікації:
06.08.2021 15:19
Дата відкриття провадження:
01.09.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
160/14071/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
2fcbd850fdfc418dbe720fe86cf021bb
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
19.07.2021 13:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.07.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з постачання програмного забезпечення для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів» (ДК 021:2015: 72260000-5 — Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням) (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2021-04-14-002122-c ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частин першої та п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із такого питання:
- яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати просимо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
80547707e676415ebac46016dd70b722
Назва:
Відповідь на пояснення
Дата опублікування:
21.07.2021 17:11
Опис:
Інспекція з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради на Ваш запит від 19.07.2021 «Про надання пояснень» щодо закупівлі послуг з постачання програмного забезпечення для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів» (ДК 021:2015: 72260000-5 — Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням) (ID: UA-2021-04-14-002122-c ) та повідомляє наступне.
1) Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Для виконання завдань та функцій, покладених на інспекцію та Відповідно до Рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 18.12.2018 № 1272 «Про впровадження у межах м. Дніпра автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування» інспекція є виконавчим органом Дніпровської міської ради, основним завданням якого є притягнення осіб до адміністративної відповідальності за порушення Правил дорожнього руху в частині зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів.
Фіксація порушень інспекторами з паркування повинна здійснюватися в напівавтоматичному режимі відповідно до вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУПАП).
Згідно з ч. 3ст.279-1 КУПАП якщо адміністративне правопорушення, передбачене частинами першою, третьою статті 122 (в частині порушення правил зупинки, стоянки), частинами першою, другою статті 152-1 цього Кодексу, зафіксовано в режимі фотозйомки (відеозапису), посадова особа уповноваженого підрозділу Національної поліції або інспектор з паркування зобов’язані розмістити на лобовому склі транспортного засобу копію постанови про притягнення до адміністративної відповідальності (якщо технічні можливості дозволяють встановити відповідальну особу, зазначену у частині першій статті 14-2 цього Кодексу, на місці вчинення правопорушення) або повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності (якщо технічні можливості не дозволяють встановити відповідальну особу, зазначену у частині першій статті 14-2 цього Кодексу, на місці вчинення правопорушення).
З огляду на відсутність у інспекторів з паркування технічних можливостей встановити відповідальну особу на місце вчинення правопорушень, на лобовому склі залишаються повідомлення про притягнення до відповідальності, яке містить інформацію щодо порушення Правил дорожнього руху України та/або паркування транспортних засобів (далі – ТЗ), номерний знак ТЗ, місце, дату та час вчинення адміністративного правопорушення, та загальну інформацію з посиланням на сайт інспекції, де невідкладно розміщується фотофіксація порушення.
Щоденно на території міста Дніпра виявляють сотні порушників правил дорожнього руху України та паркування транспортних засобів. З огляду на необхідність фіксації порушень Правил дорожнього руху України та паркування транспортних засобів у відповідності до норм чинного законодавства інспектори з паркування повинні використовувати належні технічні засоби, які оснащені відповідним програмним забезпеченням.
З цією метою інспекції необхідно використовувати програмно-технічний комплекс, що включає в себе усі програмні та технічні засоби, необхідні для реалізації функції інспектора з паркування з обробки даних про порушення правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів.
Програмне забезпечення для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів (ПЗ автоматизації контролю) необхідне для забезпечення технічної можливості реалізації функції контролю за порушенням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксованих в режимі фотозйомки.
ПЗ автоматизації контролю має надати функції та механізми, необхідні для реалізації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів.
ПЗ автоматизації контролю має забезпечити автоматизацію таких процесів:
• Контроль за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів.
• Формування доказової бази для можливості формування постанови про адміністративну відповідальність за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів.
• Винесення постанов про адміністративне правопорушення в сфері зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів.
• Облік винесених постанов та штрафів в рамках контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів.
Також ПЗ автоматизації контролю за паркуванням має здійснювати наступні функції:
• Можливість здійснення запитів до наявної автоматизованої інформаційної системи оплати послуг паркування та електронного обліку відповідних платіжних транзакцій в сфері паркування для отримання статусу оплати/не оплати за послуги з користування майданчиками для платного паркування;
• Вибір типу порушення:
o Несплата за послуги з користування майданчиками для платного паркування (КУпАП ст. 152-1 ч.1);
o Зупинка під знаком “Зупинка заборонена” (КУпАП ст. 122, ч.1);
o Зупинка, де закриваються світлофори або дорожні знаки (КУпАП ст. 122, ч. 1);
o Стоянка під знаками:
“Стоянку заборонено” (КУпАП ст. 122 ч.1);
“Стоянку заборонено в парні числа місяця” (КУпАП ст. 122 ч.1);
“Стоянку заборонено в непарні числа місяця” (КУпАП ст. 122 ч.1);
“Зона обмеженої стоянки” (КУпАП ст. 122 ч.1);
“Зупинку заборонено” (КУпАП ст. 122 ч.1);
o Стоянка на тротуарах (КУпАП ст. 122, ч.1);
o Стоянка ближче 50 м від залізничних переїздів (КУпАП ст. 122, ч.1);
o Стоянка ближче 5 м від контейнерів (КУпАП ст. 122, ч.1);
o Стоянка на газонах (КУпАП ст. 122, ч.1);
o Зупинка на виділеній смузі для руху громадського маршрутного транспорту (КУпАП ст. 122, ч.3);
o Постановка на проїзній частині у два чи більше рядів (КУпАП ст. 122, ч.3);
o Зупинка та стоянка:
На залізничних переїздах (КУпАП ст. 122, ч.3);
На трамвайних коліях (КУпАП ст. 122, ч.3);
На естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними (КУпАП ст.122, ч. 3);
В тунелях (КУпАП ст. 122, ч.3);
На пішохідних переходах і ближче 10 м до них (КУпАП ст. 122, ч.3);
На перехрестях і ближче 10 м до них (КУпАП ст. 122, ч.3);
Ближче 3 м до суцільної лінії розмітки (КУпАП ст. 122, ч.3);
Ближче 30 м від посадкових майданчиків для зупинки маршрутних транспортних засобів (КУпАП ст. 122, ч.3);
Ближче 10 м від місць виконання дорожніх робіт (КУпАП ст. 122, ч.3);
Ближче 10 м від виїздів (КУпАП ст. 122, ч.3);
У місцях, де неможливий зустрічний роз’їзд або об’їзд (КУпАП ст. 122, ч.3);
o Розташування, що робить неможливим рух інших транспортних засобів або пішоходів (КУпАП ст. 122, ч.3);
o Розташування на велодоріжці (КУпАП ст. 122, ч.3);
o Перешкоджання роботі технологічного комунального транспорту (КУпАП ст. 122, ч.3);
o Порушення схеми паркування (блокування проїзду по двох або більше смугах руху) (КУпАП ст. 122, ч.3).
• Можливість автоматичної фотофіксації реєстраційних номерних знаків транспортного засобу та здійснення оглядових фотознімків;
• Автоматичного визначення дати, часу порушення, адреси місця порушення, просторових координат технічного засобу фотофіксації порушення.
• Можливість здійснення оглядових фотознімків для тимчасового затримання транспортного засобу.
• Автоматичного формування пакету даних про фотофіксацію порушення у вигляді зображень (фото реєстраційних номерних знаків транспортного засобу та оглядові фото транспортного засобу), дати, часу, адреси та просторових координат місця фіксації;
• Формування повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення правил зупинки, стоянки, паркування;
• Відправлення запиту до портативного принтеру для друку інформаційного повідомлення;
• Можливість перегляду здійснених фото-фіксацій;
• Можливість налаштування параметрів часу, відведеного для здійснення кожного фотознімку, періоду між автоматичним здійсненням фотознімків;
• Можливість метрологічної повірки персональних засобів фотофіксації порушень для визначення похибки в визначенні поточного часу та географічних координат;
• Можливість оновлення програмного забезпечення через існуючі канали зв’язку.
З використанням вищезазначеного програмного забезпечення інспектори з паркування зможуть ефективно виконувати свої посадові обов’язки, оперативно виявляти та притягувати до адміністративної відповідальності порушників правил дорожнього руху України та паркування транспортних засобів та забезпечити та забезпечувати безпеку руху на території міста Дніпра.
Оскільки вищезазначене програмне забезпечення має специфічну структуру, потребує кваліфікованого дослідження щодо вартості надання послуг та не використовується в загальному доступі, в Інспекції з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради при здійсненні першої процедури закупівлі послуги постачання програмного забезпечення для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, виникла необхідність у запиті до компанії, яка має відповідну кваліфікацію та досвід в розробці програмного забезпечення, для отримання кваліфікованих даних та розрахунків з цього питання для подальшого формування очікуваної вартості закупівлі (з обов’язковими наданням розрахунку вартості послуг).
Отже, для обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості надаємо скановану копію листа Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІП» від 26.12.2018 року № 014/12 (копія додається).
Статтею 2 Закону України «Про Національну програму інформатизації» (далі – Закон) передбачено, що Національна програма інформатизації становить комплекс взаємопов'язаних окремих завдань (проектів) інформатизації, спрямованих на реалізацію державної політики та пріоритетних напрямів створення сучасної інформаційної інфраструктури України за рахунок концентрації та раціонального використання фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, виробничого і науково-технічного потенціалу держави, а також координації діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності і громадян у сфері інформатизації.
Крім того, статтею 22 Закону передбачено що обов’язком Генерального державного замовника є здійснення координації державних, галузевих, регіональних програм та проектів інформатизації, програм та проектів інформатизації органів місцевого самоврядування та моніторингу у сфері інформатизації.
Відповідно пп.4 п.12 Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2002 року № 1048, експертиза проводиться з урахуванням фінансово-економічного аспекту, що включає зокрема: загальну вартість об'єкта експертизи та витрати на виконання проекту інформатизації, що здійснюються за рахунок бюджетних і небюджетних коштів.
Таким чином, на Міністерство цифрової трансформації України покладено обов’язок здійснення перевірки фінансово-економічної складової проекту, технічних та якісних характеристик проекту, отримання економічного ефекту, який досягається завдяки наданню послуг.
З урахуванням зазначеного, відповідно до вимог чинного законодавства, Міністерство цифрової трансформації України на виконання функцій Генерального державного замовника Національної програми інформатизації розглядало матеріали щодо погодження проекту інформатизації надані листом Інспекції з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради щодо послуги постачання програмного забезпечення для автоматизації контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів.
Так листом Міністерства цифрової трансформації України від 26.05.2021 №1/06-2-5710 вказана процедура закупівлі (номером ID: UA-2021-04-14-002122-с) була погоджена в повному обсязі та в кількості послуг визначеної у тендерній документації (копія додається).
Отже, з урахуванням зазначеного, вказана процедура закупівлі пройшла всі етапи погодження та перевірки фахівцями Міністерства цифрової трансформації України щодо доцільності її здійснення, в тому числі технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення розрахунку вартості її, досягнення економічного ефекту від її впровадження з урахуванням рівня віддачі та рентабельності процесу.
2) Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Рішенням Дніпровської міської ради №1272 від 18.12.2018 «Про впровадження у межах м. Дніпра автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування» затверджено технічні вимоги та завдання для створення автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування у межах м. Дніпра. Системою передбачено зокрема забезпечення контролю оплати вартості послуг з паркування в автоматичному режимі, створення технічної можливості для фіксації та притягнення до адміністративної відповідальності інспекторами з паркування винних осіб за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів (https://dniprorada.gov.ua/uk/Widgets/GetWidgetContent?url=/WebSolution2/wsGetTextPublicDocument?pID=208874&name=1272).
Тобто даним рішенням, Дніпровська міська рада, як головний розпорядник коштів, визначила технічні та якісні характеристики, завдання необхідної послуги, яке в подальшому стало предметом процедури закупівлі.
Також варто зазначити, що вказана процедура закупівлі проводилась в 2021 році, тому розмір бюджетного призначення розраховувався з урахуванням кількісних показників 2019 та 2020 року та кількості працюючих інспекторів, а очікувана вартість предмета закупівлі з урахуванням отриманого розрахунку вартості послуг та проведених процедур закупівлі в кінці 2018 року.
Окремо зазначаємо, що розміщення інформації на сторінках власного веб-сайту здійснюється виключно відповідного до вимог законодавства, з урахуванням положень Закону України « Про публічні закупівлі».
Відповідно до п.3 ч.2 ст. 4 Закону України « Про публічні закупівлі» у річному плані повинна міститися така інформація: розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Так, ч.1 ст. 4 Закону України « Про публічні закупівлі» передбачено, що річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Інспекцію з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради, за для дотриманням вимог Закону України « Про публічні закупівлі», постійно у визначений строк оприлюднюються в електронній системі закупівель (Prozorro) річні плани та зміни до нього щодо процедур закупівель, які проводяться.
З урахуванням внесених змін, пунктом 1 частини 4 Постанови Кабінету Міністрів України № 710 «Про ефективне використання державних коштів» та листа Дніпровської міської ради від 30.04.2021 № 4/10-496 «Про рекомендації щодо виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266», з метою ефективного та раціонального використання коштів більшості замовників рекомендовано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та оприлюднення обґрунтування шляхом розміщення на офіційному веб- сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Надаємо посилання на зазначену сторінку, а саме: офіційний веб-сайт Дніпровської міської ради: https://dniprorada.gov.ua/uk/page/inspekciya-z-pitan-kontrolyu-za-parkuvannyam-dniprovskoi-miskoi-radi .