-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Деревина (паливна деревина твердих порід)
Завершена
555 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 5 550.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 550.00 UAH
Номер:
f1e022803dfe48579f95208ab2423785
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-27-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.05.2021 00:00
Період моніторингу:
27.05.2021 17:34 - 18.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.05.2021 №336
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу
Держаудитслужби у Вінницькій області Олена Вахновська
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 27.05.2021 №336
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1.UA-2021-04-13-004088-с 13.04.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу розміщення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 3 Наказу №1082.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Наказу № 1082.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору з дотриманням вимог Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» із змінами (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель опорного навчального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с. Велика Кісниця Ямпільської міської ради Вінницької області» (далі – замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 13 квітня 2021 року №4), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17 травня 2021 року №5, тендерну пропозицію ФОП Левицький Олександр Васильович, повідомлення про намір укласти договір, договір від 04 червня 2021 року №98 та пояснення від 02 червня 2021 року, отримане від замовника через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за №610/34893 (далі – Наказ №1082) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Проведеним моніторингом установлено, що замовником розміщено та оприлюднено інформацію в електронній системі закупівель щодо процедури закупівлі ID:UA-2021-04-13-004088-c шляхом заповнення відповідних електронних полів та завантажено документи: річний план (UA-P-2021-04-13-003152-a), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію.
Відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що після внесення замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про закупівлю, тендерна документація, тощо), на них накладено електронний цифровий підпис посадової особи (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу №1082.
Крім того, установлено, що на порушення вимог пункту 14 Наказу №1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Водночас, замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено код ДК 021:2015: 03410000-7 – «Деревина», тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступну позицію щодо товару, який має намір придбати замовник, а саме: 03413000-8 – «Паливна деревина».
Крім того, за результатами моніторингу установлено, що відповідно до підпункту 1.4. пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовник встановив вимогу, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція, у будь якому випадку, повинна містити накладений кваліфікований
електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються тендерною документацією.
Однак, тендерна пропозиція учасника ФОП Левицький Олександр Васильович не містить накладений кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи учасника закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів.
Оскільки, під час перевірки електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/ verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника ФОП Левицький Олександр Васильович електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованим та, що не відповідає вимогам підпункту 1.4. пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Зважаючи на зазначене, учасник ФОП Левицький Олександр Васильович не дотримався підпункту 1.4. пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовника.
Однак, на порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Левицький Олександр Васильович як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та уклав з ним договір від 04 червня 2021 року №98 на суму 485250,00 грн.
Період усунення порушень:
09.06.2021 09:43 - 25.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
09.06.2021 09:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У звя'зку із тим, що Держаудитслужбою була здійснена перевірка закупівлі (UA -2021-04-13-004088-c) за державні кошти та виявлено порушення у сфері закупівель, так як усунути виявлені порушення не можливо, тому сторони (Покупець та Постачальник) дійшли взаємної згоди, а саме: розірвати договір на предмет закупівлі Деревина (паливна деревина твердих порід) , договір не виконаний.
Дата публікації звіту:
14.06.2021 15:03
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Замовником усунуто порушення шляхом розірвання договору від 04.06.2021 №98 додатковою угодою від 14.06.2021 №1
Дата публікації:
15.06.2021 15:32
Запити/Пояснення
Номер:
1b0a73ca8c684070bbf269fe2b5d88c5
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
31.05.2021 16:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.06.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі деревини (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-04-13-004088-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень з питань:
1. Чому оголошення про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не містить коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893?
2. Яким чином учасник тендеру ФОП Левицький Олександр Васильович, якого обрано переможцем торгів, виконав вимоги тендерної документації в частині накладання кваліфікованого електронного підпису учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів (підпункт 1.4. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації)?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b00bbd9aad6e4997a9931c481ea26e74
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
02.06.2021 17:30
Опис:
В ході проведення моніторингу закупівлі деревини (паливна деревина твердих порід) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-04-13-004088-c) було виялено 2 порушення.
Надаємо роз'яснення щодо них:
1. Код товару ДК 021:2015: 03410000-7 – Деревина сформований тільки за 4 знаком тому, що згідно Наказу Мінекономіки від 15.04.2020 року №708 електронна система Prozorro формує «Звіт про результати проведення процедури» за 4 знаком Єдиного закупівельного словника і щоб не виникло питань з боку Державної Казначейської служби України під час реєстрації договору, оскільки буде в специфікації новий код ДК не співпадати по коду ДК який буде у звіті за 4 знаком, прийняли рішення оголосити все таки за 4 знаком. Наданий час нажаль, технічно ми немаємо можливості відкоригувати код ДК з повною назвою товару.
2. Підпунктом 1.4. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що подана учасниками тендерна документація повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника, повноваження якої підтверджуються відповідно до поданих документів відповідно до пункту 1.2 цього ж розділу тендерної документації. Учасник тендеру ФОП Левицький Олександр Васильович, якого обрано переможцем торгів, виконав дану вимогу тендерної документації, оскільки :
- Надав сканкопію паспорта та довідки про присвоєння ідентифікаційного коду Левицького Олександра Васильовича,
- електронний підпис здійснено підписантом Левицьким Олександром Васильовичем відповідно до проведеної перевірки електронного підпису за посиланням у електронній системі державних закупівель «перевірити справжність КЕП/ЕЦП», де крім підтвердження прізвища, імені, по батькові, програмою підтверджено, що електронний підпис «кваліфікований: Так».
Переможець визначений з врахуванням єдиного критерію оцінки тендерних пропозицій – ціни. Окремі неточності тендерної пропозиції ФОП Левицького О.В. визначені замовником як малозначимі, що не впливають на зміст та вартість тендерної пропозиції учасника та відповідають умовам, що ставилися замовником до предмету закупівлі. Економія бюджетних коштів внаслідок проведення даної процедури склала 69750,00 грн.(або 12,6% від запланованої суми), що є суттєвим для нас.