-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Тимчасово замасковано, щоб русня не підглядала
Завершена
0.00
UAH з ПДВ
Номер:
c1eea070c69a4803aba88b94d43ff4ae
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-28-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.05.2021 00:00
Період моніторингу:
28.05.2021 15:11 - 19.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
28.05.2021 № 154
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
16 UA-2021-04-12-003998-c 12.04.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, через розірвання договору з дотриманням вимог положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини А0543 (далі – Замовник) на 2021 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 12.04.2021 № 27, повідомлення про намір укласти договір від 12.04.2021, договір про закупівлю послуг за державні кошти від 23.04.2021 № 13/7, пояснення та документи Замовника, отримані 07.06.2021 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник під час застосування переговорної процедури оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, де зазначив, що умовою для застосування переговорної процедури є відсутність конкуренції з технічних причин (абзац 4 пункт 2 частина друга статті 40 Закону).
У своєму обґрунтуванні щодо застосування переговорної процедури закупівлі Змовник посилається на експертний висновок Чернігівської регіональної торгово-промислової палати серія ЧН № 051537 від 31.03.2021 № ЧК-139 (далі – Експертний висновок), у якому зазначено про відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю послуг з капітального ремонту берегових і річкових ланок понтонно-мостового парку ПМП (ПМП-М) з базовим понтонним автомобілем може бути укладено тільки з одним постачальником.
При цьому наведені у Експертному висновку дані щодо надання послуг виключно певним суб’єктом господарювання, ґрунтується на документах та інформації наданої учасником переговорної процедури закупівлі – товариством з обмеженою відповідальністю «171 Чернігівський ремонтний завод – 171 ЧРЗ».
Водночас обґрунтування щодо застосування переговорної процедури закупівлі не містить посилань на документи які б підтверджували здійснення аналізу ринку надання послуг з капітального ремонту річкових та берегових ланок пантонно-мостових парків ПМП (ПМП-М) та пошуку інших підприємств спроможних надати вказані послуги, а зводиться виключно до аналізу спроможності надати такі послуги лише ТОВ «171 Чернігівський ремонтний завод - 171 ЧРЗ».
Варто зазначити, що у зведеному переліку суб’єктів природних монополій, який розміщений на офіційному вебпорталі Антимонопольного комітету України (https://amcu.gov.ua/napryami/konkurenciya/arhiv-zvedenogo-pereliku-prirodnih-monopolij) станом на 30.04.2021 ТОВ «171 Чернігівський ремонтний завод - 171 ЧРЗ» відсутній.
Крім того, відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель за номером UA-2021-04-12-003998-c державне підприємство «Харківський автомобільний завод» зазначило про готовність надання послуг з капітального ремонту річкових та берегових ланок пантонно-мостових парків ПМП (ПМП-М) та прийняття участі в зазначеній закупівлі.
Таким чином Замовник безпідставно застосував переговорну процедуру закупівлі, чим порушив вимоги абзацу 4 пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
23.06.2021 17:29 - 09.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
23.06.2021 17:29
Оскарження висновку в суді
Опис:
Суд,що розглядає справу-Господарський суд міста Києва.Справа №911/2183/21.Суддя Смирнова Ю.М.
Дата публікації:
26.10.2021 16:31
Дата відкриття провадження:
28.09.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
911/2183/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За рішенням тендерного комітету від 10.07.2021 року №94 прийнято рішення розірвати договір від 23.04.2021 року №13/7 за згодою сторін на підставі ст. 651-652 Цивільного кодексу України та ст. 188 Господарського кодексу України та на підставі договору. Направити ТОВ «171 Чернігівський ремонтний завод – 171 ЧРЗ» лист із відповідним зверненням про вимогу розірвання договору за згодою сторін.
Дата публікації звіту:
10.07.2021 10:58
Запити/Пояснення
Номер:
f1601f80adac42b7ad8ac199cf26b7be
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.06.2021 17:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.06.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з капітального ремонту інженерної техніки спеціального призначення – річкових та берегових ланок понтонно-мостового парку ПМП (ПМП-М) з базовим понтонним автомобілем очікуваною вартістю 35 996 066,86 гривень (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-04-12-003998-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з таких питань.
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?
Надати документи (експертні, нормативні, технічні та інші документи), зокрема, експертний висновок торгово-промислової палати Серія ЧН № 051537 від 31.03.2021 року № ЧК-139 на підставі якого вами здійснено обґрунтування причин обрання переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону?
Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b7eec04e8ef445e189ab9c2c1815600f
Назва:
Послуги з капітального ремонту інженерної техніки спеціального призначення – річкових та берегових ланок понтонно-мостового парку ПМП (ПМП-М) з базовим понтонним автомобілем ( UA-2021-04-12-003998-c)
Дата опублікування:
07.06.2021 17:02
Опис:
На Ваш запит надаємо пояснення, що під час проведення процедури закупівлі послуг з капітального ремонту інженерної техніки спеціального призначення – річкових та берегових ланок понтонно-мостового парку ПМП (ПМП-М) з базовим понтонним автомобілем очікуваною вартістю 35 996 066,86 гривень (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-04-12-003998-c), обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами (Повідомлення про намір укласти договір з обґрунтуванням додається), документи на підставі яких здійснено обґрунтування також опубліковані на сайті Прозорро за номером UA-2021-04-12-003998-c в розділі «Тендерна документація» (скриншот із сайту додається).
Додатково додаю документи (експертні, нормативні, технічні та інші документи), зокрема, експертний висновок торгово-промислової палати Серія ЧН № 051537 від 31.03.2021 року № ЧК-139 на підставі якого здійснено обґрунтування причин обрання переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
Щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, військова частина не має власного веб сайту та доступу до сайту Міністерства оборони України, тому обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі у повному обсязі було опубліковано на сайті Прозорро за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-12-003998-c. Також за цим посиланням опубліковано протокол тендерного комітету №26 у якому міститься повна інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Додатки:
- повідомлення про намір укласти договір
- скриншот із сайту https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-12-003998-c де опубліковані обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
- експертний висновок торгово-промислової палати Серія ЧН № 051537 від 31.03.2021 року № ЧК-139
Номер:
f63c3a8a4d224efc867b150a6ddd0a42
Назва:
Послуги з капітального ремонту інженерної техніки спеціального призначення – річкових та берегових ланок понтонно-мостового парку ПМП (ПМП-М) з базовим понтонним автомобілем
Дата опублікування:
29.06.2021 11:10
Опис:
Згідно пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» - замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Відповідно до отриманого Висновку Державної аудиторської служби України від 23.06.2021 року замовник зобов’язаний здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому порядку, зокрема, через розірвання договору з дотриманням вимог.
У зверненні в PROZORRO ДП "Харківський автомобільний завод" на Державну аудиторську службу України від 19 квітня 2021 року зазначені порушення що стосуються надання послуг з ремонту за технічним станом інженерної техніки спеціального призначення – буксирно-моторних катерів БМК-130М, що не стосується процедури закупівлі послуг з капітального ремонту інженерної техніки спеціального призначення – річкових та берегових ланок понтонно-мостового парку ПМП (ПМП-М) з базовим понтонним автомобілем (UA-2021-04-12-003998-c).
У зазначеному зверненні ДП "Харківський автомобільний завод" вказано висновок 85 військового представництва Міністерства оборони України від 19.02.2021 №435 відповідно до якого ДП "Харківський автомобільний завод" спроможний здійснювати капітальний ремонт та ремонт за технічним станом інженерних машин розгороджень ІМР-2 (2М,Р), шляхопрокладачів БАТ-2, котлованих машин МДК-3, екскаваторів ЕОВ-4421, землерийних машин ПЗМ-2, установок розмінувань УР-77, буксирно-моторних катерів БМК-130, колійних мінних тралів КМТ-7 станом на 19.02.2021 року. У цьому висновку не зазначено спроможність ДП "Харківський автомобільний завод" здійснювати послуги з капітального ремонту інженерної техніки спеціального призначення – річкових та берегових ланок понтонно-мостового парку ПМП (ПМП-М) з базовим понтонним автомобілем (копія Висновку додається).
Також відповідно до Листа від 20.04.2021 року №111 85 військового представництва Міністерства оборони України Висновок 19.02.2021 №435 втратив чинність (копія Листа додається).
В п. 1 частини 2 Висновку Державної аудиторської служби України від 23.06.2021 року зазначено про готовність надання послуг з капітального ремонту інженерної техніки спеціального призначення – річкових та берегових ланок понтонно-мостового парку ПМП (ПМП-М) з базовим понтонним автомобілем ДП "Харківський автомобільний завод", що не відповідає вище зазначеним документам. Керуючись вище викладеним ДП "Харківський автомобільний завод" надає недостовірну інформацію вводячи в оману представників Державної аудиторської служби України.
Також В п. 1 частини 2 Висновку Державної аудиторської служби України від 23.06.2021 року зазначено про обґрунтування щодо застосування переговорної процедури закупівлі не містить посилань на документи які б підтверджували здійснення аналізу ринку послуг з капітального ремонту інженерної техніки спеціального призначення – річкових та берегових ланок понтонно-мостового парку ПМП (ПМП-М) з базовим понтонним автомобілем. Аналіз ринку по наданню вказаних послуг проводився на підставі тендерних процедур які проводила військова частина А0543 в 2020 році за процедурою UA-2020-06-18-002392-a Послуги з ремонту за технічним станом інженерної техніки спеціального призначення – берегових (річкових) ланок понтонно-мостового парку ПМП. Дана процедура проводилася без застосування абз.4 п.2 частини 2 Статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» в якій не було пропозицій що до надання зазначених послуг підприємствами України, а також оскаржень результату процедури.
Враховуючи вище зазначене прошу надати роз’яснення змісту Висновку від 23.06.2021 року та на підставі яких фактів здійснювати розірвання договору з ТОВ «171 Чернігівський ремонтний завод - 171 ЧРЗ».
Номер:
209dafcf3be04f70920f2d20d16afc7a
Назва:
Роз’яснення змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку
Дата опублікування:
08.07.2021 13:04
Опис:
Державна аудиторська служба України розглянула Ваш запит від 29.06.2021 № 1364, оприлюднений в електронній системі закупівель, щодо роз’ясненням змісту висновку (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-04-12-003998-c) та зобов’язань, визначених у висновку оприлюдненому в електронній системі закупівель 23.06.2021 та повідомляє.
Відповідно до частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі:
якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації;
якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків:
предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
відсутність конкуренції з технічних причин;
існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності;
укладення договору з постачальником «останньої надії» на постачання електричної енергії або природного газу.
Під час застосування переговорної процедури за номером UA-2021-04-12-003998-c Вами в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, де зазначено, що умовою для застосування переговорної процедури є відсутність конкуренції з технічних причин (абзац 4 пункт 2 частина друга статті 40 Закону).
Водночас обґрунтування щодо застосування переговорної процедури закупівлі не містить посилань на документи які б підтверджували здійснення аналізу ринку надання послуг з капітального ремонту річкових та берегових ланок понтонно-мостових парків ПМП (ПМП-М) та пошуку інших підприємств спроможних надати вказані послуги, містить аналіз спроможності надати такі послуги лише ТОВ «171 Чернігівський ремонтний завод - 171 ЧРЗ», про що зазначено у експертному висновку Чернігівської регіональної торгово-промислової палати серія ЧН № 051537 від 31.03.2021 № ЧК-139.
Водночас, у разі усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, відповідно до пункту 9 статті 8 Закону службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.