-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Мова якою повинні готуватися тендерні пропозиції : українська.Категорія замовника :юридичні лслби та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пукті 4 частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі"
Завершена
9 068 136.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.1% або 100 000.00 UAH
мін. крок: 1.1% або 100 000.00 UAH
Номер:
5e2a78aa8d414d1f9f388facb5f164b8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-25-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.06.2021 00:00
Період моніторингу:
25.06.2021 14:11 - 20.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.06.2021 № 392
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 та на виконання доручення Держаудитслужби від 07.06.2021 № 003100-18/7042-2021,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Північного
офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК
Додаток
до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
від 25.06.2021 № 392
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-04-09-006668-a, 09.04.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону; дотримання законодавства при укладенні договору про закупівлю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом ініціювання перед контрагентом розірвання договору, у разі незгоди контрагента розірвати договір - звернутися до останнього з позовом до суду відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 липня 2021 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; дотримання законодавства при укладенні договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Черкасиелектротранс» Черкаської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 09.04.2021 № 10 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Енера Вінниця»; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕК «ЕНОЛ»; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АС»; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ПРИКАРПАТЕНЕРГОТРЕЙД»; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» (далі – ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ»); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «УКР ГАЗ РЕСУРС»; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Стейбл Енерджі»; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ»; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Київські енергетичні послуги»; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СКАЙ СОФТ»; протокол розгляду тендерних пропозицій; протокол розгляду оцінки тендерних пропозицій учасників від 16.06.2021 № 14; повідомлення про намір укласти договір; договір про постачання електричної енергії споживачу від 29.06.2021 № 06-127/2906; пояснення Замовника, оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу 01.07.2021; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» згідно протоколу розгляду тендерних пропозицій, як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 21 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, та не допущено до аукціону. Проте, в складі тендерної, пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» завантажені документи («233 лист про постанову.pdf», «копія постанови № 429.pdf)», «Reestr subektiv gospodaruvannya yaki reguluutsya NEURC (1).pdf», «Reestr subektiv gospodaruvannya yaki reguluutsya NEURC.pdf»), які зазначені як відсутні у протоколі розгляду тендерних пропозицій, що оприлюднений в електронній системі закупівель 10.06.2021.
Період усунення порушень:
06.07.2021 10:42 - 21.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
06.07.2021 10:42
Оскарження висновку в суді
Опис:
20.07.2021 року Замовником-комунальним підприємством "Черкасиелектротранс" Черкаської міської ради" було подано позовну заяву до Черкаського окружного адміністративного суду.Про відкриття провадження Півничний офіс Держаудитслужби в Черкаській області буде повідомлено протягом одного робочого дня з моменту,як така інформація стане відомою Замовнику
Дата публікації:
21.07.2021 15:24
Дата відкриття провадження:
26.07.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
580/5102/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення: комунальне підприємство «Черкасиелектротранс» Черкаської міської ради» (надалі — КП “ЧЕТС”, Підприємство, Замовник) не погоджується з висновками Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі №UA-2021-04-09-006668-a з наступних підстав.
1) На підтвердження прийняття замовником рішення щодо кожного учасника, а саме відхилено чи допущено тендерну пропозицію до аукціона, на електронному майданчику «Держзакупівлі.онлайн» реалізовано функціями «Дискваліфікувати» та «Допущена». Якщо тендерну пропозицію відхілено ,замовник завантажує підстави дискваліфікації тендерної пропозиції учасника згідно зі статтею 31 Закону. Також на електронному майданчику «Держзакупівлі.онлайн» технічно можливо відмінити рішення тільки за умови, якщо тендерну пропозицію учасника допущено до аукціону.
Після розгляду замовником тендерної пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ», до формування загального протоколу прекваліфікації учасників процедури закупівлі (ID-2021-04-09-006668-a), тендерна пропозиція учасника була помилково відхилена. Відмінити рішення щодо дискваліфікації учасника у замовника не було можливості з технічної причини яка наведена вище.
Замовником запропоновано, з метою відміни свого рішення, учаснику ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» скористатися, згідно ст.18 Закону своїм правом оскаржити рішення замовника. Проте, ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» не скористувалось своїм правом щодо оскарження рішень замовника, для захисту свого права на подальшу участь у процедурі закупівлі. Через відсутність належного функціоналу на електронному майданчику «Держзакупівлі.онлайн» замовник не мав можливості самостійно усунути недолік щодо дискваліфікації учасника ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ».
2) Електрична енергія - основна складова матеріальних витрат комунального підприємства “Черкасиелектротранс” Черкаської міської ради”, яка необхідна для безперебійної роботи рухомого складу тролейбусів. Від своєчасної закупівлі електричної енергії, її закупівельної вартості залежить фінансовий стан Підприємства та виконання завдань, покладених на Замовника громадою міста в особі Черкаської міської ради відповідно до укладеного договору про організацію надання транспортних послуг з перевезень міським електричним транспортом на 2021 рік №155 від 05.02.2021 року.
Замовником укладено договір про постачання електричної енергії споживачу з переможцем процедури закупівлі №UA-2021-04-09-006668-a (надалі – Процедура закупівлі) з наступних причин.
Строк дії договору на постачання електричної енергії споживачу від 22.12.2021 року №06-482/2212 закінчувався 30.06.2021 року.
Якщо б Замовником було прийняте рішення про відміну вищезазначеної Процедури закупівлі, - згідно Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (надалі — ПРРЕЕ), відбувся б автоматичний перехід Підприємства на постачальника «останньої надії», функції якого виконує Державне підприємство зовнішньоекономічної діяльності «Укрінтеренерго». За даними, оприлюдненими на офіційному сайті Державного підприємства зовнішньоекономічної діяльності «Укрінтеренерго» https://uie.kiev.ua, ціна, за якою здійснюється постачання електричної енергії замовнику, як споживачу 2 класу, на липень 2021 року складає 4,288250 грн за 1 кВт год з урахуванням ПДВ, з урахуванням послуги з постачання електричної енергії та послуги з розподілу електричної енергії (додаток до Комерційної пропозиції №4 від 10.06.2021 року до Договору про постачання електричної енергії постачальником «останньої надії»). А строк, необхідний для проведення «нової» конкурентної процедури закупівлі на постачання електричної енергії Замовнику на друге півріччя 2021 року, згідно ч. 3 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі», складає орієнтовно три місяця.
Очікуване споживання електричної енергії Замовником за період липень-вересень 2021 року (три місяці проведення конкурентної процедури) складає 1 745 440 кВт електричної енергії. Якщо у зазначений період постачання електричної енергії здійснює :
- за умовою №1:
ДПЗД «Укрінтеренерго», сума витрат для Замовника складатиме:
1745440 кВт х 4,28820 грн/1 кВт год = 7 484 795,81 грн;
- за умовою №2:
переможець закупівлі за укладеним договором за результатами Процедури закупівлі, сума витрат для Замовника складатиме:
1745440 кВт х 1,811196 грн/1кВт год = 3 161 333,95 грн,
де 1,811196 грн/1кВт год – ціна електричної енергії за результатами проведеної конкурентної Процедури закупівлі з урахуванням послуги з передачі електричної енергії.
Крім того, Замовник сплачує за послуги з розподілу електричної енергії оператору системи розподілу ПАТ «Черкасиобленерго» за укладеним чинним договором. Вартість послуг з розподілу складає:
1 745 440 кВт х 1,113996 грн/1кВт год = 1 944 413,18 грн,
де 1,113996 грн — вартість послуг з розподілу електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ.
Загальна вартість електричної енергії для Замовника за умовою №2 складає:
(3161333,95+1944413,18) грн = 5 105 747,13 грн.
Таким чином, різниця між ціною електричної енергії за договором про постачання електричної енергії споживачу постачальником «останньої надії» та ціною електричної енергії за умовою №2 складає:
(7 484 795,81-5 105 747,13) грн = 2 379 048,68 грн.
Тому, враховуючи вищезазначене, з метою повного і своєчасного забезпечення Підприємства електричною енергією, належного виконання зобов’язань, покладених на Замовника Черкаською міською радою відповідно до укладеного договору про організацію надання транспортних послуг з перевезень міським електричним транспортом на 2021 рік №155 від 05.02.2021 року, уникнення переходу до постачальника «останньої надії» та, як наслідок, виникнення значних матеріальних збитків у Підприємства, Замовником прийнято рішення про укладення договору про постачання електричної енергії споживачу з переможцем Процедури закупівлі.
3) Висновками Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області за результатами проведеного моніторингу Процедури закупівлі зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом ініціювання перед контрагентом розірвання договору, у разі незгоди контрагента розірвати договір – звернутися до останнього з позовом до суду відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
При цьому договір між Замовником та переможцем Процедури закупівлі (відкритих торгів) укладений сторонами правомірно у відповідності з усіма вимогами ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотриманням строків, передбачених ч.ч. 5 і 6 ст. 33 та ч. 7 ст. 40 цього Закону, а тому згідно ст. 43 даного Закону не є нікчемним. Умови укладеного договору про закупівлю не відрізняються від змісту тендерної пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця Процедури закупівлі.
Крім того, учасник Процедури закупівлі ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» не скористалося своїм правом на оскарження рішень Замовника Процедури закупівлі до Антимонопольного комітету України відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», як рекомендувалось учаснику в електронній системі закупівель, тобто ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» надало згоду припинити участь у даній Процедурі закупівлі та не заперечує проти укладення договору між Замовником та переможцем Процедури закупівлі.
Відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України відсутні правові підстави для дострокового розірвання з ініціативи Замовника договору, укладеного з переможцем Процедури закупівлі.
Так, згідно ч. 2 ст. 651 Цивільного кодексу України (надалі – ЦК України) договір може бути розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Проте, постачальник електричної енергії за укладеним договором (переможець Процедури закупівлі) станом на даний час належним чином та у повному обсязі виконує взяті на себе зобов’язання за договором, є належним постачальником. Крім того, укладеним договором та законом не визначені інші підстави для дострокового розірвання вказаного договору з ініціативи та на вимогу Замовника, які б можна було застосувать у даних правовідносинах. Отже, в Замовника відсутні підстави для звернення до суду з позовом про розірвання договору, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Укладеним договором також не передбачене право сторін на односторонню відмову від договору.
Також, відповідно до ст. 215 ЦК України відсутні правові підстави вважати даний правочин (укладений договір) недійсним, оскільки в момент вчинення правочину вимоги, встановлені ч.ч. 1-3, 5 та 6 статті 203 цього кодексу додержані сторонами договору. І в сторін договору відсутні підстави, встановлені законом, заперечувати дійсність даного правочину (укладеного договору).
Отже, вимога Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, викладена у висновках за результатами моніторингу Процедури закупівлі, щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом ініціювання перед контрагентом розірвання договору, у разі незгоди контрагента розірвати договір – звернутися до останнього з позовом до суду відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, - є протиправною, так як суперечить правам та законним інтересам Замовника і переможця Процедури закупівлі, та законом не встановлено порядок усунення виявлених порушень шляхом дострокового розірвання договору з ініціативи Замовника з належним постачальником на підставі висновків Держаудитслужби.
Крім того, правомірність укладення договору за результатами Процедури закупівлі не була предметом дослідження Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області в процесі моніторингу даної Процедури закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для визнання укладення вказаного договору неправомірним та для настання таких наслідків як дострокове розірвання договору.
Також, враховуючи вищевикладене, підстави для звернення до переможця Процедури закупівлі з позовом до суду відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України у Замовника відсутні. Тому, спосіб усунення виявлених порушень, визначений Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області у висновках за результатами моніторингу Процедури закупівлі, суперечить чинному законодавству України.
На підставі ч.10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області буде оскаржуватися замовником до суду.
Дата публікації звіту:
13.07.2021 15:58
Запити/Пояснення
Номер:
25520931a06948a0adbb564e09244866
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.06.2021 14:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.07.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Електрична енергія» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-04-09-006668-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із наступного питання:
1) чому відхилено та не допушено до аукціону тендерну пропозицію ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ»? В складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» завантажені документи («233 лист про постанову.pdf», «копія постанови № 429.pdf)», «Reestr subektiv gospodaruvannya yaki reguluutsya NEURC (1).pdf», «Reestr subektiv gospodaruvannya yaki reguluutsya NEURC.pdf»), які зазначені як відсутні у протоколі розгляду тендерних пропозицій, що оприлюднений в електронній системі закупівель 10.06.2021.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень, щодо прийнятих та/або вчинених дій чи бездіяльності.
Номер:
29959fad038941da834ce679251ad671
Назва:
Пояснення замовника на запит Держаудитслужби з приводу моніторингу до закупівлі "Електрична енергія" (UA-2021-04-09-006668-a)
Дата опублікування:
01.07.2021 17:10
Опис:
Оголошення про проведення конкурентної процедуру на закупівлю електричної енергії оприлюднювалося замовником комунальне підприємство «Черкасиелектротранс» Черкаської міської ради» згідно до ч.3 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон).
Згідно п.12 ст.29 Закону замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації у строк, що не перевищує 20 робочих днів. За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до ст.10 Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій.
На підтвердження прийняття замовником рішення щодо кожного учасника, а саме відхилено чи допущено тендерну пропозицію до аукціона, на електронному майданчику «Держзакупівлі.онлайн» реалізовано функціями «Дискваліфікувати» та «Допущена». Якщо тендерну пропозицію відхілено ,замовник завантажує підстави дискваліфікації тендерної пропозиції учасника згідно зі статтею 31 Закону. Також на електронному майданчику «Держзакупівлі.онлайн» технічно можливо відмінити рішення тільки за умови, якщо тендерну пропозицію учасника допущено до аукціону.
Після розгляду замовником тендерної пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ», до формування загального протоколу прекваліфікації учасників процедури закупівлі (ID-2021-04-09-006668-a), тендерна пропозиція учасника була помилково відхилена. Відмінити рішення щодо дискваліфікації учасника у замовника не було можливості з технічної причини яка наведена вище.
Тобто на час формування Протоколу прекваліфікації всіх учасників, а саме 10.06.2021 року, у замовника не було можливості виправити помилку.
Згідно абзацу 6 пункту 12 статті 29 Закону після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозиції, електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхілені згідно з Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначається електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розкриття тендерних пропозиції. Отже, у учасників процедури закупівлі є п’ять днів на оскарження рішення замовника щодо прекваліфікації шляхом подання скарги до органу оскарження (Антимонопольного комітету України). За рішенням Антимонопольного комітету України замовник скасовує або не скасовує прийняте ним рішення.
Учасник ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» звернувся до замовника через електронний майданчик «Держзакупівлі.онлайн» з вимогою повторно розглянути тендерну пропозицію ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» та прийняти обгрунтоване та законне рішення. На що замовником надано відповідь :
« Ваші вимоги правомірні, Підтверджуємо, що Учасник відкритих торгів ТОВ "ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ" на умову тендерної документації на закупівлю електричної енергії, зазначену у пп.19,п.1 розділу ІІІ тендерної документації (Інструкціця з підготовки тендерної пропозиції), надав у складі тендерної пропозиції інформацію у формі довідки за довільною формою, а саме лист-підтвердження щодо видачі ліцензії на постачання електричної енергії ТОВ "ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ" (вих №1/233Д від 12.05.2021р).
Зазначимо, що на даний час немає технічної можливості, в межах функціонування авторизованого електронного майданчика «Держзакупівлі онлайн» та законодавчої можливості, в межах Закону України « Про публічні закупівлі», повторно розглянути Замовником тендерну пропозицію ТОВ «ЕНЕРАЧЕРНІГІВ».
ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» може скористатися правом, згідно ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», звернутися (оскаржити дії Замовника) до Антимонопольного комітету України, як органу оскарження..»,
Отже замовником визнано свою помилку і запропоновано з метою відміни свого рішення учаснику ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» скористатися, згідно ст.18 Закону, своїм правом оскаржити рішення замовника. Проте, ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» не скористувалось своїм правом щодо оскарження рішень замовника для захисту свого права на подальшу участь у процедурі закупівлі. Через відсутність належного функціоналу на електронному майданчику «Держзакупівлі.онлайн» замовник не мав можливості самостійно усунути недолік щодо дискваліфікації учасника ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ».
Номер:
bfa57eec87d44c54b7f0e7e5fe33a2a0
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
13.07.2021 15:48
Опис:
Заперечення: комунальне підприємство «Черкасиелектротранс» Черкаської міської ради» (надалі — КП “ЧЕТС”, Підприємство, Замовник) не погоджується з висновками Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі №UA-2021-04-09-006668-a з наступних підстав.
1) На підтвердження прийняття замовником рішення щодо кожного учасника, а саме відхилено чи допущено тендерну пропозицію до аукціона, на електронному майданчику «Держзакупівлі.онлайн» реалізовано функціями «Дискваліфікувати» та «Допущена». Якщо тендерну пропозицію відхілено ,замовник завантажує підстави дискваліфікації тендерної пропозиції учасника згідно зі статтею 31 Закону. Також на електронному майданчику «Держзакупівлі.онлайн» технічно можливо відмінити рішення тільки за умови, якщо тендерну пропозицію учасника допущено до аукціону.
Після розгляду замовником тендерної пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ», до формування загального протоколу прекваліфікації учасників процедури закупівлі (ID-2021-04-09-006668-a), тендерна пропозиція учасника була помилково відхилена. Відмінити рішення щодо дискваліфікації учасника у замовника не було можливості з технічної причини яка наведена вище.
Замовником запропоновано, з метою відміни свого рішення, учаснику ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» скористатися, згідно ст.18 Закону своїм правом оскаржити рішення замовника. Проте, ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» не скористувалось своїм правом щодо оскарження рішень замовника, для захисту свого права на подальшу участь у процедурі закупівлі. Через відсутність належного функціоналу на електронному майданчику «Держзакупівлі.онлайн» замовник не мав можливості самостійно усунути недолік щодо дискваліфікації учасника ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ».
2) Електрична енергія - основна складова матеріальних витрат комунального підприємства “Черкасиелектротранс” Черкаської міської ради”, яка необхідна для безперебійної роботи рухомого складу тролейбусів. Від своєчасної закупівлі електричної енергії, її закупівельної вартості залежить фінансовий стан Підприємства та виконання завдань, покладених на Замовника громадою міста в особі Черкаської міської ради відповідно до укладеного договору про організацію надання транспортних послуг з перевезень міським електричним транспортом на 2021 рік №155 від 05.02.2021 року.
Замовником укладено договір про постачання електричної енергії споживачу з переможцем процедури закупівлі №UA-2021-04-09-006668-a (надалі – Процедура закупівлі) з наступних причин.
Строк дії договору на постачання електричної енергії споживачу від 22.12.2021 року №06-482/2212 закінчувався 30.06.2021 року.
Якщо б Замовником було прийняте рішення про відміну вищезазначеної Процедури закупівлі, - згідно Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (надалі — ПРРЕЕ), відбувся б автоматичний перехід Підприємства на постачальника «останньої надії», функції якого виконує Державне підприємство зовнішньоекономічної діяльності «Укрінтеренерго». За даними, оприлюдненими на офіційному сайті Державного підприємства зовнішньоекономічної діяльності «Укрінтеренерго» https://uie.kiev.ua, ціна, за якою здійснюється постачання електричної енергії замовнику, як споживачу 2 класу, на липень 2021 року складає 4,288250 грн за 1 кВт год з урахуванням ПДВ, з урахуванням послуги з постачання електричної енергії та послуги з розподілу електричної енергії (додаток до Комерційної пропозиції №4 від 10.06.2021 року до Договору про постачання електричної енергії постачальником «останньої надії»). А строк, необхідний для проведення «нової» конкурентної процедури закупівлі на постачання електричної енергії Замовнику на друге півріччя 2021 року, згідно ч. 3 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі», складає орієнтовно три місяця.
Очікуване споживання електричної енергії Замовником за період липень-вересень 2021 року (три місяці проведення конкурентної процедури) складає 1 745 440 кВт електричної енергії. Якщо у зазначений період постачання електричної енергії здійснює :
- за умовою №1:
ДПЗД «Укрінтеренерго», сума витрат для Замовника складатиме:
1745440 кВт х 4,28820 грн/1 кВт год = 7 484 795,81 грн;
- за умовою №2:
переможець закупівлі за укладеним договором за результатами Процедури закупівлі, сума витрат для Замовника складатиме:
1745440 кВт х 1,811196 грн/1кВт год = 3 161 333,95 грн,
де 1,811196 грн/1кВт год – ціна електричної енергії за результатами проведеної конкурентної Процедури закупівлі з урахуванням послуги з передачі електричної енергії.
Крім того, Замовник сплачує за послуги з розподілу електричної енергії оператору системи розподілу ПАТ «Черкасиобленерго» за укладеним чинним договором. Вартість послуг з розподілу складає:
1 745 440 кВт х 1,113996 грн/1кВт год = 1 944 413,18 грн,
де 1,113996 грн — вартість послуг з розподілу електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ.
Загальна вартість електричної енергії для Замовника за умовою №2 складає:
(3161333,95+1944413,18) грн = 5 105 747,13 грн.
Таким чином, різниця між ціною електричної енергії за договором про постачання електричної енергії споживачу постачальником «останньої надії» та ціною електричної енергії за умовою №2 складає:
(7 484 795,81-5 105 747,13) грн = 2 379 048,68 грн.
Тому, враховуючи вищезазначене, з метою повного і своєчасного забезпечення Підприємства електричною енергією, належного виконання зобов’язань, покладених на Замовника Черкаською міською радою відповідно до укладеного договору про організацію надання транспортних послуг з перевезень міським електричним транспортом на 2021 рік №155 від 05.02.2021 року, уникнення переходу до постачальника «останньої надії» та, як наслідок, виникнення значних матеріальних збитків у Підприємства, Замовником прийнято рішення про укладення договору про постачання електричної енергії споживачу з переможцем Процедури закупівлі.
3) Висновками Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області за результатами проведеного моніторингу Процедури закупівлі зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом ініціювання перед контрагентом розірвання договору, у разі незгоди контрагента розірвати договір – звернутися до останнього з позовом до суду відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
При цьому договір між Замовником та переможцем Процедури закупівлі (відкритих торгів) укладений сторонами правомірно у відповідності з усіма вимогами ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотриманням строків, передбачених ч.ч. 5 і 6 ст. 33 та ч. 7 ст. 40 цього Закону, а тому згідно ст. 43 даного Закону не є нікчемним. Умови укладеного договору про закупівлю не відрізняються від змісту тендерної пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця Процедури закупівлі.
Крім того, учасник Процедури закупівлі ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» не скористалося своїм правом на оскарження рішень Замовника Процедури закупівлі до Антимонопольного комітету України відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», як рекомендувалось учаснику в електронній системі закупівель, тобто ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» надало згоду припинити участь у даній Процедурі закупівлі та не заперечує проти укладення договору між Замовником та переможцем Процедури закупівлі.
Відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України відсутні правові підстави для дострокового розірвання з ініціативи Замовника договору, укладеного з переможцем Процедури закупівлі.
Так, згідно ч. 2 ст. 651 Цивільного кодексу України (надалі – ЦК України) договір може бути розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Проте, постачальник електричної енергії за укладеним договором (переможець Процедури закупівлі) станом на даний час належним чином та у повному обсязі виконує взяті на себе зобов’язання за договором, є належним постачальником. Крім того, укладеним договором та законом не визначені інші підстави для дострокового розірвання вказаного договору з ініціативи та на вимогу Замовника, які б можна було застосувать у даних правовідносинах. Отже, в Замовника відсутні підстави для звернення до суду з позовом про розірвання договору, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Укладеним договором також не передбачене право сторін на односторонню відмову від договору.
Також, відповідно до ст. 215 ЦК України відсутні правові підстави вважати даний правочин (укладений договір) недійсним, оскільки в момент вчинення правочину вимоги, встановлені ч.ч. 1-3, 5 та 6 статті 203 цього кодексу додержані сторонами договору. І в сторін договору відсутні підстави, встановлені законом, заперечувати дійсність даного правочину (укладеного договору).
Отже, вимога Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, викладена у висновках за результатами моніторингу Процедури закупівлі, щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом ініціювання перед контрагентом розірвання договору, у разі незгоди контрагента розірвати договір – звернутися до останнього з позовом до суду відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, - є протиправною, так як суперечить правам та законним інтересам Замовника і переможця Процедури закупівлі, та законом не встановлено порядок усунення виявлених порушень шляхом дострокового розірвання договору з ініціативи Замовника з належним постачальником на підставі висновків Держаудитслужби.
Крім того, правомірність укладення договору за результатами Процедури закупівлі не була предметом дослідження Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області в процесі моніторингу даної Процедури закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для визнання укладення вказаного договору неправомірним та для настання таких наслідків як дострокове розірвання договору.
Також, враховуючи вищевикладене, підстави для звернення до переможця Процедури закупівлі з позовом до суду відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України у Замовника відсутні. Тому, спосіб усунення виявлених порушень, визначений Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області у висновках за результатами моніторингу Процедури закупівлі, суперечить чинному законодавству України.
На підставі ч.10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області буде оскаржуватися замовником до суду.