• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний ремонт дороги по вул.Бічна Промислова в м.Червоноград Львівської області

Завершена

2 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 23 000.00 UAH
Номер: 5a6e2a7a05c54573b817d677d718eb8a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-09-15-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.09.2021 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 15.09.2021 16:38 - 07.10.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 15.09.2021 № 572 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 15.09.2021 № 572. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-04-08-003902-a, 08.04.2021. Дані автоматичних індикаторів ризиків RISK-1-7, RISK-1-16, RISK-2-11. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 2, 17 та 19 частини другої статті 22, частини третьої статті 17 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Соріс», визначення вказаного учасника переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону, а також порушення вимог частини десятої статті 29 Закону в частині своєчасності розгляду вказаної тендерної пропозиції. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ПП «Соріс» щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи щодо недопущення в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушень вимог пунктів 2, 17 та 19 частини другої статті 22, частини третьої статті 17 Закону при складанні тендерної документації, частини десятої статті 29 Закону в частині своєчасності розгляду тендерної пропозиції. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 05 жовтня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Комунальник» на 2021 рік (UA-P-2021-04-08-006856-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Захід Автошлях» (щодо правомірності її відхилення Замовником); протокол засідання уповноваженої особи №3 від 30.04.2021; тендерну пропозицію ПП «Соріс»; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження учасником ТОВ «Захід Автошлях» порядку проведення Замовником процедури закупівлі та винесене Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) рішення від 01.06.2021 №12172-р/пк-пз за результатами розгляду скарги; протокол засідання уповноваженої особи №3 від 16.06.2 021; оприлюднені переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону; договір від 30.06.2021 №149; опубліковані Замовником під час моніторингу (21.09.2021) пояснення на відповідний запит органу державного фінансового контролю. За нормою частини десятої статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до протоколу засідання уповноваженої особи Замовника №3 від 30.04.2021 тендерну пропозицію ТОВ «Захід Автошлях», яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, відхилено. Отже, на виконання вимог частини одинадцятої статті 29 Закону, Замовник починаючи з 05.05.2021 (наступний після 30.04.2021 робочий день) повинен був розглядати наступну тендерну пропозицію (пропозиція ПП «Соріс»). Учасником ТОВ «Захід Автошлях» 07.05.2021 подано скаргу до Органу оскарження щодо скасування протоколу засідання уповноваженої особи №3 від 30.04.2021 року. Згідно з вимогою частини сімнадцятої статті 18 Закону розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частинами десятою та дванадцятою статті 29, частиною шостою статті 33, частиною сьомою статті 40 цього Закону. Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду. За результатами розгляду вищевказаної скарги Органом оскарження винесено рішення від 01.06.2021 №12172-р/пк-пз, яким ТОВ «Захід Автошлях» відмовлено у задоволені скарги. Отже, Замовник повинен був розглянути тендерну пропозицію ПП «Соріс» до 04.06.2021, та, у разі продовження строку її розгляду – оприлюднити відповідне повідомлення в електронній системі закупівель. Відповідно до наявної у електронній системі закупівель інформації відповідного повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ПП «Соріс» не оприлюднено. Рішення про визнання ПП «Соріс» переможцем досліджуваної процедури закупівлі опубліковано 16.06.2021 (на 13-тий робочий день розгляду тендерної пропозиції). Таким чином, на порушення норм частини десятої статті 29 Закону, Замовником перевищено строк розгляду тендерної пропозиції ПП «Соріс». Отже, ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризику RISK 1-7 (перевищення строку розгляду тендерної пропозиції, яку за результатами оцінки визначено найбільш економічно вигідною) - підтвердилась. Ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель, щодо яких спрацювали автоматичні індикатори ризику RISK-1-16 (несвоєчасне укладення замовником договору про закупівлю за результатами проведення конкурентної процедури закупівлі) та RISK-2-11 (безпідставна відміна тендеру) – не підтвердились. Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено посади та електронної адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками. Також моніторингом встановлено, що в частині 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника вказано, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а також наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок. Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Однак, на порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону підстави, встановлені статтею 17 цього Закону у тендерній документації Замовника відсутні. За нормами частини третьої статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. Водночас, на порушення пункту 2 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону у тендерній документації (пункт 5 розділу ІІІ, Додаток 7) Замовником не встановлено для переможця процедури закупівлі спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктом 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Відповідно до вимог частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Умовами тендерної документації Замовника (частина 5 розділу ІІІ) визначено, що на підтвердження відсутності підстав, визначених у пункті 13 частини першої статті 17 Закону, переможець процедури закупівлі повинен надати оригінал довідки з податкової інспекції про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов'язкових платежів) або довідку в електронному вигляді, яка підписана ЕЦП посадових осіб відповідального контролюючого органу. Довідка повинна бути отримана в період з дати прийняття рішення про намір укласти договір, але не пізніше 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір. Датою оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір з переможцем процедури закупівлі за ID: UA-2021-04-08-003902-a є 16.06.2021. Моніторингом встановлено, що переможцем процедури закупівлі ПП «Соріс» довідку про відсутність заборгованості з податків і зборів (від 22.06.2021 №2984, файл «довідка про відсутність заборгованості по податках.pdf) надано лише 24.06.2021, чим недотримано вимог тендерної документації, а саме перевищено встановлений у частині 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника строк для надання такої довідки. Також, в недотримання вимог частини 5 розділу ІІІ тендерної документації переможцем торгів ПП «Соріс» не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону. Крім того, в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем тендеру ПП «Соріс» у визначений Законом термін не надано Замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону. Відповідно до пункту 3 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Також, відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Таким чином, на порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 Закону та частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця торгів ПП «Соріс», яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (в тому числі у спосіб, зазначений у тендерній документації), а укладено з вказаним переможцем договір від 30.06.2021 №149 на суму 1 823 800,00 грн з ПДВ.
Період усунення порушень: 05.10.2021 11:32 - 22.10.2021 00:00
Дата публікації висновку: 05.10.2021 11:32

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 06 жовтня 2021р. КП "Комунальник" звернувся з офіційним листом в ПП "Соріс" щодо розірвання договору про надання послуг № 149 від 30.06.2021р. (поточний ремонт дороги по вул.Бічна Промислова в м.Червоноград Львівської області) та скерував 2 додаткові угоди на розірвання. Станом на 12.10.2021р. відповіді від ПП "Соріс" не отримав. В разі отримання відповіді та підписання додаткової угоди, буде повідомлено додатково.
Дата публікації звіту: 12.10.2021 17:47

Запити/Пояснення