-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
"Капітальний ремонт території Ліцею№1 Зимноводівської сільської ради Львівського району Львівської області" (ДСТУ БД1.1-1:2013, код ЄЗС ДК021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація)
Завершена
10 827 276.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 54 136.38 UAH
мін. крок: 0.5% або 54 136.38 UAH
Номер:
e2b825fa66ea46279e0a6be69d3c87f2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-25-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.05.2021 00:00
Період моніторингу:
25.05.2021 14:06 - 16.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.05.2021 № 340
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.05.2021 № 340.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-04-07-008802-a, 07.04.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Водоканал Зимна Вода» та укладення договору з вказаним учасником як переможцем тендеру встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Водоканал Зимна Вода» щодо розірвання договору, а також дотримання у подальшому норм пункту 9 частини другої статті 21 Закону при опублікуванні оголошення про проведення закупівлі. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 02 червня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, молоді та спорту Зимноводівської сільської ради Львівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-04-07-002608-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Водоканал Зимна Вода»; повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції №64 від 05.05.2021, протокол засідання тендерного комітету №69 від 14.05.2021; опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей до 14.05.2021 та опублікований 19.03.2021 учасником ТОВ «Водоканал Зимна Вода» документи на усунення вказаних невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір від 14.05.2021; оприлюднені ТОВ «Водоканал Зимна Вода» після аукціону документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону; договір підряду від 25.05.2021 №05/2021 (далі – Договір №05/2021).
Відповідно до вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до умов частини 2 розділу 3 тендерної документації Замовником вимагалося надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, розмір забезпечення – 54 136,38 гривень.
Однак, на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону в оприлюдненому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів відсутня інформація про вид та умови забезпечення тендерних пропозицій.
За вимогою підпункту 1.1 пункту 1 Додатку №2 тендерної документації на підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасники повинні, надати відомості про наявність матеріально-технічної бази учасника згідно запропонованої форми (таблиці «а»). Наявність автомобільної техніки повинна відповідати будівельним машинам та механізмам визначеним у відомості ресурсів договірної ціни розділу ІІ. Будівельні машини та механізми поданої пропозиції учасника та необхідної для виконання робіт.
Проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Водоканал Зимна Вода» надано інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а також надано Підсумкову відомість ресурсів, відповідно до якої (розділ ІІ. Будівельні машини і механізми) при виконанні робіт за предметом закупівлі (щодо якого зазначеним учасником подано пропозицію) буде використовуватись, зокрема, машина поливально-мийна, місткістю 6 000л (обсяг робіт – 14 маш-год).
Проте, у поданій учасником ТОВ «Водоканал Зимна Вода» інформації від 04.05.2020 №011 (за формою таблиці «а» Додатку №2 до тендерної документації) наявність зазначеної вище машини поливально-мийної, місткість 6 000л, не підтверджено (не вказано), чим недотримано вимог підпункту 1.1. пункту 1 Додатку 2 тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Однак, моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Водоканал Зимна Вода» та укладення договору з вказаним учасником як переможцем тендеру встановлено, що переможцем торгів ТОВ «Водоканал Зимна Вода» в електронній системі закупівель не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону, чим недотримано вимог частини шостої статті 17 Закону.
Відповідно до вимоги частини сьомої статті 33 Закону у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
Таким чином, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Водоканал Зимна Вода», яким не підтверджено кваліфікаційного критерію, встановленого Замовником у тендерній документації відповідно до статті 16 Закону, та яким, як переможцем, не надано документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону (пункти 2, 3 та 8 частини першої), а укладено з ним Договір №05/2021 на суму 8 498 601,31 грн з ПДВ.
Період усунення порушень:
02.06.2021 14:49 - 17.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
02.06.2021 14:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Тендерним комітетом відділу освіти. молоді та спорту Зимноводівської сільської ради Львівського району Львівської області детально опрацьовано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі: "Капітальний ремонт території Ліцею№1 Зимноводівської сільської ради Львівського району Львівської області" (ДСТУ БД1.1-1:2013, код ЄЗС ДК021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація)» ID закупівлі: UA-2021-04-07-008802-a, який було проведено Західним офісом Держаудитслужби (НАКАЗ 25.05.2021 № 340 Львів) та вжито ряд заходів, спрямованих на усунення допущених порушень та недоліків.
1. На порушеня вимог п.9 частини другої ст. 21 Закону (в оприлюдненому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів відсутня інформація про вид та умови забезпечення тендерних пропозицій) повідомляємо наступне : на момент оголошення електронним майданчиком з якого замовник здійснює свою закупівельну діяльність не було технічно реалізовано можливості винесення в окреме поле інформації про умови надання забезпечення тендерної пропозиції. Слід зазначити, що розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені замовником в п.2 «Забезпечення тендерної пропозиції» та п.3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 Тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», згідно п.5ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні Закупівлі» (надалі Закон), що відповідає аналогічній вимозі п.9 ст.21 Закону та повною мірою інформує учасників, щодо виду та умов забезпечення тендерних пропозицій. Зазначимо, що ТОВ «Водоканал Зимна Вода» надало банківську гарантію відповідно до вимог тендерної документації.
Також, в подальшій роботі нами враховано вимоги п.9 частини другої статті 21 Закону при публікуванні оголошення про проведення закупівлі і на даний час при публікації оголошення про проведення закупівлі забезпечується надання інформації про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
2. На порушення вимог п.1 частини першої ст.31 Закону, щодо невідповідності учасника ТОВ «Водоканал Зимна Вода» кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим ст.16 цього Закону хочемо зазначити, що відповідно до Наказу №174 ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ ТА ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ від 27 серпня 2000 року “Про затвердження Правил визначення вартості будівництва (ДБН Д.1.1-1-2000) Розділу 3.2 ЦІНА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ “п.3.2.7.7 При розрахунках вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, якщо внаслідок об'єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів, відсутність у підрядника машин і механізмів, передбачених нормами, тощо) будівельні (ремонтно-будівельні) роботи планується виконувати без застосування машин і механізмів як для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин і механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт з відповідними технічними (у проекті виробництва робіт) та економічними обгрунтуваннями. В економічному обгрунтуванні провадиться співставлення вартості експлуатації машин і механізмів, передбачених ресурсними елементними кошторисними нормами для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів і механізації технологічних процесів, розрахованої на підставі нормативного часу роботи та вартості машино-години цих машин, що склалася в регіоні, або (за їх відсутності) за усередненими даними Держбуду, з відповідною вартістю зазначених робіт, що планується виконувати із застосуванням ручної праці чи наявних у підрядній організації машин і механізмів. Розрахунками, проведеними для зазначеного співставлення, враховуються також загальновиробничі витрати.
У випадку, якщо обгрунтовані витрати підрядника, спричинені зміною умов виконання робіт, перевищують відповідну нормативно-розрахункову вартість робіт, підрядник може вносити пропозицію щодо розроблення та затвердження індивідуальних ресурсних елементних кошторисних норм в складі проекту.” Тому, Учасник (ТзОВ “Водоканал Зимна Вода”) при виконанні будівельних (ремонтно-будівельних) робіт може замість машини поливально-мийної, місткістю 6 000л (обсяг робіт – 14 маш-год) застосувати транспортний засіб, загальний вантажний Цистерна Асенізаційна (обсяг робіт – 14 маш-год) з співставленням вартості експлуатації машин і механізмів та без збільшення вартості тендерної пропозиції поданої Учасником, а відтак, пропозиція Учасника є такою, що відповідає умовам тендеру.
На підставі вищезазначеного вважаємо, що виявлений недолік є незначного характеру, що не призводить до значного спотворення інформації та допущений не з метою надання недостовірної інформації, а саме, щоб тендерна документація не відповідала вимогам Закону.
Замовник залишає за собою право не відхиляти пропозиції торгів при виявленні помилки незначного характеру, що описана вище, при цьому замовник гарантує дотримання всіх принципів, зазначених статтею 3 Закону.
3. Щодо підтвердження відсутності підстав, зокрема, п.2.3 та 8 ч.1 ст.17 Закону – всі відомості знаходяться у відкритому доступі, що можна перевірити самостійно через кабінет електронних сервісів. Замовником також було зазначено в Додатку №4 Тендерної документації, що Замовник самостійно перевіряє інформацію згідно зазначених вище пунктів ст.17 Закону, що міститься у відкритому реєстрі. Крім того, Учасником ТзОВ «Водоканал Зимна Вода» в тендерній пропозиції надана довідка за №731 від 22.04.2021р., де зазначено відсутність підстав, визначених пунктами 2,3 та 8 частини першої статті 17 Закону, отже при комплексному розгляді документів можливо встановити інформацію, яка відповідає дійсності.
У висновку про результати моніторингу процедури зазначеної вище закупівлі зазначено, що з метою усунення порушень необхідно зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ТОВ «Водоканал Зимна Вода» щодо розірвання договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, тобто, розірвання договору не є обов’язковою умовою для усунення порушень та недоліків.
Замовником прийнято до уваги зауваження Західного офісу Держаудитслужби в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель та їх оприлюднення для подальшого їх приведення у відповідність до норм чинного законодавства при здійсненні публічних закупівель, але з врахуванням вищенаведених пояснень, укладеного договору з Переможцем, цінова пропозиція якого є найбільш економічно вигідною, та враховуючи принцип співмірності наслідків такого реагування тим порушенням, які виявлені та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб’єктів господарювання, безпосередніх отримувачів придбаних робіт ( здобувачів загальної середньої освіти Зимноводівської громади) і публічними інтересами - замовник не вбачає необхідності ініціювання розірвання договору.
Дата публікації звіту:
08.06.2021 10:49