• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги дитячого закладу оздоровлення та відпочинку

Завершена

946 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 730.00 UAH
Номер: ac6c547055bb4715ab664f5d7dc6d3fc
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-06-02-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.06.2021 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127015
Період моніторингу: 08.06.2021 16:38 - 02.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 08.06.2021 251 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області від 08.06.2021 № 251 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 13 UA-2021-04-07-001992-a 07.04.2021 дані автоматичних індикаторів ризиків Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Людмила ЗІНОВА
Адреса: Ukraine, Луганська, Сєвєродонецьк
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Луганська обл.), +38 (0 95) 877-21-90, bul.svetl@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП ДП «Південь-Курорт-Сервіс» встановлено порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності надання відповіді на вимогу учасника встановлено порушення частини четвертої статті 33 Закону № 922. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини 4 статті 41 Закону № 922. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 червня 2021 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922, Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання відповіді на вимогу учасника, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) закупівель Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 06.04.2021 б/н; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію дочірнього підприємства «Південь-Курорт-Сервіс» (далі – ДП «Південь-Курорт-Сервіс»); протокол засідання тендерного комітету Замовника від 11.05.2021 № 11; вимогу учасника ТОВ Хартрон-Віоліс від 21.05.2021; повідомлення про намір укласти договір; договір від 31.05.2021 № 64. За результатами моніторингу встановлено, що Замовник у тендерній документації не установив до переможця торгів вимогу щодо надання учасником-переможцем документального підтвердження інформації про відсутність підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеної у пункті 12 частини першої статті 17 Закону, чим порушив вимоги частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону. Також встановлено, що пункт 2 розділу 5 тендерної документації містить перелік формальних помилок, який не відповідає переліку формальних помилок затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 (далі – Наказ № 710). Крім того Замовник у тендерній документації (підпункт 13 пункту 6 розділу 3) установив вимогу щодо надання інформаційної довідки про розмір басейну на території дитячого закладу учасника та його фотозображення (2-3 фото з різних ракурсів, об’єкт на фото має бути зображений повністю). На встановлену вимогу ДП «Південь-Курорт-Сервіс» надано інформаційну довідку Вих. № 17 від 26.04.2021, відповідно якої повідомляється про відсутність можливості надати фото з різних ракурсів, а також, що ДП «Південь-Курорт-Сервіс» в складі пропозиції надає накладну, згідно якої 14.04.2021 року отримали басейн ((ДxШxВ) 732 x 366 x 132см), який буде встановлено на території ДЗСТ «Патрія» до початку заїзду дітей. Таким чином моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція ДП «Південь-Курорт-Сервіс» не відповідає вимогам підпункту 13 пункту 6 розділу 3 тендерної документації в частині ненадання у складі пропозиції фотозображення басейну (2-3 фото з різних ракурсів, об’єкт на фото має бути зображений повністю). Однак Замовник на порушення пункту 2 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ДП «Південь-Курорт-Сервіс» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та уклав із ним договір від 31.05.2021 № 64. Також встановлено, що Замовник не надав відповідь на вимогу учасника ТОВ Хартрон-Віоліс, оприлюднену в електронній системі закупівель 21.05.2021, чим порушив вимоги частини четвертої статті 33 Закону № 922. Поряд цим моніторингом встановлено, що умови укладеного за результатами відкритих торгів договору від 31.05.2021 № 64 не відповідають умовам тендерної документації (проект договору), а відповідно і змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. А саме розділ ІІ. «Умови надання послуг» доповнено підпунктами 2.1.3 – 2.2.2 в частині умов транспортування та розміщення дітей. З підпункту 3.1 розділу ІІІ виключено фразу «Відповідальність за вартість путівок та наданих послуг покладається на учасника». Також з підпункту 4.1.2. розділу IV виключено вимогу щодо зобов’язання Замовника надати учаснику даних диспансерних обстежень та змінено умови пункту 4.3. розділу IV (доповнено в частині зобов’язань учасника). Крім того в укладеному договорі виключено розділ ІХ. «Інші умови», у якому було визначено, зокрема, порядок зміни істотних умов договору (пункт 9.1.), умови припинення дії договору (пункт 9.2.) та інші умови в частині виконання договору (пункти 9.3.-9.5.). Невідповідність умов договору від 31.05.2021 № 64 умовам проекту договору, та відповідно, змісту тендерної пропозиції переможця ДП «Південь-Курорт-Сервіс» є порушенням вимог частини 4 статті 41 Закону № 922. Відповідно до частини другої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Період усунення порушень: 17.06.2021 13:55 - 06.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 17.06.2021 13:55

Оскарження висновку в суді

Опис: Управлінням праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області 30.06.2021 подано позовну заяву до Луганського окружного адміністративного суду про визнання протиправними та скасування рішення про початок проведення моніторингу закупівлі та висновку про результати моніторингу закупівель.
Дата публікації: 01.07.2021 09:30
Дата відкриття провадження: 06.07.2021 00:00
Номер відкриття провадження: 360/3406/21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення щодо порушень, викладених у висновку від 17.06.2021, складеного за результатами моніторингу закупівлі UA-2021-04-07-001992-a. Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області (далі – Замовник) заперечує проти встановлених порушень з наступних підстав: 1. Щодо порушень вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону № 922 через не встановлення Замовником у тендерній документації до переможця торгів вимоги щодо надання учасником-переможцем документального підтвердження інформації про відсутність підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеної у пункті 12 частини першої статті 17 Закону: Замовником у пункті 5 розділу 3 тендерної документації зазначено наступне: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме: • довідку для надання фізичним особам відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України за формою, встановленою законодавством. Довідка повинна бути сформована не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення цієї закупівлі. Довідка, отримана в електронному вигляді, повинна бути доступною для загального перегляду за посиланням: https://wanted.mvs.gov.ua/test Пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону № 922 визначена підстава для відмови в участі у процедурі закупівлі - службову (посадова) особа учасника, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2012 № 303 затверджено Положення про створення та функціонування Єдиного державного реєстру злочинів торгівлі людьми (далі - Реєстр). Відповідно до пункту 5 Положення Держателем (володільцем) Реєстру є МВС України. Так, пунктом 5 розділу 3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу до переможця процедури на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону надати довідку з МВС України. 2. Щодо невідповідності переліку формальних помилок, що містить пункт 2 розділу 5 тендерної документації, переліку формальних помилок затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 (далі – Наказ № 710): Закон № 922 не містить прямої вказівки на обов'язковість включення в розділ тендерної документації “Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій” точної копії Переліку формальних помилок, затвердженого Наказом № 710. Пунктом 19 частини 2 статті 22 Закону № 922 навіть не передбачено відсилання до вказаного нормативно-правового акту для узгодження з ним зазначеного пункту тендерної документації. Перелік формальних помилок, що містить пункт 2 розділу 5 Тендерної документації Замовника не суперечить Переліку формальних помилок, затвердженому Наказом № 710. Пунктом 2 розділу 5 тендерної документації передбачено, що рішення про віднесення допущеної учасником помилки до формальної (несуттевої) приймається колегіально на засіданні тендерного комітету. Перелік формальних помилок, затверджений Наказом № 710, згідно з ч. 1 ст. 9 Закону № 922 є нормативно-правовим актом розробленим і затвердженим Уповноваженим органом як необхідний для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель, тож неодмінно був би врахований тендерним комітетом замовника при прийнятті рішення про віднесення допущенної учасником помилки до формальної (несуттевої). 3. Щодо порушення пункту 2 частини першої статті 31 Закону через не відхилення Замовником тендерної пропозиції ДП «Південь-Курорт-Сервіс» як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, через ненадання учасником ДП «Південь-Курорт-Сервіс» фотозображення басейну на встановлену тендерною документацією вимогу (підпункт 13 пункту 6 розділу 3): Пунктом 6 розділу 3 тендерної документації згідно з частиною другою статті 22 Закону, з урахуванням вимог “Про оздоровлення та відпочинок дітей”, Замовником визначено перелік вимог до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики). Зазначений перелік вимог щодо предмета закупівлі та Додаток 4 до тендерної документації Замовника «Технічна специфікація. Кваліфікаційні вимоги до предмета закупівлі» не містить вимогу щодо обов'язкової наявності басейну на території дитячого закладу оздоровлення та відпочинку. На виконання підпункту 13 пункту 6 розділу 3 тендерної документації учасником ДП «Південь-Курорт-Сервіс» надано видаткову накладну Рнк/NO1- 0007237 від 14.04.2021, згідно якої 14.04.2021 року ДП «Південь-Курорт-Сервіс» отримано басейн ((ДxШxВ) 732 x 366 x 132см, рахунок №Счт/NO1-0006119 від 14.04.2021 за товар по рахунку «Бассейн каркасный Intex 26368/28268/54980 прямокутний 732х366х132 з фільтром» на загальну суму 64 767,00 грн., інформаційну довідку Вих. № 17 від 26.04.2021, якою повідомив Замовника, що в складі пропозиції надає накладну, згідно якої 14.04.2021 отримали басейн, який буде встановлено на території ДЗСТ «Патрія» до початку заїзду дітей, надав повні технічні характеристики басейну та повідомив про відсутність на даний час можливості надати фото з різних ракурсів та План-схему території ДЗСТ «Патрія», на якій під номером 15 зазначено майбутне розташування басейну. Замовником не встановлено вимогу щодо предмета закупівлі — обов'язкова наявність басейну на території дитячого оздоровчого закладу, тендерний комітет Замовника при розгляді пропозиції учасника ДП «Південь-Курорт-Сервіс» дійшов висновку, що Учасником виконана вимога підпункту 13 пункту 6 розділу 3 тендерної документації, а саме надана інформаційна довідка, накладна, рахунок в яких повідомлено про розміри придбаного басейну та його детальні технічні характеристики, а також повідомлено про неможливість на даному етапі надання фото басейну з різних ракурсів (вимога не проігнорована). Відтак, Замовник не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції ДП «Південь-Курорт-Сервіс». Крім того, учасником ДП «Південь-Курорт-Сервіс» надано документи про наявність пляжу на березі Чорного моря, проведення його підготовки до оздоровчого сезону та договору з рятувальними службами, що є пріоритетнішим за наявність на території закладу басейну для реалізації цілей Замовника при здійсненні закупівлі послуг оздоровлення пільгової категорії дітей Рубіжанської міської територіальної громади. 4. Щодо порушення вимог частини четвертої статті 33 Закону № 922 в частині не надання Замовником відповіді на вимогу учасника ТОВ Хартрон-Віоліс, оприлюдненої в електронній системі закупівель 21.05.2021: Пропозицію учасника ДП «Південь-Курорт-Сервіс» прийнято 11.05.2021, цього ж дня сформовано Повідомлення про намір укласти договір. Таким чином період оскарження по процедурі закупівлі UA-2021-04-07-001992-a завершився о 00:00 22.05.2021. Так, технічна можливість відповісти на вимогу в електронній системі закупівель була тільки до 23:59 21.05.2021. Вимогу в системі Учасником ТОВ Хартрон-Віоліс розміщено в останній день періоду оскарження 21.05.2021 (п’ятниця) о 21:17 (не робочий час). Згідно з ч. 4 ст. 33 Закону № 922 Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. На виконання зазначеної норми вимогу учасника ТОВ «Хартрон-Віоліс» розглянуто на засіданні тендерного комітету Замовника 25.05.2021, та у встановлений законодавством строк підготовлено відповідь на зазначену вимогу вих. № 1/2152 від 25.05.2021. Через те, що період оскарження закінчився 22.05.2021 о 00:00, технічна можливість завантаження відповіді на вимогу до електронної системи закупівель була відсутня, про що також пояснили Замовнику у Відділі підтримки на сайті Уповноваженого органу (звернення від 25.05.2021). З огляду на зазначене, за рішенням тендерного комітету відповідь на вимогу UA-2021-04-07-001992-a.c2 від 21.05.2021 направлено поштою на адресу учасника ТОВ «Хартрон-Віоліс». Так, відповідно до норм Закону № 922 Замовником надано відповідь на вимогу учасника ТОВ «Хартрон-Віоліс» у встановлений законодавством строк, з урахуванням технічних можливостей електронної системи закупівель Prozorro. 5. Щодо висновків в частині не відповідності умов укладеного за результатами відкритих торгів договору від 31.05.2021 № 64 умовам тендерної документації (проект договору), а відповідно і змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі і, відповідно, встановлених порушень вимог частини 4 статті 41 Закону № 922: 5.1. Доповнення розділу ІІ. «Умови надання послуг» підпунктами 2.1.3 – 2.2.2 в частині умов транспортування та розміщення дітей, а також зміни умов пункту 4.3. розділу IV (доповнення в частині зобов’язань учасника): Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону № 922 Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Згідно з ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Відповідно до ч. 1 ст. 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Статтею 509 Цивільного кодексу України визначено поняття зобов’язання та підстави його виникнення, а саме зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов’язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Підставою виникнення зобов'язань є, зокрема, договори та інші правочини. Згідно з ч. 1 ст. 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Пунктом 4 розділу 1 тендерної документації «Інформація про предмет закупівлі» зокрема зазначено, що до складу послуги дитячого закладу оздоровлення та відпочинку входить забезпечення перевезення дітей від пункту відправлення (м. Рубіжне, Луганської області) до оздоровчого закладу та у зворотному напрямку. Абзацем 3 підпункту 2.1.2. Проекту договору (додаток 5 до тендерної документації на закупівлю послуг - ДК 021:201555240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку (Послуги дитячого закладу оздоровлення та відпочинку) (копія додається) передбачено можливе покращення якості послуги за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми визначеної у договорі. Так, з метою конкретизації зобов’язання виконавця, виконання його належним чином відповідно до умов договору, розділ ІІ. «Умови надання послуг» доповнено підпунктами 2.1.3 – 2.2.2 в частині умов транспортування та розміщення дітей, а також доповнено умови пункту 4.3. розділу IV (в частині зобов’язань учасника). Зазначені доповнення є покращенням якості послуги, яке не призвело до збільшення суми, визначеної в договорі, та за своєю сутністю є уточненням існуючих умов договору, що спрямоване на додатковий захист саме Замовника без надання будь-яких преференцій Виконавцю та обумовлено приписами статей 509-525, 526-527 Цивільного кодексу України. 5.2. Щодо виключення фрази «Відповідальність за вартість путівок та наданих послуг покладається на учасника» з підпункту 3.1 розділу ІІІ та вимоги щодо зобов’язання Замовника надати учаснику дані диспансерних обстежень з підпункту 4.1.2. розділу IV Договору від 31.05.2021 № 64, а також розділу ІХ. «Інші умови»: Відповідно до норм чинного законодавства України договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови щодо предмета, ціни та строку дії договору (ч. 3 ст. 180 Господарського кодексу України). Порядок зміни істотних умов договору про закупівлю визначено частиною 5 статті 41 Закону № 922, відповідно до якого істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії; 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті. Так, договір про закупівлю від 31.05.2021 № 64 укладено з переможцем процедури закупівлі ТОВ «Південь-Курорт-Сервіс» відповідно до його тендерної пропозиції переможця, за істотними умовами (предмет, ціна, строк дії договору, якість) відповідає умовам тендерної пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, а отже не може бути визнаний таким, що укладений з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону № 922. Виключення розділу ІХ. «Інші умови», у якому було визначено, зокрема, порядок зміни істотних умов договору (що було фактичною копією частин 5-6 статті 41 Закону № 922) та умов припинення дії договору не є суттєвим порушенням, так як, по-перше, Договір від 31.05.2021 № 64 містить розділ VIII. «Строк дії договору та інші умови», який включає, зокрема, порядок внесення змін до договору (п. 8.3), порядок розірвання договору (п. 8.4) та інші умови, по-друге, норми частин 5-6 статті 41 Закону № 922 є обов’язковими для Замовника та Виконавця за законом, навіть якщо вони не дублюються договором про закупівлю, в будь-якому разі будуть виконані сторонами Договору від 31.05.2021 № 64. До Договору від 31.05.2021 № 64 не включено жодного пункту, який би суперечив порядку зміни істотних умов договору про закупівлю, встановленому Законом № 922. Частиною 4 статті 41 Закону зазначено, що «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.» Тобто вимоги частини 4 статті 41 Закону щодо відповідності змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) стосуються лише фінансової частини умов договору. З огляду на зазначене, Договір від 31.05.2021 № 64 включає умови щодо предмета, ціни та строку дії договору (істотні умови договору), які цілком відповідають умовам тендерної пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, а отже висновок про те, договір про закупівлю укладений з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону № 922 та відповідно до статті 43 Закону № 922 є нікчемним, є безпідставним та таким, що не ґрунтується на вимогах чинного законодавства. Окрім того, Договір від 31.05.2021 № 64 містить розділ VIII. «Строк дії договору та інші умови», яким передбачено строк дії договору, порядок внесення змін до цього договору, порядок його розірвання, а також порядок оформлення змін до цього договору. Так, зазначеним розділом передбачено внесення змін до Договору від 31.05.2021 № 64 за домовленістю Сторін, яка оформлюється додатковою угодою до цього Договору. Відтак, усунути виявлені невідповідності Договору умовам проекту Договору в частині виключення фрази «Відповідальність за вартість путівок та наданих послуг покладається на учасника» з підпункту 3.1 розділу ІІІ та вимоги щодо зобов’язання Замовника надати учаснику даних диспансерних обстежень з підпункту 4.1.2. розділу IV Договору від 31.05.2021 № 64, а також розділу ІX. «Інші умови» на етапі виконання договору про закупівлю можливо шляхом внесення змін до Договору від 31.05.2021 № 64.
Дата публікації звіту: 24.06.2021 15:21