• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин А-92, Бензин А-95, Дизельне паливо

Категорія Замовника: згідно п.3 ч.1 ст.2 ЗУ «Про публічні закупівлі»(юридична особа, яка є установою, яке забезпечує потреби держави або територіальної громади). Пропозиції готуються українською мовою. Закупівля за кошти державного бюджету.

Завершена

302 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 520.00 UAH
Номер: 9ab01e72aad5423291130864489e924d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-06-09-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.06.2021 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 09.06.2021 09:32 - 03.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 08.06.2021 № 373 Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08 червня 2021 року № 373 № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 1. UA-2021-04-05-007646-c від 05.04.2021 – Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівецька, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Чернівецька обл.), +38 (0 37) 255-28-80, innamoshuk@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами розгляду питання правомірності внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, дотримання законодавства про закупівлі під час внесення змін до тендерної документації, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, оприлюднення змін до договору, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31, пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону шляхом розірвання Договору від 11.05.2021 №116 та додаткових угод від 07.06.2021 №1, від 10.06.2021 №2 до нього з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 червня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання законодавства про закупівлі під час внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, правомірності внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, оприлюднення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Української науково-дослідної станції карантину рослин інституту захисту рослин Національної академії аграрних наук України (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника із змінами, затверджену рішенням тендерного комітету від 12.04.2021; звернення до Замовника від 10.04.2021, відповідь Замовника від 12.04.2021; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Приватного підприємства «НАФТА БУК.ОІЛ» (далі – ПП «НАФТА БУК.ОІЛ»); протокол засідання тендерного комітету від 07.04.2021 №3; повідомлення про намір укласти договір від 27.04.2021; договір від 11.05.2021 №116 (далі – Договір); додаткові угоди від 07.06.2021 №1, від 10.06.2021 №2 до Договору; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 07.06.2021, від 11.06.2021; пояснення Замовника із документами, наданими через електронну систему закупівель 16.06.2021. За результатами моніторингу установлено, що Замовник визнав переможцем торгів учасника ПП «НАФТА БУК.ОІЛ», пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації. Так, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі. За результатами розгляду тендерної пропозиції ПП «НАФТА БУК.ОІЛ» установлено, що вона містить накладений електронний підпис, який не вважається кваліфікованим виходячи з наступного. Частиною 2 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII визначено, що КЕП чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі КЕП чи печатки (тип носія «Захищений»). На відміну від КЕП, під час перевірки удосконаленого електронного підпису (далі – УЕП) чи печатки за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі КЕП чи печатки (тип носія «Незахищений»), що передбачено пунктом 3 Вимог до удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів». Однак, тендерна пропозиція учасника ПП «НАФТА БУК.ОІЛ» не містить накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, оскільки під час перевірки електронного підпису учасника ПП «НАФТА БУК.ОІЛ», завантаженого останнім 20.04.2021 (файли «Електронний підпис»), на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за посиланням https://czo.gov.ua/verify отримано такі дані щодо електронного підпису: тип носія особистого ключа – «Незахищений», тип підпису – «Удосконалений», сертифікат – «Кваліфікований», що не відповідає пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. Отже, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив пропозицію учасника ПП «НАФТА БУК.ОІЛ», як такого, що не відповідає вимогам тендерної документації. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено, що між Замовником та ПП «НАФТА БУК.ОІЛ» (далі – Сторони) укладено додаткову угоду від 07.06.2021 №1 до Договору від 11.05.2021 №116, якою внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту другого частини п’ятої статті 41 Закону. Також, Сторони уклали додаткову угоду від 10.06.2020 №2 до Договору та додаткової угоди №1, якою внесено зміни в частині виправлення арифметичних помилок, допущених у додатковій угоді №1 стосовно обсягів та вартості бензину А-92 і А-95 Євро Преміум, дизельного палива та дизельного палива Євро. Так, Додатковою угодою від 07.06.2021 №1 із змінами, внесеними додатковою угодою від 10.06.2021 №2 до Договору, збільшено ціну кожного найменування товару на 10 % від ціни відповідного товару Договору, а саме: ціну бензину А-92 збільшено з 24,30 грн. за 1л з ПДВ до 26,73 грн., бензину А-95 Євро Преміум – з 24,80 грн. за 1л з ПДВ до 27,28 грн. за 1л з ПДВ, дизельного палива – з 24,50 грн. за 1л з ПДВ до 26,95 грн. за 1л з ПДВ, дизельного палива Євро – з 25,50 грн. за 1л з ПДВ до 28,05 грн. за 1л з ПДВ. Замовник на запит Держаудитслужби надав пояснення щодо підстав збільшення ціни за 1л з ПДВ, у якому зазначив, що додаткову угоду від 07.06.2021 №1 було укладено відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, пункту 3.5 частини 3 Договору та інформаційного листа ПП «НАФТА БУК.ОІЛ» від 03.06.2021 року №170/03, посилаючись на сайт Міністерства фінансів (index.minfin.com.ua) про середні ціни на пальне по Чернівецькій області станом на 03.06.2021 року. До пояснення Замовник додав листи ПП «НАФТА БУК.ОІЛ» від 19.04.2021 №146/03, від 03.06.2021 №170/03, видаткові накладні від 12.05.2021 №РеНП-Н00810, від 13.05.2021 №РеНП-Н01013, від 14.05.2021 №РеНП-Н01119. При цьому, Замовником не надано документів про підтвердження факту коливання ціни на ринку в період між укладанням Договору та Додаткової угоди №1. Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі у випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Згідно роз’яснення Мінекономіки від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. Так, згідно з даними, опублікованими на веб сайті ТОВ «МінфінМедіа» за посиланням index.minfin.com.ua (далі – веб сайт ТОВ «МінфінМедіа») у період між датами укладання Договору (11.05.2021) та Додаткової угоди №1 (07.06.2021) середня ціна на бензин А-92 по Україні 07.06.2021 порівняно з 11.05.2021 збільшилась з 28,09 грн./літр до 28,20 грн./літр, або на 0,39%; по Чернівецькій області – збільшилась з 28,05 грн./літр до 28,06 грн./літр, або на 0,04%. Отже, враховуючи не підтвердження факту коливання ціни під час укладання Додаткової угоди №1, Замовник безпідставно та непропорційно збільшив ціну за 1 л бензину А-92 на 10% від ціни Договору, в той час як на ринку пального ціна на бензин А-92 зросла не більше ніж на 0,39 %, чим недотримав вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За даними веб сайту ТОВ «МінфінМедіа» у період між датами укладання Договору (11.05.2021) та Додаткової угоди №1 (07.06.2021) середня ціна на бензин А-95 преміум по Україні 07.06.2021 порівняно з 11.05.2021 збільшилась з 30,67 грн./літр до 30,87 грн./літр, або на 0,65%; по Чернівецькій області – збільшилась з 30,59 грн./літр до 30,81 грн./літр, або на 0,72%. Отже, враховуючи не підтвердження факту коливання ціни під час укладання Додаткової угоди №1, Замовник безпідставно та непропорційно збільшив ціну за 1 л бензину А-95 Євро Преміум на 10% від ціни Договору, в той час як на ринку пального ціна на бензин А-95 преміум зросла не більше ніж на 0,72%, чим недотримав вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Відповідно до даних веб сайту ТОВ «МінфінМедіа» у період між датами укладання Договору (11.05.2021) та Додаткової угоди №1 (07.06.2021) середня ціна на дизельне паливо по Україні 07.06.2021 порівняно з 11.05.2021 зменшилась з 28,29 грн./літр до 27,35 грн./літр, або на 3,32%; по Чернівецькій області – зменшилась з 28,62 грн./літр до 27,36 грн./літр, або на 4,4%. Отже, враховуючи не підтвердження факту коливання ціни під час укладання Додаткової угоди №1, Замовник безпідставно збільшив ціну за 1 л дизельного палива та дизельного палива євро на 10% від ціни Договору, в той час як на ринку пального ціна на дизельне паливо мала тенденцію до зниження, чим недотримав вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Таким чином, вносячи зміни до істотних умов договору щодо підвищення ціни за одиницю товару (бензину А-92 і А-95 Євро Преміум, дизельного палива та дизельного палива Євро) Додатковою угодою від 07.06.2021 №1 із змінами внесеними додатковою угодою від 10.06.2021 №2 до Договору, Замовник порушив вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень: 18.06.2021 11:02 - 07.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 18.06.2021 11:02

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Українська науково-дослідна станція карантину рослин ІЗР НААН повідомляє про те, що на підставі додаткової угоди №3 про розірвання договору про закупівлю товару №116 від 11.05.2021 року та додаткових угод до нього (закупівля за предметом «Бензин А-92, Бензин А-95, Дизельне паливо» (номер закупівлі UA-2021-04-05-007646-c)) було припинено дію вищезазначеного договору з 24.06.2021 року та оприлюднено дану угоду через електронну систему закупівель (25.06.2021 року).
Дата публікації звіту: 25.06.2021 13:40

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionChanges: Так
Опис: .
Дата публікації: 29.06.2021 10:11

Запити/Пояснення