-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, Капітальний ремонт покрівлі, що становить складову частину житлових будинків м. Дніпро
Під час проведення процедури закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Тендерні пропозиції учасників можуть бути складені як українською, так і російською мовами. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові ніж українська або російська, учасник надає нотаріально завірений переклад цього документа. Вид забезпечення - електронна банківська гарантія, умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені у п.2 Розділу 3 тендерної документації. Обсяг виконання робіт зазначено в Додатку 2 до тендерної документації.
Завершена
48 961 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 244 805.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 244 805.00 UAH
Номер:
3ef567c053214a9283447d4ec8495f55
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-02-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.06.2021 00:00
Період моніторингу:
02.06.2021 18:09 - 25.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
02.06.2021 № 276
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 02.06.2021 №276
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
4 UA-2021-04-05-005217-a 05.04.2021 ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВОГО ГОСПОДАРСТВА ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (код ЄДРПОУ 38114671) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТЕЛЛОР-ГРУП» установлено порушення вимог частини другої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця установлено порушення вимог частини шостої статті 33, частини 4 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором від 13.05.2021 №09/21 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту житлового господарства Дніпровської міської ради (далі –Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕЛЛОР-ГРУП» (далі – ТОВ «ТЕЛЛОР-ГРУП»), повідомлення про намір укласти договір, договір підряду від 13.05.2021 №09/21, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткову угоду №1 від 31.05.2021, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель.
Моніторингом відповідності тендерної документації встановлено наступне. Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, Замовник зазначив умову про дотримання умов тендерної пропозиції протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, що суперечить умовам пункту 4 розділу ІІІ тендерної документації та вимогам пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
Окрім того, відповідно до частини 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ тендерної документації Учасник визначає вартість виконання робіт (надання послуг) по предмету закупівлі за Договором про закупівлю з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені згідно чинного законодавства України. Вартість тендерної пропозиції повинна бути чітко та остаточно визначена без будь-яких посилань, обмежень або застережень, та за будь-яких обставин не підлягають зміні або коригуванню, у тому числі, шляхом знижок/надбавок, під час дії тендерної пропозиції.
Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правил визначення вартості будівництва». Ціна динамічна.
При цьому, учасником надано договірну ціну, що має у своєму складі кошти на покриття ризику та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Згідно з роз’ясненням в збірниках ціноутворення в будівництві №8 за 2017 рік вказано «Що стосується коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, які не можуть бути обраховані на стадії складання ціни пропозиції учасників конкурсних торгів (тендерної пропозиції) та враховуються як резерв коштів на підставі прогнозних темпів інфляції на майбутні періоді, схвалених Кабінетом Міністрів України, згідно з п.6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1- 1:2013, в договірній ціні незалежно від її виду, то ці кошти включаються в порядку, обумовленому договором підряду.
Однак, в проекті договору відсутні посилання про використання коштів, пов’язаних з інфляційними процесами.
Учасником торгів визначено вид договірної ціни: динамічна. В цьому ж номері ціноутворення вказано, що облік коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, в динамічних договірних цінах діючими правилами визначення вартості будівництва не передбачений, оскільки не має сенсу враховувати будь-яку фіксовану величину на ці цілі в приблизній ціні (приблизному кошторисі), яка встановлюється відкритою і може уточнюватися протягом усього періоду будівництва в порядку, обумовленому договором підряду.
Тобто, включення зазначених коштів суперечить проекту договору та нормативам в галузі ціноутворення.
Проте, на порушення вимог частини другої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ТЕЛЛОРГРУП» як такого, що не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та уклав з ним договір.
Аналізом відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини 4 статті 41 Закону.
Відповідно до частини 4 статті 41 Закону визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Моніторингом установлено, що пункт 1.1 розділу 1 щодо предмету договору доповнено новим змістом: «… перелік яких, зазначений в Додатку №3, який є складовою невід’ємною частиною цього Договору...»;
Пункт 4.3 розділу 4 щодо порядку приймання-передачі та оплати виконаних робіт іншого змісту «аванс 30% на роботи з капітального ремонту покрівель закриваються актами виконаних робіт у повному обсязі, згідно з договірною ціною»;
Розділ 4 доповнено пунктом 4.7, пункт 5.1 розділу 5 щодо строку виконання робіт доповнено наступним змістом: «…(додаток № 1) (додаток №2) є невід’ємними частинами договору» та пункт 5.2 розділу 5 щодо строку виконання робіт іншого змісту «Роботи, передбачені п. 1.1 цього Договору, мають бути закінчені до 31.12.2022 року», підпункту 6.1.1 пункту 6.1. розділу 6 щодо прав та обов’язків сторін іншого змісту «Укласти угоду зі спеціальною організацією, щодо технічного та авторського нагляду», які відсутні в умовах тендерної документації Замовника та наданій тендерній пропозиції переможця відкритих торгів ТОВ «ТЕЛЛОР-ГРУП» відповідно.
Період усунення порушень:
29.06.2021 11:45 - 14.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
29.06.2021 11:45
Оскарження висновку в суді
Опис:
Подано позовну заяву щодо визнання протиправним та скасування Висновку про результати моніторингу даної закупівлі
Дата публікації:
13.07.2021 09:50
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення на висновок мониторингу
Дата публікації звіту:
05.07.2021 09:51
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Не усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Ні
- corruptionAwarded: Ні
- corruptionContracting: Ні
Опис:
роз'яснення до висновку
Дата публікації:
07.07.2021 09:54
Запити/Пояснення
Номер:
a476fca2f3f948d1a002497e3e55e09a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
03.06.2021 11:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.06.2021 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
934287a0769d40c7a5cbda2bd1fae447
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
07.06.2021 14:18
Опис:
1) Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення його очікуваної вартості здійснюється у повній відповідності до проектно-кошторисної документації (експертного звіту, що виданий за результатом проходження державної експертизи проектної документації на даний об’єкт). Крім того, надаємо відповідне посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено необхідне обгрунтування (що регламентовано постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» № 710 від 11.10.2016 (із змінами)), в тому числі, і щодо даної процедури закупівлі: https://dniprorada.gov.ua/uk/page/departament-zhitlovogo-gospodarstva-dniprovskoi-miskoi-radi
2)Щодо зазначення у формі «Тендерна пропозиція», яка є Додатком 3 до тендерної документації умови щодо дотримання умов тендерної пропозиції протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
Так, відповідно до п. 11 ч. 2 ст. 22 Закону України, передбачено, що у тендерній документації зазначається строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
пункт 4 Розділу 3 тендерної документації «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» встановлено, що Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Та згідно вищенаведеним положенням форма тендерної пропозиції (Додаток 3 до тендерної документації) передбачає:
« Ми погоджуємося дотримуватися умов тендерної пропозиції протягом 90 днів з дати розкриття тендерної пропозиції. Наша тендерна пропозиція буде обов’язковою для нас і може бути прийнята замовником у будь-який час до закінчення встановленого Законом терміну».
Пунктом 11 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Отже, в тендерній документації визначено строк дії тендерної пропозиції у відповідності до вказаної норми закону, якою керувались всі учасники закупівлі.
Разом із тим, слід зазначити, зазначення у вказаному пункті форми тендерної пропозиції, та відповідно до вищенаведених вимог Закону України відображено відповідний строк дотримання умов тендерної пропозиції, а саме 90 днів з дати розкриття тендерної пропозиції, що перевищує термін, визначений тендерною документацією, та відповідає терміну (не є меншим), установленому Законом України.
3) Щодо надання ТОВ "ТЕЛЛОР-ГРУП" договірної ціни, що містить у своєму складі кошти на покриття ризику та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Згідно з п.6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 до складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на компенсацію збільшення вартості трудових і матеріально-технічних ресурсів, спричиненого інфляцією, що може відбутися протягом будівництва. Ці кошти згідно з п.6.3.4 ДСТУ Б Д. 1.1 -1:2013 використовуються в порядку, обумовленому договором підряду.
При взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, можуть враховуватися:
- при твердій договірній ціні - у розмірі, обгрунтованому відповідним розрахунком (у межах розміру коштів, передбаченого твердою договірною ціною).
- при динамічній договірній ціні - безпосередньо у вартості матеріальних ресурсів, придбаних підрядником за поточними цінами для виконання будівельних робіт у звітному місяці.
Відповідно до ч.6 Розділу 3 тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (згідно з Додатком № 2 до тендерної документації).
Також заначено, що Учасник визначає вартість виконання робіт (надання послуг) по предмету закупівлі за Договором про закупівлю з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені згідно чинного законодавства України. Не врахована Учасником вартість окремих робіт (послуг), податків та зборів, та інших витрат не сплачується замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні його пропозиції.
Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правил визначення вартості будівництва». Ціна динамічна.
Разом із тим, звертаємо Вашу увагу на те, що ст.31 Закону містить виключні підстави для відхилення тендерних пропозицій учасників, а саме якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником».
Учасником ТОВ "ТЕЛЛОР-ГРУП" у складі його ТП було надано договірну ціну з розрахунками до неї відповідно до вищезазначених умов ТД.
Звертаємо Вашу увагу стосовно того, що тендерна документація не містить будь-яких вимог щодо складання учасниками договірної ціни, а отже у Замовника були відсутні правові підстави для відхилення ТП Учасника ТОВ "ТЕЛЛОР-ГРУП", з цієї причини.
Також слід зазначити що, вимогами Закону не передбачено можливість відхилення тендерної пропозиції учасника за невідповідність умовам ТД, що нею не встановлені.
4) Стосовно умов договору про закупівлю нібито не відповідають проекту договору зазначаємо, що за результатами проведення закупівлі робіт «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, Капітальний ремонт покрівлі, що становить складову частину житлових будинків м. Дніпро» Департаментом житлового господарства Дніпровської міської ради було укладено договір № 09/2021 від 13.05.2021 року з переможцем закупівлі ТОВ «ТЕЛЛОР - ГРУП».
Відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Згідно з ч. 1 ст. 41 Закону: договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно статті 638 Цивільного Кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.
Істотними умовами договору згідно ГКУ та ЦКУ є:
• умови про предмет договору (ч. 1 ст. 638 ЦКУ).
Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості (ч. 3 статті 180 ГКУ)
• ціна договору (згідно з ч. 3 статті 180 ГКУ);
• строк дії договору (згідно з ч. 3 статті 180 ГКУ). Строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору;
• умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди (ст. 638 ЦКУ).
Вимоги ч. 4 ст. 41 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме: в укладеному договорі про закупівлю умови договору про закупівлю не відрізняються від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі.
Номер:
ef794dc0ca454cfcb12c453de8545b19
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.06.2021 16:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.06.2021 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
8f75c40434fd4b668a4f358e1931b0b8
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
09.06.2021 14:27
Опис:
Відповідно до Постанови КМУ № 668 від 01.08.2005 р. «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» договірна ціна у договорі підряду визначається на основі кошторису як приблизна або тверда. У разі укладення договору підряду за результатами торгів (тендеру) вид договірної ціни та вимоги до кошторису визначаються у тендерній документації замовника.
Відповідно до п.6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва до складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на компенсацію збільшення вартості трудових і матеріально-технічних ресурсів, викликаного інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи з строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріальнотехнічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника конкурсних торгів (договірній ціні), та на підставі прогнозних рівнів інфляції на наступні періоди, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.
При взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, можуть враховуватися: при динамічній договірній ціні - безпосередньо у вартості матеріальних ресурсів, придбаних підрядником за поточними цінами для виконання будівельних робіт у звітному місяці
Замовником в тендерній документації визначений вид договірної ціни: динамічна.
За динамічної договірної ціни прямі витрати під час визначення вартості виконаних робіт розраховують на підставі нормативних витрат трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт та уточнених цін ресурсів, прийнятих в договірній ціні.
Витрати, спричинені зростанням вартості матеріально-технічних ресурсів, компенсують підряднику у складі вартості цих ресурсів за поточними цінами. Отже, кошти, передбачені на будівництво згідно з договірною ціною договору підряду, укладеного за результатами процедури закупівлі, використовують відповідно до умов договору. Зокрема, визначених у договорі: виду договірної ціни; порядку розрахунків за виконані роботи; порядку використання коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (якщо ці кошти включені до договірної ціни відповідно до пп. 6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013).
Номер:
8e0c02d58ce24c8f9a0c70017addc55e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.06.2021 15:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.06.2021 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
7eb24b31980b408c85f79d5ce40fa9b0
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.06.2021 09:34
Опис:
1. Відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на покриття ризиків згідно інвесторської кошторисної документації, включаються до договірної ціни сталим числом та можуть бути використані у випадку тривалого строку надання послуг у зв'язку із затримкою фінансування чи його відсутності у повній мірі, або наявності непередбачуваних видів ремонтних послуг, що можуть виникнути в період їх надання.
У разі відсутності вищезазначених непередбачуваних обставин в ході виконання будівельних робіт, зазначені кошти повертаються до державного бюджету.
Термін виконання робіт у даній процедурі встановлено в межах 2021 – 2022 років, і, як показує практика, може бути подовжено в зв’язку із недостатністю у бюджеті міста коштів на фінансування повного обсягу робіт. Враховуючи вказане, з метою забезпечення можливості покриття непередбачувальних витрат, пов’язаних із зростанням вартості матеріально-технічних та трудових ресурсів та недопущення зупинки виконання робіт, у договірній ціні передбачено закладення коштів (у вигляді ризиків) на їх покриття, адже такі витрати не зможуть бути компенсовані за рахунок інших статтей договірної ціни.
Згідно п.6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 у ціні своєї пропозиції підрядник може враховувати кошти на покриття ризиків «- за твердої договірної ціни – як правило в розмірі не більше ніж 1,5%; - за динамічної договірної ціни як правило, не враховується». Термін «як правило» згідно із тлумаченням словника української мови означає «здебільшого, у переважній більшості випадків», а тому дана вимога не є прямою забороною. Враховуючи вказане, замовник не вбачає у таких діях порушення норм чинного законодавства
2. Відповідно до ч.1 таблиці 1 Додатку 1 до ТД Учасники у складі своїх тендерних пропозицій мають надати довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт (за формою відповідно до Додатку 4). Згідно вказаної в Додатку 4 форми учасник зазначає інформацію стосовно назви та типу обладнання, машин та механізмів, їх кількості також необхідно зазначити власна чи орендована. Також Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копії документів, що підтверджують наявність у власності (копії договорів купівлі-продажу, копії технічних паспортів, свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів тощо) або користуванні (копії договорів оренди, суборенди, надання послуг з експлуатації тощо терміном дії до 31.12.2021 або більше та додатково копії технічних паспортів, свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів) учасника машин та механізмів, необхідних для виконання робіт (надання послуг), що є предметом закупівлі.
Учасником ТОВ «ТЕЛЛОР-ГРУП» у складі його тендерної пропозиції було надано було надано довідку №2 від 19.04.2021, в якій зазначив всю необхідну інформацію, як того вимагала тендерна документація. Разом із тим, на підтвердження права користування надав копію договору № П-5 про надання послуг по експлуатації будівельних машин від 26.03.2021 року та свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів на всю техніку, що зазначена ним у вищезазначеній довідці.
Додатково повідомляємо, що умовами тендерної документації та формою довідки згідно Додатку 4 до Тендерної документації не встановлено вимогу щодо зазначення реєстраційних номерів, а тому підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕЛЛОР-ГРУП» були відсутні.