• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Будівельні роботи по об’єкту «Реконструкція будівель Київського міського перинатального центру - структурного підрозділу Київського міського центру репродуктивної та перинатальної медицини на просп. Героїв Сталінграда, 16 в Оболонському район м. Києва» (Код ДК 021:2015 - 45454000-4 Реконструкція) (продовження робіт)

Учасник закупівлі має надати забезпечення тендерної пропозиції у формі: електронної страхової гарантії. Розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 105 000,00 грн. Реквізити замовника: Комунальне підприємство "Інженерний центр" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), код ЄДРПОУ 33239981, 01030, м. Київ, вул. Івана Франка, 12А, літ. Б, Р/р UA923226690000026005300801952, в ТВБВ №10026/0195 Ф-ї ГУ по м. Києву та Київській області АТ Ощадбанк. Учасник надає страхову гарантію, у вигляді електронного документу (файлу в форматі PDF) з одночасним документальним підтвердженням її чинності, шляхом накладення електронного кваліфікаційного підпису уповноваженої на підписання особи та електронно-цифрової печатки фінансової установи, через електронну систему закупівель, з обов’язковим зазначенням у тексті гарантії посилання на програмний комплекc та його версію, яким накладено КЕП (підпис та печатку) для можливості перевірки такого підпису та печатки. За умови, що надана гарантія підписана не керівником (директором, головою правління), учасник повинен надати через електронну систему закупівель довіреність, що засвідчує право надання та підпису страхової гарантії від імені фінансової установи уповноваженій на це особі, з одночасним документальним підтвердженням КЕП підписанта (керівника, директора, голови правління, тощо) та КЕП печатки фінансової установи. Гарантія повинна бути безвідкличною та безумовною та підтверджувати дію страхового захисту фінансового ризику невиконання або неналежного виконання страхувальником тендерної пропозиції, відповідно до вимог тендерної документації на закупівлю «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції», з обов’язковим посиланням на номер та дату оголошення закупівлі, вказаному на порталі prozorro.gov.ua. Страхова гарантія повинна передбачати гарантоване погодження продовження строку дії забезпечення тендерної пропозиції, у випадку, якщо замовник вимагатиме від учасників продовження строку дії тендерних пропозицій, в порядку передбаченому чинним законодавством, з посиланням на відповідні законодавчі норми. Учасник торгів під час надання забезпечення тендерної пропозиції, для підтвердження права Гаранта на здійснення відповідної діяльності, через електронну систему закупівель надає також скановані копії наступних документів: - свідоцтво про реєстрацію страхової компанії в Державному реєстрі фінансових установ; - ліцензію на здійснення страхової діяльності у формі добровільного страхування фінансових ризиків видану Нацкомфінпослуг (або інформацію від фінансової установи у вигляді довідки, яка підтверджує наявність діючої ліцензії, що надає право провадити вищезазначену діяльність); - внутрішні правила (далі – «Правила») надання фінансових послуг (або додаток чи витяг з «Правил») та відповідну «Програму добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання страхувальником вимог тендерної документації порядку і умов проведення допорогової закупівлі, оголошення про проведення відбору» (далі – «Програма»), складену до «Правил» затверджену Страховиком та зареєстровані (затверджені) Нацкомфінпослуг (як «Правила» так і «Програма»).. «Правила» мають відповідати наступним критеріям: а) складені відповідно до конкретного виду добровільного страхування (згідно із Законом України «Про страхування», «Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)». Вид страхування має бути чітко визначений у «Правилах» (та у «Програмі») та\або додатках до них (визначення неконкретного виду страхування, або зазначення його у вигляді «інших видів страхування» у «Правилах» (та\або додатках до них) - не відповідає нормам страхового законодавства та вимогам тендерної документації замовника); б) затверджені фінансовою установою (страховою компанією) та зареєстровані (затверджені) Нацкомфінпослуг (як самі «Правила» так і витяги та додатки до них); в) підтверджують право гарантування та укладення з боку страховика договорів добровільного страхування «фінансового ризику невиконання або неналежного виконання страхувальником вимог тендерної документації»; г) підтверджують обов’язок страховика відшкодовувати страхові ризики, що можуть виникнути внаслідок «невиконання (неналежного виконання) страхувальником вимог тендерної документації». В наданій гарантії обов’язкове посилання на пункт, частину, розділ «Правил», що підтверджують обов’язок відшкодування вищезазначеного ризику (ризиків). Зокрема, «страхова гарантія» обов’язково повинна містити такі реквізити: - назву документа – «страхова гарантія»; - номер, дату та місце складання; - повну назву, код ЄДРПОУ, юридичну та фактичну адресу принципала (страхувальника), його банківські реквізити. Для принципала (страхувальника) фізичної особи, у т.ч. фізичної особи-підприємця - прізвище, ім'я та по батькові, ідентифікаційний номер (РНОКПП), інформацію про адресу реєстрації (місця проживання); - суму гарантії (страхова сума) цифрами та словами, назву валюти, в якій надається гарантія, словами, цифровий та літерний код валюти відповідно до Класифікатора; - посилання на предмет закупівлі стосовно якого проводиться тендер у відповідності до оголошення про закупівлю, в якому передбачена вимога щодо надання гарантії; - назву бенефіціара (вигодонабувача), код ЄДРПОУ, юридичну адресу; - назву гаранта (страховика), код ЄДРПОУ, юридичну адресу, банківські реквізити; - термін (строк) дії гарантії (період дії страхового захисту); - підпис та відбиток печатки страхової компанії; - умови, за яких надається право вимагати платіж (страхові ризики); - порядок та умови виплати страхового відшкодування. Страхова виплата не може бути меншою ніж страхова сума, до даної виплати не може застосовуватись франшиза, на бенефіціара не можуть покладатись будь-які витрати пов’язані з отриманням страхової суми в розмірі забезпечення тендерної пропозиції. Учасник у складі пропозиції надає підтвердження отримання страховою компанією оплати за страхову гарантію (лист від страхової компанії з зазначенням ідентифікатора процедури закупівлі та копію банківської квитанції). Положення страхової гарантії повинні відповідати положенням Закону України «Про страхування», «Правилам» добровільного страхування фінансових ризиків, затвердженим Національною комісією, Ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів) та «Програмі», що повинно бути відображено у наданій страховій гарантії. Положення Договору добровільного страхування фінансового ризику невиконання або неналежного виконання страхувальником вимог тендерної документації не можуть містити умов, що суперечать тексту страхової гарантії та будь-яким чином обмежують права бенефіціара. Надання договору добровільного страхування у складі тендерної пропозиції не є обов’язковим, але, у разі його ненадання з боку учасника, текст «страхової гарантії» має містити підтвердження щодо відповідності умов страхового договору – умовам самої «страхової гарантії», наданої згідно цього договору та вимогам тендерної документації замовника. Текст «страхової гарантії» «Правил» (та\або витягів чи додатків до них) та «Програми» не можуть містити: - умов про зменшення відповідальності гаранта в будь-якому випадку (окрім закінчення строку дії договору страхування фінансового ризику); - умов, що застрахованим ризиком є нанесення збитків (втрат, тощо) подібного змісту: «Страховик виплачує страхове відшкодування за нанесені Вигодонабувачу збитки, що визнані страхувальником у добровільному порядку за попередньою згодою страховика або встановлена рішенням суду, що набуло чинності»; - умов про обов’язкове надання принципалом письмового підтвердження про настання гарантійного випадку і причин його настання; - умови про припинення зобов’язання гаранта за гарантією у випадку одержання гарантом оригіналу цієї гарантії, про що у складі пропозиції пропозиція надається лист-гарантія в довільній формі адресований Замовнику від установи, що видала гарантію. Ненадання учасником будь-якого документу, який передбачений вимогами цього пункту документації, або надання його у вигляді, що не відповідає його умовам, буде розцінене Замовником як «ненадання тендерного забезпечення» та «невідповідність пропозиції учасника - вимогам документації», що призведе до відхилення тендерної пропозиції такого учасника.

Завершена

20 975 143.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 104 875.71 UAH
Номер: ecac78180156449eb174bf7f074a002d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-05-19-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.05.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 21.05.2021 14:08 - 12.06.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.05.2021 № 322 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. Начальник Олександр КАРАБАНОВ ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби 21.05.2021 № 322 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 11 UA-2021-04-02-005168-c 02.04.2021 дані автоматичних індикаторів ризиків;
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 407-99-71, katiii_kati@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення частини 1 статті 31, частини 11 статті 29, частини 1 статті 25 Закону № 922-VIII. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11.06.2021. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 13.04.2021 б/н (далі – ТД), реєстр отриманих пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Абсолют-Клімат» (далі – Переможець), протокол розкриття, протокол засідання тендерного комітету Комунального підприємства «Інженерний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 26.04.2021 № 26/04/21-тк, повідомлення про намір укласти договір від 26.04.2021 року, договір від 13.05.2021 № 172/21-43, додаткову угоду від 19.05.2021 № 1. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, предметом закупівлі є роботи за кодом ДК 021:2015 - 45454000-4 Реконструкція (продовження робіт) очікуваною вартістю 20 975 143,00 гривень. Частиною першою статті 25 Закону № 922-VIII передбачено, що замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. Розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру на закупівлю робіт. Слід зазначити, що Замовником встановлено розмір забезпечення тендерної пропозиції, що перевищує 0,5 відсотка очікуваної вартості предмета закупівлі (на 124,2 грн), чим не дотримано вимоги частини 1 статті 25 Закону № 922-VIII. Перевіркою тендерної пропозиції Переможця встановлено, що на виконання вимог п. 2 Розділу 3 ТД у її складі міститься страхова гарантія від 09.04.2021 № 103-181-000655. Відповідно до умов, викладених у додатковій угоді від 14.04.2021 № 1 до договору добровільного страхування від 09.04.2021 № 103-181-000655, у зв’язку із внесенням змін до тендерної документації та в частину строків дії гарантії, страховиком видано нову гарантію. У зв’язку з чим, Переможцем надано нову гарантію від 14.04.2021 № 103-181-000655. Відповідно до пункту 2 Розділу 3 ТД у складі пропозиції надається лист-гарантія в довільній формі адресований Замовнику від установи, що видала гарантію про те, що текст «страхової гарантії» «Правил» (та\або витягів чи додатків до них) та «Програми» не можуть містити: - умов про зменшення відповідальності гаранта в будь-якому випадку (окрім закінчення строку дії договору страхування фінансового ризику); - умов, що застрахованим ризиком є нанесення збитків (втрат, тощо) подібного змісту: «Страховик виплачує страхове відшкодування за нанесені Вигодонабувачу збитки, що визнані страхувальником у добровільному порядку за попередньою згодою страховика або встановлена рішенням суду, що набуло чинності»; - умов про обов’язкове надання принципалом письмового підтвердження про настання гарантійного випадку і причин його настання; - умови про припинення зобов’язання гаранта за гарантією у випадку одержання гарантом оригіналу цієї гарантії. Однак, у складі пропозиції Переможця надано лист із зазначенням умов, викладених вище, щодо страхової гарантії, виданої 09.04.2021 за № 103-181-000655, лист-гарантія щодо страхової гарантії від 14.04.2021 № 103-181-000655 у складі пропозиції відсутній. Крім того, учасник у складі пропозиції надає підтвердження отримання страховою компанією оплати за страхову гарантію, зокрема лист від страхової компанії з зазначенням ідентифікатора процедури закупівлі. Переможцем у складі пропозиції надано лист від страхової компанії б/н та б/д, який не підтверджує отримання страховою компанією оплати за страхову гарантію від 14.04.2021 № 103-181-000655, оскільки містить посилання на гарантію від 09.04.2021 № 103-181-000655. Враховуючи зазначене, Переможцем не надано документів, які б свідчили про виконання вимог, передбачених п. 2 Розділу 3 ТД. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII, Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Отже, Замовник на порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII не відхилив тендерну пропозицію Переможця як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а уклав з ним договір на загальну суму 20 935 182,27 гривень. Вищевказане призвело до порушення частини одинадцятої статті 29 Закону № 922-VIII відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Період усунення порушень: 16.06.2021 09:38 - 03.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 16.06.2021 09:38

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У комунальному підприємстві «Інженерний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – КП «Інженерний центр») розглянуто висновок Північного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі робіт: Будівельні роботи по об’єкту «Реконструкція будівель Київського міського перинатального центру - структурного підрозділу Київського міського центру репродуктивної та перинатальної медицини на просп. Героїв Сталінграда, 16 в Оболонському районі м. Києва» (Код ДК 021:2015 - 45454000-4 Реконструкція) (продовження робіт) UA-2021-04-02-005168-c) (надалі – Закупівля) та повідомляється. Відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. При цьому відповідно до частини першої статті 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок. З огляду на викладене, для обчислення перебігу строків необхідно керуватися Цивільним кодексом України, який закріплює загальні положення щодо правильного обчислення строків та визначення початку перебігу строку, а також Законом, в якому визначаються строки, перебіг яких починається після настання певної події, з якою пов’язаний її початок. У такому разі перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язаний її початок, та вважається першим днем для вчинення певної дії, яка має юридичне значення. Даний висновок Держаудитслужби про результати моніторингу по закупівлі: Будівельні роботи по об’єкту «Реконструкція будівель Київського міського перинатального центру - структурного підрозділу Київського міського центру репродуктивної та перинатальної медицини на просп. Героїв Сталінграда, 16 в Оболонському районі м. Києва» (Код ДК 021:2015 - 45454000-4 Реконструкція) (продовження робіт) UA-2021-04-02-005168-c) опубліковано у електронній системі закупівель 16.06.2021. Тобто, перебіг процесуального строку для надання Замовником відповіді починається з наступного дня після оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку, з урахуванням офіційних вихідних днів. Відтак, з урахуванням вимог Цивільного кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі», останнім робочим днем для надання відповіді являється 24.06.2021. Згідно з Висновком Держаудитслужби України за результатами моніторингу закупівлі: Будівельні роботи по об’єкту «Реконструкція будівель Київського міського перинатального центру - структурного підрозділу Київського міського центру репродуктивної та перинатальної медицини на просп. Героїв Сталінграда, 16 в Оболонському районі м. Києва» (Код ДК 021:2015 - 45454000-4 Реконструкція) (продовження робіт) UA-2021-04-02-005168-c) встановлено, що розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру на закупівлю робіт. Слід зазначити, що Замовником встановлено розмір забезпечення тендерної пропозиції, що перевищує 0,5 відсотка очікуваної вартості предмета закупівлі (на 124,2 грн), чим не дотримано вимоги частини 1 статті 25 Закону № 922-VIII. КП «Інженерний центр» надає свої пояснення щодо неможливості усунення вищевказаних порушень з наступних причин. При розрахунку розміру забезпечення тендерної пропозиції було допущено механічну помилку шляхом заокруглення числа. Проте варто відмітити, що дана помилка, зроблена замовником під час формування тендерної документації, не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення, не стосується характеристики предмета закупівлі та кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі, тобто носить ознаки формальних (несуттєвих) помилок. Станом на сьогоднішній день, виявлені порушення законодавства в частині розміру забезпечення тендерної пропозиції не можуть бути усунені у зв’язку із закінченням проведення процедури закупівлі та відсутності можливості внести будь-які зміни до оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації. Згідно з Висновком Держаудитслужби України за результатами моніторингу закупівлі: Будівельні роботи по об’єкту «Реконструкція будівель Київського міського перинатального центру - структурного підрозділу Київського міського центру репродуктивної та перинатальної медицини на просп. Героїв Сталінграда, 16 в Оболонському районі м. Києва» (Код ДК 021:2015 - 45454000-4 Реконструкція) (продовження робіт) UA-2021-04-02-005168-c) встановлено, що на виконання вимог п. 2 Розділу 3 тендерної документації у її складі міститься страхова гарантія від 09.04.2021 № 103-181-000655. Відповідно до умов, викладених у додатковій угоді від 14.04.2021 № 1 до договору добровільного страхування від 09.04.2021 № 103-181-000655, у зв’язку із внесенням змін до тендерної документації та в частину строків дії гарантії, страховиком видано нову гарантію. У зв’язку з чим, Переможцем надано нову гарантію від 14.04.2021 № 103-181-000655. Відповідно до пункту 2 Розділу 3 ТД у складі пропозиції надається лист-гарантія в довільній формі адресований Замовнику від установи, що видала гарантію про те, що текст «страхової гарантії» «Правил» (та\або витягів чи додатків до них) та «Програми» не можуть містити: - умов про зменшення відповідальності гаранта в будь-якому випадку (окрім закінчення строку дії договору страхування фінансового ризику); - умов, що застрахованим ризиком є нанесення збитків (втрат, тощо) подібного змісту: «Страховик виплачує страхове відшкодування за нанесені Вигодонабувачу збитки, що визнані страхувальником у добровільному порядку за попередньою згодою страховика або встановлена рішенням суду, що набуло чинності»; - умов про обов’язкове надання принципалом письмового підтвердження про настання гарантійного випадку і причин його настання; - умови про припинення зобов’язання гаранта за гарантією у випадку одержання гарантом оригіналу цієї гарантії. Однак, у складі пропозиції Переможця надано лист із зазначенням умов, викладених вище, щодо страхової гарантії, виданої 09.04.2021 за № 103-181-000655, лист-гарантія щодо страхової гарантії від 14.04.2021 № 103-181-000655 у складі пропозиції відсутній. Крім того, учасник у складі пропозиції надає підтвердження отримання страховою компанією оплати за страхову гарантію, зокрема лист від страхової компанії з зазначенням ідентифікатора процедури закупівлі. Переможцем у складі пропозиції надано лист від страхової компанії б/н та б/д, який не підтверджує отримання страховою компанією оплати за страхову гарантію від 14.04.2021 № 103-181-000655, оскільки містить посилання на гарантію від 09.04.2021 № 103-181-000655. Враховуючи зазначене, Переможцем не надано документів, які б свідчили про виконання вимог, передбачених п. 2 Розділу 3 ТД. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII, Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Отже, Замовник на порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII не відхилив тендерну пропозицію Переможця як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а уклав з ним договір на загальну суму 20 935 182,27 гривень. Вищевказане призвело до порушення частини одинадцятої статті 29 Закону № 922-VIII відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. Так, КП «Інженерний центр» не погоджується з твердженнями Держаудитслужби України щодо необхідності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Абсолют-Клімат», оскільки вони є хибними, необ’єктивними та упередженими з огляду на наступне. На виконання вимог п. 2 Розділу 3 тендерної документації у складі пропозиції учасника міститься страхова гарантія від 09.04.2021 № 103-181-000655, яка надана на підставі Договору добровільного страхування фінансового ризику невиконання або неналежного виконання страхувальником вимог тендерної документації від 09.04.2021 № 103-181-000655 (далі – Договір страхування). Договір страхування укладено з урахуванням вимог Закону України «Про страхування», ст. 179, ст. 180 Господарського кодексу України, ст. ст. 560, ст. 626 Цивільного кодексу України та на підставі господарської діяльності Страховика. Так, пунктом 18.4. Договору передбачено, що продовження строку дії тендерної пропозиції у разі наявності вимоги Вигодонабувача здійснюється шляхом укладання додаткової угоди. У зв’язку із внесенням змін до тендерної документації, Замовником продовжено строки вищезазначеної закупівлі, на підставі чого переможець ТОВ «Абсолют-Клімат» уклало Додаткову угоду №1 від 14.04.2021 до Договору № 103-181-000655 від 09.04.2021, яка є невід’ємною частиною Договору страхування. Варто відмітити, що у разі продовження строку дії Договору страхування відповідно продовжується і строк дії страхової гарантії, у зв’язку з чим Страховиком було надано страхову гарантію від 14.04.2021 № 103-181-000655, на тих самих умовах, що гарантія від 09.04.2021 № 103-181-000655. Отже, страхова гарантія від 14.04.2021 № 103-181-000655 та страхова гарантія від 09.04.2021 № 103-181-000655, фактично є одним документом, в рамках якої страхова компанія ПрАТ «СК «Престиж» гарантує перед Замовником торгів КП «Інженерний центр» виконання ТОВ «Абсолют-Клімат» їх обов’язків, що випливають із тендерної документації чи договору про закупівлю, відповідно. Крім того, відповідно до пункту 2 Розділу 3 ТД у складі пропозиції надається лист-гарантія в довільній формі адресований Замовнику від установи, що видала гарантію про те, що текст «страхової гарантії» «Правил» (та\або витягів чи додатків до них) та «Програми» не можуть містити: - умов про зменшення відповідальності гаранта в будь-якому випадку (окрім закінчення строку дії договору страхування фінансового ризику); - умов, що застрахованим ризиком є нанесення збитків (втрат, тощо) подібного змісту: «Страховик виплачує страхове відшкодування за нанесені Вигодонабувачу збитки, що визнані страхувальником у добровільному порядку за попередньою згодою страховика або встановлена рішенням суду, що набуло чинності»; - умов про обов’язкове надання принципалом письмового підтвердження про настання гарантійного випадку і причин його настання; - умови про припинення зобов’язання гаранта за гарантією у випадку одержання гарантом оригіналу цієї гарантії. Так, у складі пропозиції Переможця надано лист-гарантію в довільній формі із зазначенням умов, передбачених пунктом 2 Розділу 3 ТД щодо страхової гарантії №103-181-000655. Переможцем також у складі пропозиції надано лист від страхової компанії, який підтверджує отримання страховою компанією оплати за страхову гарантію № 103-181-000655 на підставі Договору страхування та Додаткової угоди №1 від 14.04.2021, що був наданий Переможцю для участі у закупівлі «Будівельні роботи по об’єкту «Реконструкція будівель Київського міського перинатального центру - структурного підрозділу Київського міського центру репродуктивної та перинатальної медицини на просп. Героїв Сталінграда, 16 в Оболонському район м. Києва» (Код ДК 021:2015 - 45454000-4 Реконструкція) (продовження робіт)». Крім того, учасник у складі пропозиції надає підтвердження отримання страховою компанією оплати за страхову гарантію, зокрема лист від страхової компанії з зазначенням ідентифікатора процедури закупівлі. Отже, ТОВ «Абсолют-Клімат» виконало всі вимоги тендерної документації, а відтак у Замовника відсутні законні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Абсолют-Клімат». Враховуючи вищевикладене, просимо взяти до уваги той факт, що дана закупівля проведена з дотриманням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а надані встановлені в ході моніторингу порушення у сукупності не призвели до негативних наслідків для місцевого бюджету, як то нецільове використання бюджетних коштів чи спричинення збитків міському бюджету. Виявлені Північним офісом Держаудитслужби порушення зводяться до невідповідності пропозицій учасника вимогам тендерної документації, що носить формальний характер, так як жодне з них не пов`язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитком добросовісної конкуренції. Вимога Північного офісу Держаудитслужби про зобов`язання замовника розірвати укладений за результатами проведеної закупівлі договір з суто формальних причин є необ’єктивною та упередженою, оскільки суть виявлених порушень жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси, а задоволення вказаної вимоги призведе до настання несприятливих наслідків у вигляді зриву будівельного процесу в медичному закладі, який на сьогодні являється єдиним пологовим будиноком, де є спеціалізоване пологове інфекційне відділення з індивідуальними боксами, куди можуть звернутись вагітні жінки із підозрою та хворі на COVID-19. Таким чином, усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків у запропонований в наданому висновку спосіб, а саме шляхом розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів замовника та територіальної громади міста та матиме для них негативні наслідки, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. Просимо врахувати.
Дата публікації звіту: 24.06.2021 18:57

Запити/Пояснення