-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Послуги з поточного ремонту приміщення фізкультурної зали
Завершена
430 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 150.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 150.00 UAH
Номер:
69080c9ed8624094a204693c1a65d428
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-04-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.11.2021 00:00
Період моніторингу:
23.11.2021 08:31 - 15.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
19.11.2021 № 578
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 19.11.2021 № 578
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
7 UA-2021-04-01-000372-b 01.04.2021 Відділ освіти виконкому Покровської районної у місті ради (код ЄДРПОУ 02142282) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог Наказу №710.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ХАММЕРБУД", ФОП ГОЛОВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР АНДРІЙОВИЧ, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIIІ (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: інформацію Відділу освіти виконкому Покровської районної в місті ради (далі Замовник) про закупівлю, річний план ID: UA-P-2021-04-01-000337-a на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, звіт про результати проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи 01.04.2021 (далі тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 19.04.2021, тендерні пропозиції ТОВ "ХАММЕРБУД", ФОП ГОЛОВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР АНДРІЙОВИЧ (далі учасник-переможець), протокол уповноваженої особи від 20.04.2021, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 20.04.2021, договір від 08.06.2021 №110П/вт, додаткова угода від 08.06.2021 №1, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11651-р/пк-пз від 26.05.2021, пояснення Замовника, оприлюднене в електронній системі закупівель 30.11.2021, інформацію Замовника щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщена на сторінці власного веб-сайту https://pokrov.dnepredu.com/uk/news-710-1462.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Моніторингом установлено, що тендерна документація складена не у відповідності до вимог Закону. Зокрема, відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. При цьому, наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710 затверджено Перелік формальних помилок (далі Наказ №710).
Моніторингом установлено, що відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовником в пункті 2 розділу V тендерної документації встановлений перелік формальних (несуттєвих) помилок, який не відповідає вимогам Наказу №710.
В ході моніторингу встановлено, що за результатами електронного аукціону визначена найбільш економічно вигідною пропозиція учасника ТОВ "ХАММЕРБУД" очікуваною вартістю 389 500,00 гривень. Відповідно до протоколу уповноваженої особи від 20.04.2021 прийнято рішення про відхилення пропозиції учасника «як такої, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства (п.1 ч.1 ст.31) та такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (п.2 ч.1 ст.31)».
Аналізом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ХАММЕРБУД" неправомірного відхилення тендерної пропозиції не встановлено.
Відповідно до пункту 2 протоколу уповноваженої особи від 20.04.2021 визначено переможцем наступного учасника ФОП ГОЛОВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР АНДРІЙОВИЧ, з яким укладено договір від 08.06.2021 №110П/вт на загальну суму 390 000,00 гривень.
Таким чином, дані автоматичних індикаторів ризиків RISK-2-9 щодо відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника не підтверджено.
Період усунення порушень:
07.12.2021 15:34 - 22.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
07.12.2021 15:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Звіт про усунення порушення (процедура закупівлі № UA-2021-01-12-000364-c)
Відповідно до висновків Державної аудиторської служби України за результатами моніторингу закупівлі відділу освіти виконкому Покровської районної в місті ради, згідно з якими Східний офіс Держаудитслужби зобов’язав здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, відділ освіти звітує про усунення виявлених порушень шляхом вжиття заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому.
Так, відділом освіти до змісту тендерної документації внесено змінений розділ який містить опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) визначено помилки, що відповідають визначеним наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710, яким затверджено Перелік формальних помилок.
Дата публікації звіту:
21.12.2021 12:27
Запити/Пояснення
Номер:
539929d8966e46fb8c77942957617bbf
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
26.11.2021 11:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.12.2021 00:00
Опис:
Питання для пояснення додаються у файлі
Номер:
0de4c17ccd654491a1f957d6b4027c05
Назва:
Пояснення на запит ДАСУ від 26.11.2021 (процедура закупівлі № UA-2021-04-01-000372-b)
Дата опублікування:
30.11.2021 09:30
Опис:
Відповідно до наказу Державної аудиторської служби України 19.11.2021 №578 розпочато моніторинг закупівлі відділу освіти виконкому Покровської районної в місті ради. Під час розпочатого моніторингу процедури закупівлі відділу освіти (далі – Замовник) ДК 021:2015:50710000-5: Послуги з ремонту і технічного обслуговування електричного і механічного устаткування будівель (Послуги з поточного ремонту фізкультурної зали) через електронну систему закупівель 26.11.2021 надійшов запит про надання пояснень (далі – Запит), а саме про надання пояснень:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. В Додатку 3 до тендерної документації Замовник зазначив, що кошторисна документація повинна бути складена відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 із застосуванням відповідного програмного комплексу (версія чинна на момент розрахунків), ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи (ДСТУ).
Згідно із Правилами визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі Правила), визначення вартості будівництва при складанні ціни пропозиції учасника конкурсних торгів регламентується пунктом 6.2 цих Правил.
Підпунктом 6.2.6 Правил визначено, що загальновиробничі та адміністративні витрати в складі ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н БД.1.1-3, виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів).
Так, відповідно до вимог розділу 5.3 Настанови щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, затвердженою наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 №405 (зі змінами), визначення підрядником на стадії визначення ціни договору адміністративних витрат здійснюється на підставі обґрунтованої їх величини і структури, яка склалася у цій організації за попередній звітний період, та завантаженості будівельної організації.
ФОП ГОЛОВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР АНДРІЙОВИЧ відповідно до реєстраційних документів не має будівельної організації та апарату управління та з огляду на зазначене не має підстав для нарахування у договірній ціні та в актах приймання виконаних будівельних робіт примірної форми №КБ-2в адміністративних витрат.
З урахуванням роз’яснень Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.06.2013 «Про визначення вартості будівельних робіт, що виконуються фізичною особою-підприємцем із залученням державних коштів», які розміщенні на офіційному сайті Мінрегіону України, адміністративні витрати при складанні договірної ціни фізичною особою-підприємцем не враховуються.
Відповідно до тендерної пропозиції ФОП ГОЛОВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР АНДРІЙОВИЧ у договірну ціну увійшли адміністративні витрати у розмірі 1,888 тис. грн без урахування податків, чим завищено вартість тендерної пропозиції.
Пояснити причину невідхилення тендерної пропозиції ФОП ГОЛОВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР АНДРІЙОВИЧ як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
ПОЯСНЕННЯ:
1. Предметом вищезазначеної закупівлі є послуги з поточного ремонту приміщення фізкультурної зали, які закуплено в обсязі, передбаченому проектом-переможцем конкурсу проектів місцевого розвитку Громадський бюджет (https://gb.kr.gov.ua/projects/archive/494/show/21) з урахуванням пропозицій і рекомендацій автора проекту.
Очікувана вартість закупівлі (далі – ОВЗ) визначена в порядку, передбаченому виробничими та організаційно-розпорядчими документами Замовника з урахуванням затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Також для визначення ОВЗ перед оголошенням процедури закупівлі було здійснено актуалізацію ОВЗ шляхом: - проведення аналізу закупівель відповідних ппослуг з відповідними та іншими технічними характеристиками в попередніх договорах відділу; - проведення аналізу цін на відповідні послуги з відповідними та іншими технічними характеристиками в інтернет-ресурсах та шляхом опрацювання розцінок на виконання послуг та вартість матеріальних ресурсів. Розмір бюджетного призначення розраховано виходячи з середніх цін/вартості відповідних послуг та з урахуванням розміру кошторисних призначень за проектом https://gb.kr.gov.ua/projects/archive/494/show/21. Посилання на сторінку власного веб-сайту відділу освіти виконкому Покровської районної в місті ради з інформацією щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://pokrov.dnepredu.com/uk/news-710-1462/, розміщене 01.04.2021).
2. В Додатку 3 до тендерної документації Замовник зазначив, що кошторисна документація повинна бути складена відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 із застосуванням відповідного програмного комплексу (версія чинна на момент розрахунків), ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи (ДСТУ).
При цьому на рівні норм чинного законодавства не передбачено можливості відхилення замовником поданої учасниками пропозиції через включення чи не включення до розрахунку певних витрат (в тому числі адміністративних) учасниками, які є фізичними особами-підприємцями.
Враховуючи мотивування, наведене в запиті на надання пояснень, з яким замовник повністю погоджується, учаснику ще на етапі укладання і виконання договору було поставлено до відома необхідність проведення перерахунку вартості та виключення з розрахунків даної статті витрат або повернення коштів в сумі визначеній як адміністративні витрати на бюджетний рахунок замовника.
10.09.2021 року учасником було повернуто на рахунок відділу кошти в сумі 1650,00 грн. (бухгалтерська довідка додається), що відповідає розміру адміністративних витрат, включених ним до остаточного розрахунку (додаткова угода №1 від 08.06.2021, додається).
Таким чином замовником за відсутності законних підстав для відхилення поданої пропозиції в процесі виконання договору було вжито вичерпні заходи щодо усунення вказаного порушення з боку учасника, в результаті вжитих заходів учасником ФОП ГОЛОВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР АНДРІЙОВИЧ було в повному обсязі повернуто кошти завищення в розмірі підсумкових адміністративних витрат, безпідставно включених ним до розрахунків.
Також повідомляємо, що в подальшому при проведенні закупівель замовником буде розглянуте питання про включення до тендерної документації умов про відхилення поданих пропозицій в разі включення фізичними особами-підприємцями адміністративних витрат до розрахунків кошторисної вартості ремонту.