-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Насоси та компресори (Запасні частини до компресорів МК-8)
Закупівля здійснюється у відповідності https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-03-10-005984-c , згідно технічних вимог і якісних характеристик предмета закупівлі «Запасні частини до компресорів МК-8». Джерело фінансування: Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Завершена
19 036 281.10
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 190 362.81 UAH
мін. крок: 1% або 190 362.81 UAH
Номер:
4ac64f0246904ccc838ea3f09905b927
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-19-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.08.2021 00:00
Період моніторингу:
19.08.2021 16:46 - 14.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
19.08.2021 № 282
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2 UA-2021-03-31-004670-c 31.03.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини восьмої статті 12 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, своєчасності надання відповіді на вимогу учасника щодо усунення порушень, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель акціонерного товариства «Укртрансгаз» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом від 05.05.2021 № 21/102-ЗМ-1, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій від 10.06.2021, тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «ЕЛІТ-ОІЛ» (далі – ТОВ «ЕЛІТ-ОІЛ»), «ЕНЕРГОСЕРВІС» (далі – ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС»), «ТЕХНОТЕК» (далі – ТОВ «ТЕХНОТЕК») та товариство з додатковою відповідальністю «БОРИСЛАВСЬКИЙ ЗАВОД «РЕМА» (далі – ТДВ «БЗ «РЕМА»), рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 03.08.2021 №17775-р/пк-пз, протоколи від 23.06.2021 № 21/102-р-2, від 13.07.2021 № 21/102-в, від 10.08.2021 № 21/102-пр-д, повідомлення про намір укласти договір від 23.06.2021, договір про закупівлю товарів від 13.08.2021 № т-40/2108000096, пояснення та документи Замовника, надані 28.08.2021та 06.09.2021 на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником у пункті 3 «Вимоги до документів, що надаються переможцем торгів, порядку і строків їх надання» додатку ІІІ тендерної документації встановлено вимогу: «Не пізніше кінцевої дати укладання договору переможець торгів повинен надати замовнику (одержувач: контактна особа, яка визначена у пп.3) п. 1 зведеної інформації про закупівлю) в письмовому та/або електронному вигляді та/або через електронну систему закупівель такі документи:
3.1. Копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом;
3.2. Забезпечення виконання договору про закупівлю у виді банківської гарантії виконання зобов’язання (інформацію зазначено в п. 13 зведеної інформації про закупівлю)».
Таким чином, Замовник встановив у тендерній документації вимоги щодо можливості надання документів у паперовому вигляді,чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону.
Згідно пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Пунктом 11 розділу «Зведена інформація про закупівлю» тендерної документації встановлено вимогу про надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції. Також пунктом 12 «Вид забезпечення тендерної пропозиції (якщо замовник вимагає його надати)» розділу «Зведена інформація про закупівлю» тендерної документації встановлено: «Банківська гарантія (оригінал електронної банківської гарантії, що оформлена в електронному вигляді з дотриманням вимог законодавства про електронний документообіг та електронний підпис). Тендерне забезпечення повинно відповідати вимогам, що викладені в Додатку VI тендерної документації».
Оголошенням про проведення процедури відкритих торгів по закупівлі UA-2021-03-31-004670-c передбачено:
вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: відсутні;
розмір надання забезпечення пропозицій учасників: 571 000 UAH;
розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: відсутні.
Отже Замовником на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону в оголошені про проведення відкритих торгів не зазначено інформацію про вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Період усунення порушень:
14.09.2021 17:37 - 29.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
14.09.2021 17:37
Оскарження висновку в суді
Опис:
Адміністративний позов щодо оскарження висновку ДАСУ про результати моніторингу закупівлі UA-2021-03-31-004670-c
Дата публікації:
28.09.2021 11:04
Дата відкриття провадження:
07.10.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
640/27512/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) державною аудиторською службою України наказом від 19.08.2021 № 282 прийнято рішення про початок моніторингу закупівлі «Насоси та компресори (Запасні частини до компресорів МК-8)» з ідентифікаційним номером UA-2021-03-31-004670-c на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Згідно з частиною шостою статті 8 Закону за результатами моніторингу державною аудиторською службою України (далі – Держаудитслужба) 14.09.2021 складено та оприлюднено висновок про виявлення порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону та пункту 9 частини другої статті 21 Закону і зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
За висновком Держаудитслужби порушення полягає в тому, що Замовник в умовах тендерної документації встановив вимогу щодо можливості надання документів переможцем закупівлі у паперовому вигляді, та в оголошені про проведення відкритих торгів не зазначив інформацію про вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Держаудитслужба свій висновок аргументує наступним:
1. Замовником у пункті 3 «Вимоги до документів, що надаються переможцем торгів, порядку і строків їх надання» додатку ІІІ тендерної документації встановлено вимогу: «Не пізніше кінцевої дати укладання договору переможець торгів повинен надати замовнику (одержувач: контактна особа, яка визначена у пп.3) п. 1 зведеної інформації про закупівлю) в письмовому та/або електронному вигляді та/або через електронну систему закупівель такі документи: 3.1. Копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом; 3.2. Забезпечення виконання договору про закупівлю у виді банківської гарантії виконання зобов’язання (інформацію зазначено в п. 13 зведеної інформації про закупівлю)», чим, на погляд Держаудитслужби, не дотримав вимог частини восьмої статті 12 Закону.
2. Замовником у пункті 11 розділу «Зведена інформація про закупівлю» тендерної документації встановлено вимогу про надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції. Також пунктом 12 «Вид забезпечення тендерної пропозиції (якщо замовник вимагає його надати)» розділу «Зведена інформація про закупівлю» тендерної документації встановлено: «Банківська гарантія (оригінал електронної банківської гарантії, що оформлена в електронному вигляді з дотриманням вимог законодавства про електронний документообіг та електронний підпис). Тендерне забезпечення повинно відповідати вимогам, що викладені в Додатку VI тендерної документації». Оголошенням про проведення процедури відкритих торгів по закупівлі UA-2021-03-31-004670-c передбачено: вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: відсутні; розмір надання забезпечення пропозицій учасників: 571 000 UAH; розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: відсутні» чим, на погляд Держаудитслужби, не дотримано вимоги пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Дійшовши такого висновку, Держаудитслужба зобов’язала АТ «Укртрансгаз» здійснити заходи із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушень.
АТ «Укртрансгаз» (далі – Товариство) не погоджується ані з висновком, Держаудитслужби за результатом моніторингу закупівлі «Насоси та компресори (Запасні частини до компресорів МК-8)» з ідентифікаційним номером UA-2021-03-31-004670-c, в частині встановлення порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону та пункту 9 частини другої статті 21 Закону, ані з заходами, які орган моніторингу зобов’язав здійснити Товариство на підставі наступного.
1. Щодо порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону
Відповідно до частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Дана норма містить загальні вимоги до обміну інформацією та документами під час подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки, одночасно, інші статті Закону містять конкретні вказівки щодо подання певних видів документів як для учасника так і для переможця процедури закупівлі, зокрема, частини третя та шоста статті 17 Закону, частина друга статті 41 Закону (документи для укладання договору про закупівлю).
При цьому, пунктом 18 частини першої статті 1 Закону надано наступне визначення переможцю процедури закупівлі – це учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.
Додаток ІІІ «ВИМОГИ ДО ДОКУМЕНТІВ, ЩО НАДАЮТЬСЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ* ТОРГІВ, ПОРЯДКУ І СТРОКІВ ЇХ НАДАННЯ» до тендерної документації, затвердженої протоколом тендерного комітету Замовника від 05 травня 2021 року №21/102-ЗМ-1, містить вимоги до документів переможця процедури закупівлі, тобто до учасника, який вже пройшов конкурентні етапи: подання тендерних пропозицій та їх оцінки.
Вимога про надання копії ліцензії або документа дозвільного характеру і забезпечення виконання договору про закупівлю у виді банківської гарантії виконання зобов’язання встановлена виключно для переможця торгів, який змінює статус учасника процедури на переможця процедури закупівлі після прийняття Замовником у порядку статті 33 Закону рішення про намір укласти договір про закупівлю та направлення повідомлення про намір укласти договір.
Замовник ставить вимогу до переможця закупівлі надати певний перелік документів, при цьому, Замовник надає переможцю на власний розсуд обрати спосіб надання документів в письмовому та/або електронному вигляді та/або через електронну систему закупівель. Одночасно Замовник надає примітку, що він не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Таким чином, Замовник не порушив вимоги частини 8 статті 12 Закону щодо способу надання інформації та документів, оскільки під час проведення безпосередньо процедури закупівлі від учасників не вимагалося подання інформації у паперовому вигляді, а для переможця Замовник навпаки розширив можливості надати документи для укладання договору про закупівлю.
Разом з тим, частиною першою статті 41 Закону зазначається, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Статтею 638 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Пунктами 2 і 3 статті 180 Господарського кодексу України визначено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Статтею 207 ЦК України встановлено, що правочин укладається у письмовій формі. Умовами тендерної документації також встановлені вимоги щодо істотних умов та форми договору, Замовником обрано паперовий вираз письмової форми договору, що відповідає чинному законодавству, тому і супутні документи до нього, як то дозвільний документ/ банківську гарантію виконання зобов’язання доречно отримати в паперовій формі, між тим, Замовник вимагає надання таких документів, але спосіб: паперовий чи електронний, залишає на розсуд переможця.
Крім того, частиною другою статті 41 Закону зобов’язано переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, і при цьому Закон його не зобов’язує надавати такі документи електронною системою закупівель.
2. Щодо порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону
Відповідно до частини першої статті 21 Закону, оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Згідно з пунктом 9 частини другої статті 21 Закону, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Водночас, пунктом 5 частини першої статті 1 Закону визначено, що веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет.
Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 року № 166 «Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків» (в редакції від 14.11.2019) затверджено Порядок функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, згідно з яким адміністратором електронної системи закупівель є юридична особа, визначена Уповноваженим органом (Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства україни - далі Мінекономрозвитку) відповідальною за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу Уповноваженого органу.
З метою забезпечення належного функціонування електронної системи закупівель наказом Міністерства економіки України від 07.04.2020 року № 648 «Про веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель» відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу визначено інформаційно-телекомунікаційну систему "PROZORRO" (за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua) веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель.
Разом з тим, у відповідності до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних форм, реалізованих в електронній системі закупівель, з окремими полями та завантаження відповідних електронних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
Таким чином, дана норма Порядку вимагає від замовника заповнення в електронних полях оголошення виключно тієї інформації, що передбачена та реалізована для заповнення в електронній системі закупівель.
З огляду на зазначене, під час оголошення процедури закупівлі замовником заповнювались всі електронні поля, які передбачені та реалізовані в електронній системі закупівель. В даному випадку умовами тендерної документації передбачалося надання учасниками забезпечення тендерних пропозицій у вигляді електронної банківської гарантії, однак в електронній системі закупівель не було передбачено електронних полів для заповнення інформації про вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Водночас, враховуючи інформацію на інформаційному ресурсі «Прозорро Infobox» (стаття за посиланням: https://infobox.prozorro.org/articles/onovleniy-funkcional-po-tendernomu-zabezpechennyu-v-prozorro-viyde-v-produktiv-16-kvitnya-2021-roku), функціонал електронних полів для внесення замовниками інформації про вид та умови надання тендерних пропозицій був реалізований в електронній системі закупівель тільки з 16 квітня 2021 року. При цьому, процедуру закупівлі «Насоси та компресори (Запасні частини до компресорів МК-8)» з ідентифікаційним номером UA-2021-03-31-004670-c було оприлюднено 31 березня 2021 року.
Враховуючи викладене вище, Замовником була заповнена вся можлива інформація у відповідності до технічних можливостей електронної системи закупівель. Додатково варто зазначити, що у тендерній документації зазначені всі необхідні вимоги щодо надання та оформлення забезпечення тендерної пропозиції, включаючи примірну форму банківської гарантії. Дана інформація викладена у Додатку VI «ВИМОГИ ДО БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ (ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ)» до тендерної документації процедури закупівлі «Насоси та компресори (Запасні частини до компресорів МК-8)» з ідентифікаційним номером UA-2021-03-31-004670-c.
Таким чином, Замовник не порушив вимоги пункту 9 частини другої статті 21 Закону, оскільки на момент початку проведення процедури закупівель Замовник з об’єктивних причин не мав технічної можливості та для заповнення в електронній системі закупівель відповідних окремих електронних полів для внесення до оголошення інформації про вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції.
3. Щодо зобов’язання здійснити заходи із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушень.
Стосовно зобов’язання, встановленого висновком моніторингу заходи із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушень, Товариство вважає його безпідставним і нелогічним та таким, що суперечить вимогам чинного законодавства.
Одним із головних завдань органу фінансового контролю є моніторинг закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» перевірка закупівель полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі.
Відповідно до частин шостої та сьомої статті 8 Закону орган фінансового моніторингу за результатами моніторингу процедури закупівлі складає висновок, в якому обов’язково зазначає опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу конкретної процедури закупівлі, та зобов’язання щодо усунення цих порушень.
Наказом Міністерства фінансів України № 552 від 08.09.2020 затверджено Порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі.
Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачене право органу державного фінансового контролю пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
У своєму висновку Держаудитслужба по-перше, не конкретизує які саме заходи Замовник повинен вчинити для усунення виявлених порушень, по-друге, зобов’язує Замовника здійснити заходи із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушень, що суперечить вимогам частин шостої та сьомої статі 8 Закону та статтям 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні».
Висновком Держаудитслужба формально виконує вимоги пункту 5 частини сьомої статті 8 Закону, а фактично надає оцінку діям Замовника в майбутніх процедурах закупівлі і вимагає вчинити превентивні заходи недопущення вчинення гіпотетичних порушень.
Враховуючи викладене, Товариство вважає необґрунтованим висновок Держаудитслужби за результатом моніторингу закупівлі «Насоси та компресори (Запасні частини до компресорів МК-8)» з ідентифікаційним номером UA-2021-03-31-004670-c та неприйнятним в частині зобов’язання здійснити заходи із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушень.
Дата публікації звіту:
20.09.2021 17:11
Запити/Пояснення
Номер:
cb509f4293c14572832ac38d36572bc7
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
26.08.2021 08:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.09.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі насосів та компресорів (Запасні частини до компресорів МК-8) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-03-31-004670-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів): щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 13 зведеної інформації про закупівлю тендерної документації, в частині надання банківської гарантії на забезпечення виконання договору про закупівлю; яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
6a89826c923e4246b023fe36fd2ffc09
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.08.2021 13:45
Опис:
В ході проведення відкритих торгів процедури закупівлі Насоси та компресори (Запасні частини до компресорів МК-8) (номери оголошення UA-2021-03-31-004670-c) на веб-порталі Уповноваженого органу було розпочато моніторинг ДАСУ, за номером UA-M-2021-08-19-000051.
Згідно запиту ДАСУ до Замовника, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів): щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 13 зведеної інформації про закупівлю тендерної документації, в частині надання банківської гарантії на забезпечення виконання договору про закупівлю; яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
У відповідності до поданого запиту від ДАСУ, надаємо наступну інформацію:
1. щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 13 зведеної інформації про закупівлю тендерної документації, в частині надання банківської гарантії на забезпечення виконання договору про закупівлю.
У відповідності до пункту 3 Додатку ІІІ до тендерної документації, не пізніше дати укладання договору переможець торгів повинен надати замовнику в письмовому та/або електронному вигляді та/або через електронну систему закупівель такі документи, зокрема, згідно пункту 3.2. цього додатку - забезпечення виконання договору про закупівлю у виді банківської гарантії виконання зобов’язання. Оригінал банківської гарантії може бути оформлений у паперовому або електронному вигляді та має бути переданий бенефіціару не пізніше дати укладання договору про закупівлю (далі - договір) в порядку визначеному в пунктом 25 Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №639.
Згідно з пунктом 6.3.9. договору про закупівлю товарів від 13 серпня 2021 року №т-40/2108000096, укладеного Замовником за результатами процедури закупівлі з переможцем ТОВ «Енергосервіс» (далі - Договір): Відповідно до умов пункту 6 розділу VI тендерної документації процедури закупівлі, зазначеної в п 7.5 цього Договору, Постачальник зобов'язується надати Покупцю не пізніше дати укладення цього Договору в забезпечення виконання Договору безвідкличну безумовну банківську гарантію на суму 1 132 200,00 грн. (Один мільйон сто тридцять дві тисячі двісті гривень 00 копійок), що становить 5 % відсотків ціни цього Договору.
На виконання вищезазначених вимог Постачальником було надано банківську гарантію від 01.07.2021р. № 24541 (забезпечення виконання договору), виданої Акціонерним товариством «Комерційний банк «ГЛОБУС» у письмовому вигляді після чого було укладено Договір та оприлюднено у встановленому порядку на електронному майданчику Prozorro за посиланням prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-31-004670-c.
2. яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Щодо обґрунтування бюджетного призначення зазначаємо, що відповідно до пункту 8 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України (далі – БКУ) бюджетне призначення – це повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування. Відповідно до пункту 11 частини першої статті 2 БКУ, бюджетні кошти (кошти бюджету) - належні відповідно до законодавства надходження бюджету та витрати бюджету. При цьому, згідно з пунктом 1 частини першої статті 2 БКУ, бюджет - план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються відповідно органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування протягом бюджетного періоду.
З огляду на зазначене повідомляємо, що АТ «Укртрансгаз» не є органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим, органом місцевого самоврядування, не є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів, а джерело фінансування процедури закупівлі - кошти від господарської діяльності підприємства.
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі повідомляємо, що для забезпечення надійної та безаварійної роботи агрегатного парку компресорних станцій підземних сховищ газу АТ «Укртрансгаз» необхідно своєчасно проводити їх ремонти та технічне обслуговування газоперекачувальних агрегатів у відповідності до їх фактичного напрацювання моторесурсу. Обов’язковість проведення таких робіт регламентується вимогами чинних в Україні та в AT «Укртрансгаз» нормативних документів, а саме НПАОП 60.3-1.01-10 «Правила безпечної експлуатації магістральних газопроводів», СОУ 49.5-30019801-115:2014 «Правила технічної експлуатації магістральних газопроводів». Виконання даних робіт передбачає заміну ряду запасних частин.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовано у відповідності до дефектних актів/ попередніх дефектних відомостей з врахуванням вимог НВР 320.30019801.095-2011 «Норми витрат матеріально-технічних ресурсів на капітальний, середній, поточний ремонти та технічне обслуговування газомотокомпресорів МК-8М, 10 ГКМ, 10 ГКНА, які виконує ВРТП «Укргазенергосервіс»;
Номенклатуру запасних частин визначено згідно позначень (креслень) заводів-виробників запасних частин.
3. яким чином та на підставі яких документів вами визначено очікувану вартість предмета закупівлі
Обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості закупівлі здійснено на підставі внутрішніх розпорядчих документів Товариства з питань закупівель з урахуванням наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» шляхом використання одного з методів визначення очікуваної вартості, передбаченого вказаними вище документами, - розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом ринкових консультацій. Метод ринкових консультацій - це метод дослідження ринку, спрямований на отримання інформації щодо актуальних цін постачальників/підрядників та рівня конкуренції, а саме з отриманих цінових пропозицій на момент вивчення ринку.
4. надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», а саме доповнено пунктом 4-1, яким зобов’язано суб’єктів господарювання державного сектору економіки забезпечити, зокрема, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті.
АТ «Укртрансгаз» не відноситься до суб’єктів господарювання державного сектору економіки з огляду на таке. Згідно з частиною другою статті 22 Господарського кодексу України суб’єктами господарювання державного сектора економіки є суб’єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб’єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п’ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів.
Одночасно:
• АТ «Укртрансгаз» не діє на основі лише державної власності (активи Товариства становить також майно, що належить Товариству на праві власності);
• у статутному капіталі Товариства державна частка відсутня (відповідно до пункту 5.2 Статуту Акціонерного товариства «Укртрансгаз», затвердженого Рішенням акціонера АТ «Укртрансгаз» від 16.12.2020 № 431, статутний капітал Товариства поділено на прості іменні акції, 100% вартість яких сплачена повністю. Статутний капітал сформовано засновником та єдиним акціонером Товариства - Національною акціонерною компанією «Нафтогаз України»);
• внаслідок відсутності державної частки у статутному капіталі Товариства, відсутнє право вирішального впливу держави на його господарську діяльність. Враховуючи, що Товариство не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, обов’язок оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті у АТ «Укртрансгаз» відсутній.
Номер:
a0895fe0c3fa44458bd1bf1a49fdce71
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
02.09.2021 11:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.09.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі насосів та компресорів (Запасні частини до компресорів МК-8) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-03-31-004670-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме: надати копію банківської гарантії від 01.07.2021р. № 24541, що видана Акціонерним товариством «Комерційний банк «ГЛОБУС», яку надав переможець процедури закупівлі ТОВ «Енергосервіс» на підтвердження виконання умов пункту 13 зведеної інформації про закупівлю тендерної документації.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3207d0a90d294e6ea4c37451c7a4972e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
06.09.2021 16:51
Опис:
Згідно запиту Державної аудиторської служби України (далі – ДАСУ) від 02.09.2021 до Замовника, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме: надати копію банківської гарантії від 01.07.2021р. № 24541, що видана Акціонерним товариством «Комерційний банк «ГЛОБУС», яку надав переможець процедури закупівлі ТОВ «Енергосервіс» на підтвердження виконання умов пункту 13 зведеної інформації про закупівлю тендерної документації. Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
На запит ДАСУ від 02.09.2021 надаємо скановану копію банківської гарантії забезпечення виконання договору від 01.07.2021 № 24541, що видана Акціонерним товариством «Комерційний банк «ГЛОБУС», яку надав у письмовому вигляді переможець процедури закупівлі ТОВ «Енергосервіс» на підтвердження виконання умов пункту 13 зведеної інформації про закупівлю тендерної документації.