-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 09130000-9 — «Нафта і дистиляти»
Завершена
145 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 725.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 725.00 UAH
Номер:
ab94e4251629438ca59964d7ca3e11c2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-13-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.07.2021 00:00
Період моніторингу:
13.07.2021 12:33 - 04.08.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
13.07.2021 № 228
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7 UA-2021-03-29-005498-c 29.03.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2, абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує забезпечити неухильне дотримання законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерних пропозицій учасників та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної аудиторської служби України (далі – Замовник) на 2021 рік (закупівля через Централізовану закупівельну організацію), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену уповноваженою особою ДУ «Професійні закупівлі» (протокольне рішення від 29.03.2021 № 49), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КОНДОР ЛОГІСТИК» (далі – ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК»), протокол розкриття тендерних пропозицій, протокольне рішення Уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель в Державній установі «Професійні закупівлі» від 26.04.2021 № 129, повідомлення про намір укласти договір від 26.04.2021.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно
пункту 2.2 додатку 3 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційним критеріям установив вимогу щодо надання копії(-ій) документу(-ів), що підтверджують право власності та/або партнерських відносин з АЗС, на які є посилання у довідці, що вимагається відповідно до
пп. 2.1. пункту 2 Додатку 1.
Учасник ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» у складі тендерної пропозиції надав довідку від 12.04.2021 № 2021 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в якій зазначений перелік АЗС та договір поставки нафтопродуктів оптовими партіями від 03.01.2020 № 27-01/20, укладений з товариством з обмеженою відповідальністю «Інтер Корд» (далі – ТОВ «Інтер Корд»).
При цьому у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» відсутні копії(-ій) документу(-ів), що підтверджують право власності та/або партнерських відносин з АЗС, на які є посилання у довідці від 12.04.2021 № 2021, чим не дотримано вимоги пункту 2.2 додатку 3 до тендерної документації.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно до додатку 2 до тендерної документації на підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик зазначив, що під офіційним представником виробника Замовник розуміє: Відокремлений підрозділ або філію виробника, або юридичну особу, засновником якої є виробник та яка наділена правом на реалізацію продукції виробника або зареєстроване представництво іноземного суб’єкта господарської діяльності в Україні.
Замовник не приймає до уваги листи з інформацією про фактичні технічні характеристики товару, видані дилерами та/або дистриб'юторами.
При цьому учасник ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» у складі своє тендерної пропозиції надав договір поставки нафтопродуктів оптовими партіями
від 03.01.2020 № 27-01/20, укладений з ТОВ «Інтер Корд».
Крім того на виконання пункту 6 додатку 2 до тендерної документації (щодо надання учасником копій сертифікатів відповідності, паспортів на паливо, яке планується поставляти Замовнику) учасник ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» у складі своєї тендерної пропозиції надав декларацію про відповідність технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 04.12.2020 № UA. 04122020/029-20/ТР-2/А-95-К5, паспорт від 21.09.2020 № 1211 відкритого акціонерного товариства «Мозирський нафтопереробний завод» республіка Білорусь (виробник), виданий органом оцінки відповідності «Орган з сертифікації нафтопродуктів та систем якості «МАСМА-СЕПРО» (виданий для ТОВ «БНК –Україна»), сертифікат відповідності виданий для ТОВ «БНК-Україна» зареєстрований в реєстрі ООВ за № UA.10076.0070-20 (серія АА № 000438 зі строком дії з 02.12.2020 до 01.12.2021).
Водночас у складі тендерної документації учасника ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» відсутні документи, що підтверджують, що він або ТОВ «Інтер Корд» є офіційним представником виробника або відокремленим підрозділом або філією виробника, або юридичною особою, засновником якої є виробник та яка наділена правом на реалізацію продукції виробника або зареєстрованим представництвом іноземного суб’єкта господарської діяльності в Україні, чим не дотримано вимоги додатку 2 тендерної документації.
Крім того, Замовник відповідно до пункту 6.1 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації встановив вимогу щодо надання переможцем торгів у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених частиною 6 статті 17 Закону, а саме: довідку в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між учасником та замовником раніше не було укладено договорів, або учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно підстав, що призвели б до його дострокового розірвання, і до застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків не було або від надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Переможець ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надав гарантійний лист від 28.04.2021 № 2463 щодо відсутності передбачених Законом підстав для відмови в участі у торгах згідно статті 17 Закону, в якому зокрема зазначив, що ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» не має невиконаних зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з Закарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція національної академії аграрних наук України
Отже переможець ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» не підтвердив інформацію про те, що між учасником та замовником раніше не було укладено договорів, або учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно підстав, що призвели б до його дострокового розірвання, і до застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків не було або він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, чим не дотримано пункт 6.1 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 2, абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК», як таку що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, умовам технічної специфікації та через не надання переможцем у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
30.07.2021 18:05 - 14.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
30.07.2021 18:05
Оскарження висновку в суді
Опис:
ДУ "Професійні закупівлі" не погоджується з висновком ДАСУ від 30.07.2021 року та направляє позовну заяву №457 від 10.08.2021 року з додатками до Окружного адміністративного суду м. Києва. Докази відправки позовної заяви додаємо.
Дата публікації:
11.08.2021 12:56
Дата відкриття провадження:
19.08.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
640/22684/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
13.07.2021 року в електронній системі закупівель було оприлюднено наказ №228 про початок моніторингу процедур закупівель UA-M-2021-07-13-000039.
За результатами моніторингу 30.07.2021 року Державною аудиторською службою України (далі - ДАСУ) було опубліковано висновок, відповідно до якого зобов’язує забезпечити неухильне дотримання законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерних пропозицій учасників та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
У висновку ДАСУ зазначає, що Замовник відповідно пункту 2.2 додатку 3 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційним критеріям встановив вимогу щодо надання копії(-ій) документу(-ів), що підтверджують право власності та/або партнерських відносин з АЗС, на які є посилання у довідці, що вимагається відповідно до пп. 2.1. пункту 2 Додатку 3. Учасник ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» (далі - Учасник, Переможець) у складі тендерної пропозиції надав довідку від 12.04.2021 № 2021 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в якій зазначений перелік АЗС та договір поставки нафтопродуктів оптовими партіями від 03.01.2020 № 27-01/20, укладений з товариством з обмеженою відповідальністю «Інтер Кард» (далі – ТОВ «Інтер Кард»). При цьому у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» відсутні копії(-ій) документу(-ів), що підтверджують право власності та/або партнерських відносин з АЗС, на які є посилання у довідці від 12.04.2021 № 2021, чим не дотримано вимоги пункту 2.2 додатку 3 до тендерної документації.
ЦЗО не погоджується з даним твердженням ДАСУ та у противагу повідомляємо про наступне.
Відповідно до п. 2.2 Додатку 3 Тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, визначеним у ст. 16 Закону України “Про публічні закупівлі” учасник повинен надати копію(-ії) документу(-ів), що підтверджують право власності та/або партнерських відносин з АЗС, на які є посилання у довідці, що вимагається відповідно до пп. 2.1. пункту 2 цього Додатку.
З вищезазначеної вимоги випливає, що потенційний учасник повинен був надати у складі тендерної пропозиції або копію(-ії) документу(-ів), що підтверджують право власності на зазначені в довідці АЗС, що вимагається в пп. 2.1. пункту 2 Додатку 3, або копію(-ії) документу(-ів), що підтверджують партнерські відносини з АЗС, перелік яких надано в довідці відповідно до пп. 2.1. пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації.
На виконання даної вимоги ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» у складі тендерної пропозиції було надано договір поставки нафтопродуктів оптовими партіями від 03.01.2020 № 27-01/20, укладений з ТОВ «Інтер Кард». Відповідно до даного договору Постачальник ТОВ «Інтер Кард» зобов’язується постачати Покупцю ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» нафтопродукти партіями, а Покупець зобов’язується прийняти Товар від Постачальника та оплатити його вартість.
Беручи до уваги п. 3.8, 3.9 даного договору підтверджується факт правовідносин щодо передачі товару пред’явнику картки, тобто ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК». Товари згідно даного договору постачаються покупцю для подальшого перепродажу третім особам, а також для виробничого споживання Покупцем (п. 6.7. Договору).
В додатку 1 до договору поставки нафтопродуктів міститься перелік АЗС по всій території України, через які передбачається поставка товару.
Чинним законодавством України не визначено чіткого поняття партнерських відносин, проте в розумінні ЦЗО партнерські відносини виникають при взаємодії компаній, що переслідують спільні інтереси для досягнення комерційного результату. З правової точки зору такі відносини можуть бути закріплені погодженим сторонами договором, як це було зроблено між ТОВ «Інтер Кард» та ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК».
Тим більше, відповідно до п. 2.2 додатку 3 до тендерної документації Замовником чітко не встановлено, які саме документи повинні бути надані для підтвердження даної вимоги.
Додатково зазначаємо, що Учасником було надано гарантійний лист від ТОВ «Інтер Кард» вих. №608 від 09.04.2021 року, відповідно до якого ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» має право на реалізацію нафтопродуктів через мережу АЗС “WOG”, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів Замовника за талонами, емітованими ТОВ «Інтер Кард» та гарантує здійснення відпуску пального для Державної аудиторської служби України через АЗС “WOG” по всій території України відповідно до технічного завдання та умов проекту договору тендерної документації.
Наданий документ додатково підтверджує партнерські відносини між ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» та ТОВ «Інтер Кард» та гарантує реалізацію нафтопродуктів через мережу АЗС “WOG”.
Отже, Учасником надано всі необхідні документи на виконання п. 2.2. додатку 3 до тендерної документації.
Наступним порушенням, на думку ДАСУ, з яким ЦЗО також не погоджується, є відсутність у складі тендерної пропозиції Учасника документів, які свідчать про те, що ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» або ТОВ «Інтер Кард» є офіційним представником виробника або відокремленим підрозділом або філією виробника, або юридичною особою, засновником якої є виробник, та яка наділена правом на реалізацію продукції виробника або зареєстрованим представництвом іноземного суб’єкта господарської діяльності в Україні, чим не дотримано вимоги додатку 2 тендерної документації.
В обгрунтування зазначеного повідомляємо, що відповідно до п. 6 додатку 2 до тендерної документації учасник повинен був надати копії сертифікатів відповідності, паспортів на паливо, яке планується поставляти Замовнику. Сертифікати відповідності, паспорти на паливо повинні бути дійсними на момент розкриття пропозиції конкурсних торгів.
Тобто, із зазначеної вимоги передбачається, що потенційний учасник повинен надати копії сертифікатів відповідності та паспортів на паливо, які повинні бути дійсними на момент розкриття тендерної пропозиції.
Додаткових вимог згідно із даним пунктом Замовником встановлено не було.
На виконання п. 6 додатку 2 до тендерної документації Учасником було надано декларацію про відповідність, паспорт та сертифікат відповідності чинні на момент розкриття тендерної пропозиції.
Отже, вимога, передбачена п. 6 додатку 2 до тендерної документації виконана в повному обсязі.
У висновку органу фінансового контролю та аудиту зазначено як одне з порушень те, що переможець ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» не підтвердив інформацію про те, що між учасником та замовником раніше не було укладено договорів, або учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно підстав, що призвели б до його дострокового розірвання, і до застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків не було або він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, чим не дотримано пункт 6.1 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації. ДАСУ зазначає, що підставою для такого твердження стало те, що переможець ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надав гарантійний лист від 28.04.2021 № 2463 щодо відсутності передбачених Законом підстав для відмови в участі у торгах згідно статті 17 Закону, в якому зокрема зазначив, що ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» не має невиконаних зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з Закарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція національної академії аграрних наук України.
З огляду на зазначене ДАСУ дійшло до висновку, що так як переможець в гарантійному листі від 28.04.2021 № 2463 невірно зазначив назву організації в інтересах якої було проведено тендер - замість ДАСУ було зазначено Закарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція національної академії аграрних наук України, то такий переможець не виконав пункт 6.1 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації.
ЦЗО не погоджується з даним твердженням ДАСУ з огляду на таке.
У тендерній пропозиції учасника ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» надано довідку від 12.04.2021 № 1997 щодо відсутності передбачених Законом підстав для відмови в участі в торгах згідно ст. 17 Закону (назва документа “ст 17.pdf”, завантажений в електронну систему закупівель 15 квітня 2021 10:06).
В останньому абзаці вищезазначеного документа ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» зазначило, що Товариство з обмеженою відповідальністю «КОНДОР ЛОГІСТИК», в особі директора - Скрипки Надії Борисівни, повідомляє про те, що ТОВ “КОНДОР ЛОГІСТИК ” не має невиконаних зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з Державною аудиторською службою України, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору (ч. 2 ст. 17 Закону).
На виконання пункт 6.1 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» надав гарантійний лист від 28.04.2021 № 2463 щодо відсутності передбачених Законом підстав для відмови в участі у торгах згідно статті 17 Закону.
Відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України “Про публічні закупівлі” замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Таким чином, ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» виконав пункт 6.1 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації надавши гарантійний лист від 28.04.2021 № 2463 з помилковим зазначенням назви замовника в інтересах якого було проведено торги (замість ДАСУ було зазначено Закарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція національної академії аграрних наук України).
Водночас, підтвердження інформації згідно ч. 2 ст. 17 Закону України “Про публічні закупівлі” ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» було наведено у довідці від 12.04.2021 № 1997 щодо відсутності передбачених Законом підстав для відмови в участі в торгах згідно ст. 17 Закону (назва документа “ст 17.pdf”, завантажений в електронну систему закупівель 15 квітня 2021 10:06), доступ до якої є вільним в електронній системі закупівель.
Крім того, відповідно до абзацу 3 ч. 1 ст. 8 Закону України “Про публічні закупівлі” моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону, а саме про те, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно повноважень абз 3 ч. 1 Ст 8 Закону про публічні закупівлі ДАСУ не здійснює перевірку інформації, що є вільно доступною в електронній системі закупівель, а тому не уповноважена робити тверджень щодо останнього.
Водночас наголошуємо на тому, що наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710 “Про затвердження Переліку формальних помилок”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 р. за № 715/34998, визначено перелік формальних помилок, яких може припуститись учасник при поданні тендерної пропозиції і за здійснення яких неможна відхиляти пропозицію. Так, згідно з з пунктом 2 переліку формальних помилок помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Отже, пропозиція ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК» не могла бути відхилена замовником з огляду на те, що помилка здійснена учасником в оформлені гарантійного листа від 28.04.2021 № 2463 в частині зазначення назви замовника (замість ДАСУ було зазначено Закарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція національної академії аграрних наук України) не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Інформація, про яку зазначалося вище є в довідці від 12.04.2021 № 1997 щодо відсутності передбачених Законом підстав для відмови в участі в торгах згідно ст. 17 Закону (назва документа “ст 17.pdf”, завантажений в електронну систему закупівель 15 квітня 2021 10:06).
Дата публікації звіту:
05.08.2021 19:51
Запити/Пояснення
Номер:
f1e19a7410a142b083a1f98af7fe6595
Назва:
Запит за роз’ясненнями щодо висновку
Дата опублікування:
04.08.2021 13:01
Опис:
Запит за роз’ясненнями щодо висновку
ЦЗО ДУ “Професійні закупівлі” було отримано висновок за результатами моніторингу, відповідно до якого Держаудитслужба встановила, на її думку, порушення законодавства у сфері публічних закупівель та зобов’язує забезпечити неухильне дотримання відповідного законодавства при розгляді тендерних пропозицій учасників, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
ЦЗО на виконання умов викладених в розпорядженні Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 р. № 846-р «Про визначення державної установи «Професійні закупівлі» централізованою закупівельною організацією» та рядка плану (UA-P-2021-03-03-012275-c) від Державної аудиторської служби України, оголосило тендер згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) на закупівлю за кодом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5).
Враховуючи абз. 2 ч. 13 ст. 11 Закону, за результатами даної закупівлі між ТОВ “КОНДОР ЛОГІСТИК” та Державною аудиторською службою України 14.05.2021 року було укладено договір №55.
Відповідно до ст. 11 Цивільного Кодексу України (далі - ЦКУ) цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.
Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Договір є обов'язковим для виконання сторонами (ст. 629 ЦКУ).
З огляду на зазначене, звертаємо увагу, що ЦЗО не є стороною договору №55 від 14.05.2021 року та у ЦЗО відсутній механізм впливу на такий договір.
Відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України “Про публічні закупівлі” Замовник має право протягом 3 робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися через особистий кабінет на майданчику до територіального органу ДАСУ за роз’ясненням змісту висновку та своїх зобов’язань, визначених у ньому.
Централізована закупівельна організація ДУ “Професійні закупівлі” не погоджується з висновком, адже порушення законодавства по проведеній закупівлі відсутні.
Разом з тим просимо надати роз’яснення щодо того, які саме дії повинна вчинити ЦЗО для усунення зазначених у висновку порушень, що мали місце на думку ДАСУ, беручи до уваги те, що будь які технічні можливості впливу на процедуру на стадії виконання договору в ЦЗО відсутні. Які саме інформацію та/або документи має оприлюднити ЦЗО через електронну систему закупівель, що свідчать про вжиття заходів усунення порушення, що мали місце на думку ДАСУ?
Номер:
8d46d274c7d4412b99edbc425a1983c6
Назва:
Про надання роз’яснень щодо висновку
Дата опублікування:
12.08.2021 11:26
Опис:
Державна аудиторська служба України відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» здійснила моніторинг процедури закупівлі бензину автомобільного А-95 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-03-29-005498-c), проведеної Державною установою «Професійні закупівлі» (далі – Замовник).
За результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог абзацу другого пункту 2, абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «КОНДОР ЛОГІСТИК», як таку що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, умовам технічної специфікації та через не надання переможцем у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону та уклав з ним договір.
Зазначене порушення відображено у висновку про результати моніторингу закупівлі, який опубліковано в електронній системі закупівель 30.07.2021.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 8 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»
та підпункту 9 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 03 лютого 2016 року № 43, Держаудитслужба вживає в установленому порядку заходів щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства.
Так, з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба в пункті 3 розділу ІІ Констатуючої частини висновку про результати моніторингу закупівлі зобов’язала Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку та запропонувала один із можливих шляхів усунення цих порушень, зокрема шляхом забезпечення неухильного дотримання законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерних пропозицій учасників та повідомити орган державного фінансового контролю в установленому законом порядку про такі заходи.
Отже, Замовник самостійно обирає шляхи усунення виявлених порушень, зазначених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
При цьому забезпечення неухильного дотримання законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерних пропозицій учасників може полягати, зокрема, у притягненні особи до дисциплінарної відповідальності, якою допущено порушення, вивчення фактів порушень, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та розроблення заходів щодо їх недопущення у подальшому, тощо.
Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку Замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.