-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тимчасово замасковано, щоб русня не підглядала
Завершена
0.00
UAH з ПДВ
Номер:
38ef4cb5be9c4a578df6d91d247f298d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-30-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.07.2021 00:00
Період моніторингу:
30.07.2021 13:46 - 21.08.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
30.07.2021 № 333
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 30.07.2021 № 333
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2021-03-26-004704-b, 26.03.2021, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому Законом порядку, зокрема шляхом вжиття заходів не допущення їх в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини восьмої статті 12 Закону, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань: оприлюднення інформації про закупівлю; визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; дотримання законодавства при укладанні договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 серпня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; дотримання законодавства при укладанні договору; відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини А2975 (далі – замовник) на 2021 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 26.03.2021 № 46, зі змінами від 07.04.2021 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.05.2021; тендерну пропозицію учасника ТОВ «КРАПТ»; протокол засідання тендерного комітету військової частини А2975 про визначення переможця від 18.05.2021 № 82; повідомлення про намір укласти договір від 18.05.2021; договір про закупівлю резервуарів сталевих Р-25 (з зовнішнім антикорозійним покриттям) від 07.06.2021 № 57 на суму 4133100,00 грн. (з ПДВ), укладений з переможцем ТОВ «КРАПТ» (далі – постачальник).
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в тендерній документації (пункт 2.2 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації) замовником зазначено: «…Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій, та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України, в тому числі Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 р. № 1702-VII».
Проте, на момент оголошення замовником процедури закупівлі Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 р. №1702-VII» втратив чинність (28.04.2020 – втрата чинності).
Таким чином, в тендерній документації замовника наявна інформація, яка не передбачена законодавством, чим порушено абзац 1 частини третьої статті 22 Закону.
Моніторингом встановлено, що в тендерній документації (пункт 4.1 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації) замовником зазначена інформація: «…Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від Учасників продовження строку дії тендерних пропозицій».
Також, у тендерній документації (пункт 3 Додатку 1 до тендерної документації) замовником зазначено: «Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 90 календарних днів з дня визначення переможця тендерних пропозицій».
В той же час, пунктом 11 частини другої статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема: строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Таким чином, в порушення пункту 11 частини другої статті 22 Закону замовник не вказав у тендерній документації, що термін початку дії тендерних пропозицій відліковується із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Моніторингом установлено, що Замовником внесено зміни від 07.04.2021 до тендерної документації, якими в Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що учаснику необхідно надати інформацію про рухомі та нерухомі об’єкти майнових прав, які плануються до використання в процесі виконання зобов’язань за договором, який може бути укладений за результатом проведення закупівлі. До довідки обов’язково додається Висновок Військового представництва, щодо наявності у учасника відповідної матеріально-технічної бази та спроможності учасника виконати договір. Для отримання Висновку Учасник повинен звернутись до Замовника, не пізніше ніж за 20 робочих днів до кінцевого терміну подання тендерних пропозицій. В той час, як 20 робочих днів до кінцевого терміну подання тендерних пропозицій настають 09.04.2021.
Поряд з цим, частиною восьмою статті 12 Закону встановлено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі.
Отже, замовником на порушення норм частини восьмої статті 12 Закону у тендерній документації встановлено вимогу для учасників, а саме: звернення до замовника для отримання Висновку Військового представництва щодо наявності у учасника відповідної матеріально-технічної бази та спроможності учасника виконати договір.
Окремо слід зазначити, що замовник у тендерній документації (пункт 5.1. розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації) одним із кваліфікаційних критеріїв визначеним у статті 16 Закону, яким повинні відповідати учасники, вказав: «наявність обладнання та матеріально-технічної бази».
В той же час, пунктом 1 частини другої статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Моніторингом встановлено, що за результатом проведення процедури відкритих торгів між замовником та переможцем ТОВ «КРАПТ» укладено договір про закупівлю резервуарів сталевих Р-25 (з зовнішнім антикорозійним покриттям) від 07.06.2021 № 57. Пунктом 13.1 Розділу 13 «Забезпечення виконання умов договору» договору передбачено зазначення постачальником забезпечення виконання своїх зобов'язань за цим договором у розмiрi 5% цiни договору платіжним дорученням із зазначенням номеру та дати.
Однак, в пункті 13.1 укладеного договору про закупівлю резервуарів сталевих Р-25 (з зовнішнім антикорозійним покриттям) від 07.06.2021 № 57, оприлюдненого на веб - порталі Уповноваженого органу з питань закупівель інформація про номер та дату платіжного доручення на забезпечення виконання умов договору відсутня.
Період усунення порушень:
03.08.2021 14:08 - 18.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
03.08.2021 14:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Стоном на 09.08.2021 року Договір №57 від 07.06.2021 року виконаний в повному обсязі. В підтвердження даного факту надаємо платіжні доручення про оплату товару. Даний факт часткових недоліків в тендерній документації, на даний момент неможливо усунути. В подальшому зобов’язуємося не допускати даних неточностей при підготовці тендерної документації.
Дата публікації звіту:
09.08.2021 20:21