-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт спортивного майданчику зі штучним покриттям Шелестівського ліцею Коломацької селищної ради Харківської області за адресою: с. Шелестове вул. Лермонтова,1
Капітальний ремонт спортивного майданчику зі штучним покриттям Шелестівського ліцею Коломацької селищної ради Харківської області за адресою: с. Шелестове вул. Лермонтова,1, з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013
Завершена
2 036 931.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 184.66 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 184.66 UAH
Номер:
01521d44e5a5432d8002e48e63b7f3aa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-12-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.05.2021 00:00
Період моніторингу:
12.05.2021 17:58 - 03.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
12.05.2021
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 12.05.2021 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 12.05.2021
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
4 UA-2021-03-25-008442-a 25.03.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Північно-східного офісу Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини п’ятої статті 23 Закону.
За наслідками моніторингу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій та відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28.05.2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (в редакції чинній після 19.04.2020) (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Відділу освіти, молоді та спорту Коломацької селищної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 25.03.2021, тендерну пропозицію Фізична особа-підприємець Філатов Олександр Сергійович (далі: ФОП Філатов О.С., учасник - переможець), протокол розкриття від 12.04.2021, протокол засідання тендерного комітету від 19.04.2021 № 6, повідомлення про намір укласти договір від 19.04.2021 та укладений договір підряду від 06.05.2021 № GM-2018.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пункт 6 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу про надання довідки в довільній формі з описом заходів із захисту довкілля, які він планує застосовувати безпосередньо під час виконання робіт. При цьому Замовником не зазначено, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, чим порушено частину п’яту статті 23 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник-переможець ФОП Філатов О.С. не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Так, пунктом 5 розділу III тендерної документації, Таблицею 1 Додатку № 1 та Таблицею 4 Додатку № 5 до тендерної документації (файл «ТД_КР.docх») встановлена вимога щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції довідки встановленої форми про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
При цьому, учасником-переможцем ФОП Філатовим О.С. надано довідку від 07.04.2021 Вих. № 66 «Про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» (файл «1 Довідка обладнання.pdf» в архіві «Кваліфікація.rar»), в якій відсутня інформація про наявність в Учасника автомобілів бортових вантажопідйомністю 5 тон (необхідних для перевезення ґрунту до 1 км.), електростанцій пересувних потужністю 2 кВт., установки для зварювання ручного дугового (постійного струму), які зазначені в відомості ресурсів (файл «10 Кошторис.pdf», в архіві «Тех хар.rar») та відповідно до «Технічних вимог» (Додаток 2 до тендерної документації (файл «ТД_КР.docх») необхідні для виконання робіт з Капітального ремонту спортивного майданчику.
Крім того, пунктом 5 розділу III тендерної документації, Таблицею 1 Додатку № 1 та Таблицею 5 Додатку № 5 до тендерної документації (файл «ТД_КР.docх») встановлена вимога щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції довідки встановленої форми про працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт, що є об’єктом торгів, які мають необхідні знання та досвід.
Згідно наданої учасником-переможцем Довідки від 07.04.2021 Вих. № 67 «Про наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт, що є об’єктом торгів, які мають необхідні знання та досвід» (файл «5 Довідка працівники.pdf» в архіві «Кваліфікація.rar») у ФОП Філатова О.С. відсутні працівники водії, які необхідні для виконання робіт згідно пункту 2 «Технічних вимог» (Додаток 2 до тендерної документації (файл «ТД_КР.docх»), а саме – для перевезення ґрунту до 1 км.
Зазначене не відповідає вимогам пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, Таблиці 1 Додатку № 1 та Таблиць 4 і 5 Додатку № 5 до тендерної документації та кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Відповідно до абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Однак, на порушення абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Філатов О.С. та визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір про закупівлю від 06.05.2021 № GM-2018.
Період усунення порушень:
28.05.2021 15:37 - 12.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
28.05.2021 15:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на Висновок про результати моніторингу закупівлі за оголошенням № UA-2021-03-25-008442-a на закупівлю Капітальний ремонт спортивного майданчику зі штучним покриттям Шелестівського ліцею Коломацької селищної ради Харківської області за адресою: с. Шелестове вул. Лермонтова,1 (код ДК 021:2015 – 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи) надаємо наступні аргументовані заперечення:
Згідно ч. 5 ст. 23 Закону, замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Пункт 6 розділу 3 тендерної документації передбачає: Учасник в складі пропозиції надає довідку в довільній формі з описом заходів із захисту довкілля, які він планує застосовувати безпосередньо під час виконання робіт.
Вищевказана вимога тендерної документації жодним чином не стосуються ч. 5 ст. 23 Закону, оскільки не містять будь-якої інформації щодо встановлення екологічних чи інших характеристик робіт. Необхідність дотримання учасником положень чинних нормативно-правових актів у галузі охорони навколишнього середовища та екологічної безпеки не може вважатися встановленою Замовником екологічної характеристики послуг, оскільки ці норми закріплені на законодавчому рівні.
Слід також зазначити, що тендерна документація – документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тобто, це розміщений в електронній системі закупівель документ Замовника, який повинен відповідати вимогам законодавства. Разом з цим звертаємо увагу на те, що Наказом № 680 від 13.04.2016 Міністенрства економічного розвитку і торгівлі України було затверджено Примірну тендерну документацію. Примірна тендерна документація не є документом, форму якого не можна порушувати, а має значення взірця. Згідно із ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повідомляє про відсутність порушення ч. 5 ст. 23 Закону.
Щодо наявності у учасника автомобілів бортових вантажопідйомністю 5 тон, електростанцій пересувних потужністю 2 кВт, установки для зварювання ручного дугового (постійного струму):
У пункті 1 додатку 1 Тендерної документації встановлено кваліфікаційні вимоги щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, проте даний пункт, а також будь-який інший пункт тендерної документації, не містить окремих вимог стосовно обов’язкової наявності в учасників автомобілів бортових вантажопідйомністю 5 тон, електростанцій пересувних потужністю 2 кВт, установки для зварювання ручного дугового (постійного струму).
Учасник ФОП Філатов Олександр Сергійович надано тендерну пропозицію у чіткій відповідності до умов тендерної документації. Зокрема, Пеpелiк документiв, якi вимагаються для пiдтвеpдження вiдповiдностi пpопозицiї учасника квалiфiкацiйним та iншим вимогам замовника, надано Учасником в чіткій відповідності до вимог Додатку 1 до тендерної документації.
Таким чином, враховуючи, що подібних вимог не було встановлено у тендерній документації, Замовник не має права відхиляти тендерні пропозиції Учасників через відсутність у них документів, які навіть не вимагалися Замовником. Подібні дії можуть кваліфікуватися як пряма дискримінація Учасників.
Повідомляємо про відсутність порушень у цій частині.
Щодо наявності в учасника працівників:
У пункті 2 додатку 1 Тендерної документації встановлено кваліфікаційні вимоги щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, проте даний пункт, а також будь-який інший пункт тендерної документації, не містить окремих вимог стосовно обов’язкової наявності в учасників водіїв.
Учасник ФОП Філатов Олександр Сергійович надано тендерну пропозицію у чіткій відповідності до умов тендерної документації. Зокрема, Пеpелiк документiв, якi вимагаються для пiдтвеpдження вiдповiдностi пpопозицiї учасника квалiфiкацiйним та iншим вимогам замовника, надано Учасником в чіткій відповідності до вимог Додатку 1 до тендерної документації.
Таким чином, враховуючи, що подібних вимог не було встановлено у тендерній документації, Замовник не має права відхиляти тендерні пропозиції Учасників через відсутність у них документів, які навіть не вимагалися Замовником. Подібні дії можуть кваліфікуватися як пряма дискримінація Учасників.
Повідомляємо про відсутність порушень у цій частині.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повідомляє про відповідність пропозиції Учасника всім умовам чинного законодавства, та вимогам тендерної документації, та пропозиція Учасника ФОП Філатов Олександр Сергійович не має підстав для відхилення.
Таким чином, наголошуємо на відсутності підстав здійснювати заходи про усунення порушень, оскільки Замовником, керуючись ч.8 ст.8 Закону, надано аргументовані заперечення.
Дата публікації звіту:
02.06.2021 17:35