Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог Порядку №708.
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (прийняття рішення про відміну торгів) встановлено порушення вимог пункту 2 частини 1 статті 31 Закону №922.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби, відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, розглянути питання щодо відміни торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (прийняття рішення про відміну торгів).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради (далі Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (далі Колегія АМКУ) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.04.2021 №8042-р/пк-пз, від 02.06.2021 №12417-р/пк-пз, тендерні пропозиції ТОВ " БУДІНВЕСТ ІНЖИНІРИНГ", ТОВ "УКРАВТОБУД" в частині її терміну дії, протокольне рішення (протокол) Уповноваженої особи Замовника від 11.05.2021 № 182, від 11.05.2021 №189, повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "УКРАВТОБУД", яке оприлюднене 11.05.2021, пояснення Замовника оприлюднені в електронній системі закупівель 13.06.2022.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель не здійснювався.
Відповідно до пункту 3 частини І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15.04.2020 №708 (далі – Порядок №708), предмет закупівлі послуг визначається замовником згідно з пунктом 21 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Поточний ремонт дорожнього покриття на території Південного району м. Кам`янське відноситься до послуг, відповідно, предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Моніторингом установлено, що на порушення Порядку №708 Замовником предмет закупівлі визначено за другою цифрою.
Окрім того, за результатами моніторингу установлено, що Замовником у Додатку 5 тендерної документації зазначено, що Проект договору не є остаточними і вичерпними, і може бути доповнений і скоригований під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель.
Аналогічне визначення має пункт 3 Розділу 6 тендерної документації Замовника, зокрема, що остаточна редакція договору про закупівлю складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі та результатів аукціону на базі проєкту договору про закупівлю, що є Додатком 5 до цієї тендерної документації на базі заповненого та поданого Учасником у складі тендерної пропозиції проєкту договору згідно Додатку 5 та надсилається переможцю у спосіб, обраний замовником.
Однак, згідно із частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі.
Таким чином, встановлені у тендерній документації умови щодо можливості коригування умов договору суперечить вимогам частини четвертої статті 41 Закону.
Аналізом правомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БУДІНВЕСТ ІНЖИНІРИНГ" порушень у діях Замовника не встановлено.
Рішенням (протокол) Уповноваженої особи Замовника від 11.05.2021 №189 ТОВ "УКРАВТОБУД" було визнано переможцем торгів. Проте, згідно з рішенням Колегії АМКУ від 02.06.2021 №12417 воно було скасовано. Відповідно до пояснення Замовника, останній не згоден з рішенням Колегії АМКУ від 02.06.2021 №12417-р/пк-пз і оскаржує його у судовому порядку.
Повідомлення про намір укласти договір з учасником, який визначений переможцем процедури закупівлі ТОВ "УКРАВТОБУД" оприлюднене в електронній системі закупівель 11.05.2021.
Під час проведення моніторингу інформація про укладання договору, за результатами проведеної процедури закупівлі, в електронній системі закупівель відсутня. Водночас, моніторингом встановлено, що строк дії тендерної пропозиції визначеного переможця торгів ТОВ "УКРАВТОБУД" відповідно до листа-підтвердження від 13.04.2021 №2, складає 100 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до частини 17 статті 18 Закону №922 розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною 6 статті 33 Закону №922, частиною сьомою статті 40 Закону №922. Перебіг цих строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду. Отже, зупинення перебігу строків, зазначене частиною 17 статті 18 Закону №922, застосовується у разі подання скарги до Антимонопольного комітету України. При цьому, призупинення перебігу строку для укладання договору про закупівлю через звернення до суду Законом №922 не передбачено. При оскарженні до суду рішень органу оскарження Закон №922 не передбачає призупинення строку дії тендерних пропозицій.
Враховуючи, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів 02 травня 2021 року, отже, строк дії тендерної пропозиції закінчився 19.08.2021 та відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону така тендерна пропозиція відхиляється.
Відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 32 Закону Замовник відміняє торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Період усунення порушень:
30.06.2022 16:34 - 15.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
30.06.2022 16:34
Опис звіту:
Під час проведення моніторингу даної закупівлі Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни тендеру відповідно до вимог частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Але по даній закупівлі пояснюю, що Замовником не відмінено процедуру закупівлі та не продовжено строк дії тендерної пропозиції ТОВ "УКРАВТОБУД", оскільки Замовник не згоден з АМКУ від 02.06.2021 №12417-р/пк-пз і оскаржує його у судовому порядку АМКУ від 02.06.2021 №12417-р/пк-пз і оскаржує його у судовому порядку. Вимога на продовження строку дії тендерних пропозицій відповідно до норм чинного законодавства України не має зобов’язального характеру.
Східний офіс Держаудитслужби вважає, що є порушення на цьому етапі Закупівлі, які неможливо усунути чи виправити.
Ураховуючи висновок Східний офіс Держаудитслужби Замовник відміняє відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Опис порушення: строк дії тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ "УКРАВТОБУД" відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів закінчився 19.08.2021. Виконання висновку Східного офісу Держаудитслужби
Дата публікації звіту:
08.07.2022 14:24