• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Тимчасово замасковано, щоб русня не підглядала

Завершена

0.00 UAH з ПДВ
Номер: 5002ab3e1fd345cb915190fc5621898d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-02-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.07.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 02.07.2021 10:43 - 24.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 02.07.2021 № 399 Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 та на виконання доручення Держаудитслужби від 07.06.2021 № 003100-18/7042-2021, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 02.07.2021 № 399 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2021-03-23-008553-c, 23.03.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Черкаська, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Черкаська обл.), +38 (0 47) 263-16-14, kornienko.monitoring@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 5, 6 частини першої статті 17 Закону та пунктів 2, 14 частини другої статті 22. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерних пропозицій; дотримання законодавства при укладенні договору про закупівлю та внесення змін до нього - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 липня 2021 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; дотримання законодавства при укладенні договору про закупівлю та внесення змін до нього. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Квартирно-експлуатаційного відділу м. Мукачеве (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 23.03.2021) (зі змінами) (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРМ-ХАУС»; протокол засідання тендерного комітету від 15.04.2021; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БУДСПЕЦ МОНТАЖ»; протокол засідання тендерного комітету від 19.04.2021; тендерну пропозицію приватного підприємства «ГРРЕМ-НОТ»; тендерну пропозицію приватного підприємства «Західспецбудтранс - 7»; протокол засідання тендерного комітету від 26.04.2021; повідомлення про намір укласти договір; пояснення Замовника, оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу 08.07.2021; договір підряду від 14.05.2021 № 184; звіт про результати проведення закупівлі; повідомлення про внесення змін до договору згідно додаткової угоди від 25.05.2021 № 1/202; додаткова угода від 25.05.2021 № 1/202. За результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація складена не у відповідності до вимог Закону. Зокрема, пп. 5, 6 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії та вимоги, встановлені ст. 17 Закону» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідають вимогам пункту 2 частини другої статті 22 та пунктів 5, 6 частини першої статті 17 Закону. Окрім того, на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону тендерна документація не містить кінцевого строку подання тендерних пропозицій, який визначається Замовником та відображається у тендерній документації, відповідно до умов якої учасники подають свої пропозиції. Під час аналізу установлено також що, на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Період усунення порушень: 09.07.2021 14:47 - 24.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 09.07.2021 14:47

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на Висновок моніторингу UA-M-2021-07-02-000005 Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, щодо відкритих торгів UA-2021-03-23-008553-с, повідомляємо наступне. В ході розгляду питання щодо порушення №1 : «тендерна документація складена не у відповідності до вимог Закону. Зокрема, пп. 5, 6 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії та вимоги, встановлені ст. 17 Закону» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідають вимогам пункту 2 частини другої статті 22 та пунктів 5, 6 частини першої статті 17 Закону» встановлено, що: тендерною документацією, Розділ ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», п.5. «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону», п.п. 5.2. передбачено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо є ряд обставин, передбачених ч.1 ст.17 Закону в тому числі й: 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Отже, за змістом тендерної документації не вимагалося надання підтвердження пп. 5 та 6 від усіх учасників, а лише в переможців торгів. Вказаний текс сформовано відповідно до змісту статей 17 та 22 Закону. Частиною першою статті 17 Закону встановлено перелік цих підстав за наявності яких замовник, приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника. Відповідно до частини третьої статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. На виконання норм ч.1 статті 17 Закону нами було поміщено лише перелік підстав за якими може бути відхиленою пропозиція учасника, а на виконання ч. 3 ст. 17 Закону, п. 3 в розділі «Кваліфікаційні критерії та вимоги відповідно до с. 17» поміщено відповідне роз’яснення, що: «Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.» Всіма учасниками закупівлі дані вимоги була виконані у відповідності до норм Закону та вимог тендерної документації, тобто документальне підтвердження п.п.5,6 надав лише переможець, а іншими учасниками не надавалося. Також, немає жодного підтвердження, що тендерним комітетом ненадання такої інформації щодо відповідності п.п. 5,6 іншими учасниками вважалося порушенням. Тому в даному випадку тендерна документація відповідає норман Закону. (По даному питанню підготовано заперечення). В ході розгляду питання щодо порушення №2: «порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону тендерна документація не містить кінцевого строку подання тендерних пропозицій, який визначається Замовником та відображається у тендерній документації, відповідно до умов якої учасники подають свої пропозиції», встановлено, що частиною 1 статті 21 Закону передбачено: «оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону». Частиною 1 статті 21 Закону: «оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 4) очікувана вартість предмета закупівлі; 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; та інше. Пункт 14 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що у тендерній документації так само зазначаються відомості про кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Відповідно до вимог Закону, нами під час формування оголошення, яке є складовою частиною тендерної документації в цілому, було вказано кінцевий строк подання тендерних пропозицій, а саме: «08 квітня 2021 16:23». Також під час формування закупівлі в електронній системі закупівель, система автоматично формує дату та час кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Отже, формально має місце порушення норм ч.2 ст.22 Закону в частині не зазначення в тендерній документації кінцевого строку подання тендерних пропозицій, які визначається Замовником. Однак, слід врахувати, що на майданчику електронної системи закупівель кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначається електронною системою автоматично. Відтак, із урахуванням часу, необхідного на публікацію тендерної документації, створюється суттєвий часовий розрив між моментом коли вона затверджена (перша половина дня) і моментом коли вона технічно публікується (друга половина дня). Окрім того, неможливо у тендерній документації чітко зафіксувати час (години та хвилини) оскільки саме завантаження документів займає час і кінцевий строк вказаний у тендерній документації не співпадає із строком (годиною та хвилинами) які визначаються системою внаслідок чого, у тендерній документації вказувалося, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначається електронною системою автоматично. З урахуванням вищенаведеного, повідомляємо, що допущенні помилки були проведені на етапі оприлюднення інформації про проведення закупівлі, подання тендерних пропозицій, у період з 23 березня 2021 до 14 травня 2021 і могли бути усунені на вказаних етапах. Водночас станом на сьогодні вказані порушення не становлять негативного впливу на бюджет, а вказане не призвело до порушення основних принципів закупівель та не можуть бути усунені замовником у зв’язку із прийняттям рішення про намір укладення договору та відповідно переходом у нові правовідносини, укладенням Договору про закупівлю (№184 від 14.05.2021) відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про публічні закупівлі». Сьогодні діють цивільно-правові та господарсько-правові відносини між замовником та постачальником, тому, на даному етапі вказані моменти, які не є суттєвими не можуть бути усунені, однак, у наступних, подальших закупівлях тендерним комітетом будуть враховані вказані зауваження та візьмуться до уваги. В ході розгляду питання щодо порушення №3 встановлено, що Законом передбачено 2 можливості для використання тендерного забезпечення: забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору. Тендерною документацією (Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції закупівлі) передбачено : п.1.Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції: Електронний вигляд тендерної пропозиції повинен бути чітким та відображати підписи та печатки, у тому числі нотаріальне посвідчення документів. Всі документи тендерної пропозиції (крім банківської гарантії) подаються у сканованому вигляді у форматі “PDF” або “JPEG”. п.2.«Забезпечення тендерної пропозиції» встановлено вид – «Банківська гарантія» розмір- 56 918,14 грн, та умови: 2.1. Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії (банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639), із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3.2 цього розділу, відшкодувати на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення цінової пропозиції, визначеній пунктом 2.3 цього розділу. Перерахування коштів здійснюється на р/р “Спеціальні кошти” р/р № UA788201720355189003001008256 відкритий у банк ДКСУ м. Київ; МФО 820172 одержувач: Квартирно-експлуатаційний відділ м.Мукачево, код ЄДРПОУ 08439994. Електронна банківська гарантія повинна мати електронний цифровий підпис уповноваженої особи банку. Перевірку електронно-цифрового підпису (ЕЦП), накладеного на банківську гарантію Замовник буде здійснювати онлайн виключно на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням – http://czo.gov.ua/verify. Разом із банківською гарантією надаються у електронному форматі “PDF” копія ліцензії, виданої банку та копія документа про повноваження особи, яка підписує банківську гарантію. Зазначені копії повинні бути належним чином завірені банком. 2.2. Гарантія має містити: назву документа – “Гарантія” (банківська гарантія або Гарантія забезпечення цінової пропозиції); номер, дату та місце складання; повну або скорочену назву принципала [для фізичної особи-підприємця – прізвище, ім’я, по батькові та документ, що її засвідчує (серія, номер, дата, ким виданий, місце проживання)], його місцезнаходження; суму гарантії цифрами та словами і валюту платежу; номер та назва процедури закупівлі, що оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу; назву бенефіціара, його місцезнаходження “ Квартирно-експлуатаційний відділ міста Мукачеве, код ЄДРПОУ 08439994, вул. Берегівська-обїзна,1А, м. Мукачево, Закарпатської області ” назву банку бенефіціара – його назву та адресу:“ р/р№UA788201720355189003001008256 відкритий у банк ДКСУ м. Київ; МФО 820172”. термін дії або строк дії гарантії – “строк дії банківської гарантії до “_31” січня 2023 р. включно”; умови, за яких надається право вимагати платіж – “викласти обставини, передбачені пунктом 3.2 цього розділу тендерної документації”; умови, за яких можна вносити зміни до тексту гарантії принципалом, бенефіціаром, банком-гарантом – “вносити зміни до тексту гарантії не дозволяється”. Строк дії банківської гарантії повинен бути не меншим ніж строк дії забезпечення цінової пропозиції. 2.3. Розмір забезпечення цінової пропозиції: 0,5 % від очікуваної вартості предмета закупівлі, що складає 56 918,14 грн. (П’ятдесят шість тисяч дев’ятсот вісімнадцять грн. 14 коп.). 2.4. Строк дії забезпечення цінової пропозиції: 90 календарних днів, починаючи з кінцевого строку подання цінової пропозиції. 2.5. Всі витрати, пов’язані з поданням забезпечення цінової пропозиції, здійснюються за рахунок учасника. 2.6. Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), а саме списання коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії у терміни та в розмірі, не меншому ніж це передбачено цим Оголошенням (або так само внесення учасником відповідної суми коштів на рахунок з обліку коштів у розрахунках або на рахунок для обліку залучених вкладів (депозитів)) згідно чинного законодавства, в тому числі Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та внутрішніх положень банк-гарантів. Грошове або інше визначене цією документацією забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено наступними документами (надаються у складі цінової пропозиції): - довідкою, виданою банком-гарантом, завіреною підписом уповноваженої особи банку-гаранту, яка повинна містити реквізити гарантії, умови видачі гарантії, дату видачі такої довідки, найменування принципала, його ідентифікаційний код, а також свідчити про забезпечення гарантії відповідним покриттям в сумі, яка визначена в п. 2.3. тендерної документації із зазначенням номеру рахунку з обліку коштів у розрахунках або за рахунком для обліку залучених вкладів (депозитів), а якщо гарантія видана на умовах інших видів забезпечення (покриття) гарантії, то із зазначенням у такому випадку інформації про реквізити відповідного договору про надання принципалу гарантії, що укладений між банком-гарантом та принципалом. - документом, що безпосередньо підтверджує забезпечення (покриття) гарантії: випискою з рахунку з обліку коштів у розрахунках або за рахунком для обліку залучених вкладів (депозитів), що повинна свідчити про зарахування учасником відповідної суми коштів для покриття гарантії згідно з вимогами тендерної документації (або списання таких коштів банком-гарантом для їх резервування на відповідному рахунку, тощо); або договором про надання гарантії, що укладений між банком-гарантом та принципалом. 2.7. Банківська гарантія повинна бути видана банком з державною часткою (банки, в яких держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку (за даними Національного банку України). 2.8. Кошти, що надійшли як забезпечення цінової пропозиції (у разі якщо вони не повертаються учаснику), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету. 2.9. У випадку неподання забезпечення тендерної пропозиції, такі пропозиції Учасника відхиляються Замовником відповідно до статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі”. Тому, в даних пунктах тендерної документації висвітлено вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій, а порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону відсутні. (По даному питанню підготовано заперечення). Тендерний комітет КЕВ м. Мукачеве Заперечення до висновку моніторингу UA-M-2021-07-02-000005 від 09.07.2021 Порушення закону 1 Тендерна документація складена не у відповідності до вимог Закону. Зокрема, пп. 5, 6 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії та вимоги, встановлені ст. 17 Закону» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідають вимогам пункту 2 частини другої статті 22 та пунктів 5, 6 частини першої статті 17 Закону; Заперечення: Тендерною документацією, Розділ ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», п.5. «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону», п.п. 5.2. передбачено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо є ряд обставин, передбачених ч.1 ст.17 Закону в тому числі й: 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Отже, за змістом тендерної документації не вимагалося надання підтвердження пп. 5 та 6 від усіх учасників, а лише в переможців торгів. Вказаний текс сформовано відповідно до змісту статей 17 та 22 Закону. Частиною першою статті 17 Закону встановлено перелік цих підстав за наявності яких замовник, приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника. Відповідно до частини третьої статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. На виконання норм ч.1 статті 17 Закону нами було поміщено лише перелік підстав за якими може бути відхилено учасника, а на виконання ч. 3 ст. 17 Закону, п. 3 в розділі «Кваліфікаційні критерії та вимоги відповідно до с. 17» поміщено відповідне роз’яснення, що: «Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.» Всіма учасниками закупівлі дані вимоги була виконані у відповідності до норм Закону та вимог тендерної документації, тобто документальне підтвердження п.п.5,6 надав лише переможець, а іншими учасниками не надавалося. Також, немає жодного підтвердження, що тендерним комітетом ненадання такої інформації щодо відповідності п.п. 5,6 іншими учасниками вважалося порушенням. Тому в даному випадку тендерна документація відповідає норман Закону. Порушення: 2 Під час аналізу установлено також що, на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій Заперечення: Законом передбачено 2 можливості для використання тендерного забезпечення: забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору. Тендерною документацією (Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції закупівлі) передбачено : п.1.Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції: Електронний вигляд тендерної пропозиції повинен бути чітким та відображати підписи та печатки, у тому числі нотаріальне посвідчення документів. Всі документи тендерної пропозиції (крім банківської гарантії) подаються у сканованому вигляді у форматі “PDF” або “JPEG”. п.2.«Забезпечення тендерної пропозиції» встановлено вид – «Банківська гарантія» розмір- 56 918,14 грн, та умови: 2.1. Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії (банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639), із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3.2 цього розділу, відшкодувати на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення цінової пропозиції, визначеній пунктом 2.3 цього розділу. Перерахування коштів здійснюється на р/р “Спеціальні кошти” р/р № UA788201720355189003001008256 відкритий у банк ДКСУ м. Київ; МФО 820172 одержувач: Квартирно-експлуатаційний відділ м.Мукачево, код ЄДРПОУ 08439994. Електронна банківська гарантія повинна мати електронний цифровий підпис уповноваженої особи банку. Перевірку електронно-цифрового підпису (ЕЦП), накладеного на банківську гарантію Замовник буде здійснювати онлайн виключно на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням – http://czo.gov.ua/verify. Разом із банківською гарантією надаються у електронному форматі “PDF” копія ліцензії, виданої банку та копія документа про повноваження особи, яка підписує банківську гарантію. Зазначені копії повинні бути належним чином завірені банком. 2.2. Гарантія має містити: назву документа – “Гарантія” (банківська гарантія або Гарантія забезпечення цінової пропозиції); номер, дату та місце складання; повну або скорочену назву принципала [для фізичної особи-підприємця – прізвище, ім’я, по батькові та документ, що її засвідчує (серія, номер, дата, ким виданий, місце проживання)], його місцезнаходження; суму гарантії цифрами та словами і валюту платежу; номер та назва процедури закупівлі, що оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу; назву бенефіціара, його місцезнаходження “ Квартирно-експлуатаційний відділ міста Мукачеве, код ЄДРПОУ 08439994, вул. Берегівська-обїзна,1А, м. Мукачево, Закарпатської області ” назву банку бенефіціара – його назву та адресу:“ р/р№UA788201720355189003001008256 відкритий у банк ДКСУ м. Київ; МФО 820172”. термін дії або строк дії гарантії – “строк дії банківської гарантії до “_31” січня 2023 р. включно”; умови, за яких надається право вимагати платіж – “викласти обставини, передбачені пунктом 3.2 цього розділу тендерної документації”; умови, за яких можна вносити зміни до тексту гарантії принципалом, бенефіціаром, банком-гарантом – “вносити зміни до тексту гарантії не дозволяється”. Строк дії банківської гарантії повинен бути не меншим ніж строк дії забезпечення цінової пропозиції. 2.3. Розмір забезпечення цінової пропозиції: 0,5 % від очікуваної вартості предмета закупівлі, що складає 56 918,14 грн. (П’ятдесят шість тисяч дев’ятсот вісімнадцять грн. 14 коп.). 2.4. Строк дії забезпечення цінової пропозиції: 90 календарних днів, починаючи з кінцевого строку подання цінової пропозиції. 2.5. Всі витрати, пов’язані з поданням забезпечення цінової пропозиції, здійснюються за рахунок учасника. 2.6. Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), а саме списання коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії у терміни та в розмірі, не меншому ніж це передбачено цим Оголошенням (або так само внесення учасником відповідної суми коштів на рахунок з обліку коштів у розрахунках або на рахунок для обліку залучених вкладів (депозитів)) згідно чинного законодавства, в тому числі Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та внутрішніх положень банк-гарантів. Грошове або інше визначене цією документацією забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено наступними документами (надаються у складі цінової пропозиції): - довідкою, виданою банком-гарантом, завіреною підписом уповноваженої особи банку-гаранту, яка повинна містити реквізити гарантії, умови видачі гарантії, дату видачі такої довідки, найменування принципала, його ідентифікаційний код, а також свідчити про забезпечення гарантії відповідним покриттям в сумі, яка визначена в п. 2.3. тендерної документації із зазначенням номеру рахунку з обліку коштів у розрахунках або за рахунком для обліку залучених вкладів (депозитів), а якщо гарантія видана на умовах інших видів забезпечення (покриття) гарантії, то із зазначенням у такому випадку інформації про реквізити відповідного договору про надання принципалу гарантії, що укладений між банком-гарантом та принципалом. - документом, що безпосередньо підтверджує забезпечення (покриття) гарантії: випискою з рахунку з обліку коштів у розрахунках або за рахунком для обліку залучених вкладів (депозитів), що повинна свідчити про зарахування учасником відповідної суми коштів для покриття гарантії згідно з вимогами тендерної документації (або списання таких коштів банком-гарантом для їх резервування на відповідному рахунку, тощо); або договором про надання гарантії, що укладений між банком-гарантом та принципалом. 2.7. Банківська гарантія повинна бути видана банком з державною часткою (банки, в яких держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку (за даними Національного банку України). 2.8. Кошти, що надійшли як забезпечення цінової пропозиції (у разі якщо вони не повертаються учаснику), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету. 2.9. У випадку неподання забезпечення тендерної пропозиції, такі пропозиції Учасника відхиляються Замовником відповідно до статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі”. Тому, в даних пунктах тендерної документації висвітлено вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій, а порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону відсутні. Тендерний комітет КЕВ м. Мукачеве
Дата публікації звіту: 15.07.2021 12:02

Запити/Пояснення