-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
09d8c9bff9a0491e988c0f3ea5ca4eaf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-15-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.11.2021 00:00
Період моніторингу:
15.11.2021 15:22 - 07.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
12.11.2021 № 565
Дніпро
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, внесеними наказом Східного офісу Держаудитслужби від 17 грудня 2018 року № 161,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА
Додаток
до наказу Східного офісу Держаудитслужби
від 12.11.2021 № 565
Витяг з переліку
процедур закупівель
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
UA-2021-03-23-006233-c 23.03.2021 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) установлено порушення пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, оприлюднення внесення змін до договору, виконання вимог Постанова № 710 - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель, зокрема зменшення ціни за 1 кВт*год електричної енергії до рівня, визначеного сторонами на дату підписання додаткової угоди від 18.10.2021 № 3 до Договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Голованівської селищної ради (далі - Замовник) на 2021 рік, протокол уповноваженої особи щодо організації та проведення процедур закупівель від 23.03.2021 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 23.03.2021, договір про постачання/закупівлю електричної енергії споживачу від 29.03.2021
№ 04-32, укладений між Замовником та товариством з обмеженою відповідальністю «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія», додаткові угоди від 06.04.2021 № 1, від 20.08.2021 № 1, від 17.09.2021 № 2, від 18.10.2021 № 3, від 19.10.2021 № 4 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, пояснення надане Замовником через електронну систему закупівель та додані до нього експертні висновки Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 06.08.2021 № В-554/20, від 10.09.2021 № В-628, від 27.09.2021 № В-667/1, від 06.10.2021 № В-700/4.
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) змінено істотні умови Договору після його підписання до виконання зобов'язань в повному обсязі в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Так, за результатами проведеної переговорної процедури між Замовником та товариством з обмеженою відповідальністю «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія» укладено договір про постачання/закупівлю електричної енергії споживачу від 29.03.2021 № 04-32 (далі – Договір).
Відповідно до пункту 5.1 розділу 5 «Ціна, порядок обліку та оплати електричної енергії, порядок зміни ціни» Договору загальна вартість Договору становить 600 000,00 грн з ПДВ.
Згідно пункту 5.2 розділу 5 Договору ціна за 1 кВт/год електричної енергії за Договором становить 4,00 грн з ПДВ.
Договірні обсяги закупівлі електричної енергії за Договором, відповідно до Додатку № 1 до Договору, складають 150 тис. кВт/год.
Також, підпунктом 2 пункту 5.4 розділу 5 Договору визначено, що у разі коливання ціни товару на ринку в межах до 10% від ціни за одиницю товару, зацікавлена сторона ініціює внесення змін у договорі щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою(ми) або листом(ми) (завіреними копіями цих довідки (ок) або листа(ів)) відповідних органів установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку. До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання договору (з урахуванням внесених раніше змін до Договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за Договором.
Додатковою угодою від 18.10.2021 № 3 до Договору внесено зміни до істотних умов договору, а саме керуючись підпунктом 2 частини 5 статті 41 Закону та з урахуванням експертного висновку Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 27.09.2021 № В-667/1 (яким підтверджено коливання ціни), внесено зміни до пункту 5.2 розділу 5 Договору та Додатку № 1 до Договору, в частині збільшення ціни за одиницю товару до 4,9682 грн/кВт*год з ПДВ та зменшено обсяг закупівлю до 139,8 тис. кВт/год.
Згідно пункту 5 додаткової угоди від 18.10.2021 № 3 до Договору умови даної додаткової угоди застосовуються до відносин між Сторонами, які виникли з 01.10.2021.
Отже, на дату укладання додаткової угоди від 18.10.2021 № 3 до Договору ціна на електричну енергію складала 4,9682 грн/кВт*год з ПДВ, яка почала діяти з 01.10.2021.
В той же час, між Замовником та ТОВ «КОЕК» укладено додаткову угоду від 19.10.2021 № 4, якою внесено зміни до істотних умов договору, а саме, керуючись підпунктом 2 частини 5 статті 41 Закону та з урахуванням експертного висновку Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 06.10.2021 № В-700/4, внесено зміни до пункту 5.2 розділу 5 Договору та Додатку № 1 до Договору, в частині збільшення ціни за одиницю товару до 5,10 грн/кВт*год з ПДВ та зменшено обсяг закупівлю до 137,8 тис. кВт/год.
Згідно пункту 5 додаткової угоди від 19.10.2021 № 4 до Договору умови даної додаткової угоди застосовуються до відносин між Сторонами, які виникли з 01.10.2021.
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підставою для укладання додаткової угоди від 19.10.2021 № 4 та внесення змін до істотних умов Договору є експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 06.10.2021 № В-700/4 (далі - Експертний висновок № В-700/4).
В Експертному висновку № В-700/4 зазначено цінову інформацію про середньозважену ціну електричної енергії на РДН по ОЕС України станом на 01.10.2021 та на 06.10.2021, яка розміщена на веб сайті ДП «Оператор ринку» та відсоток коливання.
Отже, Експертний висновок № В-700/4 підтверджує коливання за період з 01.10.2021 по 06.10.2021, а додатковою угодою 19.10.2021 № 4, якою збільшено ціну за 1 кВт*год електричної енергії та, яка склала 5,10 грн з ПДВ, визначено застосування умов додаткової угоди з 01.10.2021, як і попередньою додатковою угодою, тобто, до визначеного в Експертному висновку № В-700/4 кінцевого періоду коливання ціни на ринку, що не відповідає умовам підпункту 2 пункту 5.4 розділу 5 Договору .
Таким чином, додаткова угода від 19.10.2021 № 4 до Договору укладена з порушенням вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та підпунктом 2 пункту 5.4 розділу 5 Договору.
Період усунення порушень:
08.12.2021 15:42 - 23.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
08.12.2021 15:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
08.12.2021 року через електронну систему закупівель СХІДНИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ до Замовника в рамках здійснення моніторингу за №UA-M-2021-11-15-000027 було оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі Електричної енергії (код ДК 021:2015 – 09310000-5) (Електрична енергія) (ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-23-006233-c) (далі – Висновок).
У Висновку СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ зазначено, що за результатами моніторингу закупівлі встановлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «додаткова угода від 19.10.2021 № 4 до Договору укладена з порушенням вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 2 пункту 5.4 розділу 5 Договору».
Керуючись нормами ч.8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо аргументовані заперечення до висновку.
Відповідно до положень підпункту 2 пункту 5.4. Договору № 04-32 від 29 березня 2021р про постачання електричної енергії споживачу «…5.4. Істотні умови цього договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»:
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
У разі коливання ціни товару на ринку в межах до 10 % від ціни за одиницю товару, зацікавлена сторона ініціює внесення змін у договір щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою(ми) або листом(ми) (завіреними копіями цих довідки(ок) або листа(ів)) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку. До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договору (з урахуванням внесених раніше змін до Договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим Договором…»
По-перше, в наведеному вище підпункті зазначено, що наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою(ми) або листом(ми) (завіреними копіями цих довідки(ок) або листа(ів)) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" на виконання зазначеної вимоги надало експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати № В-700/4 від «06» жовтня 2021 року, в якому наведене коливання ціни на електричну енергію за період з 01.10.2021 по 06.10.2021. Тобто кінцева дата періоду припадає на дату отримання довідки і не може бути іншою, наприклад 10.10.2021р. Отже постачальником дотримано першої умови щодо внесення змін в істотні умови договору на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
По-друге, в наведеному вище підпункті також вказано на те, що до розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договору (з урахуванням внесених раніше змін до Договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим Договором. Нами було виконано зазначену вище умову та взято різницю між ціною на товар на момент внесення останніх змін (від 18.10.2021р. додаткова угода №3) і ціною на товар на момент звернення до Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати (06.10.2021р), що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, яка склала менше ніж 10%. Тому вважаємо, що нами дотримано другу умову щодо внесення змін в істотні умови договору на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
З цього слідує, що замовником жодним чином не було порушено норми пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту:
15.12.2021 21:58
Запити/Пояснення
Номер:
4f4cf76d06504dae9c96db92119471d4
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
16.11.2021 14:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.11.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі електричної енергії (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-03-23-006233-с) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2b53b29430d84c07af8dea8e27551e79
Назва:
На запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ про надання пояснень, надаємо наступні пояснення
Дата опублікування:
19.11.2021 11:57
Опис:
На запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ про надання пояснень, надаємо наступні пояснення, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
- обґрунтування розміру бюджетного призначення (витрат) та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі «електрична енергія» було здійснено у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року № 275, яким затверджено «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
- технічні та якісні характеристики предмета закупівлі було визначено у відповідності до норм Закону України «Про ринок електричної енергії»; Правил роздрібного ринку електричної енергії (затвердженим постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312); «Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання», затвердженого постановою НКРЕКП від 12.06.2018 р. № 375
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Ми як Замовники торгів відповідно до чинного законодавства України проводимо закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», у якому чітко прописані права та обов'язки Замовників та Учасників торгів. Дані вимоги ніяким чином не описані у Законі України «Про публічні закупівлі» та не є обов'язковими до виконання, адже саме Закон України «Про публічні закупівлі» є базовим для здійснення закупівель.
Також слід зауважити, що Постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі — постанова № 710) визначено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету. У пункті 4 та пункті 41 постанови № 710 наведено перелік замовників, яким РЕКОМЕНДОВАНО (а не зобов’язано) здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини 4 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», інформацію про закупівлю, зазначену у частині 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник може додатково оприлюднювати в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Отже, відповідно до приписів Закону України «Про публічні закупівлі», зазначених в попередньому абзаці, оприлюднення в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування – не є обов’язковим. Також варто зауважити, що відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Враховуючи вищенаведене, відсутні законодавчі підстави для обов’язкового розміщення та можливості надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Номер:
1cf9b3b8c3b846daa59d2da0d8b8df00
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
25.11.2021 15:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі електричної енергії (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-03-23-006233-с) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання.
Надайте інформацію та підтверджуючі документи щодо наявності підстав для підвищення ціни за 1 кВт/год електричної енергії згідно з умовами додаткових угод від 20.08.2021 № 1, від 17.09.2021 № 2, від 18.10.2021 № 3, від 19.10.2021 № 4 до Договору про постачання/закупівлю електричної енергії споживачу від 29.03.2021 № 04-32, укладеного між Голованівською селищною радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Кіровоградська обласна енергетична компанія» за результатами вищезазначених торгів.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
0952dc223f6a41f58ea8dc913dcb2e0d
Назва:
На запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ про надання пояснень, надаємо наступні пояснення
Дата опублікування:
30.11.2021 18:45
Опис:
На запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ про надання пояснень, надаємо наступні пояснення, а саме:
Підставою для підвищення ціни за 1 кВт/год електричної енергії згідно з умовами додаткових угод від 20.08.2021 № 1, від 17.09.2021 № 2, від 18.10.2021 № 3, від 19.10.2021 № 4 до Договору про постачання/закупівлю електричної енергії від 29.03.2021 № 04-32, укладеного між Голованівською селищною радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Кіровоградська обласна енергетична компанія» за результатами вищезазначених торгів стали: Експертні висновки Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати, які складені на підставі Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 р. №671/97-ВР,”відповідно до вимог:
- Положення про загальний порядок надання послуг з цінової інформації торгово-промисловими палатами в Україні, затвердженого рішенням Президії ТПП України від 30.01.2020, №52 (4);
- Методики проведення товарознавчої експертизи торгово-промисловими палатами в Україні СОУ 94.1- 00016934-001:2005, затвердженої рішенням Президії ТПП України від 26.09.2005, №46 (3).
Долучаю документальне підтвердження,а саме: Експертні висновки Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати до вищезазначених додаткових угод!
Номер:
9c609e0848fb43dfad953a15f9ab0a40
Назва:
Керуючись нормами ч.8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо аргументовані заперечення до висновку
Дата опублікування:
15.12.2021 21:58
Опис:
08.12.2021 року через електронну систему закупівель СХІДНИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ до Замовника в рамках здійснення моніторингу за №UA-M-2021-11-15-000027 було оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі Електричної енергії (код ДК 021:2015 – 09310000-5) (Електрична енергія) (ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-23-006233-c) (далі – Висновок).
У Висновку СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ зазначено, що за результатами моніторингу закупівлі встановлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «додаткова угода від 19.10.2021 № 4 до Договору укладена з порушенням вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 2 пункту 5.4 розділу 5 Договору».
Керуючись нормами ч.8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо аргументовані заперечення до висновку.
Відповідно до положень підпункту 2 пункту 5.4. Договору № 04-32 від 29 березня 2021р про постачання електричної енергії споживачу «…5.4. Істотні умови цього договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»:
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
У разі коливання ціни товару на ринку в межах до 10 % від ціни за одиницю товару, зацікавлена сторона ініціює внесення змін у договір щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою(ми) або листом(ми) (завіреними копіями цих довідки(ок) або листа(ів)) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку. До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договору (з урахуванням внесених раніше змін до Договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим Договором…»
По-перше, в наведеному вище підпункті зазначено, що наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою(ми) або листом(ми) (завіреними копіями цих довідки(ок) або листа(ів)) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" на виконання зазначеної вимоги надало експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати № В-700/4 від «06» жовтня 2021 року, в якому наведене коливання ціни на електричну енергію за період з 01.10.2021 по 06.10.2021. Тобто кінцева дата періоду припадає на дату отримання довідки і не може бути іншою, наприклад 10.10.2021р. Отже постачальником дотримано першої умови щодо внесення змін в істотні умови договору на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
По-друге, в наведеному вище підпункті також вказано на те, що до розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договору (з урахуванням внесених раніше змін до Договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим Договором. Нами було виконано зазначену вище умову та взято різницю між ціною на товар на момент внесення останніх змін (від 18.10.2021р. додаткова угода №3) і ціною на товар на момент звернення до Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати (06.10.2021р), що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, яка склала менше ніж 10%. Тому вважаємо, що нами дотримано другу умову щодо внесення змін в істотні умови договору на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
З цього слідує, що замовником жодним чином не було порушено норми пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».